допустима кривина на джанта?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

допустима кривина на джанта?

Мнение от mihal » 16 Яну 2011, 10:52

за многогодини колеги!
преди около 2 седмици ударих колата в бордюр(предна дясна), с около 20км/ч при завой на лед.
сега проверявах далие крива джантата и има по малко от 2 мм аксиално биене... шарнирите са здрави, има лек луфт някъде в рейката...
с ниска скорост около 30км/ч като вартя волана усещам как не се варти плавно ами на пресекулки и дърпа леко вдясно... та въпросът ми е от гумите и джантите ли е тва или ми се е разбутал реглажа???

поздрави :wave:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 14.02.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Vanos
Мечтае да кара: BMW e36 325i Vanos

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от ivan_dalaverata1 » 16 Яну 2011, 11:46

Колега отиди на балансче да ти направят и ако нестане значи треа да я исправяш
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от shengi » 16 Яну 2011, 12:40

2 мм се оправя с баланс няма проблеми за това.Виж си накрайниците да не е разбит от нея страна от които е удара.Ако има прекалено големи луфтове смени и тогава върви на реглаж.Само да даваш пари за реглаж после накрайник и пак реглаж няма смисъл.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1909
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от S7 » 16 Яну 2011, 15:15

Отиваш на един добър гумажия,той смъква гумата завърта я и ти казва...дали проблема ти е от джанта или гума :yes: Джантата алуминиева ли е или железо?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от mihal » 16 Яну 2011, 21:39

желязо, тя ако беше алуминиева сигурно на 8-ца щеше да е
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от Борис_Малинов » 16 Яну 2011, 21:42

Допустимо-крива джанта е тази,която не се усеща на волана или не променя по никакъв начин поведението на автомобила в движение.Всичко различно от това е недупостимо-криво. ;)
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от Bavarishe » 17 Яну 2011, 1:32

и гумаджийски съвет от мен.Като се качи на баланс машината да гледат дали е крива джантата в оста.Мръднала ли е там я хвърляй и слагай друга :driving:
Към колегите даващи съвети за баланса:Няма никакъв шанс при крива в оста джанта да оправиш биенето с баланс :yes:
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от metodi80 » 17 Яну 2011, 2:21

mihal написа:за многогодини колеги!
преди около 2 седмици ударих колата в бордюр(предна дясна), с около 20км/ч при завой на лед.
сега проверявах далие крива джантата и има по малко от 2 мм аксиално биене... шарнирите са здрави, има лек луфт някъде в рейката...
с ниска скорост около 30км/ч като вартя волана усещам как не се варти плавно ами на пресекулки и дърпа леко вдясно... та въпросът ми е от гумите и джантите ли е тва или ми се е разбутал реглажа???

поздрави :wave:


Колега , ти и ти май като мен .... На 2-ри януари , точно беше заледило хубаво и за новогодишен подарък ..., завивам , буквално влачейки се на първа , колата поданся на ляв завой и тръгва на дясно , а от дясно страшно висок и остър бордюр (висок поне една педя и направен от мраморни павета , на които не знам защо са им оставили ръба необработен , стои си е така хубаво заострен ... :kuku: ). Та резултата беше отчупен външен борд на джантата (алуминиева ) , външния шарнир го чувах да потропва преди това , след тоя случай тропа вече стабилно ... , и имам луфт във вътрешния накрайник (пак след тая случка) , не знам как гумата не се спраска ..... Прегледах рейката след тоя случай , слава богу нямаше и нищо ...
Та прегледай си накрайницте , дано рейката не е пострадала , а за джантата , просто отиди да ти я врътнат на машина ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от mihal » 17 Яну 2011, 14:12

metodi80 написа:
mihal написа:за многогодини колеги!
преди около 2 седмици ударих колата в бордюр(предна дясна), с около 20км/ч при завой на лед.
сега проверявах далие крива джантата и има по малко от 2 мм аксиално биене... шарнирите са здрави, има лек луфт някъде в рейката...
с ниска скорост около 30км/ч като вартя волана усещам как не се варти плавно ами на пресекулки и дърпа леко вдясно... та въпросът ми е от гумите и джантите ли е тва или ми се е разбутал реглажа???

поздрави :wave:


Колега , ти и ти май като мен .... На 2-ри януари , точно беше заледило хубаво и за новогодишен подарък ..., завивам , буквално влачейки се на първа , колата поданся на ляв завой и тръгва на дясно , а от дясно страшно висок и остър бордюр (висок поне една педя и направен от мраморни павета , на които не знам защо са им оставили ръба необработен , стои си е така хубаво заострен ... :kuku: ). Та резултата беше отчупен външен борд на джантата (алуминиева ) , външния шарнир го чувах да потропва преди това , след тоя случай тропа вече стабилно ... , и имам луфт във вътрешния накрайник (пак след тая случка) , не знам как гумата не се спраска ..... Прегледах рейката след тоя случай , слава богу нямаше и нищо ...
Та прегледай си накрайницте , дано рейката не е пострадала , а за джантата , просто отиди да ти я врътнат на машина ....

много поразиис тая ниска скорост... аз съм благодарен че имаше бордюр че иначе в мантинелата ....

Bavarishe написа:и гумаджийски съвет от мен.Като се качи на баланс машината да гледат дали е крива джантата в оста.Мръднала ли е там я хвърляй и слагай друга :driving:
Към колегите даващи съвети за баланса:Няма никакъв шанс при крива в оста джанта да оправиш биенето с баланс :yes:


какво имаш предвид в оста? ако е тва дет си мисля при мене оста е избягала леко... то при хлъзгане странично в бордюр, по един начин само може да се изкриви
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от Борис_Малинов » 17 Яну 2011, 16:03

Под криво в оста,колегата има на предвид за усукване в основата на джантата,където се захваща с болтовете към главината на автомобла.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от Bavarishe » 19 Яну 2011, 2:24

много правилно,а при удар в бордюр точно това се случва.Имам 2 не с БМВ,но е неприятно с каквото и да е.За метална джанта не си заслужава да се дават пари,а се заменя,при алуминиевата е по-кофти,но донякъде подлежат на ремонт
ТДС - Турбо Див Селянин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от ръб » 19 Яну 2011, 2:39

Моята започна да се държи странно при завиване, като ми се разбиха шарнирите, които се хващат за шенкелите. И ми се разкрачи предницата, а бях минал реглаж седмица преди това.. И то как се разбиха ! Ябълките са си 6, но самия шарнир контактува с "черупката" в която лежи чрез гума, незнам с каква цел. Та тази гума се е скъсала вече, и шарнира плува в тази "черупка".

Моите джанти са до толкова криви, че като карам с 70-80 волана почва да играе. Но си завива нормално.

Става дума за шарнира в "ъгъла" горе

Изображение

п.п. като натисна гумата с крак и мърда неестествено настрани

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от Борис_Малинов » 19 Яну 2011, 15:50

Те външните шарнири се водят '"плуващи",а нестесвеното местене на гумата,като е "ритнеш" е по-скоро от тампоните на носача.
Сега може да кажеш,че си сменял и тампоните или пък видимо изглеждат здрави,но това не винаги е така...!
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 943
Регистриран на: 20.05.2009
Местоположение: пловдив
Кара: всичко що е с гуми

Re: допустима кривина на джанта?

Мнение от anton mutafchiev » 22 Яну 2011, 18:58

те тея тампони дори и да са здрави като ритнеш гумата малко или много пак мърда

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook