допустима кривина на джанта?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
допустима кривина на джанта?
за многогодини колеги!
преди около 2 седмици ударих колата в бордюр(предна дясна), с около 20км/ч при завой на лед.
сега проверявах далие крива джантата и има по малко от 2 мм аксиално биене... шарнирите са здрави, има лек луфт някъде в рейката...
с ниска скорост около 30км/ч като вартя волана усещам как не се варти плавно ами на пресекулки и дърпа леко вдясно... та въпросът ми е от гумите и джантите ли е тва или ми се е разбутал реглажа???
поздрави
преди около 2 седмици ударих колата в бордюр(предна дясна), с около 20км/ч при завой на лед.
сега проверявах далие крива джантата и има по малко от 2 мм аксиално биене... шарнирите са здрави, има лек луфт някъде в рейката...
с ниска скорост около 30км/ч като вартя волана усещам как не се варти плавно ами на пресекулки и дърпа леко вдясно... та въпросът ми е от гумите и джантите ли е тва или ми се е разбутал реглажа???
поздрави


- ivan_dalaverata1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 99
- Регистриран на: 14.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Vanos
- Мечтае да кара: BMW e36 325i Vanos
Re: допустима кривина на джанта?
Колега отиди на балансче да ти направят и ако нестане значи треа да я исправяш
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: допустима кривина на джанта?
2 мм се оправя с баланс няма проблеми за това.Виж си накрайниците да не е разбит от нея страна от които е удара.Ако има прекалено големи луфтове смени и тогава върви на реглаж.Само да даваш пари за реглаж после накрайник и пак реглаж няма смисъл.

- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1909
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: допустима кривина на джанта?
Отиваш на един добър гумажия,той смъква гумата завърта я и ти казва...дали проблема ти е от джанта или гума
Джантата алуминиева ли е или железо?

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: допустима кривина на джанта?
Допустимо-крива джанта е тази,която не се усеща на волана или не променя по никакъв начин поведението на автомобила в движение.Всичко различно от това е недупостимо-криво. 



Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: допустима кривина на джанта?
и гумаджийски съвет от мен.Като се качи на баланс машината да гледат дали е крива джантата в оста.Мръднала ли е там я хвърляй и слагай друга
Към колегите даващи съвети за баланса:Няма никакъв шанс при крива в оста джанта да оправиш биенето с баланс

Към колегите даващи съвети за баланса:Няма никакъв шанс при крива в оста джанта да оправиш биенето с баланс

ТДС - Турбо Див Селянин
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: допустима кривина на джанта?
mihal написа:за многогодини колеги!
преди около 2 седмици ударих колата в бордюр(предна дясна), с около 20км/ч при завой на лед.
сега проверявах далие крива джантата и има по малко от 2 мм аксиално биене... шарнирите са здрави, има лек луфт някъде в рейката...
с ниска скорост около 30км/ч като вартя волана усещам как не се варти плавно ами на пресекулки и дърпа леко вдясно... та въпросът ми е от гумите и джантите ли е тва или ми се е разбутал реглажа???
поздрави
Колега , ти и ти май като мен .... На 2-ри януари , точно беше заледило хубаво и за новогодишен подарък ..., завивам , буквално влачейки се на първа , колата поданся на ляв завой и тръгва на дясно , а от дясно страшно висок и остър бордюр (висок поне една педя и направен от мраморни павета , на които не знам защо са им оставили ръба необработен , стои си е така хубаво заострен ...

Та прегледай си накрайницте , дано рейката не е пострадала , а за джантата , просто отиди да ти я врътнат на машина ....
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: допустима кривина на джанта?
metodi80 написа:mihal написа:за многогодини колеги!
преди около 2 седмици ударих колата в бордюр(предна дясна), с около 20км/ч при завой на лед.
сега проверявах далие крива джантата и има по малко от 2 мм аксиално биене... шарнирите са здрави, има лек луфт някъде в рейката...
с ниска скорост около 30км/ч като вартя волана усещам как не се варти плавно ами на пресекулки и дърпа леко вдясно... та въпросът ми е от гумите и джантите ли е тва или ми се е разбутал реглажа???
поздрави
Колега , ти и ти май като мен .... На 2-ри януари , точно беше заледило хубаво и за новогодишен подарък ..., завивам , буквално влачейки се на първа , колата поданся на ляв завой и тръгва на дясно , а от дясно страшно висок и остър бордюр (висок поне една педя и направен от мраморни павета , на които не знам защо са им оставили ръба необработен , стои си е така хубаво заострен ...). Та резултата беше отчупен външен борд на джантата (алуминиева ) , външния шарнир го чувах да потропва преди това , след тоя случай тропа вече стабилно ... , и имам луфт във вътрешния накрайник (пак след тая случка) , не знам как гумата не се спраска ..... Прегледах рейката след тоя случай , слава богу нямаше и нищо ...
Та прегледай си накрайницте , дано рейката не е пострадала , а за джантата , просто отиди да ти я врътнат на машина ....
много поразиис тая ниска скорост... аз съм благодарен че имаше бордюр че иначе в мантинелата ....
Bavarishe написа:и гумаджийски съвет от мен.Като се качи на баланс машината да гледат дали е крива джантата в оста.Мръднала ли е там я хвърляй и слагай друга![]()
Към колегите даващи съвети за баланса:Няма никакъв шанс при крива в оста джанта да оправиш биенето с баланс
какво имаш предвид в оста? ако е тва дет си мисля при мене оста е избягала леко... то при хлъзгане странично в бордюр, по един начин само може да се изкриви

- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: допустима кривина на джанта?
Под криво в оста,колегата има на предвид за усукване в основата на джантата,където се захваща с болтовете към главината на автомобла.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: допустима кривина на джанта?
много правилно,а при удар в бордюр точно това се случва.Имам 2 не с БМВ,но е неприятно с каквото и да е.За метална джанта не си заслужава да се дават пари,а се заменя,при алуминиевата е по-кофти,но донякъде подлежат на ремонт
ТДС - Турбо Див Селянин
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: допустима кривина на джанта?
Моята започна да се държи странно при завиване, като ми се разбиха шарнирите, които се хващат за шенкелите. И ми се разкрачи предницата, а бях минал реглаж седмица преди това.. И то как се разбиха ! Ябълките са си 6, но самия шарнир контактува с "черупката" в която лежи чрез гума, незнам с каква цел. Та тази гума се е скъсала вече, и шарнира плува в тази "черупка".
Моите джанти са до толкова криви, че като карам с 70-80 волана почва да играе. Но си завива нормално.
Става дума за шарнира в "ъгъла" горе

п.п. като натисна гумата с крак и мърда неестествено настрани
Моите джанти са до толкова криви, че като карам с 70-80 волана почва да играе. Но си завива нормално.
Става дума за шарнира в "ъгъла" горе

п.п. като натисна гумата с крак и мърда неестествено настрани
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: допустима кривина на джанта?
Те външните шарнири се водят '"плуващи",а нестесвеното местене на гумата,като е "ритнеш" е по-скоро от тампоните на носача.
Сега може да кажеш,че си сменял и тампоните или пък видимо изглеждат здрави,но това не винаги е така...!
Сега може да кажеш,че си сменял и тампоните или пък видимо изглеждат здрави,но това не винаги е така...!


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- anton mutafchiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 943
- Регистриран на: 20.05.2009
- Местоположение: пловдив
- Кара: всичко що е с гуми
Re: допустима кривина на джанта?
те тея тампони дори и да са здрави като ритнеш гумата малко или много пак мърда
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани