Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от Mollov » 01 Яну 2011, 23:02

Да, това със стрелката в изправено положение също е много измамно... реално (поне на моя М44), стрелката се изправя при достигане на 80С и стои в това положение до 102С... та при 80С стрелката се изправя и си мислите, че колата е загряла оптимално, обаче.... това не е точно така... и в случая при силен студен насрещен вятър и работа на мотора с по-ниски обороти, стрелката почва да се връща назад...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS + 330ci
Детайли за колата: черни :)

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от tosho_72 » 02 Яну 2011, 10:36

Mollov написа:Да, това със стрелката в изправено положение също е много измамно... реално (поне на моя М44), стрелката се изправя при достигане на 80С и стои в това положение до 102С... та при 80С стрелката се изправя и си мислите, че колата е загряла оптимално, обаче.... това не е точно така... и в случая при силен студен насрещен вятър и работа на мотора с по-ниски обороти, стрелката почва да се връща назад...

Аз това исках да кажа,че при много студено време има отклонение на стрелката и исках да спестя на автора на темата някой лев.Най лесно е да му се каже сменяй всичко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от batvlady79 » 02 Яну 2011, 12:32

Само мога да потвърдя думите на колегите Мишо и Методи.
Моя термостат имаше подобен проблем - като я пусках по надолнище и изстиваше, стрелката направо отиваше наляво до синята зона. Оказа се че термостата беше залепнал в отворено положение и върти антифриза винаги през големия кръг (радиатора). Като го смених и всичко се оправи, дори ми падна и разхода на гориво, т.к. той пряко е свързан с работната температура на мотора.
Иначе когато стрелката стигне средата на скалата не трябва да мърда, въпреки външните условия и терена. Това важи и когато се изкачваш към Шипка с 5 човека и пълен багажник или на осморката след Слънчев бряг. Който е минавал оттам знае за какво натоварване става въпрос :) Термостата е така конструиран, че отваря по-малко/постепенно, а не наведнъж и докрая.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от metodi80 » 02 Яну 2011, 13:11

tosho_72 написа:
Mollov написа:Да, това със стрелката в изправено положение също е много измамно... реално (поне на моя М44), стрелката се изправя при достигане на 80С и стои в това положение до 102С... та при 80С стрелката се изправя и си мислите, че колата е загряла оптимално, обаче.... това не е точно така... и в случая при силен студен насрещен вятър и работа на мотора с по-ниски обороти, стрелката почва да се връща назад...

Аз това исках да кажа,че при много студено време има отклонение на стрелката и исках да спестя на автора на темата някой лев.Най лесно е да му се каже сменяй всичко.


Както вече казах , може да има отклонение на стрелката само ако двигателя не е бил загрял напълно , ако е загрял напълно , не трябва да мърда стрелката (ако ще навънка да се пързалят бели мечки и пингвини ....., то това му е работата на тоя термостат , да държи водата в малкия кръг докато температурата е оптимална и да отвори тогава , когато има нужда от охлаждане ).... Така че , пак повтарям , средно на около 2-3 години термостата трябва да се сменя ! Пък и става дума за некви 40 лв макс. (ако двигателя е 4 цилиндров ) а за 6-так е даже още по евтин. Моя термостат го смених , преди около 3 години , но сега в студовете забелязвам , че при загрял двигател в градско каране стрелката се опитва да се връща обратно .... , та просто ще го сменя , няма да му се чудя ! Да не говориме , че както и колегата batvlady79 каза, това се отразява на разхода ....

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от Mollov » 02 Яну 2011, 19:38

Искам да те питам за хипотетична ситуация....

Спускане.... което позволява "принудителен" празен ход... 15-20 километра.... колата върви (60-80км/ч, 4/5 скорост) без да се подава гориво към мотора, който не се товари почти... навън е -15С... колата е загряла, ти си пуснал парното да ти топли вътре стабилно... кажи сега какво ще се случи...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от metodi80 » 02 Яну 2011, 20:38

Mollov написа:Искам да те питам за хипотетична ситуация....

Спускане.... което позволява "принудителен" празен ход... 15-20 километра.... колата върви (60-80км/ч, 4/5 скорост) без да се подава гориво към мотора, който не се товари почти... навън е -15С... колата е загряла, ти си пуснал парното да ти топли вътре стабилно... кажи сега какво ще се случи...


Ако ме питаш мене ..... , егати хипотетичната ситуация !
Нямам идея какво ще стане ... , мога само да предполагам ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 484
Регистриран на: 16.09.2006
Местоположение: sofia

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от zazomazo » 02 Яну 2011, 20:52

Mollov написа:Искам да те питам за хипотетична ситуация....

Спускане.... което позволява "принудителен" празен ход... 15-20 километра.... колата върви (60-80км/ч, 4/5 скорост) без да се подава гориво към мотора, който не се товари почти... навън е -15С... колата е загряла, ти си пуснал парното да ти топли вътре стабилно... кажи сега какво ще се случи...



такова спускане трябва да го направиш от Еверест :winky:
чисто хипотетично температурата ще падне, след като няма горене за да я поддържа а има обдухване , което да охлажда

на практика обаче от Еверест надолу няма път...няма и друг път с такъв наклон, който да позволява спускане на скорост в продължение на 15-20 километра..така, че колегата е прав в твърдението си, че веднъж загряла колата не трябва да връща стрелката при читав термостат :winky:
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от Mollov » 02 Яну 2011, 21:37

Не бе.... аз само ви давам вариант, дето колата ще изстине.... мен ми се е случвало веднъж (едно слизане от Банско), с перфектен термостат и водна помпа и т.н..... карах няколко километра по някво спускане, почти без газ 60км/ч на 4-та), със зверски насрещен вятър при -12/13С и яко набримчено парно.... е почна да изстива.... направо подмина първата бяла стрелка, тръгна към синьото и ми изкочиха очите... после имаше тестове (ама не термостата в тенджерата), имаше кво ли не.... ми всичко си беше изправно...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от flober » 02 Яну 2011, 21:53

Mollov написа:Не бе.... аз само ви давам вариант, дето колата ще изстине.... мен ми се е случвало веднъж (едно слизане от Банско), с перфектен термостат и водна помпа и т.н..... карах няколко километра по някво спускане, почти без газ 60км/ч на 4-та), със зверски насрещен вятър при -12/13С и яко набримчено парно.... е почна да изстива.... направо подмина първата бяла стрелка, тръгна към синьото и ми изкочиха очите... после имаше тестове (ама не термостата в тенджерата), имаше кво ли не.... ми всичко си беше изправно...



бъди сигурен ,че нещо не е било както трябва щом е слязла чак под първата бяла стрелка и то не е нищо друго освен термостат,колегата по горе е обяснил толкова ясно и подробно,а аз до сега вече 3-та Е36-ца и една Е46-ца не съм виждал стрелката на нито една да мръдне от средата независимо спускане или изкачване на -25 или на +40 :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от ~Мишо~ » 02 Яну 2011, 22:05

Mollov написа:Искам да те питам за хипотетична ситуация....

Спускане.... което позволява "принудителен" празен ход... 15-20 километра.... колата върви (60-80км/ч, 4/5 скорост) без да се подава гориво към мотора, който не се товари почти... навън е -15С... колата е загряла, ти си пуснал парното да ти топли вътре стабилно... кажи сега какво ще се случи...

При тая хипотетична ситуация ще стане точно това което си описал по-долу,и дори не трябват 15-20 километра спускане,5 ще са напълно достатъчни... При принудителния празен ход спират дюзите и колата ще си изстине като стой та гледай. :yes:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Май водната помпа и термостата си заминават едновременно ?!

Мнение от Mollov » 03 Яну 2011, 0:25

Мен тва ми е ясно... :)

flober, са не те карам да ми вярваш... колата ми никога не е изпадала в това положение, както тогава... никога не е мърдала от средата... само се опитвам да покажа, че ИМА ситуации, в които тая стрелка мърда и назад...

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook