Проблем с резервоара
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Проблем с резервоара
Предварително се извинявам ако съществува такава тема, но нямам време да търся в момента.
Колата е Е36 М43В18 седан '95. Одеве отивам на бензиностанцията да напълня резервоара, че нощес пътувам за морето. И както си пълня и изведнъж под колата локва. Понеже беше валяло и си викам това е вода, пипнах с пръста и поморисах - бензин. Стрелката на таблото показваше около 45 литра, бях сипал за 60лв (28 литра). Човека от бензиностанцията каза ходи плати, за да мога да наливам, а ти гледай. Платих и клекнах до колата, той почна да налива и нищо, след малко изведнъж бликна бензин. Спря - беше сипал за още 20лв (9 литра). Стрелката беше на стредата м/у 45 и 60. Прибрах се пред блока вдигнах на крик и свалих гумата, започнах да оглеждам и всичко си ми изглежда ОК. 1-во си мислех за тръбата от капачката до резервоара, но тя си беше ОК. Отварям капака на инжекционната помпа и всичко около нея с бензин и едно като щуцерче, обаче без маркуч. Побеснях, стария собственик изяде една камара псувни. Отворих и от другата страна капака на сондата, а там сухо. Загледах се и видях нещо непознато. На старата ми кола (Е36 М50В20 купе '93) и на помпата и на сондата имаше по 2 щуцера. От единия на помпата отиваше към мотора, а по единия на сондата се връщаше обратното гориво в резервоара. Останалите 2 щуцера служеха за свръзка на помпата със сондата. При тази кола не е така. И на помпата и на сондата има по 1 щуцер, а на помпата има и още 1 отвор, който според мене е отдушника, защото по тръбата от капачката до резервоара не се връщаше малка тръбичка. На този отвор не може да се надяне маркуч, защото от ляво и от дясно стърчи пластмаса, а отдолу има правилно изрязан процеп. Един приятел го снима, че на мен ми падна батерията на телефона, но не е на линия в момента да ми парати снимката, за да стане ясно на всички. Съмнява ме геманеца да го е оставил така. Така като гледам помпата каквато е синя на цвят най-вероятно е сменявана. Буксата за стрелката на таблото не беше букса, ами 2 отделни кабелчета с допълнително слагани кабелни обувки. Едната м/у другото се скъса и я преправях там. Може и затова да не ми е отчитало коректно, а може и резервоара за 1-ви път от 1000 години насам да се пълни догоре и потенциометъра да се е прецакал. Нямам мултицет иначе щех да замеря стойностите. Та така ли трябва да е или нещо не е наред? В 5:00 тръгвам за морето и малко ме е шубе след като разбрах какво се случва отзад.
Колата е Е36 М43В18 седан '95. Одеве отивам на бензиностанцията да напълня резервоара, че нощес пътувам за морето. И както си пълня и изведнъж под колата локва. Понеже беше валяло и си викам това е вода, пипнах с пръста и поморисах - бензин. Стрелката на таблото показваше около 45 литра, бях сипал за 60лв (28 литра). Човека от бензиностанцията каза ходи плати, за да мога да наливам, а ти гледай. Платих и клекнах до колата, той почна да налива и нищо, след малко изведнъж бликна бензин. Спря - беше сипал за още 20лв (9 литра). Стрелката беше на стредата м/у 45 и 60. Прибрах се пред блока вдигнах на крик и свалих гумата, започнах да оглеждам и всичко си ми изглежда ОК. 1-во си мислех за тръбата от капачката до резервоара, но тя си беше ОК. Отварям капака на инжекционната помпа и всичко около нея с бензин и едно като щуцерче, обаче без маркуч. Побеснях, стария собственик изяде една камара псувни. Отворих и от другата страна капака на сондата, а там сухо. Загледах се и видях нещо непознато. На старата ми кола (Е36 М50В20 купе '93) и на помпата и на сондата имаше по 2 щуцера. От единия на помпата отиваше към мотора, а по единия на сондата се връщаше обратното гориво в резервоара. Останалите 2 щуцера служеха за свръзка на помпата със сондата. При тази кола не е така. И на помпата и на сондата има по 1 щуцер, а на помпата има и още 1 отвор, който според мене е отдушника, защото по тръбата от капачката до резервоара не се връщаше малка тръбичка. На този отвор не може да се надяне маркуч, защото от ляво и от дясно стърчи пластмаса, а отдолу има правилно изрязан процеп. Един приятел го снима, че на мен ми падна батерията на телефона, но не е на линия в момента да ми парати снимката, за да стане ясно на всички. Съмнява ме геманеца да го е оставил така. Така като гледам помпата каквато е синя на цвят най-вероятно е сменявана. Буксата за стрелката на таблото не беше букса, ами 2 отделни кабелчета с допълнително слагани кабелни обувки. Едната м/у другото се скъса и я преправях там. Може и затова да не ми е отчитало коректно, а може и резервоара за 1-ви път от 1000 години насам да се пълни догоре и потенциометъра да се е прецакал. Нямам мултицет иначе щех да замеря стойностите. Та така ли трябва да е или нещо не е наред? В 5:00 тръгвам за морето и малко ме е шубе след като разбрах какво се случва отзад.
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: Проблем с резервоара
Колега, тия дни се боря с подобни проблеми, помпата оригинално си ти е синя, и наистина има само един щуцер за към мотора, прехвърлянето на бензин от единия в другия дял явно става по друг начин, и аз събирам още информация по проблема.
Аз сложих стара помпа с два щуцера, вместо от новите с един, палнах колата и локва... сега съм с такава с един щуцер.
Аз сложих стара помпа с два щуцера, вместо от новите с един, палнах колата и локва... сега съм с такава с един щуцер.
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Проблем с резервоара
lowrider написа:Колега, тия дни се боря с подобни проблеми, помпата оригинално си ти е синя, и наистина има само един щуцер за към мотора, прехвърлянето на бензин от единия в другия дял явно става по друг начин, и аз събирам още информация по проблема.
Аз сложих стара помпа с два щуцера, вместо от новите с един, палнах колата и локва... сега съм с такава с един щуцер.
В твоята тема ти обясних що е така,пусни му линк че не ми се пише пак...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Проблем с резервоара
Жоре имам такава свалена помпа от м52Б28 със синя кошница и има само едно място за слагане на маркуча .Другото място е пластмасов отвор който няма връзка с резервоара.
Моето мнение е ,че ти е сваляна бензиновата помпа и не е наместена като хората .Имах подобен проблем при една е39 ка .Свали помпата и намести уплътнението като хората и ще се оправят нещата .
Моето мнение е ,че ти е сваляна бензиновата помпа и не е наместена като хората .Имах подобен проблем при една е39 ка .Свали помпата и намести уплътнението като хората и ще се оправят нещата .

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с резервоара
lowrider написа:и аз събирам още информация по проблема.
Колеги ,не знам как събирате информация, но в нашия форум има предостатъчно по този въпрос.....
Предполагам , Мишо е писал на колегата lowrider как стоят нещата , но аз ще напиша и в тази тема , белким за в бъдеще да се намира по -лесно от тези които ще задават подобен въпрос ...
При колите преди 94г , бензина от тази половина на резервоара , която се намира зад шофьора ,се прехвърля към другата половина ( в която е помпата) , чрез маркуч , този маркуч е от вън на резервоара. В този случай и на горивната помпа и на нивомера има по два щуцера , който са "заети" с маркучи ....
При колите след 94г , бензина се прехвърля вътре в резервоара. При тези коли нивомера , който е зад шофьора има само един щуцер :

От този нивомер (вътре в самия резервоар) излиза един маркуч , който се прехвърля в другата половина. На снимката долу се вижда половината на помпата и маркуча , който се влива във ваничката на помпата :

Ето как изглежда и щуцера на помпата , за който говори колегата , че е прерязан равномерно по цялата си дължина :

Този щуцер просто не се ползва (не служи за отдушник , той е фабрично запушен). Не знам защо са го оставили , вероятно от БМВ просто са ползвали една и съща заготовка , знам ли ...
Щом има бензин там , то основата около щуцерите се е напукала . Причината за това е стареенето на пластмасата , вибрациите на маркуча (въпреки , че са фиксирани със скоби към резервоара...). Има и друга причина , прекомерно затягане на скобата , която фиксира маркуча към щуцера, от "напрежението " щуцера просто се пука ...
Възможно е и това , което каза колегата Smoocki , въпреки , че ми се струва малко вероятно .... Ако помпата не е добре наместена , тя няма да влезе във ваничката (цедката по точно ще пречи). Съответно помпата няма да може да легне до долу , от там и уплътняващия пръстен няма да легне както трябва , също и стягащия пръстен няма да стенгне до долу ....Освен това нивомера няма да мери правилно ... Както казах , това ми се струва малко вероятно .... На самата помпа , на пластмасата има едни "белези" , които трябва да съвпадната с "белезите" на резервоара , те ясно се виждат .... Това с цел да не се монтира неправилно помпата . Възможно е и самия гумен пръстен да е за смяна.
Дано тая информация да е достатъчна и да се "събира " лесно за в бъдеще ...

- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: Проблем с резервоара
Да колеги, тези неща са ми ясни, написах че събирам информация, защото при мен има проблем с прехвърлянето на бензин от частта зад шофьора до другата.
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: Проблем с резервоара
Научих още нещо и то нагледно
Колегата metodi80 както винаги точен и изчерпателен




- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: Проблем с резервоара
Ето ме колеги, отидох до морето и се върнах благополучно след 1300 изминати километра. От тук тръгнах с този проблем, свърши бензина и после наливах на 3 пъти по 50лв (повече не смееех).
Благодаря на колегата metodi80 за изчерпателния отговор. Точно това е въпросния "щуцер" Това с маркуча м/у 2-те половини че е вътре в резервоара го видях още вечерта преди да тръгна. О-пръстените и на помпата и на сондата ми се виждаха здрави. Нямам спомен дали обаче беше легнала плътно помпата. Единственото което ми направи впечатление е, че като са опитвах да издърпам маркуча, без да съм разглабвал пластмасовата гайка, помпата се врътна. Само този "щуцер" ме притеснява. Колегата казва че фабрично е запушен, ама май не е запушен, поне при мен. Утре си заминавам за 1 седмица на село и ще разглобя да поразгледам още малко. Ще бръкна с нещо като тел да видя дали наистина е запушен този шуцер, в което се съмнявам. Другото което ме притеснява е буксата за нивомера. Както писах вечерта се скъса и аз мушнах кабелчето м/у пина и обувката, колкото да показва. Малко ме е страх да не метне някоя искра, въпреки че 1300км не успя
Ще взема една букса 2-ра ръка и ще го направя като хората.
Благодаря на колегата metodi80 за изчерпателния отговор. Точно това е въпросния "щуцер" Това с маркуча м/у 2-те половини че е вътре в резервоара го видях още вечерта преди да тръгна. О-пръстените и на помпата и на сондата ми се виждаха здрави. Нямам спомен дали обаче беше легнала плътно помпата. Единственото което ми направи впечатление е, че като са опитвах да издърпам маркуча, без да съм разглабвал пластмасовата гайка, помпата се врътна. Само този "щуцер" ме притеснява. Колегата казва че фабрично е запушен, ама май не е запушен, поне при мен. Утре си заминавам за 1 седмица на село и ще разглобя да поразгледам още малко. Ще бръкна с нещо като тел да видя дали наистина е запушен този шуцер, в което се съмнявам. Другото което ме притеснява е буксата за нивомера. Както писах вечерта се скъса и аз мушнах кабелчето м/у пина и обувката, колкото да показва. Малко ме е страх да не метне някоя искра, въпреки че 1300км не успя

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с резервоара
joreto_88 написа: Колегата казва че фабрично е запушен, ама май не е запушен, поне при мен.
Колега , ГАРАНТИРАМ ти , че този щуцер е фабрично затворен , в основата му ясно се вижда профила на пластмасата ... !
Ако при теб е отворено там , значи просто е счупено ...! Затапи го по някъкъв начи , ако устаночиш , че е отворено ... Това не е отдушник , че да е отворено (понеже имаше и подобни коментари) ...
- orgazmotron
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 19.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 323ci
- Детайли за колата: Убава кола, пишман шофьор.
Re: Проблем с резервоара
Колеги така и така сме отворили темата, моля за мнение, на кола фабрично с еди щуцер, може ли да се сложи помпа с два, като разбира се вторият отвор се запуши?
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Проблем с резервоара
Стига да запушиш правилния...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с резервоара
~Мишо~ написа:Стига да запушиш правилния...

12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани