Не може да е от разпределителния вал! Нялой клапан засяда !

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Не може да е от разпределителния вал! Нялой клапан засяда !

Мнение от jakson » 18 Окт 2010, 9:59

Колеги , тази сутрин се сблъсках с доста странен проблем . Значи попринцип когато стигна 5500 оборота един от цилиндрите огасва . Пускам газата и чак след 4 сек. двигателя заработва нормално . Повлиян от различни мнения отворих двигателя за да видя вала http://vbox7.com/play:81cf18ec Не е като нов но пък не е чак тоооолкова зле . Та тази сутрин както си карам и изведнъж на около 3000 оборота двигателя започна да се тормози , аз дадох газ докрай , обаче повече от 3000 нещеше да вдигане . Пърпореше все е има останал клапан отворен . Държах газта дълго време така с надеждата да се оправи . Леко отпусках и пак давах , за момент отихана двигателя и в следващия момент колата се изстреля като ракета , като ускоряваше много по-бързо от преди . Самия звук на двигателя се промени стана 1 такъв по ''яростен'' и след около 300 м. спрях на светофара , и усетих много силна миризма на бензин идваща от парното тъй като си бях пуснал вентилатоа да ми духа и той вкарваше този аромат . Хвана ме шубе да не се запаля , отворих капака и ми стори , че около дюзите на инжекциона е морко ама не съм на 100 % сигурен тъй като там от доста време има петна от течове http://picbg.net/img.php?file=4f998a64b02a1c71.JPG явно от бензин .
Някакави идеи ???
П.С Двигателя ми е М40 1.6 . Нетрака и нечука , гори 30/100 и всеки път върви различно .
Вече незнам къде да търся причината ....
Забравих да спомена , че ония ден почисвтах повдигачите тъй като имах съмнения , че те са виновни за това . Да бъдем точни , раздвижих ги . Единия даже се беше разглобил сам . Извадих го на парчета от двигателя . Ама си бачка .
П.С. Една малка грешка съм направил , мокрите петната не са около дюзите , а около всмукателните тръби . Купил съм гарнитура и исках майстора който ми чисти дюзите да я смени обаче той като я видя моята каза , че е като нова и наистина небеше зле . Притегна добре колекторите но пак си тече ...
Последна промяна jakson на 18 Окт 2010, 18:53, променена общо 3 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: НЕМОЖЕ ДА Е ОТ ВАЛА

Мнение от ares2 » 18 Окт 2010, 10:35

Jakson, замислял ли се за проблем около тези гумени пръстенчета на самите дюзи.. или някакъв теч от маркучетата на реиката.. ? може и да имаш някоя дефектирала дюза
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: НЕМОЖЕ ДА Е ОТ ВАЛА

Мнение от vld » 18 Окт 2010, 12:04

Според мен дебитомера ти се ебава, провери го дали му е в ред клапата.
При мен една сутрин беше забила клапата на затворено положение и изобщо неможех да вдигна повече обороти от тези на празен ход :shock:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 21.12.2009
Кара: М50+++

Re: НЕМОЖЕ ДА Е ОТ ВАЛА

Мнение от Radoslav318i » 18 Окт 2010, 14:56

Според мен пък си за ламбда сонда и дебитомер не мисля че заради повдигачи или вал колата ти ще гори 30/100.. :kuku:
По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Re: НЕМОЖЕ ДА Е ОТ ВАЛА

Мнение от georde123000 » 18 Окт 2010, 17:09

колега за менси за ламбда сонда от вала 100% не може дати гори 30на100 и изчисти хубаво около дюзите и виж дали имаш теч успех
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: НЕМОЖЕ ДА Е ОТ ВАЛА

Мнение от jakson » 18 Окт 2010, 18:03

Точно преди година ходих да ми чистят дюзите , обаче и преди ваденето им и след това си имаше нещо като петна http://picbg.net/img.php?file=4f998a64b02a1c71.JPG
Пробвал съм и с друг дебитомер , пак същата работа . Сондата 2 пъти съм я проверявал и на диагностиката дава отлични данни . Свалих я 1 път и е като нова . Няма черно и т.н ... Дебитомера също е като нов .
Вече немога да си обясня какво и става на тази кола . Обаче едно съм сугурен и това е , че остават отворени клапаните . Случвало ми се от първия път да не запали и на 2рия път да запали на 2 цилиндъра и постепенно пали останалите . То самия двигател има едно специфично хъркане когато стане такова нещо . От както се занимавах с повдигачите се влошиха нещата .Досега на 3000 об никога не ми е правила така . Пък теорията ми петната около дюзите е , че двигателя когато остане с отворени клапани то той започва едновременно да смуче и да духа , клапата на дебитомера направо откача .... и тогава сиг започва да да олива бензин защото няма вакум , а даже има и налягане .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: НЕМОЖЕ ДА Е ОТ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ ! НЯКОЙ КЛАПАН ЗАСЯДА !

Мнение от ~Мишо~ » 18 Окт 2010, 20:34

Аз мисля че проблема ти е точно от повдигачите,вземи други (даже на старо) и пробвай. Провери и компресията как е,ако някой клапан е стоял отворен вече е изгорял.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: НЕМОЖЕ ДА Е ОТ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ ! НЯКОЙ КЛАПАН ЗАСЯДА !

Мнение от jakson » 18 Окт 2010, 21:18

~Мишо~ написа:Аз мисля че проблема ти е точно от повдигачите,вземи други (даже на старо) и пробвай. Провери и компресията как е,ако някой клапан е стоял отворен вече е изгорял.

Колега 1 път я мерихме компресията ама май само на 1 , 2 цилиндър или само на 1ви и беше 14 атмосфери . А колкото до повдигачите забравих да пише , че докато двигателя хърка след като съм пуснал газта , долавям шум на чукащи повдигачи който е за кратко . Иначе като запаля колата не се чува никакво тракане . Двигателя си работи много хубаво . Карам си с масло което го дават по каталог ( 5W40 ) Свалях повдигачите и на менгеме ги раздвижих , но тези моите са валцовани и няма как да се разглобят , трябва да се избият и след това да се валцоват наново . Та след като ги вадих и им източих маслото , видях , че се движат добре , без да засядат и т.н . Погледнах дупките и уж бяха чисти . Леко бръкнах и с тел вътре . Ама уж са наред . Направи ми впечатление , че едната гърбица на вала която е на 3ти цилиндър е като подбита , не е износена ами е като наранена . Също така ми прави впечатление , всмукателия колектор на 3ти цилиндър е по-тъмен от останалите . Има нещо като омасляване : http://picbg.net/img.php?file=39f139ed96b26fdc.JPG
Явно проблема е в 3ти цил . На място като работи двигателя отзад от към ауспуха ми се чува звук като на отворен цилиндър . То е едно специфично хлопане такова лоп , лоп , лоп .....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 3.11.2008
Местоположение: плевен
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д

Re: НЕМОЖЕ ДА Е ОТ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ ! НЯКОЙ КЛАПАН ЗАСЯДА !

Мнение от giggs_11 » 18 Окт 2010, 23:01

мери компресията и на 4те цилиндъра,ако има проблем с клапан веднага ще си покаже

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: НЕМОЖЕ ДА Е ОТ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ ! НЯКОЙ КЛАПАН ЗАСЯДА !

Мнение от ares2 » 19 Окт 2010, 1:25

а ти тази глава свалил ли си я?

я смъкни това от мотора.. провери водачите, ще ти донеса и повдигачи за да си отбереш ако някои ти е заминал...
след една цялостна ревизия и напасване на клапаните, добри кобилици и читав вал поне няма да се съмняваш повече в главата.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: НЕМОЖЕ ДА Е ОТ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ ! НЯКОЙ КЛАПАН ЗАСЯДА !

Мнение от jakson » 19 Окт 2010, 23:21

ares2 написа:а ти тази глава свалил ли си я?

я смъкни това от мотора.. провери водачите, ще ти донеса и повдигачи за да си отбереш ако някои ти е заминал...
след една цялостна ревизия и напасване на клапаните, добри кобилици и читав вал поне няма да се съмняваш повече в главата.

Ако водачите не са наред доколкото знам ще гори масло . А тя за 10 000 км ми гори около 270 мл. масло . Почти не ми мърда нивото . Аз масло дори недоливам . Наливам си колкото трябва и си го карам 10 000 км и това е . Може би в повдигачите има проблем .... Чудя се дали пък налягането на маслото нещо не е наред

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook