Мистериозно виене от М42 двигател
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
Вие не четете ли в началото на темата какво е сменяно и колко нови части са използвани? Разбирам да смени всичко- зъбни колела на разпределителните валове, коляновия вал и паразитното, обтягащия банан и водача отдясно /между другото вероятно този водач е разглобяван и след монтажа не е регулиран в горната част, ако е прибран в горния край наляво, новата верига е пренатегната, въпреки че хидравличния обтегач е завъртян в правилно положение/, водача отгоре между двете зъбни колела на валовете, веригата и хидравличния обтегач /успокоител/. При спазване инструкциите за монтаж, които са елементарни и завиване на болтовете с подходящите нютони, няма да се чува почти никакъв шум. В темата не става въпрос за подмяна на всички тези части, а само на веригата и паразитното зъбно колело, което е монтирано заедно с касетата. На око никой не може да познае степента на износване на отделните детайли /имам впредвид основно зъбните колела/, банана също изобщо не е за пренебрегване. В него по дължината се образуват канали, които колкото и плитки да изглеждат, са направени от старата верига със старите други части и затягане на болтовете. Така или иначе старата верига не стърже, защото всичко уляга, но когато се сложи новата верига тя никога няма напълно да се напасне по старите канали. Оттам идва и виенето. Защо се прави припасване на старите клапани към предварително шлайфаните гнезда, а на новите не се прави? Въпродът ми е риторичен, отговорете си сами. А към автора на темата нека така да си кара колата, трябвало е да се консултира с някой като Алито, преди да прави каквото и да е по мотора. За това всичко по ангренажа се сменя в комплект с ново.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
vankatagsi написа:Колата я погледнаха хора, които им се носи слава за едни от най разбиращите от бмв в софия, единия от тях беше Али. Каза че това виене било характерно за немалко ис-и и ми каза да карам без да се притеснявам. За него причината била пренатегнат хидравличен обтегач, тъй като е нов и напъва повече от стария и докато поулегнат нещата няколко хиляди км щело да е така. Имайки в предвид познанията му по БМВ реших да ми се доверя и да карам смело, Вече съм минал 400км от сглабянето на колата като част от тях бяха да екстремно каране, няма никакви проблеми шума не се усилва.
Подчертаното от мен изобщо не е вярно. Силата на обтягащия механизъм на въпросния обтегач не идва от пружината, а от налягането на маслото, което действа като хидравличен амортисьор. Всичко е така изчислено, че има отвори в него, през които влиза масло, когато е охлабен и друг през който излиза когато се натегне. Пружината играе роля само като спомагателен механизъм, чрез нея се регулира положението на буталото при монтажа, а също спомага за по-бързото уплътняване. На М10 например този обтегач не е хидравличен и действа само с пружина, която е около 10 пъти по дълга и с диаметър 2.5 по-голям от тази на м42. Ако ставаше въпрос за този двигател бих могъл да се съглася. А че виенето било характерно за немалко ИС-ки, ами майсторите така са ги направили.

- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: Мистериозно виене от М42 двигател
Хайде карайте си така и спокойно. Не ме карайте да пускам тема: възможно ли е М42 да стане с ангренажен ремък





33 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани