климатик от м43б16 на м42б18 проблем
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
климатик от м43б16 на м42б18 проблем
събота и неделя имплантирах климатик в компакта
донора беше пак компакт е36 с м43б16 95 година
моя компакт е с мотор м42б18 (ис-ков) 96 година
свалихме всичко както и цялата инсталация която е към климатика :
3 релета ,буксата за компресора , буксата за филтара (незнам дали е филтар алумиев цилиндар ) ,букасата на темпераатурния датчик които е на водния радиатор,буксата на клапана за радиаторчето на парното ,един 40 амперов бушон вътре от купето и липсващите пиневе на буксата на прасето ,както и пиновете които отиват към буксата за компа
навързахме цялата инсталация както и липсващите пинове на буксата за компа
те са номер 4 , 5 , 6 и 8 дотук добре
проблема доиде когато трябваше да свържа последния кабел на пин номер 3 на буксата на компа
да но такъв пин нямаше
проследих кабела и се оказа че е единя кабел от датчика на водния радиатор
на цвят е черен с жълта лента същия го има на номер 15 на буксата
погледнах на друга ис-ка самоче с климатроник и тя го нямаше този пин номер 3
кажете какво да го правя този кабел
донора беше пак компакт е36 с м43б16 95 година
моя компакт е с мотор м42б18 (ис-ков) 96 година
свалихме всичко както и цялата инсталация която е към климатика :
3 релета ,буксата за компресора , буксата за филтара (незнам дали е филтар алумиев цилиндар ) ,букасата на темпераатурния датчик които е на водния радиатор,буксата на клапана за радиаторчето на парното ,един 40 амперов бушон вътре от купето и липсващите пиневе на буксата на прасето ,както и пиновете които отиват към буксата за компа
навързахме цялата инсталация както и липсващите пинове на буксата за компа
те са номер 4 , 5 , 6 и 8 дотук добре
проблема доиде когато трябваше да свържа последния кабел на пин номер 3 на буксата на компа
да но такъв пин нямаше
проследих кабела и се оказа че е единя кабел от датчика на водния радиатор
на цвят е черен с жълта лента същия го има на номер 15 на буксата
погледнах на друга ис-ка самоче с климатроник и тя го нямаше този пин номер 3
кажете какво да го правя този кабел
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
никои ли неможе да помогне
поне ел схема на климатика пак ще ми е от полза
поне ел схема на климатика пак ще ми е от полза
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
Нещо си се увъртял с инсталацията.
На буксата на компа са само три пина и те са 4,5,6
от вътре липсващите пинове са 4 на буксата на прасето.
Двата жълти за клапана на парното, един син с черна лента който отива на пресостата, и сив с розово до буксата на компа.
от пресостата и датчика на радятора се връща, черно със сива лента до бушониерата , от него има по еи на релетата и един до буксата на компа.
от пресостата се връща черно със синя лента до буксата на компа.
и от релетата от това за компресора излиза черен със червено и жълто до компресора.
трябват ти два или три бушона забравих ги вече
Голямия бушон ти е за двете степени на вентилатора и малките по 10 ампера са за компресора и за релетата за перката, това е от мен, незнам къде си гледал схемата но според мен е грешна.
На буксата на компа са само три пина и те са 4,5,6

от вътре липсващите пинове са 4 на буксата на прасето.
Двата жълти за клапана на парното, един син с черна лента който отива на пресостата, и сив с розово до буксата на компа.
от пресостата и датчика на радятора се връща, черно със сива лента до бушониерата , от него има по еи на релетата и един до буксата на компа.
от пресостата се връща черно със синя лента до буксата на компа.
и от релетата от това за компресора излиза черен със червено и жълто до компресора.
трябват ти два или три бушона забравих ги вече

Голямия бушон ти е за двете степени на вентилатора и малките по 10 ампера са за компресора и за релетата за перката, това е от мен, незнам къде си гледал схемата но според мен е грешна.

- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
всичко казано е така
но от пресостата излизат два черни които директно отиват към буксата на компа
единия е на пин номер 8 а другия на номер 5
инсталацията я сваляхме от единия и качвахме на другия
както беше свързана така я направихме
когато натисна бутона за климата оборотите се вдигат но релетата не цъкат преполагам това е така понеже още не е наяълнен
а датчика на радиатора за какво служи в този случиа
и климатика няма електрическа перка (поне на компактите не съм виждал да има)
но от пресостата излизат два черни които директно отиват към буксата на компа
единия е на пин номер 8 а другия на номер 5
инсталацията я сваляхме от единия и качвахме на другия
както беше свързана така я направихме
когато натисна бутона за климата оборотите се вдигат но релетата не цъкат преполагам това е така понеже още не е наяълнен
а датчика на радиатора за какво служи в този случиа
и климатика няма електрическа перка (поне на компактите не съм виждал да има)
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
Имат ел.перка разбира се. Донора нямаше ли?
Слага се отпред, като запазваш виското.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... al_blower/
Не съм сигурен в момента дали версиите без виско имат допълнителна перка отпред. Според мен ДА, но със сигурност може да се кара само със задната ел.перка.
Edit: Проверих, само с яката ел.перка са отзад, тези които са след 1995-та и нямат виско. Говорим за М44, и TUB19-то, което го водят 316 от последните години.
Но само с Виско-то няма да стане
Повярвай ми.
Ако нямаш перка, взимай цялата с корпуса, монтира се отпред на фреоновия радиатор. Има поне 5-6 различни версии на тялото. Аз бях сложил от М3-ка и махнах гредата м/у двата рога. Не е проблем да се кара така.
Слага се отпред, като запазваш виското.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... al_blower/
Не съм сигурен в момента дали версиите без виско имат допълнителна перка отпред. Според мен ДА, но със сигурност може да се кара само със задната ел.перка.
Edit: Проверих, само с яката ел.перка са отзад, тези които са след 1995-та и нямат виско. Говорим за М44, и TUB19-то, което го водят 316 от последните години.
Но само с Виско-то няма да стане

Ако нямаш перка, взимай цялата с корпуса, монтира се отпред на фреоновия радиатор. Има поне 5-6 различни версии на тялото. Аз бях сложил от М3-ка и махнах гредата м/у двата рога. Не е проблем да се кара така.
Последна промяна kdl на 06 Авг 2010, 12:26, променена общо 1 път
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
гледал съм 5-6 компакта с клима и нямат перка за климата само виско
- laary
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
И аз съм с компакт без перка отпред пък климата си пее!
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
Не ми се спори, малко вероятно е да бъркам в случая, но:
@mitko_dd: Не са фабрични, ако са само с виско, не е нужно да ми вярваш, отвори retrofit manual-а, bmwfans, realoem или каквото си поискаш, и ще видиш, че ако има виско, отпред има ел.перка.
@laary: Сигурен ли си че си с виско, а не с ел.перка? Ако да, сигурен ли си че колата е излязла от завода с клима?
@mitko_dd: Не са фабрични, ако са само с виско, не е нужно да ми вярваш, отвори retrofit manual-а, bmwfans, realoem или каквото си поискаш, и ще видиш, че ако има виско, отпред има ел.перка.
@laary: Сигурен ли си че си с виско, а не с ел.перка? Ако да, сигурен ли си че колата е излязла от завода с клима?
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
и на мен не ми се спори но е факт
убеден съм ,че на всичките са с фабрични клими и нямат ел перка
убеден съм ,че на всичките са с фабрични клими и нямат ел перка
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
mitko_dd написа:и на мен не ми се спори но е факт
убеден съм ,че на всичките са с фабрични клими и нямат ел перка
Всички компакти с фабрична клима ИМАТ ел перка на две степени, която се намира от зад на радятора!
И нямат виско


- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
точно така, няма и не е имало кола с климатик, която да няма ел. перка
only rear wheel drive
- b.bonev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 18.05.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Astra j 1.4 t
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
свалихме всичко както и цялата инсталация която е към климатика :
3 релета ,буксата за компресора , буксата за филтара (незнам дали е филтар алумиев цилиндар ) ,букасата на темпераатурния датчик които е на водния радиатор,буксата на клапана за радиаторчето на парното ,един 40 амперов бушон вътре от купето и липсващите пиневе на буксата на прасето ,както и пиновете които отиват към буксата за компа
Само да попитам дали свалихте и климатичния радиатор /кондензатор/?
3 релета ,буксата за компресора , буксата за филтара (незнам дали е филтар алумиев цилиндар ) ,букасата на темпераатурния датчик които е на водния радиатор,буксата на клапана за радиаторчето на парното ,един 40 амперов бушон вътре от купето и липсващите пиневе на буксата на прасето ,както и пиновете които отиват към буксата за компа
Само да попитам дали свалихте и климатичния радиатор /кондензатор/?
"Не Русия е проблемът на света в момента. Проблем са самозабравили се бездушни хора, които управляват Запада. Утре ще измислят още нещо. Това са някакви "зомбита", които само се стремят да рушат. Не знам до кога ще е възможно Русия да ги възпира, дори с цената на самоунищожение. Но ще направим каквото можем..."- завърши Путин.
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
b.bonev написа:свалихме всичко както и цялата инсталация която е към климатика :
3 релета ,буксата за компресора , буксата за филтара (незнам дали е филтар алумиев цилиндар ) ,букасата на темпераатурния датчик които е на водния радиатор,буксата на клапана за радиаторчето на парното ,един 40 амперов бушон вътре от купето и липсващите пиневе на буксата на прасето ,както и пиновете които отиват към буксата за компа
Само да попитам дали свалихте и климатичния радиатор /кондензатор/?
еми мисля да карам без климатичен радиатор и не съм го свалял

- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: климатик от м43б16 на м42б18 проблем
малко със закъснение пиша
всичко вече е ок
благодаря много на Влади (vld) за помоща и съдеиствето което ми оказа
аз пък за благодарност му отмъкнах една отверка
но ще си я получи тези дни опакована с няколко бири
всичко вече е ок
благодаря много на Влади (vld) за помоща и съдеиствето което ми оказа
аз пък за благодарност му отмъкнах една отверка

но ще си я получи тези дни опакована с няколко бири
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани