316i M40 проблем

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.08.2010
Пол: Мъж

316i M40 проблем

Мнение от ДжейАр » 16 Авг 2010, 18:17

Здравейте, нов съм във форума, а и като цяло откъм автомобилни перипетии. Имам следния проблем с наскоро взета 316-ка '92 (бензин/газ): преди 2 дни, след като колата беше приблизително месец в гараж и не беше карана, я извадих, но тъй като акумулаторът и беше заминал прилично (предполагам, че съвсем е умрял, защото на няколко пъти е падал и го зареждах, като след последното такова изобщо не съм го слагал обратно) вързах друг, който явно е бил с малко заряд, защото впоследствие също падна; но така или иначе запалих и всичко си беше що-годе наред. Разходих колата по работа, оставих я за час-два и пак я подкарах. Дотук добре. След второто тръгване след около две-три минути оборотите почнаха да падат, все едно съм свършил бензина (лампичката за бензина дори не свети, гориво има; газ също). Прехвърлих на газ - загасна. Запалих на бензин придръпва едва, едва на 1к оборота, повече не ще, и на едно наклонче изгаснах. Мъчих я на газ - не ще, на бензин - колкото и да форсирам педала, обороти няма. Гледах да не са ми се разкачили маркучи некви - не. Изчаках един приятел да ме изтегли и докъто дойде колата вече съвсем не посмя да запали, пробвахме да запали по инерция - пак не. Изтеглихме я до един сервиз и я оставих там. Днеска ми се обадиха - отидох в сервиза. Казаха ми, че свещите са за смяна, както и бубината, като сегашните ми изобщо не били за тоя модел двигател. Бубините са събрани в едно общо корпусче, затворено с капачка и палец. Момчето каза, че трябвало да са 4 отделни. Освен това понеже е време и за смяна на филтрите с маслото реших, всичко да сменя наведнъж. Скоро ще разбера дали проблема ми ще се реши, но пускам темата, за да съм подготвен, ако се окаже, че тези смени няма да дадат ефект.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: 316i M40 проблем

Мнение от ned_gm28 » 16 Авг 2010, 20:13

Значи колега,парво добре дошъл :!: Писал си че колата ти е `92.При това положение моторът ти трябва да е М40 (както също си писал).М40 е с една бубина-палец и дистрибуторна капачка!Четири са бубините при по-новият мотор М43.Той обаче се монтира при Е36 след 09.93г.Освен това за ориентир и пояснение М40 е с ангренажен ремък,а М43 с ангренажна верига.Трудно би могло да се предположи от разстояние какъв е при теб проблема,но не се връзва това,което ти си написал за колата и това,което са ти обяснили в сервиза.Дай първо да изясним тези подробности ;)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 7.02.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 и БМВ Е39
Мечтае да кара: БМВ 335i Е92 и БМВ F10

Re: 316i M40 проблем

Мнение от BMW_Sport » 16 Авг 2010, 20:22

Колега моя двигател е М40 и е с верига .. как става това ? дата на производство 11 месец 91' (извинявам се за лекото отколнение) още нещо ... много хора се чудят че колата ми е 91 и е с 4 дискови спирачки
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: 316i M40 проблем

Мнение от ned_gm28 » 16 Авг 2010, 20:25

BMW_Sport написа:Колега моя двигател е М40 и е с верига .. как става това ? дата на производство 11 месец 91' (извинявам се за лекото отколнение)

Ми просто някой те е метнал,че двигателят ти е с верига :idea:А по отношение на дисковите спирачки-виждал съм фабрично Е36 318i с М40 мотор с четири дискови.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 7.02.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 и БМВ Е39
Мечтае да кара: БМВ 335i Е92 и БМВ F10

Re: 316i M40 проблем

Мнение от BMW_Sport » 16 Авг 2010, 20:55

Ехе и какво 5 години ще се кара тази кола без да се смени ремак ли ? при 3 пъти смяна на масло ? Аз затова се чудя колега не за друго ....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: 316i M40 проблем

Мнение от ///Mechov » 16 Авг 2010, 21:18

BMW_Sport написа:Ехе и какво 5 години ще се кара тази кола без да се смени ремак ли ? при 3 пъти смяна на масло ? Аз затова се чудя колега не за друго ....

Колега не съществува М40 с верига този мотор се слага още в Е30 но ш последните години но има разлика в М40 за Е30 и Е36. За Е36 М40 е с подобрения в дросела , смукателния колектор , бутала т.е. сигментите

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 7.02.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 и БМВ Е39
Мечтае да кара: БМВ 335i Е92 и БМВ F10

Re: 316i M40 проблем

Мнение от BMW_Sport » 16 Авг 2010, 21:25

Луда работа и как не се е скъсал досега незнам ... добре айде стига толкова по мене че на колегата темата изостана .... извинявай колега!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.08.2010
Пол: Мъж

Re: 316i M40 проблем

Мнение от ДжейАр » 16 Авг 2010, 22:48

М40 си е двигателя от всякъде, сменял съм ремък - с ремък е, не е с верига. Което значи, че бубината е една така ли? За нова бубина/капак/палец ми искат към 200 кинта. Ще се обадя утре в сервиза... А дали скапани свещи се връзва като обяснение на проблема, който съм описал? Тъй като ситуацията много ми приличаше на състояние "out of fuel" се опасявам да не е свързано с бензиновата помпа... Прочетох че на газ има практика да се спира бензиновата помпа,за да не се прецака. Което малко ме обърква - какво всъщност означава това? От сервиза също така ми казаха, че паленето на газ не ми се получава вероятно от замърсен въздушен филтър. Съвсем се обърках...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: 316i M40 проблем

Мнение от ивчо3 » 17 Авг 2010, 9:43

Може само да се гадае за компетентността на майстора, който твърди, че двигател М40 е с 4 отделни бобини :mhihi: . По какво разбра, че свещите не са за тоя мотор? На М40 се слагат свещи с изместено положение на искрата /сигурен съм за м40 в е30, нека ме поправят ако греша за същия двигател в е36/, та тези свещи са с два електрода, разположени близо един до друг, а не един срещу друг както е на М42. Има и друг момент, на почти напълно изтощен акумулатор е нормално да падат оборотите и да гасне, ако не се форсира, алтернатора отдава голяма част от заряда си на изтощения акумулатор, двигателя губи обороти от големия товар на алтернатора.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.08.2010
Пол: Мъж

Re: 316i M40 проблем

Мнение от ДжейАр » 18 Авг 2010, 11:36

Така... След смяна на свещи и бубина (която е една обща на m40, а не 4 отделни; проблема е бил в моя телевизор, че сме се изгубили в превода с майстора), както и на маслото и филтрите (на които им беше време), се получава следното: имам лек теч от масло; колата не бачка на газ, а отпред където са връзвани кабеляците за газовата инсталация има едно бушонче, което прегрява, когато мотора работи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Re: 316i M40 проблем

Мнение от Митко Ганчев » 18 Авг 2010, 14:35

ми тва не те ли навеjда на мисалта че имаш кысо?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: 316i M40 проблем

Мнение от ///Mechov » 18 Авг 2010, 22:04

Колега тея кабели на тая газова не са ли в някакъв шлаух за да няма разтопена изолация от темп. и след това късо :?: :dunno:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook