При проблеми с климатика
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- nakoye
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.
При проблеми с климатика
Здравейте колеги,
от около 3 месеца имах проблем с климатроника на Е36 - духаше топло към краката и към прозореца независимо , че беше пуснат на максимално студено. Рових на всякъде из форумите, но не намерих подходящите отговори.
Има два клапана, които регулират притока на топъл антифриз от двигателя към купето. Тези два клапана се намират между серво усилвателя на спирачките и двигателя, и са на обща база, защото се захранват с антифриз от едно място.
Основните проблеми са 2 - засядане на клапана в отворено положение или изгаряне на бубината и в крайна сметка оставане на клапана в отворено положение (тъй като вътре има едни пружинки , които държат клапана отворен – тоест да влиза топъл антифриз в радиаторите в купето) . По принцип с времето и експлоатацията антифриза в охладителната система се замърсява и е възможо да заседне клапанче в отворенео положение ,а ако неможе да се затвори напълно при включването му калпана се претоварва и изгаря.Смяната не е много сложна, но е на доста неприятно място(сред кабели и тръби). Проблема е в това, че двата клапана са заедно и са доста скъпи. Цените варират от 340 лв за нов до към 100 лв за употребяван.
РЕШЕНИЕТО: - Клапанчетата се свалят като се развиват 3-те скоби на маркучите за антифриза. Маркучите се издърпват и остават само кабелите на управлението. Клапана е захванат с гумен щифт към купето –първо се дърпа долната част на клапана напред и след като се откачи отдолу се изважда нагоре като го извадите можете да махнете куплунга с кабелите и вече е готов за ремонт. Самия клапан се разлобява с звезда Т10 ако не греша. Кабелчетата са много тънки, така че внимавайте да не ги скъсате. При здраво клапанче съпротивлението на входа е около 18 Ω. Двете клапанчета имат общ „-„ изчистете ги от евентуални замърсявания и ако някое от клапанчетета еизгоряло бубинката се сваля доста лесно. Развивате изгорелия кабел и си купувате около 200-300 грама кабел за бубини със сечение 0,35мм.(само с лакова изолация – не е по скъпо от 10лв).Следва пренавиването на бубинката – 1200 намотки. След пренавиване на бубинката свързвате отново с захранването, сголбявате като пружиникте трябва да се сложат така, че клапана да е отворен. Проверката е проста-захранвате всеки от клапаните по отделно, когато надувате през най долната тръбичка всеки от клапаните затваря – то можете да монтирате и незабравяйте да обезвъздушите системата.
Това е! Дано съм помогнал.
от около 3 месеца имах проблем с климатроника на Е36 - духаше топло към краката и към прозореца независимо , че беше пуснат на максимално студено. Рових на всякъде из форумите, но не намерих подходящите отговори.
Има два клапана, които регулират притока на топъл антифриз от двигателя към купето. Тези два клапана се намират между серво усилвателя на спирачките и двигателя, и са на обща база, защото се захранват с антифриз от едно място.
Основните проблеми са 2 - засядане на клапана в отворено положение или изгаряне на бубината и в крайна сметка оставане на клапана в отворено положение (тъй като вътре има едни пружинки , които държат клапана отворен – тоест да влиза топъл антифриз в радиаторите в купето) . По принцип с времето и експлоатацията антифриза в охладителната система се замърсява и е възможо да заседне клапанче в отворенео положение ,а ако неможе да се затвори напълно при включването му калпана се претоварва и изгаря.Смяната не е много сложна, но е на доста неприятно място(сред кабели и тръби). Проблема е в това, че двата клапана са заедно и са доста скъпи. Цените варират от 340 лв за нов до към 100 лв за употребяван.
РЕШЕНИЕТО: - Клапанчетата се свалят като се развиват 3-те скоби на маркучите за антифриза. Маркучите се издърпват и остават само кабелите на управлението. Клапана е захванат с гумен щифт към купето –първо се дърпа долната част на клапана напред и след като се откачи отдолу се изважда нагоре като го извадите можете да махнете куплунга с кабелите и вече е готов за ремонт. Самия клапан се разлобява с звезда Т10 ако не греша. Кабелчетата са много тънки, така че внимавайте да не ги скъсате. При здраво клапанче съпротивлението на входа е около 18 Ω. Двете клапанчета имат общ „-„ изчистете ги от евентуални замърсявания и ако някое от клапанчетета еизгоряло бубинката се сваля доста лесно. Развивате изгорелия кабел и си купувате около 200-300 грама кабел за бубини със сечение 0,35мм.(само с лакова изолация – не е по скъпо от 10лв).Следва пренавиването на бубинката – 1200 намотки. След пренавиване на бубинката свързвате отново с захранването, сголбявате като пружиникте трябва да се сложат така, че клапана да е отворен. Проверката е проста-захранвате всеки от клапаните по отделно, когато надувате през най долната тръбичка всеки от клапаните затваря – то можете да монтирате и незабравяйте да обезвъздушите системата.
Това е! Дано съм помогнал.
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж

Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
браво колега
супер полезно инфо, аз от 1 месец съм със същия проблем, само през средните духалки духа климатика, а от горе и отдолу само топло, за сега нямам време да се занимавам и вероятно за зимата ще го оставя така, но на пролет догодина мисля да се захвана с този ремонт !

супер полезно инфо, аз от 1 месец съм със същия проблем, само през средните духалки духа климатика, а от горе и отдолу само топло, за сега нямам време да се занимавам и вероятно за зимата ще го оставя така, но на пролет догодина мисля да се захвана с този ремонт !
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: При проблеми с климатика
nakoye написа:Рових на всякъде из форумите, но не намерих подходящите отговори.
Колега , за тези клапанчета има много информация и в нашия форум и в чуждестранните .... Не знам какво имаш предвид , като казваш , че не си намреил подходящите отговори но ето ти и една тема със снимки :
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... eaning.htm
Тук си казал нещо много полезно спред мен .... :
nakoye написа:Кабелчетата са много тънки, така че внимавайте да не ги скъсате. При здраво клапанче съпротивлението на входа е около 18 Ω. Двете клапанчета имат общ „-„ изчистете ги от евентуални замърсявания и ако някое от клапанчетета е изгоряло бубинката се сваля доста лесно. Развивате изгорелия кабел и си купувате около 200-300 грама кабел за бубини със сечение 0,35мм.(само с лакова изолация – не е по скъпо от 10лв).Следва пренавиването на бубинката – 1200 намотки.
Това вече го няма на всякъде , да не кажа че никъде го няма като информация и е много ценно !!! Хубаво щеше да е ако го беше наснимал и да влезе директно в полезни теми. Въпреки това , дори и така без снимки тази информация е много полезни и може модераторите (ако сметнат че е за полезни темата ) да го добавят някък към полезните теми - нещо от сорта "Рециклиране на бубини на електромагнитни клапани" . За да не се загуби и тази тема сред многото подобни ....
- nakoye
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.
Разбирам , че трябваше да има снимки ,но нямах възможност тогава.А колкото до самото устройство на бубинките- направо си е елементарно.
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: При проблеми с климатика
Колега това което си описъл толкова подробно е много полезна информация.Аз имам същия проблем от известно време.Но тази процедура с свалянето на маркучите и клапанчетата ми се струва доста сложна.Някой да може да препоръча някой майстор 

- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: При проблеми с климатика
И аз имах този проблем ,но го отстраних.Като цяло майстора ми каза,че тези клапанчета(както описа колегата,са точно зад сервото)са проблемни за модела и често създават проблеми.Важното е ,че тази тема съществува защото ако не бях на ясно онзи майстор(рецедивидист)
искаше да ми сваля цялото предно тъбло
ужас.....Намерих си тези клапанчета втора ръка за 60 лв,старите си ги оправих за 10 лв и това беше.Сега си имам работещ климатроник. 



- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: При проблеми с климатика
А само да добавя.Ако някой има проблем с тези клапани мога да му ги намеря за 50-60 лв втора ръка.Аз съм от Дупница и има много части и струва ми се са по евтини от софия.Който поиска да пише лс.
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: При проблеми с климатика





Колеги, и на мен ми се струва че имам подобен проблем,защото като покарам малко повечко в жегите и започват да ми се палят краката


Имам следните въпроси
-климатроника също не ми работи може ли да е да е от тази клапа(питам защото наскоро я взех колата и управях други работи),незнам мисля че изобщо невключва защото не издава никакъв звук,другата седмица ще ходя да ми го проверят и незнам дали изобщто има смисъл ако няма да духа студено поради евентуално развалените клапани?
-първо клапаните ли да управя или може и в последствие ?
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: При проблеми с климатика
При мен духаше топло само от въздуховода в краката на шофьорското място и на предния прозорец.На другите духалки си духаше студено.Но след като смених клапаните климатроника проработи по-добре,изстудява една идея по силно.Но цялостно ако не ти работи климатроника незнам дали е само от тези клапанчета,но пробвай само с тях(метода на изключването
)Ако нещо не ти е ясно пиши лс.

- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: При проблеми с климатика




По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: При проблеми с климатика
Принципно като свалиш клапаните няма как да караш колата,защото от там минава антифриза.Свалянето не е толкова трудно ,но просто мястото е гадничко-много е тясно.Сваляш скобите на трите маркуча и издърпваш внимателно.Колегата ,който е отворил темата е описъл как стоят нещата с намотките на бобините.На клапаните има десетина винчета някаква еврейска звезда ако не се лъжа.Само по внимателно защото клапаните са капсоловани или херметизирани,незнам не знам точно.След пренавиването е добре да си купиш за 5 лв силиконово лепило(топлоустойчив)и да намажеш с него гумичката за да не започне да ти тече антифриз. 

Re: При проблеми с климатика
Драгослав написа:...На клапаните има десетина винчета някаква еврейска звезда ако не се лъжа.Само по внимателно защото клапаните са капсоловани или херметизирани,незнам не знам точно.След пренавиването е добре да си купиш за 5 лв силиконово лепило(топлоустойчив)и да намажеш с него гумичката за да не започне да ти тече антифриз.
Да, внимавайте с винтчетата, че на единия клапан едвам ги развих. Трябва оригинална отверка еврейска звезда, но да е тънка за да влезе направо.
Аз като ги развих тия винтчета и направо ги изхвърлих. След това завих винтчета със глава "звезда", то мисля да не ги разглобявам повече, но за всеки случай.
Само не плескайте със силикон. Два такива клапана съм разглобявал и при зглобяването сложих нови уплътнения и всичко заспа. Клапаните карат вече на едната кола година, а на другата от 7месеца. Нито текат, нито стоят отворени.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани