Съединителя вибрира 318 is м42
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Съединителя вибрира 318 is м42
eekset написа: НЯКОЙ от предсказателите на проблем с помпата(1) или раб. цилиндър(14), ще обясни ли на момчето, а и на мен, как така изтеклата спирачна течност или повредената помпа ще предава на педала вибрации, КОИТО НЕ БИ ТРЯБВАЛО ДА СЪЩЕСТВУВАТ???
ако някой ме обори с факти, че не съм прав ще се покая и ще се поръса с пепел, но дотогава не карайте момчето да става от тези дето "всичко смених, проблема остана..."
Колега , вземи се успокой и не се вживявай толкова ...
Обяснявам веднага ......
Преди време на колата на мой приятел имаше подобен проблем ...- като натискаше съединителя се усещаше леко вибриране на педала, подчертавам - ЛЕКО вибриране (това се случваше , когато колата се кара , а не когато е на място ....)
Първото на което се "хвърилх" е да сваля скоростната и да видя какво става там - разните притискател , лагер , вилка , маховика го изключих от "схемата" , понеже беше обикновен .... ,да видя как е пластмасовото чопче (защото аз залагах на това , че пънчето е счупено и вилката "играе" от едната страна.... това беше първото което си помислих ....).
Да , ама не .... чопчето си беше здраво , видимо нямаше никакъв проблем по съединителя и вилката .... (даже сложих друга вилка , защото се съмнявах , че вилката може да е деформирана и за това да ги прави тия магарии ... ). На тоя етап от ремонта аз самия също изобщо не съм си и помислял , че проблема може да е в хидравликата .... (тогава дори не огледах работния цилиндър ...) , директно монтирах всичко и подкарах ..... Е ДА , ама пак същото ..!!! След което реших, да сваля и да огледам какво става с хидравликата и ......


Не твърдя категорично , че проблема на колегата е във хидравликата , просто изразих мнение ... Не карам никой да ходи да сменява каквото и да било , всеки има глава на раменете си и да мисли с нея ....!!! Когато нещо не е ясно и има съмнения , а съответно липсват знания и умения , не се пита във форума , а се ходи на майстор... !!!
Вибрациите могат да бъдат породени от лагер , вилка , притискател , демпферен маховик и т.н , но това е "система" , която аз наричам съединител (а не двигател ) , а в първия пост , беше казано -"....това били просто вибрации от двигателя..." , и за това казах, че вибрации от двигателя , няма как да се предадът на педала на съединителя (въпреки , че "чудния сват на автомобилите" , винаги може да те изненада с нещо


Re: Съединителя вибрира 318 is м42
Колеги мерси много ! Понеже съм доста бос някой може ли да ми обясни или да даде някакъв линк където да прочета как се обезвъздушава системата и къде точно се намира ! понеже колкото и да гледам като отворя капака нищо не се вижда та на канал ще се ходи
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
Re: Съединителя вибрира 318 is м42
metodi80 написа:не се вживявай толкова ...
всеки има глава на раменете си и да мисли с нея
Когато ... липсват знания и умения не се пита във форума , а се ходи на майстор
прав си...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Съединителя вибрира 318 is м42
morafeta написа:Колеги мерси много ! Понеже съм доста бос някой може ли да ми обясни или да даде някакъв линк където да прочета как се обезвъздушава системата и къде точно се намира ! понеже колкото и да гледам като отворя капака нищо не се вижда та на канал ще се ходи
Колега , това е манипулация , която е сравнилтено трудна за изпълнение , без наличието на определени инструменти , които съм почти сигурен , че нямаш ....
1. Вариянт
Взима се прозрачен маркуч , който да е със диаметъра на щуцера на работния цилиндър , маркуча се пъха в шише ..... Взимаш едно ключе и отвиваш леко пробчицата , а през това време един човек помпа на педала на съединителя , а друг следи за нивото на течността в казанчето , която трябва да е постоянно на едно ниво ... (не трябва да се допуска да остане празно казанчето ...).
Този вариянт е "най -куция" ... , много трудно се обезвъздушава по този начин , защото в случая при натискане на педала течността за момент слиза на долу , а при пускането на педала , тя пак се връша на горе и заедно с течността се връща и въздуха ... , реално просто си правиш упражниение - "напред- назад" , което не води до изкарване на въздуха ... При този вариянт на обезвъздушаване трябва да се създаде допълнително налягане , което най -често става с духане в казанчето ...

2. Вариянт
Взима се една джаджа , която представлява туба с помпичка , в която се налива спирачна течност. Тази джаджа има едно маркуче , което на края има капачка , която се завива на казанчето за спирачна течност. Напомпва се със помпичката , тя създава налягане в системата (през това време се отвива пробката ) и когато от пробката потече течност без мехурчета , то пробката се завива и съединителя е обезвъздушен . Този вариянт е проблем , поради трудното намиране на такъв инструмент (не е невъзможно ...) , а и цената му е малко кофти .... Може като заместител да се ползват масльонките , които се продават по разните железарии , но пак остава проблема , как да нагодиш маркуча към подходяща капачка, която да се завие към казанчето за спирачната течност .....
3. Вариянт
Този вариянт аз самия го научих преди известно време ,даже имаше едно клипче (но сега не го намирам). Този вариянт е най -лесен и според мен най -добрия за обезвъздушаване ....
При него системата се обезвъздушава от долу на горе (тоест от щуцера на работния цилиндър към казанчето ). Взима се нещо с което да се създаде налягане (масльонка или шприц) , пълни се със спирачно масло масльонката (или шприца) , поставя се подходящ маркуч , който да пасне плътно на пробката на работния цилиндър , отвива се пробката и се започва да се пълни системата..... При това течността избутва въздуха на горе към казанчето и той излиза като мехурчета в самото казанче , когато мехурчетата спрат да излизат , значи няма въздух , тогава се затяга пробката и готово ....

Тук съм описал на кратко , това , което ще срещнеш във форума като обяснения по тоя въпрос ако беше поровил с търсачката , а като бонус има и снимки в някои от темите .... Та друг път я ползвай ...

Колега , понеже се вижда , че нещата са ти "мътни" моя съвет е да не правиш тази манипулация без човек , който е на ясно , иначе е похвално това , че се опитваш сам да се справиш с проблема ....
А най -добре отиди на сервиз , защото не е сигурно , че проблема е в хидравликата , тука може само по един боб да хвърлиме и да си почешеме езиците ....
П.С. Внимавай да не скапеш нещо , че после .....

20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани