Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от LiTtLeRoCk » 24 Яну 2010, 14:54

Искам да попитам каква точно функция изпълнява този датчик.Имам съмнение,че не работи при работещ двигател го разкачвам,а реакция от двигателя никаква.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от tsb_bg » 24 Яну 2010, 15:36

LiTtLeRoCk написа:Искам да попитам каква точно функция изпълнява този датчик.Имам съмнение,че не работи при работещ двигател го разкачвам,а реакция от двигателя никаква.

За момента на запалването ECU-то взима сигнал от датчика на коляновия вал. Датчика на разпределителния вал отчита работата на VANOS-a и на практика работи при обороти над 2000 - 2500 об/мин. Предвидено е ако датчика на коляновия вал се повреди ECU-то да взима сигнал от датчика на разпределителния вал, за да не те остави на пътя ....
Последна промяна tsb_bg на 24 Яну 2010, 15:42, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от bum_bum » 24 Яну 2010, 15:39

Пробвай как пали като е откачен. В движение разликата ще е при ускорение, а не толкова на празен ход.
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от LiTtLeRoCk » 24 Яну 2010, 16:08

Колата е без ванос,със или без този датчик колата си пали,но на ниските не работи равномерно,а като разкача датчика на кол.вал и колата гасне,което ме навежда на мисълта,че датчика на раз.вал не подава никакъв сигнал за да продължи работата на двигателя.

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от LiTtLeRoCk » 24 Яну 2010, 16:11

bum_bum написа:Пробвай как пали като е откачен. В движение разликата ще е при ускорение, а не толкова на празен ход.

Точно при работата на празен ход и в ускорението забелязах проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от bum_bum » 24 Яну 2010, 18:48

Мисля, че така и не се появи точна информация какви стойности трябва да дава при измерване, така, че ако се съмняваш в него направо сменяй или пробвай с диагностика дали е записал грешка.
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от LiTtLeRoCk » 24 Яну 2010, 19:01

bum_bum написа:Мисля, че така и не се появи точна информация какви стойности трябва да дава при измерване, така, че ако се съмняваш в него направо сменяй или пробвай с диагностика дали е записал грешка.

Според аутодата стойностите трябва да са от 800 до 2000 ома при замерването датчика ми даде 1287 ома което е в нормите,но въпреки това си мисля,че може и да не работи защото както споменах при разкачането му двигателя не реагира.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от tsb_bg » 24 Яну 2010, 19:40

М50В20 - Датчик колянов вал

Изображение

М50В20 - Датчик разпределителен вал

Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от LiTtLeRoCk » 24 Яну 2010, 20:05

Колега като гледам това на снимките е за Бош мотроник 3.3.1. и гледам кода на двигателя завършва на S2 .А двигателя за който став въпрос в темата е S1 и е с Бош мотроник 3.1.Искам да помоля колега с 320 която е произведена до 12.1991г да погледне номера на ЕКУ-то.Защото в момента ползвам ЕКУ за 325 и си мисля,че може и това да оказва влияние,ако греша нека ме поправят.Въпреки,че ми потвърдиха ,че това не е проблем.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от sonny » 24 Яну 2010, 21:12

LiTtLeRoCk написа:Колега като гледам това на снимките е за Бош мотроник 3.3.1. и гледам кода на двигателя завършва на S2 .А двигателя за който став въпрос в темата е S1 и е с Бош мотроник 3.1.Искам да помоля колега с 320 която е произведена до 12.1991г да погледне номера на ЕКУ-то.Защото в момента ползвам ЕКУ за 325 и си мисля,че може и това да оказва влияние,ако греша нека ме поправят.Въпреки,че ми потвърдиха ,че това не е проблем.

20ката и 25цата са с еднакви екута као номер, различни са чиповете в тях. Ако чипа е за 25ца,нема да работи коректно, това си е проблем и вероятност за твоя проблем.Инак датчикана разпределителния вал,дава инфо наеку-токак да пуска дюзите, ако той е откачен или не работи коректно, тогава цъкат 6те дюзи,а не 3х2 или 2ь3 беше,не помня.

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от LiTtLeRoCk » 24 Яну 2010, 21:16

sonny написа:
LiTtLeRoCk написа:Колега като гледам това на снимките е за Бош мотроник 3.3.1. и гледам кода на двигателя завършва на S2 .А двигателя за който став въпрос в темата е S1 и е с Бош мотроник 3.1.Искам да помоля колега с 320 която е произведена до 12.1991г да погледне номера на ЕКУ-то.Защото в момента ползвам ЕКУ за 325 и си мисля,че може и това да оказва влияние,ако греша нека ме поправят.Въпреки,че ми потвърдиха ,че това не е проблем.

20ката и 25цата са с еднакви екута као номер, различни са чиповете в тях. Ако чипа е за 25ца,нема да работи коректно, това си е проблем и вероятност за твоя проблем.Инак датчикана разпределителния вал,дава инфо наеку-токак да пуска дюзите, ако той е откачен или не работи коректно, тогава цъкат 6те дюзи,а не 3х2 или 2ь3 беше,не помня.
Сони благодаря за информацията.Пробвах с ЕКУ от 20-ка работата на двигателя беше същата без промяна никаква.

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от LiTtLeRoCk » 04 Фев 2010, 19:01

Проблема се изясни крива главина на коляновия вал,тази която държи демферната шайба ,и от там бърка датчика на коляновия вал и тоците сега всичко е ОК.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.

Мнение от sonny » 04 Фев 2010, 23:50

LiTtLeRoCk написа:Проблема се изясни крива главина на коляновия вал,тази която държи демферната шайба ,и от там бърка датчика на коляновия вал и тоците сега всичко е ОК.

Това е познат не точно проблем, а всъщност диягноза,закоято найстина рядко се сещаме като вариант :confused: Тъпото е, че с тия инжекциони,може да има проблем, който да има възможни много източници и започва едно гадаене. А проблема с демпфера се появява най-много при дизелит,защото тамнатоварванетоенай-голямо, при бензините е по-рядкосрещано,но е фак,че го има.Реално това е като консуматив, демпферната шайба е о две части, които са захванати една към друга с вулканизация. Едната част се хваща с 6те болта към коляновия вал, а втората част е за задвижване на ремъците и за назъбването за четеца,демек датчика. Честно казано неамреалнаидея,що го правят така! Логиката е малко тегава поне за мен.Аз го тълкувам така: Правят готози демфер, за да намалят вибрациите.Но какво се случва, ако са направили демпфера за по-плавно ускорениена ремъците, това е според мен смешно, щото дефакто ако натоварването на ремъка е толкова голямо,че да приплъзне,то пакще се случи,да неговорим, че тук има и кинетична енергия която се акумулира, и дефакто в първия момент, демпфера се забавя,но когато набере инерция и преодолее натоварването и след пускане на газта, събраната енергия го праща напред. От всички тези движения, гумата омеква и се напуква и оттам външната част се измества, оттам се измества аванса в предварение или закъснение и оттам стават некви аномалии с работата на мотора. Има практика натакива мотори с газови уредби, да им се разпилват дупките и да се дава още аван,защото както знаем, газта иска още аванс.

Моите разсъждения по тоз въпроса са това,ако някой имада допълн инещо или да ме коригира,да зповяда, че този казус си еинтересен :D

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook