Напрежението ми е 12.7 V при работещ мотор. Къде е проблема?
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Напрежението ми е 12.7 V при работещ мотор. Къде е проблема?
Вероятно ми трябва четкодържател (с четки и реле за зареждането) за алтернатора. Колата ми е BMW 525 24V, Е34 - 1991 година - седалки с нагреватели и почти всички други екстри. Проблема е в това, че когато махна клемите на акумулатора при работещ мотор колата гасне, иначе напрежението при работеща кола е 12.7 V. Зарежда малко, но изглежда като пусна повече консуматори (климатика+вентилатора например) зареждането не е достатъчно и акумулатора пада. Вследствие на което ако напрежението е под 12 V, стартера въобще не завърта. Иначе няма проблеми при каране без големи консумации на ел. ток. Колко Ah трябва да ми е акумулатора. Сега е 54 Ah, да не би това да е проблема?
Дайте някакви идеи къде може да е проблема!
Някой да продава такъв четкодържател?
Дайте някакви идеи къде може да е проблема!
Някой да продава такъв четкодържател?
Niky Georgiev
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Има и нещо такова, че акомулатора е малък, но и зарядния ток е малък
ако ще и с 30 АмперЧаса да е докато колата работи не би трябвало акомулатора да пада

- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Абе стига глупости бре, амперажът му бил голям, бил малък и т.н. В случая няма значение колко е (аз карам с 55 Ач и до сега не съм имал проблем). Проблемът му е, че не зарежда както трябва. Пич първо си виж ремъка на алтернатора дали не е хлабав. И другото дето е казал Дизелчето. Ако не се оправи тогава провери алтернатора (четки и реле-регулатор). Но не се нахвърляй да ги сменяш, защото проблема може да е и мъртва клетка на акумулатора. Но това ти не можеш да го провериш, ако нямаш товарна вилка. Та за алтернатора и акумулатора най-добре иди на електричар за да не хвърляш пари за смяна на части, които са си наред.

- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Мерси момчета, ще видя тоя уикенд какво мога да направя по проблема, но не мисля, че е акумулатора, оставял съм колата по 6-7 дни с включена аларма, антирадара ми е постоянно включен и той и след това си пали като изгасена преди малко! Не съм чувал никога скърцане на рамъци, а при запален двигател не вибрират, клемите на акумулатора са перфектно чисти и имат отличен контакт (дори без да съм завъртял болтчетата на клемите колата пали веднага). Доколкото знам, а и според TheBoss напрежението на акумулатора се регулира от реле-регулатора (който е комплект с четките) и ако той е изпушил, значи там е проблема. За по-сигурно ще пробвам с акумулатор на някой приятел да видя какво ще е положението.
Благодаря отново на всички които се опитаха да помогнат със съвет!
Благодаря отново на всички които се опитаха да помогнат със съвет!

Niky Georgiev
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Какво да ви кажа, купих нов Bosch Silver 74 Ah и ми смениха реле-регулатора. Свалиха и тестваха генератора - Нищо!!! Пак си зарежда 12.7 V. Поне не пада акумулатора, тоя държи повече. Незнам струва ли си да продължавам да търся проблема? 

Niky Georgiev
- Svetlio
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 523i
- Мечтае да кара: не мечтае
Не забравяи че сега е лято и колата ти пали лесно, зимата идват
проблемите . Напрежението на акумолатора е около 13.2 волта
по 2.2 на клетка, при запален двигател без включени консуматори
зарядното напрежение трябва да е 14+ волта
проблемите . Напрежението на акумолатора е около 13.2 волта
по 2.2 на клетка, при запален двигател без включени консуматори
зарядното напрежение трябва да е 14+ волта
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
При запален двигател трябва дава около 14 волта ,инак има някакъв проблем ,който трябва да са отстрани,инак ще си прецакаш новичкия акумулатор..като дадеш на контакт лампичката за акумулатора светва и после като запалиш трябва да загасва..ако примигва докато караш или пък не светва като дадеш на контакт не ти зарежда динамото както трябва..
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
При едно такова откачане на акумулатора, когато двигателя работи е възможно да се получи следното - алтернатора остава без товар, вследствие на което изработва един доста мощен импулс от 90-95 волта за около 0.5 сек. и нали се сещаш какво може да стане
.

Търси утечка (късо, голяма косумация когато не е на контакт колата)
След като не ти пада акумулатора вече
премери си напрежението пак само че, пусни колко се може повече консуматори (отопление на седалки, светлини, отоплението на задното стъкло, вентилатор,изобщо квото ти доиде на акъла
) ако държи напрежението при около 1500 rpm
карай си и да не ти пука.
Ако не, при положение че си сменил четките(релето)
алтернатор ( пръстени, диоди...и т.н.)
Niky Georgiev написа:Поне не пада акумулатора, тоя държи повече. Незнам струва ли си да продължавам да търся проблема?
След като не ти пада акумулатора вече



Ако не, при положение че си сменил четките(релето)

- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Niky, положението е следното - напълно разреден акумулатор - 10,8V, напълно зареден - 14,4V при температура над 20С. За да се зарежда тоя акум, реле-регулатора само следи напрежението да не се качва над 14,4. Обаче дано не си пробвал да вдигаш обороти при откачен акумулатор, както каза Dimitar напрежението се вдига над 40V и тогава обикновено изгаря електрониката, а не бушоните. Как (трябва да) се пробва зареждането: на напълно /или почти/ зареден акумулатор палиш, загряваш мотора и на 2500 оборота напрежението на клемите трябва да е 14,4V, пускаш къси + вентилатор на парното на мах /за повече консуматори трябват по-високи обороти/- напрежението при същите обороти трябва да е пак същото. Сменил си акумулатора и релето, а проблема си остава - значи остават динамо и кабели. Ако кабела от динамото до акумулатора /обувки?/ не е наред напрежението /зареждането/ не е достатъчно. Ако това е наред остава по лошия случай - късо/прекъсване в намотките на статора и/или пробит/прекъснал диод в динамото.
- можеш с ареометър /измерител на гъстотата на електролита/TheBoss: не можеш да го провериш, ако нямаш товарна вилка
Ами той е чисто нов, как няма да държи. Ако искаш /и можеш/ да си купуваш нов акумулатор през 2-3 месеца /зависи колко и как караш/ направо не си струва.Поне не пада акумулатора, тоя държи повече. Незнам струва ли си да продължавам да търся проблема?
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани