ванус???
Модератор: Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
ванус???
предлагат ми е34 м50 с ванус за 4500! искам малко инфо за вануса или там както се пише? за каква точно система става въпрос в двигателя?
- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
Колега виж тези два линка:
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... vanos.html
http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS
А това е писал texudo в една по-стара тема по въпроса:
Vanos (от variable NockenwellenSteurung) коляновият вал задвижва вала на изпускателните клапани чрез верига и зъбен венец.
Втора верига свързва венеца върху вала на изпускателните клапани с венец върху вала на всмукателните клапани. Последният обаче не е директно и неподвижно монтиран-в него има голям отвор от вутрешната страна,на който са изработени спирални зъби. На вала пък е набито зъбно колело със спирални зъби. Външният му диаметър е по-малък от отвора във венеца и движението не може да се предаде. Връзката между тях се осъществява от метална "чаша",която има спирални зъби отвътре(за да се свърже със зъбното колело на вала)и отвън(за да се свърже с венеца).Системата се задейства когато посредством хидравличен механизъм чашата се измества осово и свързва венеца със зъбното колело. Поради спиралната форма на зъбите,при навлизането си във венеца тя се завърта на един зъб и предава движението си на зъбното колело на вала,измествайки относителната синхронизация на между вала и зъбния венец и променяйки ъгала на вала спрямо първоначалния. Промяната е максимум 12.5 градуса,като най-малко е изпреварването при празен ход. По късно с-та се усъвършенства и се появява т.нар. двоен Vanos,който позволява променливо управление и на изпусателните клапани.
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... vanos.html
http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS
А това е писал texudo в една по-стара тема по въпроса:
Vanos (от variable NockenwellenSteurung) коляновият вал задвижва вала на изпускателните клапани чрез верига и зъбен венец.
Втора верига свързва венеца върху вала на изпускателните клапани с венец върху вала на всмукателните клапани. Последният обаче не е директно и неподвижно монтиран-в него има голям отвор от вутрешната страна,на който са изработени спирални зъби. На вала пък е набито зъбно колело със спирални зъби. Външният му диаметър е по-малък от отвора във венеца и движението не може да се предаде. Връзката между тях се осъществява от метална "чаша",която има спирални зъби отвътре(за да се свърже със зъбното колело на вала)и отвън(за да се свърже с венеца).Системата се задейства когато посредством хидравличен механизъм чашата се измества осово и свързва венеца със зъбното колело. Поради спиралната форма на зъбите,при навлизането си във венеца тя се завърта на един зъб и предава движението си на зъбното колело на вала,измествайки относителната синхронизация на между вала и зъбния венец и променяйки ъгала на вала спрямо първоначалния. Промяната е максимум 12.5 градуса,като най-малко е изпреварването при празен ход. По късно с-та се усъвършенства и се появява т.нар. двоен Vanos,който позволява променливо управление и на изпусателните клапани.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани