На метан евентуални проблеми?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

На метан евентуални проблеми?

Мнение от gecata73 » 27 Сеп 2007, 21:45

Мой приятел е решил да си слага метан и иска да знае какви поражения нанася той на маторя и след колко време, щот той патува много и това май е най-изгодно та затова иска да знае какви ще са последствията ако има такива и дали има смисъл да минава от газ на метан-а колата е мерцедес 190-ка с 2300 кубиков матор,автоматик-с две думи какви са плюсовете и минусите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 27 Сеп 2007, 22:11

Колега това е извадено от следната тема:

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c&start=45

tsb_bg написа:
vybz написа: ... а тва че газта съсипва мотора е пълна глупост
1.Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
2 L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
3.Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации.
4.Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа ОЛОВО и СЯРА, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата.
5.L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 - 5%) и динамичните свойства на двигателя. Препоръчва се предварението на момента на запалване да се увеличи с 3 - 5° , с което частично се компенсира намалената динамика на автомобила.) ...


Колегата vybz доста добре е обобщил предимствата на LPG с някои забележки:

- Не ми е ясно как "по-високооктаново гориво изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина" и как има по-висок разход при еднакви други условия (количество, момент на запалване и въздух/кислород) ?
- LPG наистина не съдържа олово, но да не забравяме че и бензина не съдържа олово а то се добавя(ше) допълнително на старите бензини за намаляване на детонациите - "безоловните" марки бензини, които са предназначени за работа с катализатор също не съдържат олово.
- Колкото до сярата при LPG не знам точно какви са количествата, но там има така наречените "тежки" масла някои от които дори се добавят допълнително (тази тиня която остава в изпарителя и която смърди при пропуски на системата) за да индикира изтичане.

От тук (като изключим цената) почват недостатъците:

- Двигателя по рождение не е конструиран да работи с този тип гориво (параметрите на смесване с въздуха, горене, разширение, температура и т.н).
- Начин на запалване и горене (първоначален старт и нормална работа). Ако при старите двигатели при които запалването се свежда до бубина, механично зацепено за вала делко, механичен регулатор на запалването (изпреварването) и свещи, то всички знаят новите инжекционни системи колко датчика имат и колко сигнала трябва да се отчетат за нормален старт и рабаота на двигателя. Самото приспособяване за работа на LPG предполага игнориране или промяна на много от тях и какво става??? във форума почват теми "не пали... пали ама... прекъсва ... не държи обороти ... не ускорява ...). Даже си има и "термин" от практиката "лъже компютъра че ...."
- Променя се изцяло общия режим на охлаждане на двигателя (работа на термостата, включване на перката, количеството на охл. течност и т.н). Смо не казвайте че 2-3 м. допълнителни тръби и 200-300 гр. изпарител са подробности - все пак някой го е смятал колко да бъде и двигателя да работи при максимално високи температури (максимално близки до температурата на горене защото другото е загуба и намаляване на КПД-то). Тази интервенция променя картинката, а все пак отгоре отчетохме всичко предимства на LPG.
- Начин на съхраняване (под налягане), което си е сериозен недостатък, колкото и да не се взима предвид.
- Многократно по-лошо съотношение между тегло на опаковката (бутилката) и стоката (газта във втечнено състояние)
- Липса на фабрично предвидени места за бутилка, изпарител, тръби и т.н) което предполага доста промени вкл. и на ел. инсталацията

Сигурно може да се пише още много и както колегата сигурно е пропуснал няке от приемущество, така и аз - някой недостатък, но идеята ми е, че преминаването към LPG си е сериозна инвестиция, сериозна интервенция при монтажа, и сериозни допълнителни грижи за поддръжка и всеки един трябва да си направи много добре сметката каво ще даде, какво ще получи и за колко време.

Мое лично мнение е, че това си струва за автомобили които се ползват предимно с комерсиална цел - транспортни услуги (таксита, бусове и т.н.) където определящо е не комфорт или функционалност, а съотношението цена/превоз (количество или разстояние) от там и печалба.

Марката на която сме фенове и за която пишем предполага друга категория приложение - предимно за персонално ползване (лични или служебни) и това струва ми се обезсмисля една такава интервенция

Но все пак всеки си има разбиране по въпроса и според мен трябва да сме обективни и не бива да сме крайни в мненията си нито ЗА нито ПРОТИВ :D


Колегата vybz е фен на газта и до колкото разбирам е доста в час. Можеш да се обърнеш за повече инфо към него

Дано казаното до тук ти е от полза :yes:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: На метан евентуални проблеми?

Мнение от ivan. » 27 Сеп 2007, 23:10

gecata73 написа:Мой приятел е решил да си слага метан и иска да знае какви поражения нанася той на маторя и след колко време, щот той патува много и това май е най-изгодно та затова иска да знае какви ще са последствията ако има такива и дали има смисъл да минава от газ на метан-а колата е мерцедес 190-ка с 2300 кубиков матор,автоматик-с две думи какви са плюсовете и минусите
мои приател пък си сложи метан на е36 1.8,колата се неможеше да отлепи,после и монтира аванс процесор(вариатор)и с него нещата се оправиха ,колата си варви добре,с 6.5лв. минава 100км градско(140-150 извангр.)и така ве4е 50хиляди км.без броблеми[/list]

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook