Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от mimo1987 » 31 Юли 2013, 11:06

Колеги колата ми е ТД взех че сложих кулер пак от същия мотор но сега надува по малко, имам буст метар и сега надува на 0.6 7.Та въпросът ми е имам една турбина която мисля да сложа тя е от е39 530 184 кс. някои дали е правил нещо подобно.Ясно ми е че после ще имаме чипване но дали някои има тдс с турбо от е39 или по голямо от оригиналното си охлювче.Благодаря предварително.....

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 4.10.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Vozi_boro » 31 Юли 2013, 17:30

Турбото което мислиш да слагаш е с променлива геометрия и няма как да го управляваш адекватно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Zubcho » 31 Юли 2013, 17:54

Колега, ти хубаво ще я сложиш тази турбина някак, а как мислиш да управляваш променливата геометрия? Това турбо (вероятно garrett 2556v) е с променлива геометрия.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от mimo1987 » 31 Юли 2013, 18:09

Ммм това не бях погледнал иначе да garrett 2556v е ще мисля тези дни и ще пиша пак колеги...

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 4.10.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Vozi_boro » 31 Юли 2013, 18:26

Най-лесно е да увеличиш налягането на твоето турбо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от alchohol » 31 Юли 2013, 22:44

Колега, а на колко оборота ти отваряше разтоварващия клапан, преди да монтираш кулера?
Последна промяна alchohol на 02 Авг 2013, 21:16, променена общо 1 път
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от mimo1987 » 31 Юли 2013, 23:36

ако увелича налягането на моето ще грамне мн барзо.ако го увелича трябва да е поне на 1.3-4 бара а за тая малка турбина според мен е много.в момента има гориво въздух нямаме..имам малко предварение на ГНП такаче искам да сложа по голяма турбина от стоковите на тд и тдс.Никои ли не е правил нещо подобно в форума....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Zubcho » 01 Авг 2013, 10:46

Колега, за да поставиш друга турбина ще се наложи подмяната на изходящия колектор, промяна на входа и изхода на маслото за охлаждане на турбото, промяна/подмяна на турбо-пътищата, промяна на генерацията излизаща от турбото, подмяна на елемента на ГНП с по-голям, ремап. Аз бих подменил интеркулера с челен и по-голям, както и радиатора за маслото, пак с по-голям.

Преди това е хубаво да се направи цялостна ревизия на двигателя. След всички модификации и ако са успешни ще трябва да се подсили съединителя.

Аз съм го смятал примерно да поставя Holset hx30 и като цяло излиза доста скъпо всичко. Така по мои сметки е това:

1. Ревизия мотор - 1500лв (части + труд, а може и повече)
2. Ревизия ГНП и подмяна на елемент - 300-400лв
3. Турбо (втора ръка) - 600-800лв.
4. Изходящ колектор хубав - 400лв
5. Изх. тръба турбо - 100-200лв.
6. Челен интеркулер нов - 240лв.
7. Турбо пътища - около 200лв.
8. Радиатор масло - 200лв
9. Нови тръби за маслен радиатор - 200лв (може и по-малко)
10. Масло - 0w40 или 5w50 - 8-9л (пълна синтетика) - 150-160лв.
11. Конусен филтър - 150лв.
12. Ремап на дино- 300-400 лв.

Абе 5000лв с допълнителните разходи ще легне всичко, ако не и повече.

Може би ти развалих идеята, но това е истината за жалост.

П.П.

Всички сметки са приблизителни и не задължавам никой с тях. Моля не спорете по тях :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от mimo1987 » 01 Авг 2013, 15:28

ок ясно аз не мисля да хварлям толкова пари за тдс просто исках да разберя някои дали е правил на стоков двигател да сложи по голям охлюв.Като направя това опражнение ще пусна снимки и клип в тази тепа от понеделник се захващам вече имам ч идея как да го напрая турбото благодаря ви все пак колеги ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от vladobate » 03 Авг 2013, 0:07

Колега , твоята турбина е Мицубиши и е една идея по-малка от на тдс , което си има своите предимства . Развърта се по-бързо и в комбинация с чип ще ти хареса много. Тази турбинка работи и на тдс и то много добре , но е настроена за максимален буст до 0.8 бара и трябва да го дигнеш до нормалното за тдс 1.15 или там някъде. Правено е и за турбината няма проблем. Можеш да дигнеш на 1.3 бара което също няма да е проблем и мисля ще си работи добре хайвана стига да работи с хубаво масло и да нямаш проблеми с маслозахранването и охлаждането. По-голяма турбина за какво ти е , аз на 1.4 карам и кой знае каква разлика няма , защото ми е стоково горивото , та не харчи пари напразно докато не вдигнеш буста на твойта и да прецениш харесва ли ти или искаш още. По-голяма турбина означава по-голям лаг , който ти със сигурност ще усетиш имайки предвид поставения кулер и карането на ТД с къси турбопътища . Искаш ли голяма турбина минаваш на варианта на колегата Зъбчо иначе само си дигни налягането на твойта и с тоз кулер комбинацията ще е по-добра от на тдс-овата турбинка , само дето на високите ще си една идея по-лек , което пък няма да има как да прецениш имайки предвид още няколко фактора окзващи влияние. В крайна сметка в товойта ситуация е най-добре да останеш с твойто си турбо и да си поиграеш с насторйката му , ще издържи споко само да има какво да го охлажда . За Е34 не съм чул за хибридно турбо , аз съм си приготвил по-голямо компресорно колело и иска да се пристърже и охлюва , но така или иначе още нищо не съм правил . В Е36 има един колега който прави хибридизация на турбинката на малкия тдс и сподели че има голяма разлика , но за големия брат няма опит , засега . Обцъждано е много пъти за тдс-а смисъла е битурбо ( каскадно ) , а ти си това Мицу си една идея по-близо , успех.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от mimo1987 » 03 Авг 2013, 9:09

Благодаря ще помисля...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Jordana » 05 Авг 2013, 20:53

mimo1987 написа:ок ясно аз не мисля да хварлям толкова пари за тдс просто исках да разберя някои дали е правил на стоков двигател да сложи по голям охлюв.Като направя това опражнение ще пусна снимки и клип в тази тепа от понеделник се захващам вече имам ч идея как да го напрая турбото благодаря ви все пак колеги ...

Променливата геометрия също можеш да я направиш да се управлява с механичен клапан а не със електрически от ЕКУто.
Няма да ти трябват никакви други промени по двигателя с по голяма турбина.Но за да се развърта тя все пак трябва да има определен обем изгорели газове и гориво постъпило в цилиндрите. За да получиш пълен ефект от голямата турбина ще трябва да се ремапне но не е задължително .В момента може да натегнеш малко гейта да вдигне буста но предполагам ще каталяса от липса но гориво като излезе извън картата .просто няма да иска да качи повече без ремап.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от mimo1987 » 05 Авг 2013, 21:10

Jordana написа:
mimo1987 написа:ок ясно аз не мисля да хварлям толкова пари за тдс просто исках да разберя някои дали е правил на стоков двигател да сложи по голям охлюв.Като направя това опражнение ще пусна снимки и клип в тази тепа от понеделник се захващам вече имам ч идея как да го напрая турбото благодаря ви все пак колеги ...

Променливата геометрия също можеш да я направиш да се управлява с механичен клапан а не със електрически от ЕКУто.
Няма да ти трябват никакви други промени по двигателя с по голяма турбина.Но за да се развърта тя все пак трябва да има определен обем изгорели газове и гориво постъпило в цилиндрите. За да получиш пълен ефект от голямата турбина ще трябва да се ремапне но не е задължително .В момента може да натегнеш малко гейта да вдигне буста но предполагам ще каталяса от липса но гориво като излезе извън картата .просто няма да иска да качи повече без ремап.


Точно това ще направим колега ще монтираме маханичен клапан и друг софт и това ще е за сега... :P

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Zubcho » 06 Авг 2013, 8:30

Доста тдс собственици чакат някой да измисли как да се управлява турбо с променлива геометрия по механичен път. Ако ти решиш проблема ще те помоля да поставиш снимки и подробно обяснение, както и описание на използваните части.

Аз обмислям подобни ъпгрейди и поставяне на турбо от 3.0д, като предполагам, че самото поставяне на турбото ще е най-лесно. Даже дали няма да е еднакво със сегашния колектор наличен при тдс. Иначе има и по-големи турбини с променлива геометрия, които са директен ъпгрейд за 3.0д. GT2260 на Garrett e турбото. Иначе оригиналното поставяно в е39/е38 и е60 и е46 е Garrett gt2256


Успех и предварително благодаря.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Jordana » 06 Авг 2013, 12:17

Какво да го измисля то си има турбокомпресори които са променлива геометрия и с пневматична лостова система за задвижване на блендата.В тоя случай за да няма големи главоболия с тунинг турбото е добре да се потърси със същата топла част и малко по голяма компресорна или да се присади по голямата компресорна част на наличната турбинна.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook