Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 09 Юли 2013, 23:02

Здравейте колеги!

Търсех тема за ремонт на М20Б20(Е34) мотроник, или по точно всичко по смяната на гарнитурата на главата, но нищо не открих :dunno: ! Всякаква информация е добре дошла! Мисля сам да се захвана с въпросният ремонт и всички съвети и напътствия ще са добре дошли! Това което знам до момента е, че трябва да си набавя(сменя) е: (гарнитура за главата, гарнитура за капака на клапаните, маслообирачи, гарнитури на колекторите) - нека запознатите да кажат! Но първо кажете дали проблема е в гарнитурата? Това което е като симптоми: колата се ускорява до около 2500 оборота и там губи мощност и започва да тъпче! На място се форсира добре! Надува зверски разширителния съд на водната система! Вода в маслото няма! Температурата си е в нормални граници(стрелката не преминава 12ч.). Логично обяснение: вероятно нарушена гарнитура между два цилиндъра. Друго не ми идва на ум! Нека запознатите да кажат! Благодаря предварително! :bowdown:
Последна промяна pantzer3 на 11 Авг 2013, 11:57, променена общо 3 пъти
Изображение Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1023
Регистриран на: 4.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на 15''ки
Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от biem_w » 10 Юли 2013, 6:20

Ходили да се консултираш с някой който си отбира от тоя проблем ? От край време съфорумци се мъчат да си правят колите онлайн , но не се получава. Ако си решил да си сменяш гарнитурата понеже сте се заговорили пред блока и сте стигнали до единодушно решение,че гарнитурата е заминала Ок. Събаряй главата и сменяй гарнитура.

набави си всички гарнитури / евентуално някой нов болт за главата / така и така си свалил главата .. закарай си я да я отремонтират / шлайф,гумички,напасване / за да си е смислен ремонтра. Праскай новата гарнитура и тва е ... :yes:
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от zvetiko » 10 Юли 2013, 8:27

След като се свали главата, задължително най-напред една снимка за пукнатини, след това останалите неща. Когато завиваш винтовете на главата има определна последователност, начин и сила на затягане. Желателно е винтовете да са нови. Там където ги завиваш трябва да е чисто и без някакви течности- масло, антифриз, вода, защото ще спукаш блока на двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от ивчо » 10 Юли 2013, 8:37

За болтовете на главата има два модела !!! като поръчваш трябва да видиш с кои си !
Добре де - щом надува, трябва и да губи антифриз ...
Ама все да не е, това трябва и да греее доволно си мисля !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от Sasho.85 » 10 Юли 2013, 9:46

zvetiko написа:.......


Майсторе, гледах едно М20 на картинка и беше с болтове, не с винтове :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1023
Регистриран на: 4.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на 15''ки
Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от biem_w » 10 Юли 2013, 10:44

Sasho.85 написа:
zvetiko написа:.......


Майсторе, гледах едно М20 на картинка и беше с болтове, не с винтове :mhihi:


и гайката къде я бяха завили ? Над коляновия вал ли ?
Последна промяна biem_w на 10 Юли 2013, 18:03, променена общо 1 път
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от zvetiko » 10 Юли 2013, 16:24

Sasho.85 написа:
zvetiko написа:.......


Майсторе, гледах едно М20 на картинка и беше с болтове, не с винтове :mhihi:


Колегата ти е отговорил, но....


Винтът е крепежен елемент с цилиндрична форма и разположен около цилиндъра ръб с формата на винтова линия, наричан външна резба. Винтовете обикновено се използват за свързване на елементи или за тяхното позициониране.

Някои винтове, наричани самонарезни, са предназначени за навиване в по-мек материал, като сами нарязват в него вътрешна резба. Други са предназначени за навиване в елементи с предварително нарязана вътрешна резба, най-често в гайки. Когато такива винтове имат глава, те се наричат болтове, а когато нямат - шпилки. Главата на винтовете има специална форма, най-често предназначена да улесни навиването на винта. Тя обикновено е по-широка от останалата част на винта, наричана тяло, за да предотврати навлизането на винта в дълбочина на елемента, в който се навива. Резбата може да заема цялото тяло на винта или само част от него.[1]

Повечето винтове се затягат с въртене по посока на часовниковата стрелка, а резбата им се нарича дясна. Винтове с лява резба се използват по изключение, например в случаи, в които винтът е подложен на сили, въртящи го в посока, обратна на тази на часовниковата стрелка. Най-често използваните ръчни инструменти за навиване на винтове са отвертка и гаечен ключ.

Означението на винтовете става като се опише типа на неговата резба, диаметъра на тялото, стъпката на резбата и дължината на тялото в милиметри. Например, Винт М6х1х15 означава винт с метрична резба с диаметър на тялото 6 mm, стъпка 1 mm и дължина на тялото 15 mm. Стъпката може и да се изпусне, ако е стандартната за съответния диаметър на винта.




Болтът (от английски Bolt) е скрепителен елемент от винтовите съединения...

Често се асоциира с винт, който е конструктивно еднакъв с болта, но се характеризира с това, че за разлика от болтовото съединение не се използва гайка, а се навива директно в един от детайлите, които се съединяват.


Така, че за да не се бъркаш може да употребяваш бурма. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от Jordana » 14 Юли 2013, 10:09

pantzer3 написа:Здравейте колеги!

Търсех тема за ремонт на М20Б20(Е34) или по точно всичко по смяната на гарнитурата на главата, но нищо не открих :dunno: ! Всякаква информация е добре дошла! Мисля сам да се захвана с въпросният ремонт и всички съвети и напътствия ще са добре дошли! Това което знам до момента е, че трябва да си набавя(сменя) е: (гарнитура за главата, гарнитура за капака на клапаните, маслообирачи, гарнитури на колекторите) - нека запознатите да кажат! Но първо кажете дали проблема е в гарнитурата? Това което е като симптоми: колата се ускорява до около 2500 оборота и там губи мощност и започва да тъпче! Надува зверски разширителния съд на водната система! Вода в маслото няма! Логично обяснение: вероятно нарушена гарнитура между два цилиндъра. Друго не ми идва на ум! Нека запознатите да кажат! Благодаря предварително! :bowdown:

Като искаш сам да се справиш най добре си намери наякой познат който е правил такъв ремонт и заедно с него действай.Части се купуват след като се отвори мотора а не предварително.Трябва да се направи пълна дефектация на вал клапани кобилици и на самата глава щото може да са пълен леш.
Мотора е много специфичен за да се оправиш сам от първия път с такъв ремонт.
материалите които ти трябват са
нова гарнитура глава
сет нови болтове за главата - торкс глави
сет 12 бр вложки за клапани
тубичка хубав маслоустойчив силикон
антифриз нужното количество
пластини за регулиране на клапани
динамометричен ключ задължително
инструмент за вадене на клапани
нов ангренажен ремък
обтяжна ролка най вероятно
според състоянието на мотора може би ще трябват още един куп неща и процедури по ремонта но това ще видиш като го отвориш
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 15 Юли 2013, 12:13

Колеги моля ви, който няма желание да помогне, да не използва темата за други цели и да се разисква кой, кво казал, как го е казал, дали да каже болтове, видии, борми и т.н. :OT: Пуснах темета защо имам нужда от компетентни мнения относно повредата, и съвети за ремонта! Който иска да помогне е добре дошъл! Благодаря още веднъж! :bowdown:
Изображение Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 16 Юли 2013, 11:54

Лоша работа - няма съдействие от никого... :(
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от michev » 16 Юли 2013, 12:03

Съвсем сериозен съвет - не експириментирай с колата си за да не си отвориш по-голяма беля.
only rear wheel drive

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 16 Юли 2013, 12:14

Евала ти за съвета колега... :clap:
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от Jordana » 16 Юли 2013, 12:34

pantzer3 написа:Лоша работа - няма съдействие от никого... :(

Какво съдействие по точно очакваш ? Разглабяш вадиш снимаш и качваш тука .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от Sasho.85 » 16 Юли 2013, 12:59

Съвсем сериозен съвет. Мятай си двигателя, и питай само ако имаш определини въпроси.
Това е супер елементарен мотор, кво ще рече няма майстори за него. Могат да правят некви ивани рена, децеи, мецеи. Пък едно М20 ще е зор.
Намери си таблица със всички моменти на затягане на болтовете.

Ако не намериш тема ето ти как да процедираш
Първо вземи една бира и докато я изпиеш погледни дали ще ти пречи предния капак. Аз го махам винаги.

1. Източваш охладителната течност и маслото. Стягаш след това всички пробки. И демонтираш акумулатора
2. Откачаш всички кабели от свещите и бубината. От към капачката развиваштрите болта и я махаш с кабелите. Палеца се маха с шестогтамче. Гледай да е хубаво, че болчетата са много финни и може да превърти в главата им.
3. Откачаш всички маркучи на охладителната с-ма, които водят към главата, като тези към клапаните на парното може и от там да ги махнеш, да не ти се пречкат после
4.Бензиновите маркучи, като ги маркираш някакси, че можеш да им смениш местата
5.Вакууми и всмукателен колектор, жилото на газта
6.Махаш капака на клапаните (болчетата в отделна кутийка)
7.Разкачаш ел.инсталацията, която е по датчиците на главата и термостата и я отместваш в ляво.
8.Mахаш перката
9.Сваляш капака на ангренажния ремък. Когато махаш долната шайба, законтри ключа в земята и само чукни стартера
10.Нагласяш си Белезите
11.Сваляш ангренажния ремък
12.Развиваш гайките на двойката изпускателни колектори от към ауспуха. Колекторите излизат с главата
13.Развиваш болтовете на главата като започнеш от най-външните и вървиш към центъра на главата
14.Разглеждаш от всякъде главата за нещо забравено

И си готов. :mhihi:
Като разглобяваш, после навивай болтовете и гайките на същите им места, че после ще се чудиш кое от къде е.


Клапаните се свалят със специална скоба или си правиш ключ от дълбок камък и на преса натискаш пружините. Може и още някой начин да има, но аз ползвам тези двата.
Кученцата се вадят лесно с намагнитизирана отверка, слагането е пипкава работа, ползваш намагнитизирана отверка, а аз си помагам и с част от свинска опашка за да ги отлепя след това от отверката,

Главата се проверява за криивини и чак тогава се шлайфа с необходимото. Който ти каже, че шлайфа е задължителен му кажи ФОСТАТА. Може само да се мине с цел премахване на остатъците от гарнитура.
Блока се почиства с трупче и шкурка 320

Клапаните ги почистваш от нагар, като ги стягаш в дрелка и после със шкурка. Ползвам 320
Пасваш клапаните с два вида паста. С едра като за начало и с финната довършваш. Трябва да се получи непрекъснат кръг по затварящата повърхност. И като ги пробваш после с бензин да не текат.

Слагаш новите вложки с помоща на камък, който да е по външната периферия на вложката и с чукче

Сглобяваш по обратен ред, като гледаш всичко да е почистено старателно.

Преди да сложиш главата,завърти коляновия вал няколко градуса в обратна на часовника посока. Така ще избегнеш да срещнеш клапан с бутало при стягането.

Когато си купиш гарнитура за главата там има моментите на затягане, но по-добре сравни с тези от таблицата.


1000% съм забравил нещо, но като почнеш ще видиш
Последна промяна Sasho.85 на 16 Юли 2013, 13:13, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 16 Юли 2013, 13:07

Jordana написа:
pantzer3 написа:Лоша работа - няма съдействие от никого... :(

Какво съдействие по точно очакваш ? Разглабяш вадиш снимаш и качваш тука .


Какво съдействие очаквам? Ами очаквам да се включат колеги, които са правили и са наясно с този ремонт! Да споделят как е протекъл ремонта, какви специфични неща има, какви са възможните проблеми и за какво трябва да внимавам и т.н. Да споделят тяхното мнение и виждане на човек който вече го е правил тоя ремонт и знае какво е необходимо и как да се направи! Ако някой е пускал тема със снимки и обяснения също ще е от голяма полза! Мисля че не искам много и никого не карам на сила да ми помага! Който няма желание да помогне, нека поне да не пише излишно в темата - благодаря!
Изображение Изображение Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook