Отново за климатика на е34 520i?
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Отново за климатика на е34 520i?
Здравейте колеги, рових из форума, но не намирам ясен отговор на това което ми трябва.
Случая е следния: тези дни ходих за профилактика на климатика - оказа се че радиаторчето изпуска, подмених го с друго и след повторна проверка се оказа че системата си държи фреона без пропуски. Заредиха ми климатика, пуснах го и тръгна веднага, въпреки че не бе работил 2 години. Духаше прилично студено. Угасин колата, платих на майстора и си тръгнах, но след няколкостотин метра забелязвам че вътре вече не духа студено т.е. климатика не работи. Слязох и видях че компресора не работи т.е. не е зацепен, перката на климатика обаче върти. Пробвах няколко пъти да го пусна и спра, но без успех.
Дайте някакви идеи какво да правя? Може би е електрически проблем? Как да проверя дали стига + до електромагнита на компресора? Какви са възможните проблеми според вас? Помагайте че в тая жега не се кара с черна кола с черна кожа...
Случая е следния: тези дни ходих за профилактика на климатика - оказа се че радиаторчето изпуска, подмених го с друго и след повторна проверка се оказа че системата си държи фреона без пропуски. Заредиха ми климатика, пуснах го и тръгна веднага, въпреки че не бе работил 2 години. Духаше прилично студено. Угасин колата, платих на майстора и си тръгнах, но след няколкостотин метра забелязвам че вътре вече не духа студено т.е. климатика не работи. Слязох и видях че компресора не работи т.е. не е зацепен, перката на климатика обаче върти. Пробвах няколко пъти да го пусна и спра, но без успех.
Дайте някакви идеи какво да правя? Може би е електрически проблем? Как да проверя дали стига + до електромагнита на компресора? Какви са възможните проблеми според вас? Помагайте че в тая жега не се кара с черна кола с черна кожа...
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Отново за климатика на е34 520i?
Shishmanov написа:Здравейте колеги, рових из форума, но не намирам ясен отговор на това което ми трябва.
Случая е следния: тези дни ходих за профилактика на климатика - оказа се че радиаторчето изпуска, подмених го с друго и след повторна проверка се оказа че системата си държи фреона без пропуски. Заредиха ми климатика, пуснах го и тръгна веднага, въпреки че не бе работил 2 години. Духаше прилично студено. Угасин колата, платих на майстора и си тръгнах, но след няколкостотин метра забелязвам че вътре вече не духа студено т.е. климатика не работи. Слязох и видях че компресора не работи т.е. не е зацепен, перката на климатика обаче върти. Пробвах няколко пъти да го пусна и спра, но без успех.
Дайте някакви идеи какво да правя? Може би е електрически проблем? Как да проверя дали стига + до електромагнита на компресора? Какви са възможните проблеми според вас? Помагайте че в тая жега не се кара с черна кола с черна кожа...
Защо не се върна обратно в сервиза който са го правили??? Има вариянт в който да ти изпуска от семеринга на компресора,те все пак го пробват на изгасена кола ,нищо не пречи като си го раздвижил да е омаслило шайбата. Най-лесно можеш да сложиш една пробна лампа на компресора и така ще разбереш дали ти работи електро магнита , а в зависимост от годината имат и термо датчик на компресора който изключва по защита или когато се прецака.Пробвай преди него дали има + и след него дали продължава.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Отново за климатика на е34 520i?
системата я провериха и на угасен и на запален мотор, не се върнах понеже беше 18:00 часа, а след мен на опашка чакаха 4-5 коли(т.е. вече беше подхванал други), но може би утре пак ще отида. Мислех си също да проверя дали стига ток до електромагнита на компресора, но незнам къде да закача пробната лампа т.е. кабела няма обувка, а влиза директно на компресора(ако бъркам - поправете ме). Ако има начин да се провери дали стига + до компресора, веднага ще го пробвам, само кажи къде да закача пробната лампа?
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Отново за климатика на е34 520i?
[quote="Shishmanov"]системата я провериха и на угасен и на запален мотор, не се върнах понеже беше 18:00 часа, а след мен на опашка чакаха 4-5 коли(т.е. вече беше подхванал други), но може би утре пак ще отида. Мислех си също да проверя дали стига ток до електромагнита на компресора, но незнам къде да закача пробната лампа т.е. кабела няма обувка, а влиза директно на компресора(ако бъркам - поправете ме). Ако има начин да се провери дали стига + до компресора, веднага ще го пробвам, само кажи къде да закача пробната лампа?[/quo
Защо се чудиш като кабела е само един,и както по рано ти писах МОЖЕ да има последователно на него термо датчик в задната част на компресора.
Защо се чудиш като кабела е само един,и както по рано ти писах МОЖЕ да има последователно на него термо датчик в задната част на компресора.
Re: Отново за климатика на е34 520i?
При е34 мисля,че този датчик е на филтър дехидратора , а другият за водната система на радиатора.
Върни се при майстора да ти замери пак фрeона ,иначе само гадаем.При мен не показваше да изпуска до 15 бар в системата,а като се натовари се явиха две малки дупки във външният изпарител.
Върни се при майстора да ти замери пак фрeона ,иначе само гадаем.При мен не показваше да изпуска до 15 бар в системата,а като се натовари се явиха две малки дупки във външният изпарител.

by ''kompleksa''
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Отново за климатика на е34 520i?
ivan. написа:При е34 мисля,че този датчик е на филтър дехидратора , а другият за водната система на радиатора.
Върни се при майстора да ти замери пак фрeона ,иначе само гадаем.При мен не показваше да изпуска до 15 бар в системата,а като се натовари се явиха две малки дупки във външният изпарител.
Аз не казвам за пресостат за ниско или високо налягане ,а за температурен датчик вързан последователно на +, при който когато доста загрее роторния(лопатков или който както му казва) компресор изключва за да не прегрее,случва се когато не е налято масло при зареждане на системата.Предимно са Seiko Seiki компресорите и ги слагат за последно на Е46 преди фейса.
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Отново за климатика на е34 520i?
A клаксона работи ли ти? Питам съвсем сериозно, не се майтапя....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Отново за климатика на е34 520i?
Shishmanov написа:Здравейте колеги, рових из форума, но не намирам ясен отговор на това което ми трябва.
Случая е следния: тези дни ходих за профилактика на климатика - оказа се че радиаторчето изпуска, подмених го с друго и след повторна проверка се оказа че системата си държи фреона без пропуски. Заредиха ми климатика, пуснах го и тръгна веднага, въпреки че не бе работил 2 години. Духаше прилично студено. Угасин колата, платих на майстора и си тръгнах, но след няколкостотин метра забелязвам че вътре вече не духа студено т.е. климатика не работи. Слязох и видях че компресора не работи т.е. не е зацепен, перката на климатика обаче върти. Пробвах няколко пъти да го пусна и спра, но без успех.
Дайте някакви идеи какво да правя? Може би е електрически проблем? Как да проверя дали стига + до електромагнита на компресора? Какви са възможните проблеми според вас? Помагайте че в тая жега не се кара с черна кола с черна кожа...
Има някаква вероятност да е от шалтера за налягане върху дехидрататора. Извади буксата и с мост я дай на късо. По вероятно е да има теч от някъде и да си изгубил фреона. Подай + на единственият проводник, който отива към компресора- електромагнитният съединител трябва да включи и компресора да завърти, след това намери около дехидрататора прозорчето през, което се наблюдава как циркулира фреона и виж какво се случва.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Отново за климатика на е34 520i?
Ще се опитам да изпробвам това с мостчето на буксата на дехидратора да видим какво ще стане. Иначе самия дехидратор не е прецакан, ако е задръстен системата веднага започва да вдига голямо налягане, а при мен вчера си бачкаше безупречно при проверката. Почти съм сигурен, че проблема е електрически, въпроса е какъв точно. Ще опитам да пусна и директен + на електромагнита на компресора.
А за колегата който пита по-горе - клаксона работи
А за колегата който пита по-горе - клаксона работи

Re: Отново за климатика на е34 520i?
Тия мостчета ,принудително затваряне на клапи ,теглене на бутилката с фреон на кантар , въздух във вакумна система,диагностика през ''окото'' на дехидратора само един човек може да ги измисли....
Колега отиди да ти замерят фреона ,не струва нищо.
Щом се съмняваш в ел.проблем ,значи имаш нещо предвид-виж бушоните де

Колега отиди да ти замерят фреона ,не струва нищо.
Щом се съмняваш в ел.проблем ,значи имаш нещо предвид-виж бушоните де

by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Отново за климатика на е34 520i?
ivan. написа:Тия мостчета ,принудително затваряне на клапи ,теглене на бутилката с фреон на кантар , въздух във вакумна система,диагностика през ''окото'' на дехидратора само един човек може да ги измисли....![]()
Колега отиди да ти замерят фреона ,не струва нищо.
Щом се съмняваш в ел.проблем ,значи имаш нещо предвид-виж бушоните де
Наистина някои пълнят фреона на място, като за целта има специализирани електронни кантари, за да се претегли необходимото предписано количество. Но по-добрият вариант е със стенд за пълнене на автомобилни климатици.


Климатичната система наистина има направено прозорче, не за украса или усложняване, а за да се наблюдава циркулацията на фреона и вида на потока, но очевидно ти не знаеш, че съществува.

Как ще му замерят фреона, ако го няма- ако това е причината да не включва компресора? Ако пък го има значи няма да има утечка и няма нищо да замерят.


Електрическата част от климатичната система, не включва само бушон, има и други елементи, които се проверяват по съответният начин- не е задължително всеки да го знае.

С клапата се радвам, че ти доставих огромното удоволствие да можеш да коментираш с дни.

- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Отново за климатика на е34 520i?
Така, днес паля колата и тръгвам към майстора да провери какво се случва, добре ама реших все пак да пробвам климатика, натискам копчето и всичко си заработи нормално, духа си студено около 30 сек. след пускането и така. Пробвах още 20-на пъти да включа и изключа климатика - при всеки опит работеше безотказно. Не знам каква е причината, но докато работи нищо няма да пипам, то и без това ако е някакъв ел проблем например хлабава връзка, трудно ще се открие докато всичко работи нормално. Благодаря на всички за съветите!
Re: Отново за климатика на е34 520i?
zvetiko написа:ivan. написа:Тия мостчета ,принудително затваряне на клапи ,теглене на бутилката с фреон на кантар , въздух във вакумна система,диагностика през ''окото'' на дехидратора само един човек може да ги измисли....![]()
Колега отиди да ти замерят фреона ,не струва нищо.
Щом се съмняваш в ел.проблем ,значи имаш нещо предвид-виж бушоните де
Наистина някои пълнят фреона на място, като за целта има специализирани електронни кантари, за да се претегли необходимото предписано количество. Но по-добрият вариант е със стенд за пълнене на автомобилни климатици.Разбира се има и вариант да се работи по усет, който прилагат някои твои приятели, но резултата е трагичен.
![]()
Климатичната система наистина има направено прозорче, не за украса или усложняване, а за да се наблюдава циркулацията на фреона и вида на потока, Наистина някои пълнят фреона на място, като за целта има специализирани електронни кантари, за да се претегли необходимото предписано количество.
Как ще му замерят фреона, ако го няма- ако това е причината да не включва компресора? Ако пък го има значи няма да има утечка и няма нищо да замерят.Количеството на фреона се мери като се изтегли от системата и се види какво количество е останало, след което системата се вакумира и пълни, но това не е безплатно.
![]()
Електрическата част от климатичната система, не включва само бушон, има и други елементи, които се проверяват по съответният начин- не е задължително всеки да го знае.![]()
С клапата се радвам, че ти доставих огромното удоволствие да можеш да коментираш с дни.

Слушай ся ''чичо'',аз не съм тръгнал да се съпоставям с теб

Извинявам се,че говоря така рязко,но така го виждам

Сега се чувствам длъжен да се обоснова ,за да не излезе,че и аз пиша преразкази и врели некипели,чудя се от къде да почна и реших по твоят ред да ти отговарям(надявам се да приемеш моето мнение):
Наистина някои пълнят фреона на място, като за целта има специализирани електронни кантари, за да се претегли необходимото предписано количество.
мдаа правят го,но хладилните техници ,днес има машини във всеки уважаващ себе си сервиз

-
Как ще му замерят фреона, ако го няма- ако това е причината да не включва компресора? Ако пък го има значи няма да има утечка и няма нищо да замерят.Количеството на фреона се мери като се изтегли от системата и се види какво количество е останало, след което системата се вакумира и пълни, но това не е безплатно.
![]()
ми аз не говоря ли същото,какво го преразказваш-на машината точат и виждат какво има -това е

Климатичната система наистина има направено прозорче, не за украса или усложняване, а за да се наблюдава циркулацията на фреона и вида на потока, но очевидно ти не знаеш, че съществува.![]()
мдааа има да,но оригиналните бмв дехидратори го нямат! имат го само климатичните системи монтирани от ДИАВИЯ,които не се различават с нищо от заводските! и също автермаркет дехидраторите .Ето ти дехидратор на БМВ ,пък ти си му търси прозорчето-


(това го пиша защото караш колегата да си разкачи казанчето за миене на стъклото за да търси нещо несъществуващо)
аз знам ,че съществува и знам на кои коли да го търся-аз не те нападам лично -просто ти оборвам глупостите,които ми писна да чета!!!
Електрическата част от климатичната система, не включва само бушон, има и други елементи, които се проверяват по съответният начин- не е задължително всеки да го знае.
тук мога пак да те оборя ,но е дълго за писане и леката ти закачка е двусмислена -ще се лъзнеш пак като риба вероятно

С клапата се радвам, че ти доставих огромното удоволствие да можеш да коментираш с дни.
НЕ!!! с клапата ми докара само нерви,защото е поредната ти глупава препоръка,която пишеш и някой ,който ти вярва чете.
Ето да видиш какво се чупи (една ябълкова сглобка има на снимката )

и аз на твое място би ме било срам да търся пари за нещо,което е толкова просто за ремонт ,но понеже не го знам затварям клапата принудително,което може да съпроводи чупенето на моторчето,в следствие напъна на лостовият механизъм.
п.п. понеже аз се ''заяждам'' за технологични въпроси,с които не съм съгласен,а ти го подкарваш на лична основа
...бих ти отговорил само,че това кой ми е приятел и кой не си е моя работа!!!да се работи по усет, който прилагат някои твои приятели, но резултата е трагичен.![]()
п.п. към колегите ,които четат платената ти обява ще ползвам един цитат :''не си мислете,че като ви говори неща които не разбирате ,че знае какво точно говори''
примери:
-муха в мозък на аск и резултат счупена кутия;
-наелектризирана демферна шайба от бубините даваща грешка на датчика''
-принудително затваряне на клапата за входящият въздух,защото не е ясен ремонта''
-смяна на термостат на е38 (и тук беха бисери ) ''
-и много ,много други.....аз не се заяждам лично,просто не съм съгласен с твоите мнения(приемам ги за глупости повечето) и искам всичко да е открито,така че приемам критики.
п.п.2 Извинявам се на всички за резкият тон и ако съм засегнал някой лично

п.п3 Чувствам се длъжен да се извиня и на автора ,за дето му спамих в темата.Радвам се че се е решил проблема...прегледай все пак бушоните за окис


by ''kompleksa''
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Отново за климатика на е34 520i?
До колегата с проблема: Питах за клаксона, защото има оперативна верига, която командва и клаксона и ако е изгорял бушона на тази верига не работят клаксона и климатика, не помня кой номер беше бушона, но е 10 ампера.... в кутията е от "първите".
Ванка: Не се впрягай... на моята 5-ца пълнихме климатика с кантар с топузи (онези висящите) и това не му пречи вече 6-та година да работи безупречно, без "трагични или комични" резултати.
П.П. Когато се пълни по "трагикомичния" начин трябва предварително да се изпусне всичко и тогава се пълни с точното количество....
Ванка: Не се впрягай... на моята 5-ца пълнихме климатика с кантар с топузи (онези висящите) и това не му пречи вече 6-та година да работи безупречно, без "трагични или комични" резултати.

П.П. Когато се пълни по "трагикомичния" начин трябва предварително да се изпусне всичко и тогава се пълни с точното количество....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Отново за климатика на е34 520i?
predel написа:До колегата с проблема: Питах за клаксона, защото има оперативна верига, която командва и клаксона и ако е изгорял бушона на тази верига не работят клаксона и климатика, не помня кой номер беше бушона, но е 10 ампера.... в кутията е от "първите".
Ванка: Не се впрягай... на моята 5-ца пълнихме климатика с кантар с топузи (онези висящите) и това не му пречи вече 6-та година да работи безупречно, без "трагични или комични" резултати.
П.П. Когато се пълни по "трагикомичния" начин трябва предварително да се изпусне всичко и тогава се пълни с точното количество....
....и понеже захванахте темата,да попитам наливат ли ви масло като ползват само манометри и кантар? Защото профилактика на климатична система се прави не само заради количеството фреон, а и заради смяна на маслото в системата . Това по препоръки на производителите се прави всяка 2ра година, и не бива да бъде пренебрегвано.
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани