Чукане в волана

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Чукане в волана

Мнение от MaxMeyer » 10 Апр 2013, 21:42

Имам едно чукане каточели иде от кормилния прът...Нямам луфт в волана при запалена кола.Секторната кутия е регулирана и волана се връща сам след завой.Амортисьорите са нови както и тампоните им.Всичко по ходовата го гледа майстор и каза че е супер.И не можем да разберем от къде чука като скочи в дупка на пътя... :dunno: Колата е много директна при рязко завиване особенно след като натегнах голямата гайка на кормилния прът в краката при шлиците.Но след претягането и волана не се регулира( което не ми е проблем) това натягане на гайката успя малко да намали чукането но не съвсем...
Как се проверява дали е здраво металното каре на кормилния прът?И нормално ли е гуменото каре малко след волана да му е мека гумата...Някакви идеи за проблема?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Чукане в волана

Мнение от VesoPesa » 10 Апр 2013, 22:06

MaxMeyer написа:Имам едно чукане каточели иде от кормилния прът...Нямам луфт в волана при запалена кола.Секторната кутия е регулирана и волана се връща сам след завой.Амортисьорите са нови както и тампоните им.Всичко по ходовата го гледа майстор и каза че е супер.И не можем да разберем от къде чука като скочи в дупка на пътя... :dunno: Колата е много директна при рязко завиване особенно след като натегнах голямата гайка на кормилния прът в краката при шлиците.Но след претягането и волана не се регулира( което не ми е проблем) това натягане на гайката успя малко да намали чукането но не съвсем...
Как се проверява дали е здраво металното каре на кормилния прът?И нормално ли е гуменото каре малко след волана да му е мека гумата...Някакви идеи за проблема?


Биалетките и тампоните на стабилизиращата щанга на какво дередже са?

Колкото до гуменото каре директно го сменяй - на 20 години няма шанс да е читаво, последно в дару го гледах нещо от сорта на 12 лева мисля беше.

В алуминиевото каре в края на пръта към сектора луфт силно се съмнявам да имаш, такъв че да не си го усетил във волана до сега.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Чукане в волана

Мнение от MaxMeyer » 10 Апр 2013, 22:13

Биалетките са нови че предишните се разбиха за има няма 10-15К Тампоните на щангата са едни дебели и изглеждат добре едва ли така чука от тях.Карето след волана ще го сменя ама пак едва ли така металически да чука от там... :dunno: Майсторчето ми и аз стоим под колата след проверка на всичко с щангата и се чудим като всичко е ок от къде иде тва...мамка му.Клопа при по остри дупки или изрязан асфалт например иначе при неравности и полегати дупки минава все едно е нова...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Чукане в волана

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 10 Апр 2013, 22:17

Носачи...горни. Като ги свалиш ще ги видиш. На место не можеш да ги хванеш.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Чукане в волана

Мнение от alchohol » 10 Апр 2013, 22:18

А погледна ли горните носачи? При мен са заминали тампоните и тропа по същия начин.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Чукане в волана

Мнение от MaxMeyer » 11 Апр 2013, 9:19

Не четете ли че проверяваме и всичко по окачването е ок.Въпросните носачи съвсем скоро им сменихме тампоните и сложихме лемфьордер от Е32 750 с идеята да се оправи сеенето и съответно имаше ефекта уау и сеенето изчезна...
На някой случвало ли му се е да е сменял или да е имал нужда от смяна на някакви лагери по кормилния прът?Освен често срещаните долно метално каре и горно гумено.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Чукане в волана

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 11 Апр 2013, 9:58

MaxMeyer написа:Не четете ли че проверяваме и всичко по окачването е ок.Въпросните носачи съвсем скоро им сменихме тампоните и сложихме лемфьордер от Е32 750 с идеята да се оправи сеенето и съответно имаше ефекта уау и сеенето изчезна...
На някой случвало ли му се е да е сменял или да е имал нужда от смяна на някакви лагери по кормилния прът?Освен често срещаните долно метално каре и горно гумено.



Ти не четеш ли ? на тия носачи има и шарнири . Свали ги и хубаво ги развърти ,да не се окаже че като се наклонят малко и щракат. МОйта една година я гледаха спецалисти , амортисорите имаха луфт в стеблата и всякви глупости. Виж си и хебела паразитния на кормилната щанга. И биалетите ..ама ги свали и тогава .

Карето на волана коеот е от вън реално може да го хванеш пак на свалено.....на место се съмнявам.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Re: Чукане в волана

Мнение от Иван Стоянов » 11 Апр 2013, 11:19

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:
MaxMeyer написа:Не четете ли че проверяваме и всичко по окачването е ок.Въпросните носачи съвсем скоро им сменихме тампоните и сложихме лемфьордер от Е32 750 с идеята да се оправи сеенето и съответно имаше ефекта уау и сеенето изчезна...
На някой случвало ли му се е да е сменял или да е имал нужда от смяна на някакви лагери по кормилния прът?Освен често срещаните долно метално каре и горно гумено.



Ти не четеш ли ? на тия носачи има и шарнири . Свали ги и хубаво ги развърти ,да не се окаже че като се наклонят малко и щракат. МОйта една година я гледаха спецалисти , амортисорите имаха луфт в стеблата и всякви глупости. Виж си и хебела паразитния на кормилната щанга. И биалетите ..ама ги свали и тогава .

Карето на волана коеот е от вън реално може да го хванеш пак на свалено.....на место се съмнявам.


По спокойно бре ! Много сте нервни в Ямбол. :) Човека не е длъжен да е механик специалист. Ще походи по майстори, накрая ще му писне, ще поразглоби това онова и ще се научи. :mhihi:
Колега както са ти писали вече, свали си горните (кривите-железните) носачи и провери шарнирите, ако са ОК директно ти казвам че си за кормилна щанга.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Чукане в волана

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 11 Апр 2013, 11:56

Иван Стоянов написа:
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:
MaxMeyer написа:Не четете ли че проверяваме и всичко по окачването е ок.Въпросните носачи съвсем скоро им сменихме тампоните и сложихме лемфьордер от Е32 750 с идеята да се оправи сеенето и съответно имаше ефекта уау и сеенето изчезна...
На някой случвало ли му се е да е сменял или да е имал нужда от смяна на някакви лагери по кормилния прът?Освен често срещаните долно метално каре и горно гумено.



Ти не четеш ли ? на тия носачи има и шарнири . Свали ги и хубаво ги развърти ,да не се окаже че като се наклонят малко и щракат. МОйта една година я гледаха спецалисти , амортисорите имаха луфт в стеблата и всякви глупости. Виж си и хебела паразитния на кормилната щанга. И биалетите ..ама ги свали и тогава .

Карето на волана коеот е от вън реално може да го хванеш пак на свалено.....на место се съмнявам.


По спокойно бре ! Много сте нервни в Ямбол. :) Човека не е длъжен да е механик специалист. Ще походи по майстори, накрая ще му писне, ще поразглоби това онова и ще се научи. :mhihi:
Колега както са ти писали вече, свали си горните (кривите-железните) носачи и провери шарнирите, ако са ОК директно ти казвам че си за кормилна щанга.


Ама ти нещо координатор на държанието ли си ми ? Или се засегна нещо като столичанче :mhihi: ? Такива сме в Ямбол от дълбоката провинция ,проблематичност имаш ли ?

Докато ми ми правиш разбор на характера може да направиш забележка на автора за ниската му правописна култура относно заглавието на темата, така и така си почнал.

А по темата ,може и за тампони на амортисорите горе да е , никой не знае. Е34 се хваща кое е разбито като е на масата свалено всичко.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Чукане в волана

Мнение от MaxMeyer » 11 Апр 2013, 12:55

Вместо да се заяждаш с правописната ми култура и с колегата от София,обърни повече внимание на своята визкултура. :winky:
А по темата,тампоните на амортисьора са нови-лемфьордер.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Чукане в волана

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 11 Апр 2013, 13:09

Мойта хултура си е добре тя , не я мисли :mhihi: .Мойте тампони са стари :) и пак не чука ,хаха.. сваляй носачите и биалетите , хебела и кормилните накрайници .
кормилната щангаще си покаже като сиги свалил тия... и се пише ВЪВ волана :) . Миналата година една оригинална биалета така ми скъса нервите .

Много сте ми интересни напоследък : Имате проблеми , питате , отговарят ви хора дето са поизцапали повечко -обаче не , чакаме отговор който ни харесва от хора дет даже не знаят и за какво пишат (отговарят).
Закачи я на диагностика ,ще покаже 100% какво тропа.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Чукане в волана

Мнение от dan-dam » 11 Апр 2013, 13:36

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Много сте ми интересни напоследък : Имате проблеми , питате , отговарят ви хора дето са поизцапали повечко -обаче не , чакаме отговор който ни харесва от хора дет даже не знаят и за какво пишат (отговарят).
Закачи я на диагностика ,ще покаже 100% какво тропа.

И на мен това ми е интересно. Всичко било наред, ама явно не е. Иначе нямаше да има и тема.

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Е34 се хваща кое е разбито като е на масата свалено всичко.

:yes:
И аз ходих на "майстор" да ми прави предница и с щангата хвана само една биалетка. След смяната на биалетките чукането намаля, но не изчезна напълно. И майсторчето взе щангата и ме вкара под колата да съм видел, че всичко е наред. Е да , ама не. И понеже вече съм минал по тоя път направо оправих точно горните носачи. А познай дали спря да чука. И познай дали имаше някакъв луфт в носачите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Чукане в волана

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 11 Апр 2013, 16:56

daddy_ написа:
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Много сте ми интересни напоследък : Имате проблеми , питате , отговарят ви хора дето са поизцапали повечко -обаче не , чакаме отговор който ни харесва от хора дет даже не знаят и за какво пишат (отговарят).
Закачи я на диагностика ,ще покаже 100% какво тропа.

И на мен това ми е интересно. Всичко било наред, ама явно не е. Иначе нямаше да има и тема.

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Е34 се хваща кое е разбито като е на масата свалено всичко.

:yes:
И аз ходих на "майстор" да ми прави предница и с щангата хвана само една биалетка. След смяната на биалетките чукането намаля, но не изчезна напълно. И майсторчето взе щангата и ме вкара под колата да съм видел, че всичко е наред. Е да , ама не. И понеже вече съм минал по тоя път направо оправих точно горните носачи. А познай дали спря да чука. И познай дали имаше някакъв луфт в носачите.


Уважаеми колега Daddy , не можем да познаем дали колата ви чука , но определено имате луфт в стеблото на левия амортисор , а така също не ви работи и лявата машинка на фара :) . След като колата ви не е имала луфт с щангата защо сте раглобил ,не разбирам ? Не вярвате на майстора ? Споделете моля тази загадка с нас :)!
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Чукане в волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Апр 2013, 21:27

:OT: Аз пък все съм се чудел как правят диагностика с щанга :dunno: Вдига се предницата, клатят се колелетата. Има си и стендове за проверка на хлабини. И пак някой неща докато не се свалят не можеш да ги посочиш като проблемни.
Иначе и аз го имам това чукане във волана и съм убеден, че е нещо по кормилния прът, но не съм търсил още кое (какво) е виновника. Чува се само при много големи неравности. Накрайници и средна щанга са ми здрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Чукане в волана

Мнение от fox1981 » 12 Апр 2013, 9:08

Абе разглобяване му е майката...иначе на букви няма да стане.На 34-ката само тампони на носачи можеш да хванеш и кормилни накрайници.За всичко друго трябва да се разглобява.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook