Повреда в оправлението на кутията
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Повреда в оправлението на кутията
Здравейте !
От около 4 месеца съм се захванал с един прокт по моята колица..Цялостен ремон и смяна на всичко което има нужда..Както и да е след доста ровичкане в вдигателния отсег преглеждане на кабели маркучи смяна и тн.. в неделя успях да я посъбера и запаля,но на борда скочи надпис повреда в управлението на кутята,нямах възможност да я покарам достатачно (успях само 1-2 кръгчета да направя пред нас) за мое учудване всичко си работи нормално по кутията (не се знае при висока скорост как е само до 50-60км/ч съм я карал) индикацията на таблото за предавките веднага изчезва след като вдичгне грешката.Въпроса ми кои датчици по мотора работятя заедно с кутията и могат да я вкарат в такъв режим.Мотора не работи нормално при подаване на газ до 2000обр. ги вдига след това сваля с 500 после пак вдига и така на присекулки при по високи обороти е пак така..Немога да изброявам какво съм сменял около мотора но всичко без датчиците е ОК (ламбда сондата е на 1000клм).За момента нямам възможност да я закарам на диагностика тъй като е разтурена много,надявам се на някакви насоки от вас !
M50B25 1995 5HP18 ...
От около 4 месеца съм се захванал с един прокт по моята колица..Цялостен ремон и смяна на всичко което има нужда..Както и да е след доста ровичкане в вдигателния отсег преглеждане на кабели маркучи смяна и тн.. в неделя успях да я посъбера и запаля,но на борда скочи надпис повреда в управлението на кутята,нямах възможност да я покарам достатачно (успях само 1-2 кръгчета да направя пред нас) за мое учудване всичко си работи нормално по кутията (не се знае при висока скорост как е само до 50-60км/ч съм я карал) индикацията на таблото за предавките веднага изчезва след като вдичгне грешката.Въпроса ми кои датчици по мотора работятя заедно с кутията и могат да я вкарат в такъв режим.Мотора не работи нормално при подаване на газ до 2000обр. ги вдига след това сваля с 500 после пак вдига и така на присекулки при по високи обороти е пак така..Немога да изброявам какво съм сменял около мотора но всичко без датчиците е ОК (ламбда сондата е на 1000клм).За момента нямам възможност да я закарам на диагностика тъй като е разтурена много,надявам се на някакви насоки от вас !
M50B25 1995 5HP18 ...
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Повреда в оправлението на кутията
Датчик на дроселовата клапа, но информацията се взема от ECU-то на двигателя и датчик за скороста на колата като информацията се взема от таблото.Но не знам защо си решил, че причината за влизане на кутията в авариен режим е точно някой от датчиците на колата. И какво значи всичко си работи нормално- превключва степените нормално, може да се превключва между трите режима и работи кикдауна или...
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Повреда в оправлението на кутията
Всички режими на кутията работят нормално.Реших че проблема е от датчици защото до последно всичко беше ок..Но след долста разглобявания и зглобявания в двигателния отсег а именоо исталацията му се видгна тази грешка.И се чудя към кои датчици да се насоча един по един,защото всичко беше изкарано изчистено и прегледано ,но явно има нещо куцо в системата.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Повреда в оправлението на кутията
Колега, преди време един познат имаше подобни дертове с автомата и се оказа,че има прецакан датчик на кутията. На градско не се усещаше, но при по-висока скорост нещата бяха плачевни, примесени с много дим и висок разход.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




Re: Повреда в оправлението на кутията
alchohol написа:Колега, преди време един познат имаше подобни дертове с автомата и се оказа,че има прецакан датчик на кутията. На градско не се усещаше, но при по-висока скорост нещата бяха плачевни, примесени с много дим и висок разход.
Твоят познат е имал проблем другаде,в тая кутия има два датчика ,които следят обороти на валове и при разминаване я вкарват в авариен-та няма как от датчик в кутията да почне да пуши и гори повече и в същото време да сменя скорости нормално.
По темата:
колега платката към лоста на автомата разкачал ли си я ,или при разкачена букса ,компютър да си давал на контакт ?
най-добре отиди при някой дето разбира от жици и сигнали и да ти намери грешката ,ако можеш сам е по-добре разбира се...откачи клемите за проба само за 10 мин.

by ''kompleksa''
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Повреда в оправлението на кутията
Около лоста и компютрите не съм пипал нищо,беше без акомулатор близо месец.Комфорт модула беше подвързан с опашки а сноповете овити с бандажна лента.Грешката я вдига приблизително 3 секунди след даване на контанкт индикацията на кутията за това на коя скорост е също изчезва...Мисля си,че при всички полужения проблема е отпред защото мотора се държи не нормално.Писал съм по-горе как прекъсва,въпроса е от какво може да е...........Предницата на колата беше вдигната на стойки близо 2-3 месеца съмнявам се нещо да и е станало на кутията от стояне под наклон,но го отбелязвам..Маслото филтъра и гарнитурата на кутията са сменени преди около 2500-3000клм
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Повреда в оправлението на кутията
Колега, казах ти кои датчици може да погледнеш, ако кутията не се оправи, мисля, че беше от София, може да ми се обадиш да я закача и да видим какъв е проблема. Но като начало наблегни върху ТПС, виж дали всичко е наред с датчика, после проследи окабеляването му към ДМЕ и накрая окабеляването на изходящият сигнал от ДМЕ към ECU на кутията.
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Повреда в оправлението на кутията
Проверих пинаута на всички датчици към ДМЕ изглежда всичко ОК! също и тойностите на датчиците (съпротивлениета) TPS го мерих 5 пъти и изглежда наред но(от един приятел ще взема за тест тези дни) ..Датчик колянов ми изглежда зле от към изолация,много изпекана чупи се цялия като пръчка (поръчах друг днес не оригинален а някакъв FIA ? както и да е съпротивлението на моя датчик е 503 ома при стойност 1150-1433 ома по аутодата (до колкото може да се вярва на аутодата) само дето знам че и да се мери с омметъ полза няма (трябва осцилограф,но не ми се мъкне и това ) .Очаквате развитие,ако не се оправи с колянов датчик и TPS минавам на диагностика
...Не съм от София
Поздрави Д.




Поздрави Д.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Повреда в оправлението на кутията
BABHOMED написа:Проверих пинаута на всички датчици към ДМЕ изглежда всичко ОК! също и тойностите на датчиците (съпротивлениета) TPS го мерих 5 пъти и изглежда наред но(от един приятел ще взема за тест тези дни) ..Датчик колянов ми изглежда зле от към изолация,много изпекана чупи се цялия като пръчка (поръчах друг днес не оригинален а някакъв FIA ? както и да е съпротивлението на моя датчик е 503 ома при стойност 1150-1433 ома по аутодата (до колкото може да се вярва на аутодата) само дето знам че и да се мери с омметъ полза няма (трябва осцилограф,но не ми се мъкне и това ) .Очаквате развитие,ако не се оправи с колянов датчик и TPS минавам на диагностика![]()
![]()
![]()
...Не съм от София
Поздрави Д.
Датчик колянов някъде го дават 540, в аутодата както казваш 1150-1433 ома и наистина може да разбереш дали е изправен само с осцилоскоп, като има варианти датчика да е изправен, но демпферната шайба да има биене или да е намагнетизирана и от там сигнала му да се изкривява.
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Повреда в оправлението на кутията
А за странното поведение на мотора какво мислите (падането и вдигането да оборотите все едно някой му спира запалването,по-горе съм описал за проблема) .
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Повреда в оправлението на кутията
BABHOMED написа:А за странното поведение на мотора какво мислите (падането и вдигането да оборотите все едно някой му спира запалването,по-горе съм описал за проблема) .
Аз бих погледнал горивоподаването- налягане, в зависимост от показанията филтър и горивопроводи, състояние на клапан-регулатор.
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Повреда в оправлението на кутията
zvetiko написа:BABHOMED написа:А за странното поведение на мотора какво мислите (падането и вдигането да оборотите все едно някой му спира запалването,по-горе съм описал за проблема) .
Аз бих погледнал горивоподаването- налягане, в зависимост от показанията филтър и горивопроводи, състояние на клапан-регулатор.

По темата.Колега може някоя бобина да е дала фира...Аз скоро се мъчих така(моята прекъсваше само на топло) и ходих при колегата zvetiko та той я откри и мотора заспа.
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Повреда в оправлението на кутията
Това за бобината е интересно трябва да го проверя !
Днес смених датчик колянов-няма промяна (не съм я палил) но на контакт борда пак пищи.Филтъра е сменен както и всички горивно маркучи рейката е изчистена със газ за горене и спрей за разграждане на гняс (от този за карбураторите) инжекторите също са чистени от мен по един можеби не ммного добър начин,ръчно със спрей за разграждане на отлагания,изопропанол,газ за горене,това го правих една седмица по няколко пъти на ден.Имам някакви тъпи съмнения че заради голямата разтурия и дългия период на ремонт съм разменил буксите на стъпковия мотор и ТПС...Вчера проверих целия пинаут на датчиците но ще помоля някой колега да провери какви стойности дават пиновете на буксата на ТПС към ДМЕ !? както и буксата на стъпковеия но едва ли някой ще си дере ръцете за да мери ...
Поздрави Д.
Днес смених датчик колянов-няма промяна (не съм я палил) но на контакт борда пак пищи.Филтъра е сменен както и всички горивно маркучи рейката е изчистена със газ за горене и спрей за разграждане на гняс (от този за карбураторите) инжекторите също са чистени от мен по един можеби не ммного добър начин,ръчно със спрей за разграждане на отлагания,изопропанол,газ за горене,това го правих една седмица по няколко пъти на ден.Имам някакви тъпи съмнения че заради голямата разтурия и дългия период на ремонт съм разменил буксите на стъпковия мотор и ТПС...Вчера проверих целия пинаут на датчиците но ще помоля някой колега да провери какви стойности дават пиновете на буксата на ТПС към ДМЕ !? както и буксата на стъпковеия но едва ли някой ще си дере ръцете за да мери ...
Поздрави Д.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Повреда в оправлението на кутията
BABHOMED написа:Това за бобината е интересно трябва да го проверя !
Днес смених датчик колянов-няма промяна (не съм я палил) но на контакт борда пак пищи.Филтъра е сменен както и всички горивно маркучи рейката е изчистена със газ за горене и спрей за разграждане на гняс (от този за карбураторите) инжекторите също са чистени от мен по един можеби не ммного добър начин,ръчно със спрей за разграждане на отлагания,изопропанол,газ за горене,това го правих една седмица по няколко пъти на ден.Имам някакви тъпи съмнения че заради голямата разтурия и дългия период на ремонт съм разменил буксите на стъпковия мотор и ТПС...Вчера проверих целия пинаут на датчиците но ще помоля някой колега да провери какви стойности дават пиновете на буксата на ТПС към ДМЕ !? както и буксата на стъпковеия но едва ли някой ще си дере ръцете за да мери ...
Поздрави Д.
м50б25 тпс към еку дава от 0.5 май нбяха до 12 волта на пълна газ .
за м52 е от 0.1 до 5 волта пак на макс отворено.
провери го на черен среден кабел и маса...... контакт трябва да мен до 12 волта плавно като дваш газ.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Повреда в оправлението на кутията
Пфуу ...Благодаяр за помоща !
Какви глупости съм забъркал под смукателите ,както и да е важното е,че всичко е изчистено подредено,проверено и подвързано.
Проблема се оказа че след раздърпването на цялата инсталация на мотора и обратното и нареждане съм разменил двете букси на ТПС и стъпковия мотор
бях потресен като го установих.Размених ги и всичко си дойде на мястото !
Поздрави Д.
Какви глупости съм забъркал под смукателите ,както и да е важното е,че всичко е изчистено подредено,проверено и подвързано.
Проблема се оказа че след раздърпването на цялата инсталация на мотора и обратното и нареждане съм разменил двете букси на ТПС и стъпковия мотор







Поздрави Д.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани