Е34-ТДС, пали перфектно и гасне. ПРОБЛЕМА ОТСТРАНЕН.
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Е34-ТДС, пали перфектно и гасне. ПРОБЛЕМА ОТСТРАНЕН.
Добра вечер на всички:) Да ви споделя днешната изненада, и ако може колеги да ме посъветвате в каква посока да се насочя, понеже с търсачката не пожънаш особен успех. За колата: тдс с ръчни скорости, 95год, фабрично без ЕГР и катализатор, мотора изглежда доста добре, разхода на масло е незабележим, нафта - около 7/100 колкото и невероятно да звучи, на студено пали перфектно, държи около 1000об/мин, на топло има леко влошаване, но нищо фрапиращо, държи около 7-800. Колата я имам от около 6 месеца и не е ми е давала абсолютно никакъв проблем, сменени са възд.филър, масло+филтър, вървеше си перфектно, до миналата събота.
Миналата събота както си карам ми прави впечатление, че придърпва странно и държи високи обороти, изключих от скорост и оборотите се движат 1200-1500-2000, нагоре-надолу, но не падат на нормалните. Угасих я, поседя малко и всичко пак нормално. Въпросната събота два пъти го повтори това изпълнение. От тогава до днес всичко нормално и перфектно.
Днес излизам малко по задачи и всичко ОК, обаче след около 5 минути, мотора вече загрял, спирам на светофар и точно обратното на съботната история, оборотите падат, мъчи се да задържи празния ход и угасна. Въртя пак - пали перфектно и си продължавам, пристигам-паркирам и хоп - отново рязко угасване, все едно нещо спира нафтата. И се започна филма: пали добре, задържа тихите около 3-5 секунди, форсира се сама до около 1200об и гасне внезапно. Обаче при всяко следващо палене изпушва леко като на неизгоряла нафта. Пробвах сигурно 10 пъти - все същото. Забавих се около 10 минути, връщам се и си запалих съвсем нормално. Тръгнах си към вкъщи, и на 300м на последното кръстовище, пак "прихълца" изключих от скорост и угасна. Пробвам - пали добре, форсира се и гасне. Отивам до вкъщи да взема компа с инпа-та, дето ми чете всичко по колата без мотора, връщам се и си запали перфектно, докарах колата до вкъщи поседя около минута-две запалена без никакъв проблем, и отново угасна рязко, и се започна същи филм. Така и така нищо не прочетох с тя инпа... утре ще пробвам на студено прави ли го същото. Лошото е че колата ми трябва постоянно и нямам идея в какво да се вгледам:( Не се забелязват странни неща по мотора, течове или от сорта...
Миналата събота както си карам ми прави впечатление, че придърпва странно и държи високи обороти, изключих от скорост и оборотите се движат 1200-1500-2000, нагоре-надолу, но не падат на нормалните. Угасих я, поседя малко и всичко пак нормално. Въпросната събота два пъти го повтори това изпълнение. От тогава до днес всичко нормално и перфектно.
Днес излизам малко по задачи и всичко ОК, обаче след около 5 минути, мотора вече загрял, спирам на светофар и точно обратното на съботната история, оборотите падат, мъчи се да задържи празния ход и угасна. Въртя пак - пали перфектно и си продължавам, пристигам-паркирам и хоп - отново рязко угасване, все едно нещо спира нафтата. И се започна филма: пали добре, задържа тихите около 3-5 секунди, форсира се сама до около 1200об и гасне внезапно. Обаче при всяко следващо палене изпушва леко като на неизгоряла нафта. Пробвах сигурно 10 пъти - все същото. Забавих се около 10 минути, връщам се и си запалих съвсем нормално. Тръгнах си към вкъщи, и на 300м на последното кръстовище, пак "прихълца" изключих от скорост и угасна. Пробвам - пали добре, форсира се и гасне. Отивам до вкъщи да взема компа с инпа-та, дето ми чете всичко по колата без мотора, връщам се и си запали перфектно, докарах колата до вкъщи поседя около минута-две запалена без никакъв проблем, и отново угасна рязко, и се започна същи филм. Така и така нищо не прочетох с тя инпа... утре ще пробвам на студено прави ли го същото. Лошото е че колата ми трябва постоянно и нямам идея в какво да се вгледам:( Не се забелязват странни неща по мотора, течове или от сорта...
Последна промяна Naftalino на 17 Ное 2012, 16:37, променена общо 1 път
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне.
Горивен филтър сменян ли е скоро? Има ли балончета в маркуча от горивния филтър към ГНП? Той е прозрачен.
Прилича ми на супер задръстен горивен филтър това описание, или на блокирана цедка в резервоара.
Прилича ми на супер задръстен горивен филтър това описание, или на блокирана цедка в резервоара.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне.
виж си алармата , и по конкретно релето за прекъсване на паленето.
евс нямаш , така че там отпадаш . ако имаш реле за прекъсване на паленето го смени .като захладнее и става веселба.
евс нямаш , така че там отпадаш . ако имаш реле за прекъсване на паленето го смени .като захладнее и става веселба.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне.
От днес: студена запали от раз, направих едно кръгче в квартала и я оставих запалена да загрее на място, никакъв проблем не даде. Вече загряла угасих мотора, и при даване на контакт светна дюзата, запалих отново без проблеми, задържа тихите около 800, след няколко секунди мотора претресе леко и дюзата изгасна. След това го палих/гасих няколко пъти и все същото, обаче вече не се форсира сам и гасне като вчера, за сметка на дюзата:) Не я карах повече от страх да не изгасне из улиците.
Горивния филтър е единствения, който не е сменен, не ме питайте защо, седи си нов в кутията, като я взех пича каза че го е сменил, и наистина изглеждаше току що изваден от кутията (въздушния също беше доста нов, но него го смених). В прозрачния маркуч балончета няма въобще. Резервоара не съм го отварял засега та не знам какво е положението там. Утре ще врътна филтъра, днес не се сетих въобще за него...
Алармата е фабричната с дистанционното с двата бутона, въпросното реле някъде скрито ли е, или е отпред при останалите? Не може ли с някакъв мост да се пробва за да се елиминира?
Горивния филтър е единствения, който не е сменен, не ме питайте защо, седи си нов в кутията, като я взех пича каза че го е сменил, и наистина изглеждаше току що изваден от кутията (въздушния също беше доста нов, но него го смених). В прозрачния маркуч балончета няма въобще. Резервоара не съм го отварял засега та не знам какво е положението там. Утре ще врътна филтъра, днес не се сетих въобще за него...
Алармата е фабричната с дистанционното с двата бутона, въпросното реле някъде скрито ли е, или е отпред при останалите? Не може ли с някакъв мост да се пробва за да се елиминира?
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне.
Прилича и на датчик колянов вал( светва и лампата на таблото ) ама първо което са предложили горните колеги че е по-лесно и са малко финанси ( или без) .
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне.
Naftalino написа:От днес: студена запали от раз, направих едно кръгче в квартала и я оставих запалена да загрее на място, никакъв проблем не даде. Вече загряла угасих мотора, и при даване на контакт светна дюзата, запалих отново без проблеми, задържа тихите около 800, след няколко секунди мотора претресе леко и дюзата изгасна. След това го палих/гасих няколко пъти и все същото, обаче вече не се форсира сам и гасне като вчера, за сметка на дюзата:) Не я карах повече от страх да не изгасне из улиците.
Горивния филтър е единствения, който не е сменен, не ме питайте защо, седи си нов в кутията, като я взех пича каза че го е сменил, и наистина изглеждаше току що изваден от кутията (въздушния също беше доста нов, но него го смених). В прозрачния маркуч балончета няма въобще. Резервоара не съм го отварял засега та не знам какво е положението там. Утре ще врътна филтъра, днес не се сетих въобще за него...
Алармата е фабричната с дистанционното с двата бутона, въпросното реле някъде скрито ли е, или е отпред при останалите? Не може ли с някакъв мост да се пробва за да се елиминира?
Колега, ако си от София ми се обади.С релета засега не се занимавай- как си го представяш от дефектно реле колата да се форсира сама до около 1200об.Може и да имаш EWS2 защото се слага от 02.95г. но той няма нищо общо с това, което описваш и обикновено служи да не може да запали колата.

vladobate ти е посочил една вероятна причина.

- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне.
Едно към едно същите симптоми с гаснене (не с дюзата, защото е бензин) имаше мой приятел. Оказа се реле-регулатора на алтернатора. Нямам идея дали на дизел може да причини същите проблеми, но ако нищо друго не помогне..
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне.
Изглежда някой дух се е вселил, хахаха, сменя симптомите през ден, а хич ми не е смешно нещо... Горивния филтър го смених, наистина има известно подобрение, на сензорите не съм се нахвърлил още, че няма много време. Резултата - първото возене след смяната присветна дюзата няколко пъти и след това всичко беше наред, два дена и около 150км. След това се появи новост - придърпване, присецване, или който както му казва, досте силно изразено особено на ниските предавки, все едно спира горивото за част от секундата. Ден след това отново всичко, нормално, нито придърпване, нито мигащи лампи. Вчера вечерта на връщане от работа придърпването се превърна в приключение, държи около 500 оборота и като че ли няма мощност да тръгне, подавам газ - почти не отговаря, пак започна да присветва лампата. След няколко опита и 30 изминати метра я оставих запалена, и в момента когато започна да загрява, при някъде около 60º, лампата окончателно угасна и закрепи тихите на около 800об. При обиколката от около 20км абсолятно никакъв проблем, гасене, палене, всичко ОК. Започвам да подозирам от релето на ЕКУ-то до потенциометъра на педала за газта, или може да е клапана за гасена на помпата...освен датчика на кол.вал?
EWS има, че го изкарва и на ИНПА-та, която продължавам да не мога да накарам да се закачи към мотора, миналата събота си "играхме" с Е46 на един колега, и чете всичко на 100%, обаче към 34-та не желае да се закачи...
EWS има, че го изкарва и на ИНПА-та, която продължавам да не мога да накарам да се закачи към мотора, миналата събота си "играхме" с Е46 на един колега, и чете всичко на 100%, обаче към 34-та не желае да се закачи...
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне.
Кат не може с Инпа ще се чете с ДИС ама и ти много много не си направил с тоз филтър само какво очакваш. Като не е от него провери и другите датчици и почисти им буксите със спрей контакти . Клапана на гнп за горивото пак може да направи такива проблеми и няма да запише грешка .
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне.
EWS има, че го изкарва и на ИНПА-та, която продължавам да не мога да накарам да се закачи към мотора, миналата събота си "играхме" с Е46 на един колега, и чете всичко на 100%, обаче към 34-та не желае да се закачи...
Както ти казах EWS няма никакво отношение към това, което става при теб.
При Е46 стандарта е OBD, при Е34- ADS. С ИНПА почти винаги не става или става частично. Както колегата ти каза- трябва ти ДИС. Може и по другата методика- ще смениш 10-на неща по твоя идея и съвети от форума, причината ще се окаже в 11-то но крайният резултат ще е положителен.

Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне. ПРОБЛЕМА ОТСТРАНЕН.
Здравейте отново. След като няколко дена проблема продължаваше да става все по-досаден, днес най-после намерих време, въоръжен с нова ел.помпа и маркучи, и с намерението да ги почвам наред, тъй като последните дни все нещо ме навеждаше на мисълта, че страда от недостиг на гориво - дори и в моменти на плавна работа на мотора вече не можеше да мине над 90км/ч. Като за начало бърз преглед на блока с релетата и бушоните, преди да пробвам старата помпа за дебит, и решавам да отоворя и кутията на еку-то. И, о, изненада, подвижен аквариум...без рибки. Всичко добре охладено в свежа водичка, около 10см ниво, компа на мотора до половината във вода. Толкова чиста, че почти не се забелязва. Оказва се, че на дъното на отделението има два не особено големи отвора предвидени за оттичане, които са се запушили през последните 2-3 месеца. На пластмасово-алуминиевата кутия също има малък отвор отдолу, който в случая си беше сменил функцията. Изглежда, че от декоративната решетка на чистачките, част от водата отива точно в това отделение, и при запушване на въпросните отвори, всичко се превръща във царството нептуново. Така че, разглобяване на всичко наред, чистене, подсушаване с въздух, и по обратния ред. Невероятно е, че след три седмици под вода всичко работи (да чукна на дърво)
Засега си спестих омазването с нафта 
Няколко снимки за албума>
http://flic.kr/p/du37fy
Благодаря на всички колеги за помощта и отделеното време


Няколко снимки за албума>
http://flic.kr/p/du37fy
Благодаря на всички колеги за помощта и отделеното време

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне. ПРОБЛЕМА ОТСТРАНЕН.
Не , не може да е от релетата 


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне. ПРОБЛЕМА ОТСТРАНЕН.
Всичко добре охладено в свежа водичка, около 10см ниво, компа на мотора до половината във вода.
Обикновено релетата са на дъното на кутията с ЕКУ-та.



Това е вторият случай за наводняване на платката на ДМЕ, за който научавам.Е имаше и при мен един случай, когато ми се беше наводнила кутията, в която стои платката за управлението на нагревателя на задното стъкло.Най-странното е, имайки в предвид, че водата е проводник, платките и в трите случая са оцелели.

Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне. ПРОБЛЕМА ОТСТРАНЕН.
Няма значение къде са релетата водата от дъното се изпарява по малко и прави конденз на капака откъдето капе върху релетата ( и не само )
. Само за протокола буксата на компютрите е в горния край и пак конденза прави дъжд






Re: Е34-ТДС, пали перфектно и гасне. ПРОБЛЕМА ОТСТРАНЕН.
Странна ситуация наистина... моторния отсек е мит до основи от мен лично поне два пъти като я купих, и никога не е имало проблем, а че са оцелели платките направо е невероятно, тия белите отлагания които се виждат на една от снимките са от електро-ерозия на кутията на еку-то
Тая вода, в количеството което беше, съм 99% сигурен че е от дъжд, понеже седи колата понякога по 2-3 дена на улицата, а и не е мита от поне 2 месеца
Ще го отварям пак тия дни за по сериозно почистване и някакъв защитен спрей, че нямах под ръка съботата, и ми се струва че ще има и операция "Бормашина" с цел да не се повтори филма...


15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани