Луфт в кормилното каре.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 27.07.2011
Местоположение: Пловдив

Луфт в кормилното каре.

Мнение от traba » 19 Окт 2012, 18:16

Проблемът е във връзката между шлиците, кормилният прът и голямата гайка. Моля, споделете опит!

Не намерих информация по този въпрос.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Луфт в кормилното каре.

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Окт 2012, 15:23

Не разбирам въпроса ти. Ако имаш каре с луфт просто го сменяш. Огледай добре и кормилната кутия и хебела.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Луфт в кормилното каре.

Мнение от fox1981 » 20 Окт 2012, 16:01

traba написа:Проблемът е във връзката между шлиците, кормилният прът и голямата гайка. Моля, споделете опит!

Не намерих информация по този въпрос.

Ако е каре се сменя а ако луфта е в шлиците за реглаж по дълбочина може да опиташ да натегнеш гайката.При мен изчезна луфта след натягане.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 27.07.2011
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт в кормилното каре.

Мнение от traba » 20 Окт 2012, 17:24

fox1981 написа:
traba написа:Проблемът е във връзката между шлиците, кормилният прът и голямата гайка. Моля, споделете опит!

Не намерих информация по този въпрос.

Ако е каре се сменя а ако луфта е в шлиците за реглаж по дълбочина може да опиташ да натегнеш гайката.При мен изчезна луфта след натягане.

Точно това питам. Как да натегна гайката?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Луфт в кормилното каре.

Мнение от fox1981 » 22 Окт 2012, 5:07

traba написа:
fox1981 написа:
traba написа:Проблемът е във връзката между шлиците, кормилният прът и голямата гайка. Моля, споделете опит!

Не намерих информация по този въпрос.

Ако е каре се сменя а ако луфта е в шлиците за реглаж по дълбочина може да опиташ да натегнеш гайката.При мен изчезна луфта след натягане.

Точно това питам. Как да натегна гайката?

Ами аз го направих по може би най хамалския начин....На заключен волан.При мен самият реглаж по височина стана по-стегнат,но пък без никаква хлабина.Успех

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 5.03.2012
Местоположение: Китен / Казанлък
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 TOURING 3.0D

Re: Луфт в кормилното каре.

Мнение от Tsaneff » 23 Окт 2012, 11:51

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 1%84%D1%82
Колега, може да прегледаш тази тема. При мен имаше луфт, който не изчезна с натягане на гайката и се оказа, че е разбит шарнирът на щангата след кутията.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 27.07.2011
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт в кормилното каре. (решено)

Мнение от traba » 12 Ное 2012, 21:16

[/quote]
Ами аз го направих по може би най хамалския начин....На заключен волан.При мен самият реглаж по височина стана по-стегнат,но пък без никаква хлабина.Успех[/quote]

Наистина си постъпил "хамалски" :mhihi:
Просто се вдигат предните колелета във въздуха. При мен нещо воланът не се заключи, затова го завъртях максимално в ляво. Гайката се стяга с гаечен ключ-32. Благодаря ви за отговорите!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Луфт в кормилното каре.

Мнение от BABHOMED » 12 Ное 2012, 23:46

Ааа за коя гайка става въпрос че не мога да се сетя..Аз също се опитах да обера луфта но без достатъчен успех.Като премахна луфта волана става прекалено тежък,след завой се връща трудно.Та това което регулирах е отгоре и е с контра гайка и шестостен..
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 27.07.2011
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт в кормилното каре.

Мнение от traba » 13 Ное 2012, 6:24

BABHOMED написа:Ааа за коя гайка става въпрос че не мога да се сетя..Аз също се опитах да обера луфта но без достатъчен успех.Като премахна луфта волана става прекалено тежък,след завой се връща трудно.Та това което регулирах е отгоре и е с контра гайка и шестостен..

Мисля, че си бърникал по кормилната кутия. Там по принцип не се пипа. Центровката на този болт трябва да е на границата на "тежкият волан" и свободното връщане след завой.

"Гайката", за която говорим се намира на 10 сантиметра над педала на спирачката (вътре в купето). Само трябва да се свали ш :censored: а кора над педалите и ще я видиш.

Някой може ли да обясни, защо кормилният прът не е едно цяло?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Луфт в кормилното каре.

Мнение от zvetiko » 13 Ное 2012, 12:46

Пипа се, но трябва да знаеш как. ;) Освобождаваш контрата, стягаш малкият винт до края и връщаш половин оборт, после стягаш голямата гайка и на вдигнати предни гуми въртиш волана- не трябва да имаш никъде, най-вече в средно положение, затягане, ако има въртиш малкият винт още малко назад.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Луфт в кормилното каре. (решено)

Мнение от MaxMeyer » 23 Ное 2012, 23:00

traba написа:Наистина си постъпил "хамалски" :mhihi:
Просто се вдигат предните колелета във въздуха. При мен нещо воланът не се заключи, затова го завъртях максимално в ляво. Гайката се стяга с гаечен ключ-32. Благодаря ви за отговорите!


А защо се вдигат предните колелета в въздуха?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 27.07.2011
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт в кормилното каре. (решено)

Мнение от traba » 23 Ное 2012, 23:51

MaxMeyer написа:
А защо се вдигат предните колелета в въздуха?

По-прецизно се работи. Чувстваш всеки детайл. Така например открих леко потропване и в кормилната кутия, която мислех за "бетон".

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook