Регулиране на ГНП

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 28.01.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: '94 525tdsA

Регулиране на ГНП

Мнение от coresnet » 30 Юни 2012, 21:43

Каква стойност трябва да искам да ми настроят на диагностиката, при положение че колата е с чип? :help: И ако някой може да ми препоръча наистина читав майстор в София, който може да свърши тази работа :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от ddddk » 30 Юни 2012, 22:03

:mhihi:
Айде пак :mhihi:
1. viewtopic.php?t=60723

2. viewtopic.php?f=7&t=61238

3. viewtopic.php?f=7&t=140231

4. viewtopic.php?f=7&t=21888

Приятно четене, колега :ok:
Имаш време, до Джулая всичко ще изчетеш :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от Peter Angelov » 30 Юни 2012, 22:28

ddddk написа::mhihi:
Айде пак :mhihi:
1. viewtopic.php?t=60723

2. viewtopic.php?f=7&t=61238

3. viewtopic.php?f=7&t=140231

4. viewtopic.php?f=7&t=21888

Приятно четене, колега :ok:
Имаш време, до Джулая всичко ще изчетеш :mhihi:



Дамяне земи прочети какво пише и каво пита! И ти ли стана кат батките разбирачи в тоя форум а не само? До оня ден не знаеше какво е виско! Умен човек си и имах друго мнение...
Ако не смяташ че съм прав не ми отговаряй....


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от ivan. » 04 Юли 2012, 17:12

Пепи ,извинявай но подкрепям мнението на Дамян.....ако бях видел темата преди него и аз бих написал същото.
Просто тия стойности за Е34 тдс *без демитомер са много относително ,като спрямо разтеглянето на ангренажа са различни(да не кажа не нужни).
По въпроса за майстор ....два дни работих заедно е Николай(архитекта) по едно гнп ....та който каквото и да говори и пише,аз съм с повече от добри впечатления от него!!!
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от Zubcho » 04 Юли 2012, 19:13

ivan. написа:Пепи ,извинявай но подкрепям мнението на Дамян.....ако бях видел темата преди него и аз бих написал същото.
Просто тия стойности за Е34 тдс *без демитомер са много относително ,като спрямо разтеглянето на ангренажа са различни(да не кажа не нужни).
По въпроса за майстор ....два дни работих заедно е Николай(архитекта) по едно гнп ....та който каквото и да говори и пише,аз съм с повече от добри впечатления от него!!!


Само дето той не иска да бара повече ГНП-та. Аз съм го насочил колегата къде да иде в Сф да му я нагласят помпата.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от zvetiko » 05 Юли 2012, 10:35

На 3 ;)
А за Кольо няма какво да говорим.Лично аз съм изключително доволен от него защото ако прави нещо ще го направи като хората при това за добри пари,ако не може да го направи ще ти го каже и няма да си прави експерименти с колата,никога няма да ти сменя неща ,които не са за смяна,отгоре на всичко е приятен и интелигентен. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от Zubcho » 05 Юли 2012, 16:47

zvetiko написа:На 3 ;)
А за Кольо няма какво да говорим.Лично аз съм изключително доволен от него защото ако прави нещо ще го направи като хората при това за добри пари,ако не може да го направи ще ти го каже и няма да си прави експерименти с колата,никога няма да ти сменя неща ,които не са за смяна,отгоре на всичко е приятен и интелигентен. ;)


Подкрепям те. Просто не му се занимава с ГНП-та, реглажи и тн. Или поне на моята кола не му се занимаваше. Иначе е много точен въпреки, че има оплаквания и от него де.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от ivan. » 06 Юли 2012, 20:17

завърти попмата към калника до като спре да пали топла и после съвсем леко към мотора (за да пали),т.е. да хванеш момента на маскимално закъснение,но да си пали топла.После си пусни гориво от плочката...
като местиш назад плочката до като почнат оборотите да падат малко по-бавно под 1000...
после се качваш и пробваш.
За да е всичко точно и веригите ти са со по-стари от 20 000 км и по-нови от 200 000км,тогава трябва съвсен леко прецентроване на разпределият вал.
След това закачи колата на диагностичната апаратура*задължително на нормално загрят мотор и сподели тук какви цифри е показала
п.п. ако го направиш това и решиш да споделиш цифрите,моля те да добавиш и километрите,на които е ангренажа,че е крайно време да ги науча и аз тия цифри
п.п.2 за статичната центовка при нов ангренаж ти трябва индикаторен часовник ,а не лаптоп с цифри,но по простият метод за нея,който ти описах винаги е идвала точна при справката с такъв....динамичната е друга приказка.


Турбината,ако я пипаш(поне според мен) след 1.6 влиза в нещо като ''буфер''..... ;)
за всичко ''останало'' я има тази тема,в която според мен не е пипано нещо повече от обясненото в темата тук
viewtopic.php?f=67&t=239688

А вариантите да свалиш колата в или под заводските данни за разход са два:
1.
Изображение

2.MМетан :yes:
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от vladobate » 07 Юли 2012, 22:03

Добре де Ванко като статична центровка или по-коректно изказано центровка момента на впръскване се прави с индикаторен часовник ( обяснено е в някоя от темите в Е34 ) как реши че постигаш същото по метода който обясни и какво наричаш "връщаш помпата обратно към мотора докато почне да пали топла " . Имам предвид какво означава за теб да почне да пали топла след 1-2оборота или след 10-12 щото е много относително и няма как да е точно или дори да се гарантира достатъчна приблизителност. Знам че момента на впръскване трябва да е на 2.8градуса преди ГМТ което е обяснено от производителя на каква стойност на индикаторния часовник оговаря в мм(милиметри ) . Интересното е ( и може би мое заблуждение ) е че предварението гледайки данните на диагностика ( ДИС ) обаче след като единия ден го направих на 4.3гр. след три дена беше на 2.8гр. което ме озадачи и след допитване се оказа че тази центровка се мени в зависимост от температурата ( говорим само на празен ход ) . Добре не ми е ясно как е намалял този ъгъл , но при подаване на газ се вижда ясно как предварението се увеличава т.е. дде чрез авансатора на ГНП подава по-рано горивото поради всеизвестни причини ( повече гориво - повече предварение за да има време за усвояване на това гориво ) . Питанка - ако се центрова ГНП с по-голямо предварение измества ли се цялата карта на аванса или няма такъв филм и ако няма какво всъщност с случва . Защото сега съм бутнал предваярението и макар на диагностика да показва 2.8 на загрял ( много ) мотор колата пали топла докато кихне . Друго докато правих тези настройки наблюдавах и температурата на горивото която достигна в един момент 96градуса по Целзий което ми се струва доста , а в една тема от чуждестранен форум един немец прокарваше идеята че при тенп. на нафтата над 70 или 75 градуса дде минава в някакъв авариен режим , накой ако има обяснение на това да сподели и също така тази по-висока температура на горивото не влияе ли на промяната на аванса демек дде не взима ли мерки някакви .


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от ivan. » 07 Юли 2012, 23:48

Добре де Ванко като статична центровка или по-коректно изказано центровка момента на впръскване се прави с индикаторен часовник ( обяснено е в някоя от темите в Е34 ) как реши че постигаш същото по метода който обясни и какво наричаш "връщаш помпата обратно към мотора докато почне да пали топла " . Имам предвид какво означава за теб да почне да пали топла след 1-2оборота или след 10-12 щото е много относително и няма как да е точно или дори да се гарантира достатъчна приблизителност.

Влади,разбира се че става въпрос за топъл старт с 1-2 оборота.
Точно за това писах за километрите на веригите ,а именно:
-ако са стари вериги и нагласиш помпата с индикатор-а,то колата ще спре са пали топла;
-ако са чисто нови,то тогава трябва да ''улегнат'' малко и тази центровка се проверява пак след 20 000 км;
Нова и стара верига имат разлика в дължината със сантиметри ,та за това и писах този ''метод'',който според мен работи.
Това за температурата на нафтата и авариен режим на ДДЕ според мен не е вярно.
Иначе всяка зима трябва колите да са в авариен режим,поне докато качат градус.Друго,че температурата на нафтата се мери от термистора в плочката ,а един колега караше с не работещ такъв и бе споделил,че няма никакви проблеми.Даже (пак според мен) щеше да е по-добре ако в тдс имаше заводски кулер за нафтата ,та тя да се охлажда.
Поздрави
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от Zubcho » 08 Юли 2012, 9:20

ivan. написа:Даже (пак според мен) щеше да е по-добре ако в тдс имаше заводски кулер за нафтата ,та тя да се охлажда.
Поздрави


Добре де това как може да се изпълни? Реално е нужен радиатор след ГНП. Къде ще се сложи??? И дори да се намери къде да се сложи, как ще се обдухва? От това което съм чел по разни други форуми, докато ГНП работи е доста топло.

Механичното ГНП от 2.4 същите ли температури показва?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от ivan. » 08 Юли 2012, 23:41

Иво бих се радвал ако Ханс го е измислил за нас....на тдс освен да охлаждаме излишното гориво,което е много повече от изгоряното друго не ни остава,може би и входящото,но ще трябват два кулера.
Та ''Ханс '' би го направил като хората без да трябва да гадаем,все пак може да се ползва от 320 д 136 коня,ако има въобще(не ми се рови да видя).
А на механична помпа ,ако температурата на нафтата е смесобразуваща,това ще е ново за мен и не ми се вярва много :roll:
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от Пресиян Василев » 09 Юли 2012, 9:59

ivan. написа:Иво бих се радвал ако Ханс го е измислил за нас....на тдс освен да охлаждаме излишното гориво,което е много повече от изгоряното друго не ни остава,може би и входящото,но ще трябват два кулера.
Та ''Ханс '' би го направил като хората без да трябва да гадаем,все пак може да се ползва от 320 д 136 коня,ако има въобще(не ми се рови да видя).
А на механична помпа ,ако температурата на нафтата е смесобразуваща,това ще е ново за мен и не ми се вярва много :roll:

Има 320д,но на фрилендър 2.0тд мотор с подобна ел.помпа е перфектен радиатора .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от Zubcho » 09 Юли 2012, 10:05

Пресиян Василев написа:
ivan. написа:Иво бих се радвал ако Ханс го е измислил за нас....на тдс освен да охлаждаме излишното гориво,което е много повече от изгоряното друго не ни остава,може би и входящото,но ще трябват два кулера.
Та ''Ханс '' би го направил като хората без да трябва да гадаем,все пак може да се ползва от 320 д 136 коня,ако има въобще(не ми се рови да видя).
А на механична помпа ,ако температурата на нафтата е смесобразуваща,това ще е ново за мен и не ми се вярва много :roll:

Има 320д,но на фрилендър 2.0тд мотор с подобна ел.помпа е перфектен радиатора .


Снимки?

Добре намерих този гайд за сеат купра... ЛИНК

Седя гледам и се чудя въобще може ли да се пригоди нещо такова при нас? След помпата нали са метални тръбите? Ще трябва да се срежат и да се напъха едно малко радиаторче, което да се обдухва от виското. Може би ако се махне тръбата за ЕГР ще се намери място там?

При огромното налягане създавано от помпата може ли да се сложи въпросното радиаторче след помпата с гумени маркучи или ще трябва да са метални?

Всички тези разсъждения са породени от ниската цена на едно такова радиаторче :)
Предлагам да развием темата хубаво.

П.П.
Чудя се и за варианта да се направи система, която да облива интеркулера с вода. Примерно 4 пръскалки от произволен автомобил правещи облак, помпа и казанче от произволен автомобил. Закачаме цялата работа към потенциометъра на педала и примерно при 60% и повече натиснат педал системата сработва за Nсек. Целта е да не сменяме фабричния кулер при повишено налягане на фабричната турбина. Същата система би трябвало да работи и за по-големи интеркулери. Зимата се вади релето на системата и казанчето се изпразва :) Какво мислите?
Последна промяна Zubcho на 09 Юли 2012, 10:26, променена общо 1 път
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Регулиране на ГНП

Мнение от ivan. » 09 Юли 2012, 10:14

Zubcho написа:
Пресиян Василев написа:
ivan. написа:Иво бих се радвал ако Ханс го е измислил за нас....на тдс освен да охлаждаме излишното гориво,което е много повече от изгоряното друго не ни остава,може би и входящото,но ще трябват два кулера.
Та ''Ханс '' би го направил като хората без да трябва да гадаем,все пак може да се ползва от 320 д 136 коня,ако има въобще(не ми се рови да видя).
А на механична помпа ,ако температурата на нафтата е смесобразуваща,това ще е ново за мен и не ми се вярва много :roll:

Има 320д,но на фрилендър 2.0тд мотор с подобна ел.помпа е перфектен радиатора .


Снимки? И как може да се пригоди при нас?

Добре намерих този гайд за сеат купра... ЛИНК

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/browse/fuel_preparation_system/fuel_supply_filter/
Номер 4
Изображение
by ''kompleksa''

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook