Пука и не върви-Решен

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Пука и не върви-Решен

Мнение от fox1981 » 17 Мар 2012, 19:03

Колеги колата е М50Б20 със Сименса и ванос.Проблема е следния......Като я карам по-дълго(40-50км)не винаги,но се получава едно прекъсване на 1-2 цилиндъра :( ,както на празен ход така и в движение.Когато колата се движи и подам газ през това време почва да пука по колекторите и не върви......)Това нещо за сега се случва рядко и на диагностика не излиза нищо....Дайте идеи......
ПС Забравих да спомена че свещи и лули са нови....На диагностиката излиза с въпросителен на датчик на кол.вал и изпреварване около 40 градуса(не помня колко ама в тоя порядък)Колата има ГИ ,но го прави и на газ и на бензин.....
Последна промяна fox1981 на 27 Мар 2012, 17:05, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Пука и не върви

Мнение от NikiNikolov » 17 Мар 2012, 21:37

Ако не е датчика на въпросната питанка-чуденка е демферната шайба, смени я за проба с някой колега наблизо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Пука и не върви

Мнение от @2bar » 17 Мар 2012, 22:46

NikiNikolov написа:Ако не е датчика на въпросната питанка-чуденка е демферната шайба, смени я за проба с някой колега наблизо.


т'ва с демпферната шайба проверено ли е или са форумни легенди?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Пука и не върви

Мнение от fox1981 » 17 Мар 2012, 23:25

Някой има ли идея колко трябва да показва тая датчик на празен ход,или в точно определени обороти?Имам съмнения в него!Защото иначе колата върви и работи доста добре.Даже като беше закачена за компа двигателя не трепваше.За сега се случва рядко и за това не е установено.Ако е шайбата не би ли било редно да го прави постоянно,или при няква температура??

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Пука и не върви

Мнение от NikiNikolov » 18 Мар 2012, 7:55

Тази работа с шайбата не е никаква легенда, а чиста действителност, реалност - изписано е доста.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Пука и не върви

Мнение от @2bar » 18 Мар 2012, 10:24

е значи горе - долу както си го мислих - форумни легенди. Аз досега съм виждал два пъти заминали демпфери - един път на М60 и един път на М272. Направо скъсани и както си му е редът - не пали.

Иначе от шайбата да започне да прекъсва....честно казано ми се вижда невъзможно. А и тази шайба толкова да се награвя, че да има и някаква температурна зависимост...забрави.

иначе по темата - диагностиката не е читава. Стойностите са като на всеки двигател - движи се около 10 градуса на празен ход. Или по - дебело масло или термостат на 80 градуса трябва да закрепят положението.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 21.07.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: Е34 520i vanus 94г.

Re: Пука и не върви

Мнение от CivilWarrior » 18 Мар 2012, 11:04

Вземай датчика колега
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Пука и не върви

Мнение от @2bar » 18 Мар 2012, 11:27

CivilWarrior написа:Вземай датчика колега


и после ще трябва да си го бута в....или ще му го платиш, защото си сигурен, че е от него?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Пука и не върви

Мнение от fox1981 » 18 Мар 2012, 11:31

@2bar написа:е значи горе - долу както си го мислих - форумни легенди. Аз досега съм виждал два пъти заминали демпфери - един път на М60 и един път на М272. Направо скъсани и както си му е редът - не пали.

Иначе от шайбата да започне да прекъсва....честно казано ми се вижда невъзможно. А и тази шайба толкова да се награвя, че да има и някаква температурна зависимост...забрави.

иначе по темата - диагностиката не е читава. Стойностите са като на всеки двигател - движи се около 10 градуса на празен ход. Или по - дебело масло или термостат на 80 градуса трябва да закрепят положението.

Еми двигателя според мен е в перфекно здраве карам го с 10-40 тотал и не го пипа изобщо.Термостата е на 88 градуса.По-скоро май ще трябва да си търся датчик....Имаше една тема в разделЕ36 за прекъсващи кабели на датчика.Може и това да е причината.Може ли някоя бобина да се прецаква?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Пука и не върви

Мнение от zvetiko » 18 Мар 2012, 12:28

fox1981 написа:
@2bar написа:е значи горе - долу както си го мислих - форумни легенди. Аз досега съм виждал два пъти заминали демпфери - един път на М60 и един път на М272. Направо скъсани и както си му е редът - не пали.

Иначе от шайбата да започне да прекъсва....честно казано ми се вижда невъзможно. А и тази шайба толкова да се награвя, че да има и някаква температурна зависимост...забрави.

иначе по темата - диагностиката не е читава. Стойностите са като на всеки двигател - движи се около 10 градуса на празен ход. Или по - дебело масло или термостат на 80 градуса трябва да закрепят положението.

Еми двигателя според мен е в перфекно здраве карам го с 10-40 тотал и не го пипа изобщо.Термостата е на 88 градуса.По-скоро май ще трябва да си търся датчик....Имаше една тема в разделЕ36 за прекъсващи кабели на датчика.Може и това да е причината.Може ли някоя бобина да се прецаква?


Кабелите не прекъсват,а понеже са направени с кофти изолация ,която се рони като фиде ,може да дават на късо-може да го хванеш с мултицет като мериш съпротивлението между пиновете и едновременно сгъваш кабела,може също да махнеш гуменият маншон при буксата и да видиш дали няма да се ужасиш. ;)
Това с шайбата просто го забрави-това е един монолитен кютук,на който трудно може да му стане нещо.
Боса обясняваше ,че ако има гръмнали бобини ако подадеш рязко газ се чувало едно гъргорене от двигателя.
Едва ли имаш удавени с масло свещи-предполагам си го гледал.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Пука и не върви

Мнение от @2bar » 18 Мар 2012, 12:32

според теб и според мен са различни неща. след като си ходил на диагностика би трябвало да знаеш дали бобините са наред или диагностиката е била закачане на комп. и четене на грешките (то обикновено няма) и после чесане по главите?

Датчика можеш да го смениш за твое успокоение (аз също го смених, макар, че бях почти 100%, че не е той и пак си показва около 40 градуса на празен ход, което е невъзможно). Актуалната цена е 130€ в бмв, другите алтернативи не ти ги препоръчваш, защото ще последват още няколко теми защо не пали, гърми и т.н. Свалянето на старият без да го развалиш е почти невъзможно (с годините леглото корозира и сглобката става пресова). Вади се с клещи и почти 100% ще го развалиш т.е. няма да можеш да върнеш новият ако се окаже, че и с него е същата работа.

Предполагам, че е или бобина или клапан (повдигач). И при мен има някакви подобни аномалии и нещата се оправиха донякъде след смяна на маслото с 10в60 и нова сонда (но честно казано не вярвам да е от сондата, по - скоро е някой повдигач).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Пука и не върви

Мнение от fox1981 » 18 Мар 2012, 12:38

zvetiko написа:
fox1981 написа:
@2bar написа:е значи горе - долу както си го мислих - форумни легенди. Аз досега съм виждал два пъти заминали демпфери - един път на М60 и един път на М272. Направо скъсани и както си му е редът - не пали.

Иначе от шайбата да започне да прекъсва....честно казано ми се вижда невъзможно. А и тази шайба толкова да се награвя, че да има и някаква температурна зависимост...забрави.

иначе по темата - диагностиката не е читава. Стойностите са като на всеки двигател - движи се около 10 градуса на празен ход. Или по - дебело масло или термостат на 80 градуса трябва да закрепят положението.

Еми двигателя според мен е в перфекно здраве карам го с 10-40 тотал и не го пипа изобщо.Термостата е на 88 градуса.По-скоро май ще трябва да си търся датчик....Имаше една тема в разделЕ36 за прекъсващи кабели на датчика.Може и това да е причината.Може ли някоя бобина да се прецаква?


Кабелите не прекъсват,а понеже са направени с кофти изолация ,която се рони като фиде ,може да дават на късо-може да го хванеш с мултицет като мериш съпротивлението между пиновете и едновременно сгъваш кабела,може също да махнеш гуменият маншон при буксата и да видиш дали няма да се ужасиш. ;)
Това с шайбата просто го забрави-това е един монолитен кютук,на който трудно може да му стане нещо.
Боса обясняваше ,че ако има гръмнали бобини ако подадеш рязко газ се чувало едно гъргорене от двигателя.
Едва ли имаш удавени с масло свещи-предполагам си го гледал.

Да колега скоро смених гарнитурата на капака и свещи и лули.Не е от там на 100 процента.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Пука и не върви

Мнение от fox1981 » 18 Мар 2012, 12:42

@2bar написа:според теб и според мен са различни неща. след като си ходил на диагностика би трябвало да знаеш дали бобините са наред или диагностиката е била закачане на комп. и четене на грешките (то обикновено няма) и после чесане по главите?

Датчика можеш да го смениш за твое успокоение (аз също го смених, макар, че бях почти 100%, че не е той и пак си показва около 40 градуса на празен ход, което е невъзможно). Актуалната цена е 130€ в бмв, другите алтернативи не ти ги препоръчваш, защото ще последват още няколко теми защо не пали, гърми и т.н. Свалянето на старият без да го развалиш е почти невъзможно (с годините леглото корозира и сглобката става пресова). Вади се с клещи и почти 100% ще го развалиш т.е. няма да можеш да върнеш новият ако се окаже, че и с него е същата работа.

Предполагам, че е или бобина или клапан (повдигач). И при мен има някакви подобни аномалии и нещата се оправиха донякъде след смяна на маслото с 10в60 и нова сонда (но честно казано не вярвам да е от сондата, по - скоро е някой повдигач).

Да може би има логика да е повдигач........А според вас нормално ли е като запаля двигателя,когато е седял 12 часа да кажем,в първите 1-2 секунди да тракат повдигачите и после да утихнат :dunno:


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Пука и не върви

Мнение от vinio » 18 Мар 2012, 13:48

Почни от дребните неща.Погледни и тази тема може да ти е от полза нищо ,че не е доведена до край ....

viewtopic.php?f=7&t=286980

А според вас нормално ли е като запаля двигателя,когато е седял 12 часа да кажем,в първите 1-2 секунди да тракат повдигачите и после да утихнат :dunno:

кофти или старо масло
Последна промяна vinio на 18 Мар 2012, 13:53, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Пука и не върви

Мнение от zvetiko » 18 Мар 2012, 13:50

Чел съм ,че понякога го правят-нали са хидравлични и трябва да се напълнят с масло.Но да чуем и второ мнение. ;)

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook