Проблем с М20В25

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Проблем с М20В25

Мнение от manos » 12 Мар 2012, 8:14

Привет колеги!

Пиша Ви тъй като от няколко дни имам проблеми с работата на бензин на моя М20В25 двигател.

Най-общо казано мотора не държи празен ход. Когато го запаля студен се форсира доста, до около 2500-3000 оборота, държи така една-две минути, след което започва да се мъчи и накрая гасне.

Преди това положението беше същото, само че като поработи на въпросните високи обороти, постепенно ги намалява и в крайна сметка ги нормализира на около 800, макар постоянно да играеха. Държа да отбележа, че колата има обикновена газова, като на газ нямам такива проблеми.

Другата особеност е, че при форсиране много бавно се дефорсира. На старата ми Е34 с М20Б20 двигател при форсаж стрелката на оборотите се връщаше моментално, а сега понякога остава на 2500-2000, според зависи.

Сменил съм свещите, кабелите имат леки отклонения от нормалните стойности, стъпковото моторче работи, тъй като с напълно проверено и изправно от един приятел положението е същото, смених рейката с дюзите от старият ми мотор, тъй като се съмнявах в изправността им, а старите бяха почиствани месец преди да я сваля окончателно от колата - все същото.

Единствено дебитомер не съм сменял, но на пръв поглед ми изглежда добре (с нажежаема жичка е, която е здрава, а клапата не личи да е деформирана).

Колата има ламбда сонда, а от скоро е без катализатор, ако това има някакво значение.

Има ли вероятност причината да е по вакуумната система, да смуче въздух от някъде? Опитах се да проверя съединенията, но всичко ми се стори наред, а и не би ли се влошила работата на газ при това положение?

Някакви предположения, че се изчерпах?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Проблем с М20В25

Мнение от Stanchev » 12 Мар 2012, 9:07

спри газта от кранчето на бутилката и виж как е....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Проблем с М20В25

Мнение от manos » 12 Мар 2012, 18:31

Мислиш, че може да навлиза газ при работа на бензин и двигателя да се дави?

Имам стоп клапан на газовата, който се отваря само при работа на газ - вчера го инспектирах и си работи нормално. Но за всеки случай ще пробвам ;)

Някакви други предложения?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Проблем с М20В25

Мнение от ddddk » 13 Мар 2012, 9:34

manos написа:... Имам стоп клапан на газовата, който се отваря само при работа на газ - вчера го инспектирах и си работи нормално...


Как го инспектира?

Сигурният начин е: Демонтираш тръбата на изхода на клапана. Палиш на бензин и при работещ двигател правиш сапунка на изхода на клапана. Не трябва да има ни едно мехурче.

Всички останали методи с почукване, слушане дали "чатка" стержена, проверяване на тока по кабелите и прочие са ала-бала.

Поздрави,
Д
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Проблем с М20В25

Мнение от manos » 13 Мар 2012, 18:30

Знам, защото го инсталирах миналия ден. Клапана е от старата ми кола и работеше перфектно, тъй като съм го разглобявал и почиствал.

Аз също имах съмнения, че може да смесва двата вида гориво, и затова го сложих.

И с него, и без него, и на спряна газ и на пусната газ резултата е същия :(

Помагайте че така преглед не мога да мина :censored:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Проблем с М20В25

Мнение от manos » 15 Мар 2012, 20:49

Мотора вече не се форсира, но все така продължава да гасне. Единия от вакумните маркучи беше леко цепнат и явно от там е смучела въздух.

Открих също, че когато изключа дебитомера, мотора държи празен ход, но не може да се форсира, когато отворя дросела започва да пука и се чуват леки гърмежи. Включа ли буксата се форсира и дефорсира нормално, но в крайна сметка гасне :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Проблем с М20В25

Мнение от ddddk » 15 Мар 2012, 21:09

В крайна сметка този мотор има 7 сензора.
Една част се мерят с обикновен мултицет, останалите с осцилоскоп. Нищо сложно за ел.грамотен човек.
Проблемът е, че тук няма тема, където да е синтезирана информацията, какво аджеба трябва да показват 7-те сензора при различните мотори и как точно се мерят.
Но в аутодатата го пише, така че хамалогията по изравянето на инфото се пада на теб.
Пък после, ако ти се занимава може и да го публикуваш.

Всичко това с уговорката, че гарантирано не смуче въздух, дюзите не пикаят, регулатора на рейката регулира акуратно, бензиновата помпа работи коректно, стъпковият мотор работи коректно и си със сравнително нов въздушен филтър.

Поздрави,
Д
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Проблем с М20В25

Мнение от manos » 17 Мар 2012, 15:47

За момента съм сигурен в това, че мотора не смуче въздух, че моторчето за празен ход работи нормално, и че въздушния филтър е нов.

Интересува ме какъв би бил ефекта, ако заменя дюзите с такива от М50В25? Имат ли голяма разлика в дебита и как би се отразило това на работата и съответно на икономията на двигателя?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Проблем с М20В25

Мнение от rottweiler » 17 Мар 2012, 16:30

manos написа:Интересува ме какъв би бил ефекта, ако заменя дюзите с такива от М50В25? Имат ли голяма разлика в дебита и как би се отразило това на работата и съответно на икономията на двигателя?



http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=7&t=290231&p=3226949#p3226949
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=7&t=280451
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Проблем с М20В25

Мнение от manos » 18 Мар 2012, 8:35

Благодаря за информацията, колега ;) Явно ще си чистя старите дюзи и ще карам със тях :)

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook