проблем с ТДС

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

проблем с ТДС

Мнение от stambo_81dg » 18 Фев 2012, 18:09

Колеги, проблема е следния:
колата пали и върви но когато я карам на 3-4 -та и отнема газта колата си намаля и като достигнат оборотите около 1200 и почва да се усеща едно придърпване и като че ли прекъсва и така докато не паднат до 800-900.

Смених ГНП-то резултат никакъв, новата помпа я бях свалил от работеща кола на която не бях забелязал подобен проблем.Милиграмите са нагласени на 4мг. пробвах с друга умна дюза, друг дебитомер, резултат никакъв направо се хванах за главата два дена :mhihi: и се чудя дали и двете помпи имат един и същ проблем :roll: или е от нещо друго колата е с ДДЕ 2.2
Утре мисля да пробвам като вдигна милиграмите, и ако не стане нищо да пробвам с друга плочка от ДДЕ 2.1 , не знам дали ще стане :roll:

някакви други идеи?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: проблем с ТДС

Мнение от Zubcho » 18 Фев 2012, 18:21

Погледни цедката в резервоара и горивния филтър.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: проблем с ТДС

Мнение от vinio » 18 Фев 2012, 19:31

От 1200 до 800 оборота падат доста по-бавно и с претрисане,нали правилно съм те разбрал...ако е така плочката не е центрована хубаво,поиграй си с нея.Ако не стане само с центровка,свали плочката, почисти я хубаво ,напални я с чисто масло и я прецентровай.
маи и е много нафтата на тая кола,няма от какво друго да е.
п.п тия мг. не се ли влияеха и от ъгъла на впръскване,а не само от положението на плочката....ако е така не ги гледай ,а си я центровай на слух,като гледаш при падането на оборотите под 1000 да забава малко,но малко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: проблем с ТДС

Мнение от vladobate » 19 Фев 2012, 1:43

Така както е обяснено двигателя не е в режим на празен ход , а е на скорост и ако точно това се е имало предвид не мисля че и е комфортно на такива ниски обороти на 4-та предавка . Та ако е така не виждам нщо ненормално в това , на 2-а кат си бил и пуснеш педала на газта прави ли го това на тея обороти щото на май не , пробвал съм и пак , за режим на скорост иде реч .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW и още нещо
Мечтае да кара: турбо-колело

Re: проблем с ТДС

Мнение от philio » 19 Фев 2012, 1:58

пробвай да бутнеш помпата към двигателя от 3-те гайки -по някой път електронния аванс недостига
и ако не е достатъчен аванса мотора бавно намалява точно в този диапазон обороти
Изображение

0878 818 983

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: проблем с ТДС

Мнение от stambo_81dg » 19 Фев 2012, 16:55

Правеше го на всички скорости но на по ниските не се усещаше толкова.

Горивото е било в повече явно, намалих го и изчезна това придърпване (прекъсване) , върви малко по малко но задоволително и е приятна за каране вече.

Благодарности на колегата VINIO за идеята :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: проблем с ТДС

Мнение от Пресиян Василев » 20 Фев 2012, 17:42

stambo_81dg написа:Правеше го на всички скорости но на по ниските не се усещаше толкова.

Горивото е било в повече явно, намалих го и изчезна това придърпване (прекъсване) , върви малко по малко но задоволително и е приятна за каране вече.

Благодарности на колегата VINIO за идеята :bchug:

Читава плочка и на малки милиграми работи без тоя проблем.Тая свалената я разпои и очисти всичките мръсотии вътре .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: проблем с ТДС

Мнение от vinio » 20 Фев 2012, 19:35

Тия милиграми са ми интересни....значи колкото повече гориво ,толова по-малко милиграми отчита на монитора-факт,които искам да обсадим.


ДДЕ си има ''начална точка'' един вид,като се измести плочката се променя тази точка.Следователно компютъра няма да знае,че почва да пресмята от друг момент,тъй като намесата е механична.В следствие на това той отчита по- малък разход(на борд компютър) и по-малко МГ на апаратурата.Всичко това е от лъжата за началната точка,която му е зададена от завода.Получава се една аномалия -намаляш нафтата ,а борда ти отчита по-висок разход=по малко МГ и обратното,като пуснеш нафта от гнп МГ намаляват ,а борда бие пак нереален разход.
Хубавото от цялата работе е,че борда може да се калибрира и в същото време тия цифри на диагносиката може да ги приемем просто за ориентир,а не за ''точна наука'' за всяка кола,то май същото може да стане от скрита функция на борда.Аз си мисля,че борда и ДДЕ смятат от едно и също място.
Ако разсъждавам правилно(за което моля да потварди някои или да ме поправи),то теми от типа :плочката ми е на еди колко си милиграми , обезсмислят тоя критерии ,показан от диагностикат :roll:


Неясното за мен е променят ли се показанията за МГ на диагностичната апаратура,при промяна на ъгъла на впръскване и ако ДА ,то в каква ''посока''.Примерно: увеличаваме ъгъла,а милиграмите нарастват или обратното :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: проблем с ТДС

Мнение от stambo_81dg » 20 Фев 2012, 22:16

vinio написа:Тия милиграми са ми интересни....значи колкото повече гориво ,толова по-малко милиграми отчита на монитора-факт,които искам да обсадим.


ДДЕ си има ''начална точка'' един вид,като се измести плочката се променя тази точка.Следователно компютъра няма да знае,че почва да пресмята от друг момент,тъй като намесата е механична.В следствие на това той отчита по- малък разход(на борд компютър) и по-малко МГ на апаратурата.Всичко това е от лъжата за началната точка,която му е зададена от завода.Получава се една аномалия -намаляш нафтата ,а борда ти отчита по-висок разход=по малко МГ и обратното,като пуснеш нафта от гнп МГ намаляват ,а борда бие пак нереален разход.
Хубавото от цялата работе е,че борда може да се калибрира и в същото време тия цифри на диагносиката може да ги приемем просто за ориентир,а не за ''точна наука'' за всяка кола,то май същото може да стане от скрита функция на борда.Аз си мисля,че борда и ДДЕ смятат от едно и също място.
Ако разсъждавам правилно(за което моля да потварди някои или да ме поправи),то теми от типа :плочката ми е на еди колко си милиграми , обезсмислят тоя критерии ,показан от диагностикат :roll:


Неясното за мен е променят ли се показанията за МГ на диагностичната апаратура,при промяна на ъгъла на впръскване и ако ДА ,то в каква ''посока''.Примерно: увеличаваме ъгъла,а милиграмите нарастват или обратното :?:


Ами то по принцип нали си е дадено от 5 до 7мг да е.
Иначе би трябвало да си прав, и аз се чудех защо като се намаля горивото се вдигат милиграмите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: проблем с ТДС

Мнение от vladobate » 21 Фев 2012, 1:31

Радвам се за колегата , че си кара колата наслаждавайки се вече на спокойна работа на мотора. За плочката Пресиян има право опита показва първо че читави такива не останаха отдавна ( и мойта включително , показва си рогцата понякога ) и второ читава плочка не би трябвало да се влияе от порцията гориво , дори и обороти не трябва да се вдигат или падат ( щото нали уж компа си ги регулира). За разхода че се влияел от мехничното преместване на началната точка съгласен ами що тогава и при чип тунинг пак показва невероятно нисък разход ( моментен ) пък плочката не барана . Разхода пада щото се взема предвид и педала на газта и обороти и скорост пък то педала не му трябва много натискане, а същевременно е право пропорционален на разхода. За ъгъла на впръскване не мое се дигат милиграмите реално щото няма връзка между време и дебит , завъртайки ГНП се променя началния момент наъгъла на впръскване в сравнение със стоковия ( същото както като се бутне плочката за повече гориво ) . но това че примерно караш помпата да нагнети зададеното вече количество гориво по-рано ( примерно ) в никакъв случай не влияе ( а и няма как ) на порцията.Порцията зависи от надлъжното ( по оста на помпата ) преместване на шибъра , а промяната на аванса се прави с въртеливо движение на ГНП което не мръдва грам началното положение на шибъра откъдето следва никва зависимост между двете настройки. Има си софт ( или карта както и да ги наричате ) според която в зависимост от горивото при определени режими на двигателя компа променя аванса , точно затова и смятам че чип тунинг е по-пълен тунинг ( по подходящ ) вместо бутане на плочка ( само ). Колкото за показанията на диагностичен софт за количеството гориво върти ми се в главата че е обсъждано и това фактически не е реален дебит , а по-скоро времето през което помпата подава единица количество гориво към дюзите( или нещо подобно ) , което всъщност е обратна пропорционалност и затова такива "аномалии", поне с такова впечатление съм останал иначе няма обяснение поне не логично :mhihi: . Живи и здрави .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 31.01.2012
Местоположение: Софията
Пол: Мъж
Кара: Е34 525TDS, E32 735i, E30 320i
Мечтае да кара: S50 нещо си ....

Re: проблем с ТДС

Мнение от кобрата » 21 Фев 2012, 7:57

Правеше го на всички скорости но на по ниските не се усещаше толкова.

Горивото е било в повече явно, намалих го и изчезна това придърпване (прекъсване) , върви малко по малко но задоволително и е приятна за каране вече.

Благодарности на колегата VINIO за идеята


И аз го имам същият проблем колега, ако може да ми споделиш къде се намира физически тази плочка ще съм ти благодарен че тия дизели са ми малко тъмна Индия :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: проблем с ТДС

Мнение от stambo_81dg » 21 Фев 2012, 8:30

кобрата написа:
Правеше го на всички скорости но на по ниските не се усещаше толкова.

Горивото е било в повече явно, намалих го и изчезна това придърпване (прекъсване) , върви малко по малко но задоволително и е приятна за каране вече.

Благодарности на колегата VINIO за идеята


И аз го имам същият проблем колега, ако може да ми споделиш къде се намира физически тази плочка ще съм ти благодарен че тия дизели са ми малко тъмна Индия :bchug:


Щом са ти тъмна индия по добре не бараи, иначе е под смукателите :idea:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 31.01.2012
Местоположение: Софията
Пол: Мъж
Кара: Е34 525TDS, E32 735i, E30 320i
Мечтае да кара: S50 нещо си ....

Re: проблем с ТДС

Мнение от кобрата » 21 Фев 2012, 12:13

Щом са ти тъмна индия по добре не бараи, иначе е под смукателите


Не бе аз със образователна цел :mhihi:


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: проблем с ТДС

Мнение от vinio » 21 Фев 2012, 16:01

Колкото за показанията на диагностичен софт за количеството гориво върти ми се в главата че е обсъждано и това фактически не е реален дебит , а по-скоро времето през което помпата подава единица количество гориво към дюзите

ми то като се намали времето за подаване се намаля и дължината на струята,а това значи и пропорцията ,или....:roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: проблем с ТДС

Мнение от Пресиян Василев » 21 Фев 2012, 20:44

vinio написа:
Колкото за показанията на диагностичен софт за количеството гориво върти ми се в главата че е обсъждано и това фактически не е реален дебит , а по-скоро времето през което помпата подава единица количество гориво към дюзите

ми то като се намали времето за подаване се намаля и дължината на струята,а това значи и пропорцията ,или....:roll:

Как ще се намали времето ? Да се удължи да ,чрез завишено количество като страничен ефект ,оттам и черен дим.
Но намаляване на времето,маи само при директно впръскване с комън реил .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook