ТДС , центровка разпределителен вал
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
ТДС , центровка разпределителен вал
От малък съм си такъв квото не ми е ясно питам , няма начин та идеята е какво точно се прави с това прецентроване на разпределителния вал на М51Д25. Сега ще се почне , ами прецентрова се за да компенсира първоначалното разтегляне на веригите след 20000км е да това го знам , но ме интересува какво фактически се получава сйс завъртането на разпределителния вал обратно на посоката на въртене на коляновия . Аз както си го представям разтеглянето ( износването , удължаванято ) на веригите води до фактически все едно завъртане на разпределителния вал назад което пак се прави с два градуса при прецентроването по указание на БМВ. Ей тва не мога си представя като схема визуално защо така . И другото интересно е че при малкия тдс тази препоръка липсва ( пиша за тоя мотор тука че в тоя раздел са мастерите на ТДС моторите ) , що така нали и при него има разтягане на веригите и още повече при него пък така ясния симптом на разтегнати вериги лошия топъл старт го няма и още ъгъла на впръскване е доста по-различен мисля 60градуса преди ГМТ в сравнение с големия ТДС 95 ( не съм сигурен , но разлика голяма има ). И друго реален смисъл от проверка на центровка на газоразпределението има ли във времето на експлоатация на мотора след извършена такава центровка след тия 20000км ( говоря примерно пак след 40000км от смяна на ангренаж или 60000 и повече ) или се кара докат умре ангренажа и нов, щот съм чувал и чел за натягане на вериги ( като как той хидравличния обтегач си я опъва кво да и се натяга ) . Благодаря.
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Какво очакваш да научиш.Смятам,че тоя въпрос ти е пределно ясен.
На двигател с хидравличен /автоматичен обтяжник няма как да се доизпьне агренажната верига.
В менуалите на другите автомобили с неподвижен обтяжник,например астраГ 2,0 ДТХ с 2 агренажни вериги ,нещата стават на ръка .Тоест обирането на хлабината става ,чрез завъртане на сьрцевините на обтегачите.
Естествено ,че завъртането на вала става обратно ,заради посоката на движение на мотора.
При малкия тдс ,чвно няма нужда от корекция ,по простата причина ,че живота на мотора е по малък от експлоатациония период на агренажа
.
М57Д30 също разтяга вериги ,ама там направо се кьсат ,щото никои не бута ,няма аванс на помпата ,щото тя е CR1 ,и неможеш да усетиш нищо.
Има таман едно при мен на сол точно по тая причина на 650 хил км. със скьсан агренаж.
На двигател с хидравличен /автоматичен обтяжник няма как да се доизпьне агренажната верига.
В менуалите на другите автомобили с неподвижен обтяжник,например астраГ 2,0 ДТХ с 2 агренажни вериги ,нещата стават на ръка .Тоест обирането на хлабината става ,чрез завъртане на сьрцевините на обтегачите.
Естествено ,че завъртането на вала става обратно ,заради посоката на движение на мотора.
При малкия тдс ,чвно няма нужда от корекция ,по простата причина ,че живота на мотора е по малък от експлоатациония период на агренажа

М57Д30 също разтяга вериги ,ама там направо се кьсат ,щото никои не бута ,няма аванс на помпата ,щото тя е CR1 ,и неможеш да усетиш нищо.
Има таман едно при мен на сол точно по тая причина на 650 хил км. със скьсан агренаж.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Е това "Естествено ,че завъртането на вала става обратно ,заради посоката на движение на мотора." не мога си го обясня и в крайна сметка съглася . След изминати 20000км от смяна на ангренажа веригите са се износили до някаква степен което увеличава дължината им и съответно прави фактическо завъртане на разпределителния вал( това постепенно изминавайки въпросните километри ) в посока обратна на въртенето на коляновия ( което фактически е по посока на часовниковата стрелка , гледайки двигателя отпред откъм муцуната на колата ). Да това е точно така , все едно заменяте (представяйки си ) веригите с ластик и като се завърти коляновия вал ( той е движещата сила ) какво се случва ластика се разтяга ( увеличавайки си дължината подобно на износените вериги ) и тогава коляновия се завърта мъничко , а разпределителния си седи и не мърда което е все едно да се е извършило един вид промяна във центровката на газоразпределението като разпределителния вал изостава спрямо коляновия и ГНП . Е защо тогава след като двигателя си е направил един вид самопрецентроване на газоразпределението връщайки разпределителния вал някой градус назад ( обратно на посоката на въртене на коляновия ) производителя изисква същото упражнение да извършим след упоменатия по-горе пробег в посока същата демек още да върнем разпределителния вал назад като по този начин все едно имитираме още по-азтегнати вериги . Дълго писане ама по-подробно и ясно обяснение не мога да напиша изразявайки позицията си и недоумението си по този въпрос поради което и пуснах темата. За мен логично би било за да запазим разстоянията ( ъглите на завъртане на разпр. и колянов вал ) след износването на веригите след тоя пробег да завъртим разпр. вал по посока на въртенето като по този начин поставяме последния в центровка изавършена точно след смяната на веригите с нови.
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Сега мисля,че разбрах какво точно питаш...ще се опитам да го обясня,така както аз го разбирам.
Целта на това прецентроване е един вид да се синхронизира газоразпределението спрямо подаването на гориво от гнп.Оставили са период за разработване на веригите един вид.
Ето тук ,за да го има нагледно:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ing_chain/
помпата:
-като се завърти корпуса и към мотора,по обратно посоката на въртене на мотора т.е. на ляво,идва предварение;
-завъртяна към мотора вече ,зъбчатката и към веригата и хидравличната ос идват на дясно спрямо положението на корпуса т.е. тялото се завъртя на ляво,а всичко вътре се измества на дясно ,спрямо положението на тялото.
вала(е същата работа):
-като се завърти вала на ляво т.е. обратно на посоката на въртене,то тогава положението на зъбчатката му спрямо положението на вала идва на дясно(по посока на въртене на ангренажа).
Самите вериги въртят зъбните колела ,а те чрез това прецентроване минават надясно т.е. изпреварват и по тоя начин компенсират разтеглянето на веригите.
Дъно не го размътих много това описание
п.п Теоритично ,ако се прехвърли по един зъб на всяка зъбчатка,разтеглянето идва от към страна на обтегача ,той обира луфта и колата ще работи с едни вериги до скъсване...ама ТОВА НЕ ГО ПРАВЕТЕ
Целта на това прецентроване е един вид да се синхронизира газоразпределението спрямо подаването на гориво от гнп.Оставили са период за разработване на веригите един вид.
Ето тук ,за да го има нагледно:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ing_chain/
помпата:
-като се завърти корпуса и към мотора,по обратно посоката на въртене на мотора т.е. на ляво,идва предварение;
-завъртяна към мотора вече ,зъбчатката и към веригата и хидравличната ос идват на дясно спрямо положението на корпуса т.е. тялото се завъртя на ляво,а всичко вътре се измества на дясно ,спрямо положението на тялото.
вала(е същата работа):
-като се завърти вала на ляво т.е. обратно на посоката на въртене,то тогава положението на зъбчатката му спрямо положението на вала идва на дясно(по посока на въртене на ангренажа).
Самите вериги въртят зъбните колела ,а те чрез това прецентроване минават надясно т.е. изпреварват и по тоя начин компенсират разтеглянето на веригите.
Дъно не го размътих много това описание

п.п Теоритично ,ако се прехвърли по един зъб на всяка зъбчатка,разтеглянето идва от към страна на обтегача ,той обира луфта и колата ще работи с едни вериги до скъсване...ама ТОВА НЕ ГО ПРАВЕТЕ

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Да де ама мисля ,че Владо го знае това.Ама повече се пита защо при малкия мотор го няма това.
И аз съм се чудил но не му придавам чак такова значение поради причината ,че е препоръчително не задължително.
И аз съм се чудил но не му придавам чак такова значение поради причината ,че е препоръчително не задължително.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Колеги много добре сте ме разбрали , но има пропуск в обясненията на vinio , с което няма как да се съглася. С прецентроването на ГНП ( демек завъртането му по посока обратна на въртенето на кол. вал ) съм абсолщютно съгласен , но тук както е чсно не се бара нито зъбно колело нито вала към него ( вала на ГНП имам предвид) което няма как да е същото с упражнението при разпр. вал където се завърта последния спрямо зъбното колело то по посока съвпадаща с посоката на разтягане на веригата горната. Най-просто казано гърбицата на всмукателния клапан на първи цилиндър ще започне да натиска всмукателния клапан по-късно от стоковото зацепване извършен по време смяната на ангренажните вериги с нови . Но при разтеглянето на тия вериги се случва същото закъснение на отварянето на всмукателния клапан и след 20000км производителя препоръчва да се прецентрова с още по-голямо закъснение това отваряне на клапана на първи цилиндър. Ей тука на движещата се картинка http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0% ... 0%BD%D0%B5 ясно се вижда как ако завъртите разпр. вал горе обратно на въртенето на кол. вал гърбицата ще натисне всмукателния клапан по-късно ( в примера посоката на въртене е обратно на нашия случай с ТДС-а , ама карай
) което води до закъснение на разпр. вал което упражнение след тия 20000км което правим води до същото пак закъснение на тоя вал.Ясно е че ГНП е независимо относно центровката му на ъгък на впръскване защото тя може да се прави по всяко време със завъртане на корпуса по посока към двг и съм сигурен че завъртането на разпр. вал не променя тази центровка по никъв начин щото тя се извършва само и само спрямо коляновия вал демек ГНП впръсква в точно определен момент на точно определено положение на буталото , а това кога ще се отворят всмукателни или изпускателни клапани занимава само и единствено центровка газоразпределение демек пак спрямо кол. вал , но е незвисимо спрямо ъгъла на впръскване макар че в крайна сметка тези две центровки като цяло определят динамичната центровка или правилното (от гледна точка работа на двигателя) синхронизиране на горивовпръскване и нагнетяване на обема въздух ( при бензинките горивна смес) . А също така ми е интересно наистина защо тази процедура не се препоръчва за малкия тдс ( явно няма ефект , ама защо , нали е въпрос на газоразпределение което го има във всеки ДВГ ) и защо при него ъгъла на впръскване е доста по-различен от на големия , ако се не лъжа с голямо предварение спрямо ГМТ .

Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Вероятно утре ще си редактирам мнението,ама в тоя час това ми идва на главата
Предварение -закъснение....тук се бъркаме нещо.
Кога идва на предварение?
1.когато вала се завърти по посока на въртене на мотора;
2.когато вала се завърти по посока обратно на въртене на мотора;
1 или 2 кое е вярното

Предварение -закъснение....тук се бъркаме нещо.
Кога идва на предварение?
1.когато вала се завърти по посока на въртене на мотора;
2.когато вала се завърти по посока обратно на въртене на мотора;
1 или 2 кое е вярното
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Номер едно от два дена го обяснявам и дали разсъждавам правилно при примерите които съм дал щото според мен до това води всичко т.е. закъснение на разпр. вал и то двойно веднъж от разтягането на веригите и втори път при процедурата по презацепване ( препоръчителна ) след около 20000км.
Последна промяна vladobate на 28 Яну 2012, 13:56, променена общо 1 път
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Просто казано си го представям така,помпата на предварение и вала на предварение.
фазите са малко по-сложни сигурно от това, че вала се прецентрова по посока на разтеглянето.Инженерите са го сметнали и са го написали в книгата-това е.
Предполагам ,че при малкият тдс това не се препоръчва,защото кръговата диаграма на фазите на газоразпределение е различна и същите тия инженери са решили ,че няма нужда....
тук ако се задълбае още ще ни трябва някой завършил Двг ,да излезе с едни луди формули и обяснения ,от които едва ли ще разберем много:mhihi:

фазите са малко по-сложни сигурно от това, че вала се прецентрова по посока на разтеглянето.Инженерите са го сметнали и са го написали в книгата-това е.
Предполагам ,че при малкият тдс това не се препоръчва,защото кръговата диаграма на фазите на газоразпределение е различна и същите тия инженери са решили ,че няма нужда....
тук ако се задълбае още ще ни трябва някой завършил Двг ,да излезе с едни луди формули и обяснения ,от които едва ли ще разберем много:mhihi:


Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Редактирах си предното мнение , номер 1 е според мен , отива на предварение като се завърти по посока на въртенето на мотора . Ама то всъщност си е ясно при ратягане на верига долна се увеличава дължината и при което се завърта вала на ГНП обратно на въртенето на мотора { тук за по-опростено въвеждам това въртене за минус(-) } пткъдето следва че за да върнем старата центровка трябва да завъртим корпуса ( понеже такава регулировка със съответното зъбно колело не е възможна ) към мотора демек на минус {-) което е все едно ( ако можеше да се завърти вала спрямо зъбното му колело щеше да е в посока на въртене на мотора-плюс(+) } . Е айде сега защо като е същото за вала горе демек трябва да го бутнем на предварение защо тогава не го въртим (както бихме завъртели вала на ГНП ) в посока (+) . Ей това е простичкия въпрос. Нали мотора се върти по посока на часовата стрелка , а разтягането на веригите прави точно обратното завърта ( връща назад, закъснява) зъбните колела на вал ГНП и вал разпределителен в една и съща посока и тя е обратна на въртенето на мотора . Е цялото ми питане и вече даже става досадно ама е факт че няма разумно обяснение освен че защо аджеба не завъртаме и вал по посока на въртене на мотора както би станало ако вала на ГНП можеше да се завърти и бихме го завъртели точно в тази посока . Ей го на колкото и да го мисля е повече от ясно че разпределителния го въртим на закъснение , а на ГНП на предварение . И като е така ква е логиката щот на мен нещо ми бяга .
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
отива на предварение като се завърти по посока на въртенето на мотора
Аз мисля,че е обратното.
Нека ме поправи някой ,ако бъркам.
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
vinio написа:отива на предварение като се завърти по посока на въртенето на мотора
Аз мисля,че е обратното.
Нека ме поправи някой ,ако бъркам.
И да не го наричаме предварение и закъснение факт е че посоката на завъртане на вала породено от износването на веригите и посоката на която го завъртаме по предписание на БМВ е една и съща , ей тва ме гложди. И има ли вариант да се намери и онагледи каква е схемата на газоразпределение на тоя мотор , демек кога почват да се отварят клапани и затварят и кога се впръсква говривото като ъгли и тем подобни. И в крайна сметка какво би станало ако се презацепи вала в обратна посока от предписаната .
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Братя светна ми в тъмното
. Десетки пъти препрочитах тиса и ей сега ми доде блясъка , дано съм прав. Никъде в това ръководство не се споменава че това прецентроване се прави за да се компенсира износването на веригите това първо и второ не е упоменато че това завъртане на разпр. вал ( понеже е факт че посоката на въртене съвпада с посоката на разтягане на веригите ) е с 2 градуса в плюс от това на вече полученото закъснение със разтягането на веригите през тия 20000км. Чисто и просто е отбелязано, че след този пробег зацепването се прави по този начин ( възможно е разтягането на веригите да са направили дори повече от тия 2градуса изместване, никъде няма такава информация какво е точно ) и мисля, че това повечее свързано с избягване на възможността за среща на клапаните с буталата която възможност се е увеличила поради първоначалното увеличаване на дължината на веригите при което може би се получава бягане на центровката на газоразпределението при различните режими на двигателя. Центровката на разпр. вал и ГНП се извършва независимо едно от друго и е спраямо колановия вал и това шрецентроване няма общо с ГНП , но понеже БМВ предписват това завъртане на разпр. вал ( поради гореупоменатат причина , според мен ) ГНП също за да е в хармонния с положението на клапаните се препоръчва да му се направи статична центровка различна от тази при нови вериги за да се пасне( центрова то ) спрямо разпр. вал според новото му положение в ангренажната система.

Re: ТДС , центровка разпределителен вал
Да разбирам че никой в бг ( може би ) не прави тая процедура след изминати 20000км както е по предписание от БМВ да каже колко се разтяга за такъв пробег и какво фактически се извършва демек подминал ли е тия 2градуса разпр. вал и с тая центровка се връща в по-задни позиции с ново зацепване като може би се има предвид че от тоз момент нататък веригите не се разтягат така ударно . Баси май ще съм първия и кат гледам ще е преди свършека на тая година , да сме живи и здрави само тогава ще стане ясно ако не се появи някой преминал по тоя път.
Re: ТДС , центровка разпределителен вал
vladobate написа:Да разбирам че никой в бг ( може би ) не прави тая процедура след изминати 20000км както е по предписание от БМВ да каже колко се разтяга за такъв пробег и какво фактически се извършва демек подминал ли е тия 2градуса разпр. вал и с тая центровка се връща в по-задни позиции с ново зацепване като може би се има предвид че от тоз момент нататък веригите не се разтягат така ударно . Баси май ще съм първия и кат гледам ще е преди свършека на тая година , да сме живи и здрави само тогава ще стане ясно ако не се появи някой преминал по тоя път.
аз го правих 2006 година-сигурно е имало ефект някакъв,ама аз не го усетих по време на каране....мотора ,като че ли заработи една идея по-''меко''.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани