Проблем с климатроника, работи без да е пуснат
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- shabanski
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.04.2010
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e34 ACS
- Мечтае да кара: M6
Проблем с климатроника, работи без да е пуснат
Здравейте колеги, имам един странен проблем на моята е34ка. С климатроник съм и освен, че трябва да задържа 3 4 минути на максимална степен вентилатора за да заработи нормално
от няколко дни се появи и друг проблем (не знам дали е проблем) когато колата не е палена 4 5 часа като я запаля и вентилатора работи лекичко без да съм го пускал и след малко спира сам, странна работа от врътката трудно зацепва а пък без да го пускам си духа на слаба степен нормално, но само сутрин за 5 мин. докато работи колата.
Моля помагайте

Моля помагайте

Mpowering People
- shabanski
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.04.2010
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e34 ACS
- Мечтае да кара: M6
Re: Проблем с климатроника, работи без да е пуснат
Няма ли колеги с е34ки с климатроник
ножа ли е за смяна или вентилатора дайте някаква идея

ножа ли е за смяна или вентилатора дайте някаква идея

Mpowering People
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- shabanski
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.04.2010
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e34 ACS
- Мечтае да кара: M6
Re: Проблем с климатроника, работи без да е пуснат
Значи свалям панела с 3те врътки разглобявам го и каде да го търся този тример, и дали се продава само тримера или ? 

Mpowering People
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Проблем с климатроника, работи без да е пуснат
Тримери (потенциометри) са двете врътки за градусите. Когато с времето пътечкита на тримера се изтрие от употреба, пинчето отгоре не контактува и съпротивлението се променя, т.е. не можеш да го фиксираш. Вземи един мултицет или само омметър, ако имаш и на свален панел ги премери. Ако съпротивлението не се променя плавно, а със скок значи съответния потенциометър е повреден. Ти не си писал за тях, но това ти го казвам за да си ги провериш и тях, че така и така ще сваляш панела
Но мисля, че проблема ти е в превключвателя за степените, който също е вид тример. При него на всяка позиция отговаря определено съпротивление (R се променя се със скок), което определя мощността на вентиланора. Но от положение 0 до положение 1 съпротивлението се променя плавно и мисля, че точно там е повредата.
Успех с ремонта

Но мисля, че проблема ти е в превключвателя за степените, който също е вид тример. При него на всяка позиция отговаря определено съпротивление (R се променя се със скок), което определя мощността на вентиланора. Но от положение 0 до положение 1 съпротивлението се променя плавно и мисля, че точно там е повредата.
Успех с ремонта

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- shabanski
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.04.2010
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e34 ACS
- Мечтае да кара: M6
Re: Проблем с климатроника, работи без да е пуснат
Мерси Колега за точния отговор, тези дни ще разглобя панела да ги замеря с мултиСвет. Само едно нещо се чудя
когато средната врътка е на минимум и щракне на офф би трябвало вентилатора да не работи и да не духа а сутрин като паля колата от време на време вентилатора работи на слаба степен 4 5 мин и после спира сам. Мисля си, че може целия проблем да идва от средната врътка за силата, но как така работи като е спрян се чудя
малко тъпички въпроси задавам, но тази система просто не ми е понятна. Електрическите клапи ги оправих духа си и от двете страни еднакво (бяха счупени местата кадето седят моторчетата) гумичките на радиаторчето смених (изпотяваше ми стъклото) Вече всичко е ок само тези тримери ми останаха а все пак идва зима и искам всичко да е тип топ
Поздрави и мерси още веднъж за изчерпателния отговор

малко тъпички въпроси задавам, но тази система просто не ми е понятна. Електрическите клапи ги оправих духа си и от двете страни еднакво (бяха счупени местата кадето седят моторчетата) гумичките на радиаторчето смених (изпотяваше ми стъклото) Вече всичко е ок само тези тримери ми останаха а все пак идва зима и искам всичко да е тип топ
Поздрави и мерси още веднъж за изчерпателния отговор

Mpowering People
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Проблем с климатроника, работи без да е пуснат
Работи, защото съпротивлението не пада до нула. Ако се е износил и съвсем лека вибрация може да му промени позицията. Това остава незабележимо за окото, но достатъчно за да захрани вентилатора.
малко
На времето имахме един телевизор Респром, който от нищото се усилваше и намаляваше сам-беше му загинал потенциометъра за звука.
малко

На времето имахме един телевизор Респром, който от нищото се усилваше и намаляваше сам-беше му загинал потенциометъра за звука.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- shabanski
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.04.2010
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e34 ACS
- Мечтае да кара: M6
Re: Проблем с климатроника, работи без да е пуснат
Спести ми доста усилия колега
утре други ден след работа ще се позанимавам малко с управлението и ще споделя какво съм свършил 


Mpowering People
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани