Проблем с губене на мощност

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Проблем с губене на мощност

Мнение от Diavollo » 20 Сеп 2011, 15:16

Привет,

Пиша във връзка със следната тема: viewtopic.php?f=7&t=264911
Понеже се установи, че проблемът няма нищо общо с газовата система реших да пусна нова тема, за да е от помощ на други колеги с подобен проблем.

Моторът ми е М50Б20 (без ванос, сименс е компютъра). Колата е с обикновена газова уредба. Преди около месец забелязaх спад в мощността особено във високите обороти - колата просто умираше при подаване на повечко газ, а на баири става безпомощна - вместо да ускорява, намалява (тогава ме посъветваха да сменя филтъра на газта, както и мембраните на изпарителя, но тази профилактика не реши проблема). Последно ми даде много висок разход 16,6 л газ на 100 км по маршрута Карлово - Плевен - Карлово - София (верно че два пъти минавах прохода троян-Кърнаре и съм карал на климатик с четири човека в колата, но пак ми се вижда супер много).

Свещите не бяха сменяни около 45 000 км (не знам на колко км трябва да се сменят) и реших, че трябва да започна със смяната им. За мое голяма изненада при свалянето на капака забелязах, че има голямо омасляване около гарнитурата на капака на двигателя. След като свалих бобините, свещите бяха във масло (всички знаем до какво води това). Лулите не са спукани (1 или две съвсем леки пукнатини). Смених свещите и гранитурата на капака и направих пробно каране около 200 км, но не усетих съществено подобрение. 2 дни след пробното пътуване свалих отново бобините и нямаше никакво масло при свещите, но по самите лули имаше конденз ?!?!? не знам дали това е нормално, макар, че беше сутринта на студен двигател.

Един познат има уред, за компютърна диагностика и с него установихме, че компютърът (ЕКУто) дава грешка за "Air mass sensor" - дебитомер.

От опит с други коли знам, че ако дебитомера е заминал, то колата не работи и не може или много трудно пали, особено на бензин. Аз обаче нямам такъв проблем. Колата пали перфектно на бензин, дори пали и при откачена букса на дебитомера и работи еднакво на газ и на бензин. как да разберя дали ми се е прецакал дебитомера?

Моля запознатите да помогнат с идеи към какво да предприема като следваща стъпка, за да реша проблема със загубата на мощност. Лулите могат ли да се сменят отделно от бобините (ако да как и горе долу какви пари са?) Трябва ли да сменям дебитомера? и как се проверява дебитомера дали е читав (ще се купува втора ръка най-вероятно)? Има ли значение какъв е двигателят и екуто при избор на дебитомер??

Очаквам вашите коментари.

Поздрави
Последна промяна Diavollo на 20 Сеп 2011, 15:29, променена общо 1 път
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.12.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от PornoMANo » 20 Сеп 2011, 15:27

Грешката с дебитомера е изляза, точно щото си палил без да е включена буксата. Пробвай да покараш с откачен дебитомер и ще разбереш дали е от него. На мен така като ми се беше скапал нямаше мощност, ама буквално не можех да потегля на светофара. Спрях на една спирка, откачих го, изчади черно и се скъса да върви колата. :lol:

Втора ръка е около 80 лв., вариантите са сименс и бош. Нов не е оправдана покупка. :mhihi:

И принципно, като думка газовото, дебитомера често си заминава от този свят. Имаш ли читава кихалка?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от Diavollo » 20 Сеп 2011, 15:37

PornoMANo написа:Грешката с дебитомера...


Колега, грешката я имаше преди да съм откачал буксата. Колата не е гърмяла никога в движение имало е леки тюхкания при палене, но това беше доста отдавна. Иначе има нещо като кихалка, ама не знам колко е надеждна.

Как да разбера дали дебитомерът е заминал - като карам с откачен какво след да се усети?
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.12.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от PornoMANo » 20 Сеп 2011, 15:46

Еми с откачен дебитомер ако почне да върви нормално, значи е заминал. Ако пак го има проблема, значи го търсиш другаде, а не в дебитомера. ;)
Изображение

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от ktv » 22 Сеп 2011, 10:37

Това с дебитомера е голям филм. Моят двигател беше М50 В25 и на моменти съм усещал да "увисва" колата като я понатисна- да не и стига повера. Разходът беше сериозен на градско. Закачихме я за тест и се оказа дебитомер, а там цените са сериозни. Един колега ме светна да си взема почистващ спрей за мар сензори и да обработя дебитомера. Така и направих: свалих го /доста беше замърсена жичката му/, почистих внимателно със спрея и колата стана друга. И като вървеж, и като разход. Даже тема бях пуснал със снимки тука някъде. Лично аз смятам, че по системата с дозирането и сервирането на горивото към двигателя всичко трябва да се проверява и подменя навреме с качествени части, за да не задаваме въпроси за висок разход на гориво.
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от Diavollo » 24 Сеп 2011, 7:24

малко update :)

Откачих буксата на дебитомера, при което двигателят по абсолютно никакъв начин не реагира - еднакво работи със закачена и откачена букса. Предвид факта, че и компютъра изписва за грешка с дебитормера - явно е заминал.

Въпросът е какво да се прави оттук нататък, защото
ktv написа:Това с дебитомера е голям филм...


Конкретно:
1. Как се сваля/демонтира самият дебитомер?
2. Има ли значение какъв друг ще сложа (само от М50Б20 ли трябва да е или няма значение от модела на двигателя) - искам да пробвам с друг втора употреба ,защото новия не е опция за мен.
3. Като го демонтирам как да проверя дали жичките вътре са здрави и са замърсени или просто са скъсани от някое думкане на газта :(
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от tsb_bg » 24 Сеп 2011, 7:40

Diavollo написа:... Откачих буксата на дебитомера, при което двигателят по абсолютно никакъв начин не реагира - еднакво работи със закачена и откачена букса. Предвид факта, че и компютъра изписва за грешка с дебитормера - явно е заминал...

Ако двигателя работи еднакво с включена и изключена букса на дебитомера по-скоро причината не е в него.
Идеята на теста с изключването му е, че като го изключиш двигателя минава в авариен режим и ECU-то го управлява по предварително зададени стойности за количество въздух

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от ktv » 24 Сеп 2011, 20:46

Или се е скапал дебитомера и това дали е включена или изключена буксата няма значение. Това може да помогне: viewtopic.php?f=7&t=218745
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.12.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от PornoMANo » 30 Сеп 2011, 16:31

Както казва tsb_bg, по-скоро е здрав. Щом не е тръгнала колата, значи не е от него. Иначе се сваля елементарно. Има два болта откъм кутията на филтъра и една скоба откъм гофрето, тва е. А жичката нема кво да я гледаш, аз си имам два повредени в багажника :lol: не изглеждат да имат нагар и т.н. ама нейсе. :) Иначе при думкане на газта вероятността да замине е дооста голяма. Провери го все пак, но щом не е тръгнала колата, значи не ти е от него проблема. ;)

ktv, няма как. Ако се е скапал и няма мощност заради грешните стойности дето подава, като го свалиш компютъра минава в авариен режим и подава някакви усреднени стойности или предварително зададени, не знам и колата се отпушва и почва да върви нормално. Само дето понахарчва малко повече и оборотите не са съвсем в час. :lol:

Дебитомер втора ръка е 80 лв., нов... по-добре двигател. :lol:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 20.09.2011
Местоположение: София, младост 4
Пол: Мъж
Кара: Е34 и Е36
Мечтае да кара: Опел или Форд

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от Митко Пурата » 04 Окт 2011, 19:51

Колегата е много прав, измий дебитомера със този спрей.
Имам един приятел не-знам какво БМВ не-е карал даже има служебна 745д.
И на всичките им мие дебитомерите, няма дизел няма бензин, на всички!
И както колегата по-горе казва че, този реотан и какъвто и да е датчик на дебитомера, като се натрупа с мръсотия, не-може да отчита правилно пропорцията гориво-въздух.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от NikiNikolov » 05 Окт 2011, 12:18

Сваляш кутията на филтъра, да може да виждаш жицата на дебитомера. Намери си някой който да запали на бензин колата и да форсира малко над 2 хил. оборота или 2500 и да изгаси двигателя, а ти в същото време в което се гаси мотора гледаш животното т.е. жицата му вътре да ли ще светне, т.е. да почервенее като реотан, ако е така няма нужда от друг дебитомер.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от Postman » 05 Окт 2011, 12:24

Дебитомерът на двигателите със Сименс няма нажежаема жичка, а е hot film.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от Diavollo » 05 Окт 2011, 21:03

Postman написа:Дебитомерът на двигателите със Сименс няма нажежаема жичка, а е hot film.

тоест?
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от Postman » 05 Окт 2011, 21:58

Тоест ето това:
NikiNikolov написа:Сваляш кутията на филтъра, да може да виждаш жицата на дебитомера. Намери си някой който да запали на бензин колата и да форсира малко над 2 хил. оборота или 2500 и да изгаси двигателя, а ти в същото време в което се гаси мотора гледаш животното т.е. жицата му вътре да ли ще светне, ...

няма как да се случи, респективно е излишно да го правиш.

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Re: Проблем с губене на мощност

Мнение от ktv » 09 Окт 2011, 13:39

Дали се реши проблема на колегата? Минаха няколко седмици, ако не и месец от споделянето на проблема, аз за това време да съм подивял :mhihi:. Колега, звънни ми на телефона ако не си се оправил, имам малко от спрея, мога да ти го дам да си свършиш работа.
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook