Въпрос за автомат A5S/310Z

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от P1tbuL » 20 Авг 2011, 9:58

Здравейте колеги :) Питането ми е- филтъра на този автомат мие ли се или трябва да се закупи нов? Също и какво масло е най- добро за него, и колко побира?

Извинявам се, ако има информация по тези въпроси, но просто не успях да я открия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от rottweiler » 20 Авг 2011, 12:07

1. Сменя се с нов;
2. Декстрон 2;
3. Различно събира, зависи как и колко ще източите - от 3.4-4л. до към 8-11л
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от P1tbuL » 20 Авг 2011, 14:37

Питам защото съм чувал че декстрона не е за тази кутия. Хайде още някой да си изкаже мнението моля.


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от vinio » 20 Авг 2011, 17:19

Питам защото съм чувал че декстрона не е за тази кутия. Хайде още някой да си изкаже мнението моля.

:shock: това нова марка масло ли е

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от Zubcho » 20 Авг 2011, 17:21

Има 2 вида масло за тази кутия. Едното е декстрон 2. А ако е зелена табелката на кутията, демек кутията е с лайфтайм масло (300 000км според БМВ :) ). Едно по-скъпичко е то, дето само в Дару се продава или ако се намери другаде едва ли ще е мн. по евтино.

Ако нещо бъркам колегите да ме поправят :) Източването на това със зелената табелка трябва да е на цяло около 12литра е всичкото. Декстрон 2 излиза около 5 литра без да разглабяш кутията. Ако разглобиш кутията 12л. декстрон 2.

Филтърът се сменя 42лв е на МАNN.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от P1tbuL » 23 Авг 2011, 21:49

Zubcho написа:Има 2 вида масло за тази кутия. Едното е декстрон 2. А ако е зелена табелката на кутията, демек кутията е с лайфтайм масло (300 000км според БМВ :) ). Едно по-скъпичко е то, дето само в Дару се продава или ако се намери другаде едва ли ще е мн. по евтино.

Ако нещо бъркам колегите да ме поправят :) Източването на това със зелената табелка трябва да е на цяло около 12литра е всичкото. Декстрон 2 излиза около 5 литра без да разглабяш кутията. Ако разглобиш кутията 12л. декстрон 2.

Филтърът се сменя 42лв е на МАNN.


Кажи ми, моля те колега, от къде да го взема тоя филтър и въпросното по- скъпо масло и да ми приключват мъките, че от маса време насам много ме боли главата от тоя автомат. Има сумати проблеми и никой не знае какво му е. Накрая му слагам хубаво масло и филтри, и ако ще да мре... просто ми писна. :banghead:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от rottweiler » 23 Авг 2011, 21:54

За филтъра - от всеки магазин за авточасти.
За маслото - зависи кутията ти с каква табелка е на корпуса й. Ако е зелена тогава е с по-скъпото. Ако е черна вземаш Декстрон2.
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от zvetiko » 24 Авг 2011, 9:00

P1tbuL написа:
Zubcho написа:Има 2 вида масло за тази кутия. Едното е декстрон 2. А ако е зелена табелката на кутията, демек кутията е с лайфтайм масло (300 000км според БМВ :) ). Едно по-скъпичко е то, дето само в Дару се продава или ако се намери другаде едва ли ще е мн. по евтино.

Ако нещо бъркам колегите да ме поправят :) Източването на това със зелената табелка трябва да е на цяло около 12литра е всичкото. Декстрон 2 излиза около 5 литра без да разглабяш кутията. Ако разглобиш кутията 12л. декстрон 2.

Филтърът се сменя 42лв е на МАNN.


Кажи ми, моля те колега, от къде да го взема тоя филтър и въпросното по- скъпо масло и да ми приключват мъките, че от маса време насам много ме боли главата от тоя автомат. Има сумати проблеми и никой не знае какво му е. Накрая му слагам хубаво масло и филтри, и ако ще да мре... просто ми писна. :banghead:


Колега има тема за смяна на маслото.Ако филтъра е от метална мрежа може да се мие,ако е текстилен няма как,но за 20-на лева и филтър на неизвестно колко км едва ли си заслужава.Маслото най-вероятно ще е Декстрон 2-вземи си 2 не Декстрон 3/с различен вискозитет са,въпреки ,че навсякъде пише ,че са взаимно заменими / най-добре оргинално -това означава само от Дару кар ,което е по 20-на лв. литъра,ако ти се вижда скъпо вземи 3 литра оргинално и още толкова някакъв друг Декстрон 2.И прочети как се прави смяната -става при определен температурен режим-източва се на горещо,нивото се прави на хладно ;) и голяма чистота. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от P1tbuL » 24 Авг 2011, 9:52

zvetiko написа:
P1tbuL написа:
Zubcho написа:Има 2 вида масло за тази кутия. Едното е декстрон 2. А ако е зелена табелката на кутията, демек кутията е с лайфтайм масло (300 000км според БМВ :) ). Едно по-скъпичко е то, дето само в Дару се продава или ако се намери другаде едва ли ще е мн. по евтино.

Ако нещо бъркам колегите да ме поправят :) Източването на това със зелената табелка трябва да е на цяло около 12литра е всичкото. Декстрон 2 излиза около 5 литра без да разглабяш кутията. Ако разглобиш кутията 12л. декстрон 2.

Филтърът се сменя 42лв е на МАNN.


Кажи ми, моля те колега, от къде да го взема тоя филтър и въпросното по- скъпо масло и да ми приключват мъките, че от маса време насам много ме боли главата от тоя автомат. Има сумати проблеми и никой не знае какво му е. Накрая му слагам хубаво масло и филтри, и ако ще да мре... просто ми писна. :banghead:


Колега има тема за смяна на маслото.Ако филтъра е от метална мрежа може да се мие,ако е текстилен няма как,но за 20-на лева и филтър на неизвестно колко км едва ли си заслужава.Маслото най-вероятно ще е Декстрон 2-вземи си 2 не Декстрон 3/с различен вискозитет са,въпреки ,че навсякъде пише ,че са взаимно заменими / най-добре оргинално -това означава само от Дару кар ,което е по 20-на лв. литъра,ако ти се вижда скъпо вземи 3 литра оргинално и още толкова някакъв друг Декстрон 2.И прочети как се прави смяната -става при определен температурен режим-източва се на горещо,нивото се прави на хладно ;) и голяма чистота. ;)


Мерси колега :) но сам няма да се хвана да го сменям защото едно конче да остане от парцала с който ще изчистя картерчето на кутията, ще стане мазало просто

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от zvetiko » 24 Авг 2011, 10:05

Тогава отиди някъде с материалите, казвай им и гледай какво правят,без импровизации-ако отидеш в добър сервиз където са в час ,цялата история може да ти излезе към 300лв. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от cod-cdbp » 24 Авг 2011, 10:08

Честно казано след това което съм попрочел за тия кутии, най-страшното, което си представям, че може да се случи, са боклуци в турбината, което пак се лекува.
В този ред на мисли, е много хубаво да се чисти не само картера а всичко което е достъпно, и е възможно да се забършат стружките.
Също така си мисля и за едно профилактично чистене на магнитните датчици, ако са сравнително лесно достъпни (нямам под ръка мануалите за да дам конкретна информация).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от P1tbuL » 24 Авг 2011, 10:11

_65536_kb_sec_ написа:Честно казано след това което съм попрочел за тия кутии, най-страшното, което си представям, че може да се случи, са боклуци в турбината, което пак се лекува.
В този ред на мисли, е много хубаво да се чисти не само картера а всичко което е достъпно, и е възможно да се забършат стружките.
Също така си мисля и за едно профилактично чистене на магнитните датчици, ако са сравнително лесно достъпни (нямам под ръка мануалите за да дам конкретна информация).


Да колега сега остава най- трудното :) - кой и по точно къде да ми облужат кутията защото вече нямам почти ник'во доверие на сервизи :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от dobromir » 24 Авг 2011, 12:27

А колега да те попитам какво по точно прави кутията , какъв и е проблема . мерси

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от Peter Angelov » 24 Авг 2011, 14:01

И прочети как се прави смяната -става при определен температурен режим-източва се на горещо,нивото се прави на хладно ;) и голяма чистота. ;)[/quote]
Здрасти, това за нивото когато си с мерителна пръчка и на нея има 3 пъпки, 2 по малки и една в средата по голяма в кой момент къде трябва да бъде маслото :?:
1. При напълно студен двигател :!:
2. При температура на картера на кутията около - 40-60 градуса :!:
3. При максимално горещо масло :!:

При мен по спомен при положение №1 е на първата пъпка от долу нагоре по пръчката.
При пологение №2 е някъде на средата по точно на по дебелата пъпка на пръчката.
При горещо масло е около и на горна граница пъпка на пръчката.

И друго до колкото си спомням се мереше на загасен мотор :conf: Моята кутия е - 4HP24-GY

Поздрави

P.S. След смята на филтър, гарнитура и т.н. източих 5 л. масло Декстрон Д2 и сложих отново толкова оригинално по спецификация на BMW,доставка от BMW Германия при мен има доста добър резултат! Кутията по мои наблюдения се държи повече от прекрасно, няма лашкане, придърпване, сменя доста стегнато и хубаво.А на Спорт режим направо ги сменя зверски
предавките, изключително бързо и точно докато се усетя и съм 2 предавки надолу и после по същия начин стегнато и бързо преминава в по горни. В града карам на режим S3 кефа е огромен и колата се държи много приятно :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z

Мнение от rottweiler » 24 Авг 2011, 15:20

твоята е малко по-различна. Наще (5хп18) нямат щека(поне аз не съм чувал и виждал). Пълнят се през пробката с една голяма масльонка докато потече. Затваряш я временно, палиш, минаваш през всички режими на автомата за да се отворят всички клапанчета и новото масло да изпълни всичките магистралки, а и да загрееш маслото до определена Т, за да поеме колкото е необходимо. Отваряш пак пробката и доливаш докато потече и бързо я завиваш пак. Но всичко това си е обяснено в темата за смяна на маслото на автоматик.
Изображение Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook