Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.08.2010
Местоположение: Пловдив Майнатаун
Пол: Мъж
Кара: Имало едно време Е34

Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от georgito » 18 Авг 2011, 18:36

Бабунката ми губи вода и имам сериозни основания да смятам, че е от радиатора за парното.
При високи обороти в купето се усеща мирис на антифриз, а при включено парно предното стъкло се омазнява.
Тъй като не ми се сваля централната конзола искам да бай-пасна радиатора за парното и да видя дали антифриза ще спре да намалява.
Възможно ли е това и ако да кой с кой мъркуч да вържа директно?


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от kemakozeE36 » 18 Авг 2011, 18:53

Колега, най добре го смени и да ти е наред всичко.
Работата не е много, Е34 е сравнително опростен автомобил откъм смяна на радиатора на парното.Трябва ти един ден свободен, радиаторче за парното и нови о-пръстени :yes:
Иначе и това е решение :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от VesoPesa » 18 Авг 2011, 20:09

Значи трябва ти еднин преход от 2 към 1 метален Y-образен.
Заставаш над левия калник и двата маркуча от към теб ги вкарваш в двата съседни края на прехода и стягаш със скоби. 3-я(и по дебел маркуч) слагаш на останалия свободен край на прехода и стягаш пак със скоба.
Хубаво е да затапиш с по едно парче маркуш с болт и скоба от едната страна входовете на радиаторчето за да не влизат боклуци в него. :idea:

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: PB
Кара: E34->Е39->Е38

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от gosho_d » 19 Авг 2011, 18:03

Това е правилния начин на байпас на радиатора, задължително с метален "тройник"! А така, както колегата описва проблема, със сигурност има теч някъде. И при мен беше така, и аз правих байпас, докато се настроя психически за нов радиатор на парното, но първо смених гумените уплътнения между тръбите и радиаторчето, и за голяма моя радост проблема се реши! Така че преди смяната на радиаторчето, първо трябва да се пробва с уплътненията.
Относно байпаса, търсиш трите маркуча, които са стегнати един до друг към конзолата към купето. И не знам за М20 как е, но при М50 - след процедурата следва задължително обезвъздушаване.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.08.2010
Местоположение: Пловдив Майнатаун
Пол: Мъж
Кара: Имало едно време Е34

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от georgito » 19 Авг 2011, 18:41

Благодаря колеги...другата седмица ще се заема и ще пиша какво е станало.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.08.2010
Местоположение: Пловдив Майнатаун
Пол: Мъж
Кара: Имало едно време Е34

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от georgito » 30 Авг 2011, 11:23

Колеги помагайте, че реших да извадя проклетото радиаторче, за да видя състоянието му и стигнах дотук:

http://georgio.snimka.bg/automobiles/radiator.617251

Има 14 снимки в албума.

Не знам как да го извадя? Трябва ли да махам още неща...цялото табло например?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от VesoPesa » 30 Авг 2011, 20:15

Ми принципно би трябвало да може...
Там където влизат тръбите в него е хванато с винтчета - развивап ги и отделяш тръбите от радиаторчето, след което вадиш тръбитенавътре към купето.
След това вече би трябвало да можеш да издърпаш радиаторчето към краката на шофьора.

Аз лично винаги съм свалял и таблото и след това парното на масата и на съставни части :)

П.с.: Задължително смени "О" пръстените на тръбите там където влизат в радиаторчето. Като дори имаш в предвид че може и от там да тече и да ти прави мизерията :!:

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.08.2010
Местоположение: Пловдив Майнатаун
Пол: Мъж
Кара: Имало едно време Е34

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от georgito » 31 Авг 2011, 1:09

VesoPesa написа:Ми принципно би трябвало да може...
Там където влизат тръбите в него е хванато с винтчета - развивап ги и отделяш тръбите от радиаторчето, след което вадиш тръбитенавътре към купето.
След това вече би трябвало да можеш да издърпаш радиаторчето към краката на шофьора.

Аз лично винаги съм свалял и таблото и след това парното на масата и на съставни части :)

П.с.: Задължително смени "О" пръстените на тръбите там където влизат в радиаторчето. Като дори имаш в предвид че може и от там да тече и да ти прави мизерията :!:


Развих ги болтчетата, но тръбите, т.е. едната тръба, която е 3 в 1 помръдва само около сантиметър назад. Нагоре и надолу изобщо не мърда. Страх ме е да я напъван, за да не чупя нещо.
Как точно да я мръдна, за да освободя пътя за радиаторчето?

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.08.2010
Местоположение: Пловдив Майнатаун
Пол: Мъж
Кара: Имало едно време Е34

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от georgito » 31 Авг 2011, 1:15

VesoPesa написа:Ми принципно би трябвало да може...
Там където влизат тръбите в него е хванато с винтчета - развивап ги и отделяш тръбите от радиаторчето, след което вадиш тръбитенавътре към купето.
След това вече би трябвало да можеш да издърпаш радиаторчето към краката на шофьора.

Аз лично винаги съм свалял и таблото и след това парното на масата и на съставни части :)

П.с.: Задължително смени "О" пръстените на тръбите там където влизат в радиаторчето. Като дори имаш в предвид че може и от там да тече и да ти прави мизерията :!:


Колега извинявай...значи развил съм винтчетата и съм освободил тръбите от страната на радиаторчето. Да не би да имаш предвид да издърпам тръбите към седалката? В смисъл, да извадя и трите мъркуча от другата страна на тръбите (страната на двигателя) и тогава да дръпна тръбите към седалката???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от VesoPesa » 31 Авг 2011, 7:55

Да колега точно така :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.08.2010
Местоположение: Пловдив Майнатаун
Пол: Мъж
Кара: Имало едно време Е34

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от georgito » 31 Авг 2011, 17:20

Мерси колега, утре ще е :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от Kregec » 01 Сеп 2011, 10:21

Аз като гледам снимките и си мисля, че така няма дастане както Веска го описва. Моето парно е по същия начин и го разглобих така и се измъчих. И после за да го зглобя се наложи да вадя цялото табло. Акопреди това знаех как да стане щях да си спестямного мъка нерви и мамата. Така че колега пробвай по метода на Веско и ако не стане пиши да ти обясня най безболезнения варянт за тази маниполация...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.08.2010
Местоположение: Пловдив Майнатаун
Пол: Мъж
Кара: Имало едно време Е34

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от georgito » 01 Сеп 2011, 19:43

Стана по на Веско начина. Много мерси :bowdown:
Махнах първо трите мъркуча от страната на двигателя и след това развих с гедоре и удължител двете болтчета, които държат пласмасовата тръба 3 в 1. После тя много лесно се маха и радиаторчето излиза също много лесно настрани към волана.

Сега след като е свалено имам 2 въпроса:

1. Как да разбера дали радиаторчето е спукано някъде? Има ли някакъв метод или просто го пълня с вода и гледам?

2. От къде да намеря О-пръстени. При мен са 5 на брой в 3 размера. Пазарувам части от Ауто 1 , но за този модел радиаторче не се продават само О-пръстени. Някакви идеи?

ето го и радиаторчето:

http://georgio.snimka.bg/automobiles/radiator.617251.24844368
http://georgio.snimka.bg/automobiles/radiator.617251.24844371
http://georgio.snimka.bg/automobiles/radiator.617251.24844373
http://georgio.snimka.bg/automobiles/radiator.617251.24844378

всъщност е съставено то две тела...по средата се развиват два болта и се отделят...там също има О-пръстени.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от VesoPesa » 02 Сеп 2011, 6:43

М-кар е твоя магазин, отиваш с радиаторчето в ръка и му сочиш на човека зад бюрото ;)

Колкото до проверката на радиаторчето - закарай го да до надуят някъде, ама къде може да стане в Пловдив никаква идея :confused:

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.08.2010
Местоположение: Пловдив Майнатаун
Пол: Мъж
Кара: Имало едно време Е34

Re: Бай - Пас на радиатора за парно на М20Б25

Мнение от georgito » 03 Сеп 2011, 14:05

Такаммм...надух го при един гумаджия и взеха да излизат мехурчета от две места...там където металните ребра са свършват и започва капандурата на радиаторчето:

http://georgio.snimka.bg/automobiles/radiator.617251.24864843

Въпроса ми е има ли начин да се ремонтира...има тука до нас един ЕТ "МЕЧО" :lol: (не се бъзикам) дето ги ремонтирал.
...или няма смисъл и направо да минавам на вирианта ЕТ "НОВО" ?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook