ключ моля!
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: въпрос за баланс на масите
на ъглошлайф-а спрях да чета и ще ти кажа - не се занимавай 

- Ronka
- русата мафия!
-
- Мнения: 874
- Регистриран на: 12.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: въпрос за баланс на масите
VesoPesa написа:на ъглошлайф-а спрях да чета и ще ти кажа - не се занимавай
Защо ?


Много като тебе вече плакаха ...
- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: въпрос за баланс на масите
аз съм така обаче без да режа пружини или да ги сменям,просто си вдигнах задницата щото предницата ми си е доста ниска и без това зимата нямам никакви дертове със закъсването,колата ме слуша и прави това което искам.единственото което ме съмнява е колко време ще ти издършат пружините така(рязани),за центъра на тежеста ти се е изместил малко по напред щото вече е под наклон,задницата няма как да ти улекне нищо не си махал от нея...
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
Re: въпрос за баланс на масите
абе аз я прочетох до края и се позамислих.....
хем смешно, хем трагично.
с центъра на тежестта не се случва нищо - той си остава, там където си е бил. това, което се променя е разстоянието от центъра на тежестта до пътя.
никой не реже пружини (е освен в бг) по простата причина, че се променя характеристиката им. не случайно стъпката не е еднаква, ключова дума - прогресивно действие на пружината - при свиване последните навивки опират една в друга и сътоветно се променя дължината на пружината, умножена по пружинната константа - получаваме съвсем друга сила.
и като цяло предницата и преди и след това си остава почти толкова "послушна" или "непослушна" колкото си е била. единственият плюс е, че гумата запълва изцяло калника и изглежда по - добре (въпрос на вкус - на мен ми харесва).
минусите - амортисьорите заминават малко по - бързо и комфорта се влошава леко.

с центъра на тежестта не се случва нищо - той си остава, там където си е бил. това, което се променя е разстоянието от центъра на тежестта до пътя.
никой не реже пружини (е освен в бг) по простата причина, че се променя характеристиката им. не случайно стъпката не е еднаква, ключова дума - прогресивно действие на пружината - при свиване последните навивки опират една в друга и сътоветно се променя дължината на пружината, умножена по пружинната константа - получаваме съвсем друга сила.
и като цяло предницата и преди и след това си остава почти толкова "послушна" или "непослушна" колкото си е била. единственият плюс е, че гумата запълва изцяло калника и изглежда по - добре (въпрос на вкус - на мен ми харесва).
минусите - амортисьорите заминават малко по - бързо и комфорта се влошава леко.
- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: въпрос за баланс на масите
@2bar написа:и като цяло предницата и преди и след това си остава почти толкова "послушна" или "непослушна" колкото си е била. единственият плюс е, че гумата запълва изцяло калника и изглежда по - добре (въпрос на вкус - на мен ми харесва).
аз тука не съм съгласен
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: въпрос за баланс на масите
Ronka написа:VesoPesa написа:на ъглошлайф-а спрях да чета и ще ти кажа - не се занимавай
Защо ?
1. Пружината не трябва да се реже, защото е със определени спецификаций на натоварване и съответно свиване и отпускане при такива, а със рязането на намотки се изменят въпросните, като се изменят към слабост.
2. Стоковия амортисьор има определен ход който е изчислен за пружини с определени граници на свиване и разпъване.
Със рязането на пружината тези граници се променят=>се променя хода на амортисьора=>не функционира правилно.
3. При завой тежестта на колата се пренася към външната страна. Орязаните пружини са с понижена подемна сила и се свиват повече от колкото трябва в следствие на което от вътрешната страна амортисьорите се разпъват повече и отрязаните пружини 99% се разместват, което води до много следствия като даже може да има и фатални такива. Отделно амортисйорите от външната страна се свиват прекалено ниско и има голяма вероятност да изпуснат което усложнява още толкова ситуацията.
4. Отрязаните прузини са меки и при по-сериозни неравности нямат свойството да абсорбират ударите във амортисьора, а просто се гънат като пластелин в следствие на което се семенят амортисьори през 2 седмици.
5. В частност със случея - в завой тежестта на колата се изхвърля към външната страна на колата. Когато преницата е по-ниска от задницата се пренася много по-голяма тежест на предният мост и по специално на външната гума което води до недозавиване. При отрязани пружини е в пъти по-изразено, тъй като пружината е ниска, но мека и се свива над границите си, което пренася още повече силата на тежестта на въпросното външно колело и недозавиването става още по голямо.
6. Пак в частност със случея - при отрязани предни и задни пружини при завой силата на тежестта се пренася много повече към външната страна на автомобила, което при дадени обстоятелства може да доведе дори до преобръщане.
Мисля причините са достатъчно

Иначе съвет от мен - намери си КОМПЛЕКТ(предни и задни) пружини който снижават еднакво предния и задния мост, примерно 30/30. Това е и оптималния вариант за по-ниски пружини със стокови амортисьори. НО!!! Имай в предвид че специално изработените по-къси пружини са изчислени така че да поемат по-голямо натоварване на сантиметър и съответно да държат колата да не се "прекантарва" което е характерно за коли с отрязани пружини.
Принципно ако имаш време за експерименти и 3 комплекта пружини - 2 комплекта стокови и 1 комплект някакви тунинг първо вземи даден завой с дадена скорост със стоковите навскъде, после отрежи на втория комплект само на предните по 2 навивкии пробвай пак същия завой по същия начин, след това отрежи и задните и пак пробвай, а накрая сложи и тунинг пружините и виж какви са разликите в поведението

Re: въпрос за баланс на масите
golov_bg написа:@2bar написа:и като цяло предницата и преди и след това си остава почти толкова "послушна" или "непослушна" колкото си е била. единственият плюс е, че гумата запълва изцяло калника и изглежда по - добре (въпрос на вкус - на мен ми харесва).
аз тука не съм съгласен
ми и да си съгласен и да не си е горе - долу все тая. написах "почти", защото може и да има някаква промяна ама е почти минимална (повечето е от самовнушение). пък и цялата процедура съм я минал (не съм рязал пружини) и малко или много мога да направя разлика.
като за капак всичките китове 30/00 се продават с официално разрешение. ще рече - слагаш ги и отиваш при TÜV да ти напишат в талона,че предните пружини са сменени със "спортни" такива. и никой не те закача повече - та там накъдето бия е, че дори да имаше дори и малко съмнение, че със сваляне на предницата с около 3 санта се променя по някакъв начин Handling или Fahrverhalten на колата първите, които щяха да се обадят за застрахователите. ама те си правят пас.
- Ronka
- русата мафия!
-
- Мнения: 874
- Регистриран на: 12.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: въпрос за баланс на масите
VesoPesa написа: ....
Благодаря за изчерпателния отговор, Весо

Явно съм имала късмет като карах колата година и половина с рязани пружини,след което ги смених, защото ми беше ниска за местоживеенето, не бяха излязли от 'паничката'(не се бяха разместили), на първите 2г. и 1/2 смених задни тампони всичките, на 3тата год. предни амортисьори, заради глупостта 1г. да не отида на наложителен реглаж ...
Преди да я взема (4г.), 2г. със сигурност не беше пипано нищо по окачването...
пс. Колата между другото не е правила проблем в завои..и да, беше по-некомфортна, но според мен и по-стабилна.
пс2. Задните амортисьори са перфектни и все още оригиналните, въпреки всички интервенции по колата

пс3. Упс, ай дид ит аген


Много като тебе вече плакаха ...
- Ronka
- русата мафия!
-
- Мнения: 874
- Регистриран на: 12.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: ключ моля!
Като изключим някои по-крайни изказвания, които впрочем едва ли изненадват никой, въпроса беше интересен и като гледам снимки на автомобили (не само Е34) от профили и галерии касае доста хора от форума които дори не са се замисляли за това което са направили с колите си
Не знам само защо темата завърши като много други до никъде и без всякакъв смисъл в крайна сметка
Май в този вид е по-добре да я изтрия но ....
Не знам само защо темата завърши като много други до никъде и без всякакъв смисъл в крайна сметка
Май в този вид е по-добре да я изтрия но ....
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани