ключ моля!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

ключ моля!

Мнение от ddddk » 31 Юли 2011, 19:11

:OT:
Последна промяна ddddk на 31 Юли 2011, 20:55, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от VesoPesa » 31 Юли 2011, 19:51

на ъглошлайф-а спрях да чета и ще ти кажа - не се занимавай :!:

русата мафия!
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 12.02.2009
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от Ronka » 31 Юли 2011, 19:57

VesoPesa написа:на ъглошлайф-а спрях да чета и ще ти кажа - не се занимавай :!:


Защо ? :roll:
ИзображениеIs...

Много като тебе вече плакаха ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от golov_bg » 31 Юли 2011, 20:07

аз съм така обаче без да режа пружини или да ги сменям,просто си вдигнах задницата щото предницата ми си е доста ниска и без това зимата нямам никакви дертове със закъсването,колата ме слуша и прави това което искам.единственото което ме съмнява е колко време ще ти издършат пружините така(рязани),за центъра на тежеста ти се е изместил малко по напред щото вече е под наклон,задницата няма как да ти улекне нищо не си махал от нея...
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от @2bar » 31 Юли 2011, 20:14

абе аз я прочетох до края и се позамислих..... :kuku: хем смешно, хем трагично.

с центъра на тежестта не се случва нищо - той си остава, там където си е бил. това, което се променя е разстоянието от центъра на тежестта до пътя.

никой не реже пружини (е освен в бг) по простата причина, че се променя характеристиката им. не случайно стъпката не е еднаква, ключова дума - прогресивно действие на пружината - при свиване последните навивки опират една в друга и сътоветно се променя дължината на пружината, умножена по пружинната константа - получаваме съвсем друга сила.

и като цяло предницата и преди и след това си остава почти толкова "послушна" или "непослушна" колкото си е била. единственият плюс е, че гумата запълва изцяло калника и изглежда по - добре (въпрос на вкус - на мен ми харесва).

минусите - амортисьорите заминават малко по - бързо и комфорта се влошава леко.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от golov_bg » 31 Юли 2011, 20:29

@2bar написа:и като цяло предницата и преди и след това си остава почти толкова "послушна" или "непослушна" колкото си е била. единственият плюс е, че гумата запълва изцяло калника и изглежда по - добре (въпрос на вкус - на мен ми харесва).

аз тука не съм съгласен
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от VesoPesa » 31 Юли 2011, 20:37

Ronka написа:
VesoPesa написа:на ъглошлайф-а спрях да чета и ще ти кажа - не се занимавай :!:


Защо ? :roll:


1. Пружината не трябва да се реже, защото е със определени спецификаций на натоварване и съответно свиване и отпускане при такива, а със рязането на намотки се изменят въпросните, като се изменят към слабост.
2. Стоковия амортисьор има определен ход който е изчислен за пружини с определени граници на свиване и разпъване.
Със рязането на пружината тези граници се променят=>се променя хода на амортисьора=>не функционира правилно.
3. При завой тежестта на колата се пренася към външната страна. Орязаните пружини са с понижена подемна сила и се свиват повече от колкото трябва в следствие на което от вътрешната страна амортисьорите се разпъват повече и отрязаните пружини 99% се разместват, което води до много следствия като даже може да има и фатални такива. Отделно амортисйорите от външната страна се свиват прекалено ниско и има голяма вероятност да изпуснат което усложнява още толкова ситуацията.
4. Отрязаните прузини са меки и при по-сериозни неравности нямат свойството да абсорбират ударите във амортисьора, а просто се гънат като пластелин в следствие на което се семенят амортисьори през 2 седмици.
5. В частност със случея - в завой тежестта на колата се изхвърля към външната страна на колата. Когато преницата е по-ниска от задницата се пренася много по-голяма тежест на предният мост и по специално на външната гума което води до недозавиване. При отрязани пружини е в пъти по-изразено, тъй като пружината е ниска, но мека и се свива над границите си, което пренася още повече силата на тежестта на въпросното външно колело и недозавиването става още по голямо.
6. Пак в частност със случея - при отрязани предни и задни пружини при завой силата на тежестта се пренася много повече към външната страна на автомобила, което при дадени обстоятелства може да доведе дори до преобръщане.

Мисля причините са достатъчно ;)

Иначе съвет от мен - намери си КОМПЛЕКТ(предни и задни) пружини който снижават еднакво предния и задния мост, примерно 30/30. Това е и оптималния вариант за по-ниски пружини със стокови амортисьори. НО!!! Имай в предвид че специално изработените по-къси пружини са изчислени така че да поемат по-голямо натоварване на сантиметър и съответно да държат колата да не се "прекантарва" което е характерно за коли с отрязани пружини.

Принципно ако имаш време за експерименти и 3 комплекта пружини - 2 комплекта стокови и 1 комплект някакви тунинг първо вземи даден завой с дадена скорост със стоковите навскъде, после отрежи на втория комплект само на предните по 2 навивкии пробвай пак същия завой по същия начин, след това отрежи и задните и пак пробвай, а накрая сложи и тунинг пружините и виж какви са разликите в поведението ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от @2bar » 31 Юли 2011, 20:46

golov_bg написа:
@2bar написа:и като цяло предницата и преди и след това си остава почти толкова "послушна" или "непослушна" колкото си е била. единственият плюс е, че гумата запълва изцяло калника и изглежда по - добре (въпрос на вкус - на мен ми харесва).

аз тука не съм съгласен


ми и да си съгласен и да не си е горе - долу все тая. написах "почти", защото може и да има някаква промяна ама е почти минимална (повечето е от самовнушение). пък и цялата процедура съм я минал (не съм рязал пружини) и малко или много мога да направя разлика.

като за капак всичките китове 30/00 се продават с официално разрешение. ще рече - слагаш ги и отиваш при TÜV да ти напишат в талона,че предните пружини са сменени със "спортни" такива. и никой не те закача повече - та там накъдето бия е, че дори да имаше дори и малко съмнение, че със сваляне на предницата с около 3 санта се променя по някакъв начин Handling или Fahrverhalten на колата първите, които щяха да се обадят за застрахователите. ама те си правят пас.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от ddddk » 31 Юли 2011, 20:53

:OT:
Последна промяна ddddk на 31 Юли 2011, 21:18, променена общо 1 път
Изображение

русата мафия!
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 12.02.2009
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от Ronka » 31 Юли 2011, 20:56

VesoPesa написа: ....


Благодаря за изчерпателния отговор, Весо :yes:

Явно съм имала късмет като карах колата година и половина с рязани пружини,след което ги смених, защото ми беше ниска за местоживеенето, не бяха излязли от 'паничката'(не се бяха разместили), на първите 2г. и 1/2 смених задни тампони всичките, на 3тата год. предни амортисьори, заради глупостта 1г. да не отида на наложителен реглаж ...
Преди да я взема (4г.), 2г. със сигурност не беше пипано нищо по окачването...

пс. Колата между другото не е правила проблем в завои..и да, беше по-некомфортна, но според мен и по-стабилна.
пс2. Задните амортисьори са перфектни и все още оригиналните, въпреки всички интервенции по колата :paranoid:

пс3. Упс, ай дид ит аген :oops:
ИзображениеIs...

Много като тебе вече плакаха ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от @2bar » 31 Юли 2011, 20:58

ddddk написа:Така!
Достатъчно!
Прочетох достатъчно.
Моля модератор да заключи темата.

Изображение



ееее, не играеш честно...остави си поне въпроса, ся жалко, смешно ама задал си го вече ;)

русата мафия!
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 12.02.2009
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от Ronka » 31 Юли 2011, 20:59

@2bar написа:
ddddk написа:Така!
Достатъчно!
Прочетох достатъчно.
Моля модератор да заключи темата.

Изображение



ееее, не играеш честно...остави си поне въпроса, ся жалко, смешно ама задал си го вече ;)


И сподели кво си прочел :smoke:
ИзображениеIs...

Много като тебе вече плакаха ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: въпрос за баланс на масите

Мнение от @2bar » 31 Юли 2011, 21:03

Ronka написа:
@2bar написа:
ddddk написа:Така!
Достатъчно!
Прочетох достатъчно.
Моля модератор да заключи темата.

Изображение



ееее, не играеш честно...остави си поне въпроса, ся жалко, смешно ама задал си го вече ;)


И сподели кво си прочел :smoke:


ми то и ти си го прочел, въпроса е доколко на теб ти е направило впечатление

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: ключ моля!

Мнение от tsb_bg » 31 Юли 2011, 21:22

Като изключим някои по-крайни изказвания, които впрочем едва ли изненадват никой, въпроса беше интересен и като гледам снимки на автомобили (не само Е34) от профили и галерии касае доста хора от форума които дори не са се замисляли за това което са направили с колите си
Не знам само защо темата завърши като много други до никъде и без всякакъв смисъл в крайна сметка
Май в този вид е по-добре да я изтрия но ....

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook