Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от manos » 19 Юни 2011, 21:42

Привет колеги :)

Днес отделих малко време да проверя някои неща по моята Е34-ка, и се оказа, че кабела за цилиндър 6 е със съпротивление 5.5 ома, докато всички останали са около 6 ома, без големи разлики. Проблем ли е това и ако да до каква степен?

Другото, което проверих, е датчика за температура (този с двата конектора, който е за компютъра, а не този с единия за стрелката на таблото). Замерих го и ми даде стойност от 1.7 при допустими 2.5-2.7 ома при студен двигател. Не направих замерване при вече загрял двигател, но предполагам също няма да е акуратна стойността. Въпроса ми е как влияе това на работата на двигателя? При студен старт понякога имам чувството, че не работят всички цилиндри, когато позагрее колата положението се подобрява, макар все да ми се струва, че двигателя не работи равномерно. Само при студен старт ли играе роля този датчик, и ако не каква му е при вече загрял двигател и как би се отразило това?

Благодаря Ви предварително ;)
Последна промяна manos на 20 Юни 2011, 14:36, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от manos » 20 Юни 2011, 14:35

:roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от manos » 21 Юни 2011, 14:33

Хайде помогнете де колеги ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1061
Регистриран на: 31.01.2004
Местоположение: София, 4-ти км
Пол: Мъж

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от Tano » 21 Юни 2011, 15:06

Без да съм специалист по тоци, ти давам жокер - според напрежението което дават датчиците, се отчитат стойностите. Демек като не е в норма, дава грешни показания...
За кабела със сигурност е проблем и ще ебава искрата в някаква степен, датчика пък ще дава грешна температура на еку-то и ще го шашка.
Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от manos » 21 Юни 2011, 18:41

Аз предполагам, че няма да е наред, въпроса ми е по-скоро до каква степен?

Разликата в съпротивлението е 0.5 килоома в сравнение с номиналните 6 и се питам дали тази граница е допустима и възможно ли е заради показанията на датчика и този спад на съпротивлението при студено палене да не работи този 6-ти цилиндър, а след известно време и позагряване да се оправя?

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 26.01.2011
Пол: Мъж

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от ktamen » 21 Юни 2011, 19:21

Датчика всъщност е най-обикновен термистор, за да разбереш дали е наред трябва да намериш таблица или графика, която показва как трябва да си променя съпротивлението при различна температура. Температурите на "студения" двигател сега и през януари са доста различни, предполагам, че датчика ти е наред. Ако имаш някой комшия с такава кола можеш да измериш и неговия датчик. Двигателите трябва да са изгасени преди повече от 12 часа и да са на сянка и двете - най-добре да мериш сутринта.
Ако датчика наистина има по-малко съпротивление тогава компютъра ще си мисли, че двигателя е по-топъл и няма да обогатява достатъчно сместа - колата трябва да пали по-трудно и ще върви по-малко.
Съпротивлението на кабелите зависи от дължината им (понякога в лулите и дори в самите свещи се слагат допълнителни съпротивления). Кабелите се правят с високо съпротивление за да се намалят радиосмущенията от искрите на свещите, така, че ако радиото не ти пращи кабелите също са ти наред. Обикновено се скапва изолацията на кабелите и през изолацията прескача искра към металните части на двигателя, което може да се види на тъмно. Ако нямаш проблеми с паленето във влажно и дъждовно време значи изолацията ти също е добре.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от @2bar » 21 Юни 2011, 20:15

шести цилиндър е малко кофти място - натоварен е повечко термично отколкото другите. там стават и обиновено гафовете около 5 и 6 цилиндър. 500 ом на 6 ком е грубо 10% разлика, което не е толкова много.

неравномерната работа може и да е от клапани - виж им хлабината.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от manos » 22 Юни 2011, 19:07

Благодаря Ви за отговорите ;)

Относно сместа - според мен в сместа като че ли има повече бензин, отколкото трябва, защото когато карам на бензин се усеща сериозна миризма на гориво, докато на газ няма такъв проблем. Но незнам дали това е от датчика и евентуалната му повреда. Иначе за клапаните и аз имам подобни съмнения, които се надявам скоро да потвърдя или отхвърля.

И понеже заговорихме за клапани - решил съм да им сменям гумичките, но разбрах, че трябва да се демонтира и главата - аз си мислех, че могат да се сменят само като се отвори капака на главата? Така ли е или аз не съм разбрал правилно?

Мерси предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от manos » 24 Юни 2011, 13:19

:roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от cod-cdbp » 24 Юни 2011, 15:13

Гумичките се сменят и без махане на главата, само че е безбожно пипкава процедура.
Освен това се махат и кобилиците.
При реглажа на клапаните най-добре си купи пълния комплект оригинални болтчета, гайки и ексцентрици за да няма превъртени резби.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от manos » 24 Юни 2011, 18:17

_65536_kb_sec_ написа:Гумичките се сменят и без махане на главата, само че е безбожно пипкава процедура.
Освен това се махат и кобилиците.
При реглажа на клапаните най-добре си купи пълния комплект оригинални болтчета, гайки и ексцентрици за да няма превъртени резби.


Реглажа на клапаните може ли да бъде осъществен без да се демонтира главата (през капака само)?

И въпросния комплект болтчета като комплект ли се продава наистина, понеже в реалоем не мога да го видя като partnumber :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за датчици и високоволтовите кабели

Мнение от cod-cdbp » 24 Юни 2011, 18:31

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB11&mospid=47369&btnr=11_1186&hg=11&fg=25
Изображение

Номер 8,9,10,11 от схемата ти трябва, в комплект, 12 броя (колкото са и клапаните) :winky:
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook