Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
Модератор: Технически модератори
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
Малко предистория - Колата я закупих с М50В20. В последствие трансплантирах М50В25 от Е36 купе. Двигателя си работеше супер - мощност в ниските, бързо набиране на обороти и разход на дълго около 8 - 8,5 при скорост 120-130км.ч. Когато купих двигателя, беше основно ревизиран. Направо си беше нов. Трансплантацията беше направена кадърно и без да се бърза. Абе, с две думи си бях много доволен от хайванчето.
Отскоро обаче започна да ми прави проблеми - в ниските, около 1000 об. при подаване на газ поема едва, едва с придърпване без значение на коя предавка съм.
При рязко подаване на газ все едно се дави и до 2000об. го няма никакъв. Истинска мъка при потегляне от светофар или наклон. Налага се непрекъснато да припомпвам газта.
При постепенно подаване на газ поема бавно. Няма го оня ритник и загуба на сцепление на задните гуми, така желано от мен.
Повишен разход на гориво.
Сутрин като я запаля студена и имам чувството, че се дави от бензин, но не съм сигурен. Държи ниски обороти, около 400-500 и при подаване на газ гасне. Като загрее оборотите са около 900.
На диагностиката при Рашо ми даде грешка в датчика на разпределителния и на ламбдата. Държа да подчертая, че колата никога не е имала ламбда и този проблем го изключвам.
Днес реших да пробвам да сменя датчика със този от стария ми М50В20. Проблем. На В20 се оказа индуктивен, постоянен магнит, с две жила и шармовка, на В25 с три жила и шармовка. Естествено с различен номер, но реших да пробвам. С датчика от В20 въобще не иска да запали. Пука и гърми но не пали. С прецакания, според диагностиката, запали но си работеше както преди - мудно. Обадих се на Стоян Килобайтов и според него на датчиците би трябвало да има съпротивление около или над 1 ом. На В20 датчика отчете 1,45 ома, на В25 датчика 0. Някой да ми обясни подробно ролята на този датчик.
Някакви идеи??? Щото нещо влизам в джаза
Дали изобщо е датчика? Възможно ли е да са задръстени дюзи или нещо друго, което не излиза на диагностиката
ПС: Колата никога не е била на газ!!!
Отскоро обаче започна да ми прави проблеми - в ниските, около 1000 об. при подаване на газ поема едва, едва с придърпване без значение на коя предавка съм.
При рязко подаване на газ все едно се дави и до 2000об. го няма никакъв. Истинска мъка при потегляне от светофар или наклон. Налага се непрекъснато да припомпвам газта.
При постепенно подаване на газ поема бавно. Няма го оня ритник и загуба на сцепление на задните гуми, така желано от мен.
Повишен разход на гориво.
Сутрин като я запаля студена и имам чувството, че се дави от бензин, но не съм сигурен. Държи ниски обороти, около 400-500 и при подаване на газ гасне. Като загрее оборотите са около 900.
На диагностиката при Рашо ми даде грешка в датчика на разпределителния и на ламбдата. Държа да подчертая, че колата никога не е имала ламбда и този проблем го изключвам.
Днес реших да пробвам да сменя датчика със този от стария ми М50В20. Проблем. На В20 се оказа индуктивен, постоянен магнит, с две жила и шармовка, на В25 с три жила и шармовка. Естествено с различен номер, но реших да пробвам. С датчика от В20 въобще не иска да запали. Пука и гърми но не пали. С прецакания, според диагностиката, запали но си работеше както преди - мудно. Обадих се на Стоян Килобайтов и според него на датчиците би трябвало да има съпротивление около или над 1 ом. На В20 датчика отчете 1,45 ома, на В25 датчика 0. Някой да ми обясни подробно ролята на този датчик.
Някакви идеи??? Щото нещо влизам в джаза



Дали изобщо е датчика? Възможно ли е да са задръстени дюзи или нещо друго, което не излиза на диагностиката
ПС: Колата никога не е била на газ!!!
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
и пет удивителни да сложиш, че колата е нямала газ, все същият чеп. с газ, без газ рано или късно се появява този дефект. същият го имам и аз (не е толкова зле, но все пак дразни) и си го отглеждам вече 10к км.
датчиците по - скоро се делят на такива за Сименс и такива за Бош комп. и не са взаимозаменяеми. Тази на Бош са индуктивни и измерването на съпротивлението може да послужи като отправна точка, но общо взето е бош лаф работа. Ако е прекъснат така или иначе ще се рабере, без да се мери. Ако прави мизерии когато се стопли, разбута и т.н. може да го мериш всеки ден и все няма да има файда.
след като смених бобини, массметър, тпс, и т.н. ми остава единствено да сменя датчика на разп. вал. Много, много не ми се стреля в тъмното (защото при мен нищо не записва), но това придърпване при потегленя вече започва да ме дразни.
освен всички симптоми, които си изброил ми прави впечатление (поне при мен), че двигателя стана малко по - шумен, и на празен ход и до към 2000 об/мин се чуват едно "тракане", което много наподобява тракането на дюзи или по - скоро чукане на повдигачи (ама не толкова силно, и е с друга честота).
та с две думи, извода, който поне аз за себе съм направил, е че ще трябва да се бръкна и да си купя датчика.
датчиците по - скоро се делят на такива за Сименс и такива за Бош комп. и не са взаимозаменяеми. Тази на Бош са индуктивни и измерването на съпротивлението може да послужи като отправна точка, но общо взето е бош лаф работа. Ако е прекъснат така или иначе ще се рабере, без да се мери. Ако прави мизерии когато се стопли, разбута и т.н. може да го мериш всеки ден и все няма да има файда.
след като смених бобини, массметър, тпс, и т.н. ми остава единствено да сменя датчика на разп. вал. Много, много не ми се стреля в тъмното (защото при мен нищо не записва), но това придърпване при потегленя вече започва да ме дразни.
освен всички симптоми, които си изброил ми прави впечатление (поне при мен), че двигателя стана малко по - шумен, и на празен ход и до към 2000 об/мин се чуват едно "тракане", което много наподобява тракането на дюзи или по - скоро чукане на повдигачи (ама не толкова силно, и е с друга честота).
та с две думи, извода, който поне аз за себе съм направил, е че ще трябва да се бръкна и да си купя датчика.
- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
Датчика от 20-ката работи, докато този от 25-цата не. Тази нула, която си получил се дължи на прекъсната намотка.
А за ролята на този датчик е да ти каже, буталото на кой точно цилиндър е в горна мъртва точка. Датчика на коляновия вал не може да направи това, защото в даден момент две от буталата са горе, но не може да отчете, кое е точно в края на такта сгъстяване
А за ролята на този датчик е да ти каже, буталото на кой точно цилиндър е в горна мъртва точка. Датчика на коляновия вал не може да направи това, защото в даден момент две от буталата са горе, но не може да отчете, кое е точно в края на такта сгъстяване
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
@2bar написа:освен всички симптоми, които си изброил ми прави впечатление (поне при мен), че двигателя стана малко по - шумен, и на празен ход и до към 2000 об/мин се чуват едно "тракане", което много наподобява тракането на дюзи или по - скоро чукане на повдигачи (ама не толкова силно, и е с друга честота).
та с две думи, извода, който поне аз за себе съм направил, е че ще трябва да се бръкна и да си купя датчика.
И при мен го има същия ефект.
Sasho.85 написа:Датчика от 20-ката работи, докато този от 25-цата не. Тази нула, която си получил се дължи на прекъсната намотка.
А за ролята на този датчик е да ти каже, буталото на кой точно цилиндър е в горна мъртва точка. Датчика на коляновия вал не може да направи това, защото в даден момент две от буталата са горе, но не може да отчете, кое е точно в края на такта сгъстяване
Добре де, но защо с прецакания запали??? И без това стойността е 0. По тази логика и да му резна кабелите пак би трябвало да запали, ама нъцки.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
защото се опитваш да измериш нещо, което не се мери точно така....
сега се сетих,че май само долния датчик (на кол вал при Бош електроника) беше индуктивен. т.е. при него може да се мери някакво съпротивление на намотката, а горният май беше на Хол. Та този датчик на Хол не може да се измери или да се диагностицира мерейки съпротивлението му. Той има три жици - маса, захранване и изход. Единствено можеш да погледнеш с осцилоскоп, дали на изхода има нещо.
сега се сетих,че май само долния датчик (на кол вал при Бош електроника) беше индуктивен. т.е. при него може да се мери някакво съпротивление на намотката, а горният май беше на Хол. Та този датчик на Хол не може да се измери или да се диагностицира мерейки съпротивлението му. Той има три жици - маса, захранване и изход. Единствено можеш да погледнеш с осцилоскоп, дали на изхода има нещо.
- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
Колата пали, защото минава в авариен режим и два по два цилиндрите започват да работят заедно. Т.е когато първи завърши такта сгъстяване и трябва да му се подаде искра, тя се подава и на шести.
И индуктивния и датчика на Хол се диагностицират по съпротивление. Сигурно правилно мериш, но като няма връзка единия изход на мултицета с другия, колко мислиш, че ще е съпротивлението.
И индуктивния и датчика на Хол се диагностицират по съпротивление. Сигурно правилно мериш, но като няма връзка единия изход на мултицета с другия, колко мислиш, че ще е съпротивлението.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
Колега, замервайки датчиците, ти еднозначно си открил проблема. Просто смени датчика и готово.
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
само за протокола, другото е ясно, че датчика трябва да се смени (ако се запише пак и преди това се направи и проверка с друга кола, дали изобщо програмата чете правилно).
когато една жица е прекъсната съпротивлението между двата й края е безкрайно голямо и в никакъв случай не е равно на нула.
когато в една намотка (каквато е индуктивният датчик) има намотка на късо съпротивлението между двата й края намалява и може да стигне (в определени случаи) до нула.
лично аз съм доста скептично настроен, че един датчик на Хол може да се диагностицира само по съпротивление. между изводите за захранването му трябва да е голямо съпротивлението, защото ако не е ще има късо. това е ясно. проблемът е как е вързан изхода на датчика. преди имаше някакви схеми на датчици на Хол из нета с вътрешните връзки и там можеше да се види нещо и направи извод, какво може да се очаква като се мери съпротивлението между изхода и маса и изхода и плюс. ама нещата доста са се променили и без осцилоскоп диагнозата няма да е 100% сигурна.
когато една жица е прекъсната съпротивлението между двата й края е безкрайно голямо и в никакъв случай не е равно на нула.
когато в една намотка (каквато е индуктивният датчик) има намотка на късо съпротивлението между двата й края намалява и може да стигне (в определени случаи) до нула.
лично аз съм доста скептично настроен, че един датчик на Хол може да се диагностицира само по съпротивление. между изводите за захранването му трябва да е голямо съпротивлението, защото ако не е ще има късо. това е ясно. проблемът е как е вързан изхода на датчика. преди имаше някакви схеми на датчици на Хол из нета с вътрешните връзки и там можеше да се види нещо и направи извод, какво може да се очаква като се мери съпротивлението между изхода и маса и изхода и плюс. ама нещата доста са се променили и без осцилоскоп диагнозата няма да е 100% сигурна.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
Аз не мога да разбера, като ти дава грешка в датчика на разпределителния вал, при това надлежно записана в компютъра, какъв е смисъла от тази тема? Колко струва този датчик, че така се обмисля покупката му? И да знаеш едва ли нещо работило повече от 10г. при променливи температури ще издържи (визирам датчици, гарнитури и др. така наречени консумативи) За финал, ако датчика струва 30-40-50лв си го купи, смени и стига си го мислил толкова. И не на последно място... помоли колега със същия мотор, да пробвате с неговия датчик, и ако колата се оправи вече ще си 100% сигурен, че е от него.
Поздрави
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
Zubcho написа:Аз не мога да разбера, като ти дава грешка в датчика на разпределителния вал, при това надлежно записана в компютъра, какъв е смисъла от тази тема? Колко струва този датчик, че така се обмисля покупката му? И да знаеш едва ли нещо работило повече от 10г. при променливи температури ще издържи (визирам датчици, гарнитури и др. така наречени консумативи) За финал, ако датчика струва 30-40-50лв си го купи, смени и стига си го мислил толкова. И не на последно място... помоли колега със същия мотор, да пробвате с неговия датчик, и ако колата се оправи вече ще си 100% сигурен, че е от него.
Поздрави
Защото:
[quote="rado_rf"]
Днес реших да пробвам да сменя датчика със този от стария ми М50В20. Проблем. На В20 се оказа индуктивен, постоянен магнит, с две жила и шармовка, на В25 с три жила и шармовка. Естествено с различен номер, но реших да пробвам. С датчика от В20 въобще не иска да запали. Пука и гърми но не пали. С прецакания, според диагностиката, запали но си работеше както преди - мудно. Обадих се на Стоян Килобайтов и според него на датчиците би трябвало да има съпротивление около или над 1 ом. На В20 датчика отчете 1,45 ома, на В25 датчика 0. Някой да ми обясни подробно ролята на този датчик.
quote]
Датчика струва около 140-150лв. Просто реших да видя дали са съвместими, при положение че и двата двигателя са с БОШ електроника и без ванус. И ми стана интересно защо с здравия не иска да запали, а с прецакания си запали.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
Е, и? Купих чисто нов датчик на Бош. Ми... не ще да запали и с него
. Изключих го и колата запали. Работеше си както преди - отвратително. Включих го по време на работа на двигателя и той изгасна на момента. После с него пак не иска да запали
Пределно ми е ясно, че на диагностиката пак ще си покаже прецакан датчик на разпределителния вал. Някакви съвети?


"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
много сложно си го направил. първо трябваше да провериш на друга кола със същият мотор, дали записва същите грешки, защото тези диагностики са малко вятър и мъгла.
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
Радо виж си бобините, че историята помни доста такива случай заради преебана/и бобини... Най простата проверка - огледай ги дали има побелели острани, все едно са се напрашили, ако има бяло значи е заминала. Но най добре хвани с някой с 25-ца и пробвай с неговите, но една по една да видиш коя е заминала. И другото което трябва да видиш, щото на тез кенефи диагностиката за нищо не става е един по един с включване и изключване ги караш поред - термодатчици, ноксензор. А и кат ти е подръка другата 25-ца смени и дебитомера.
Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
Tano написа:Радо виж си бобините, че историята помни доста такива случай заради преебана/и бобини... Най простата проверка - огледай ги дали има побелели острани, все едно са се напрашили, ако има бяло значи е заминала. Но най добре хвани с някой с 25-ца и пробвай с неговите, но една по една да видиш коя е заминала. И другото което трябва да видиш, щото на тез кенефи диагностиката за нищо не става е един по един с включване и изключване ги караш поред - термодатчици, ноксензор. А и кат ти е подръка другата 25-ца смени и дебитомера.
Баце, тряа да се видим на по бира, че сме за резил


"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
Re: Проблем с М50В25. Датчик разпределителен вал?????
@2bar написа:много сложно си го направил. първо трябваше да провериш на друга кола със същият мотор, дали записва същите грешки, защото тези диагностики са малко вятър и мъгла.
Е... убава работа

"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани