Нормално ли е?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: Троян
Пол: Мъж
Кара: E-34tds
Мечтае да кара: М5

Нормално ли е?

Мнение от Никола Петров » 18 Май 2011, 22:40

Днеска едно нещо ми направи впечатление.Изминах с колата около 90км без да пускам климатик и като спрях колата (демек е изгасих)перката на климатика работи.Викам си аз ще поработи малко пък ще спре.Да ама 5мин. чакам перка не спира викам си акумулатора ще падне.Отворих капака и започнах бушоните един по един да ги махам до като спре.Махнах номер 25 и спря перката.Викам си сега ще пия едно кафе и после ще видя какво става.След един час пак отварям капака слагам бушона и перката пак тръгва.Махнах пак бушона минах още 200км този път на климатик спирам гася колата чакам 2 часа слагам бушона перка не тръгва.Въпроса ми е нормално ли е това с перката да работи при изгасена кола?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Нормално ли е?

Мнение от vladobate » 18 Май 2011, 23:20

Не . :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Нормално ли е?

Мнение от NikiNikolov » 19 Май 2011, 7:35

дали е нормално да натиснеш клаксона, да граче като пресипнала гарга и да пресветкат двата десни фара ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 19.04.2011
Местоположение: гр.Свищов
Пол: Мъж
Кара: BMW 525TDS E34
Мечтае да кара: BMW 525TDS E34

Re: Нормално ли е?

Мнение от marto_sv1 » 19 Май 2011, 9:01

включва се за да може да помогне да се охлади мотора по-бързо.демек мотора е развил не обичайно висока температура за да се включи.демек провери си виското(от там тръгни първо)водна помпа и термостат.поздрави пиши какво е станало :wave: :shock:
BMW не е нито най-бързата кола,нито най-луксозната,сигурно не и най-красивата,тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Нормално ли е?

Мнение от cod-cdbp » 19 Май 2011, 9:02

NikiNikolov написа:дали е нормално да натиснеш клаксона, да граче като пресипнала гарга и да пресветкат двата десни фара ?


Тва може да го пробвам да го направя като алтернативна бибитка :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Звучи ми супер яко, само че бибитката ще е такава :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Иначе майтапа на страна а и по темата - НЕ е нормално да работи каквото и да било по колата, без контакт :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Нормално ли е?

Мнение от Dirty M5 driveR » 19 Май 2011, 19:25

Нормално си е да върти перката, за да доохлади колкото може от охл. течност, след като си изгасил. Това е като колите с ел. перка - лятото в голямата жега гасиш, перката продължава да върти, докато охлади водата в радиатора, и си спира сама.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Нормално ли е?

Мнение от vladobate » 19 Май 2011, 22:24

Dirty M5 driveR написа:Нормално си е да върти перката, за да доохлади колкото може от охл. течност, след като си изгасил. Това е като колите с ел. перка - лятото в голямата жега гасиш, перката продължава да върти, докато охлади водата в радиатора, и си спира сама.

Е тва вече не е вярно. Сори ама никой не оставя да работи перка за да охлади не водата в двигателя , а извън нея. Това съм го виждал на някои VW обаче е или грешка ( нередност ) или е пълна простотия инженерите да го оставят. Идеята е да се върти водата от помпата и да се охлажда през радиатора ( обдухван от перка да речем ) и да влезе охладена в двигателя за да отнеме температура от него демек да го охлади. И по темата , ако е задействан вентилатора от датчика на 101гр. дет е на главата първия отдясно лесно ще разбереш като му дръпнеш буксата когато върти и ако спре е от него ако ли не търси другаде проблема . Не си писал на каква скорост върти перката , ако е на втора чети по-горе , ако е на първа търси някъде при датчик налягане при климатичната система щот той само управлява първата и те така ще поизясниш нещата , но както колега е писал по-горе когато не си на контакт не би трябвало да работи перката ако ще току що да си прегрял двигателя и е в червеното та се къса. Успех.


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Нормално ли е?

Мнение от vinio » 20 Май 2011, 1:00

Със сигурност някъде е дало на ''късо'',а и щом е без контакт значи късото е на 2 места.
По-горе колегата е обяснил за 2-та датчика които й влиаят.Единият се намира на филтер дехидратора за климатика-той може да активира 1-ва и втората степен само при свръх налягане на фреона т.е. висока температура на външния радиатор(изпарител)на климатика.Вторият се намира на главата и активира перката единствено на 2-ра степен ,при темп.над 101(е34) и 103(е39) тдс....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Нормално ли е?

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Май 2011, 7:30

vladobate написа:
Dirty M5 driveR написа:Нормално си е да върти перката, за да доохлади колкото може от охл. течност, след като си изгасил. Това е като колите с ел. перка - лятото в голямата жега гасиш, перката продължава да върти, докато охлади водата в радиатора, и си спира сама.

Е тва вече не е вярно. Сори ама никой не оставя да работи перка за да охлади не водата в двигателя , а извън нея. Това съм го виждал на някои VW обаче е или грешка ( нередност ) или е пълна простотия инженерите да го оставят. Идеята е да се върти водата от помпата и да се охлажда през радиатора ( обдухван от перка да речем ) и да влезе охладена в двигателя за да отнеме температура от него демек да го охлади. И по темата , ако е задействан вентилатора от датчика на 101гр. дет е на главата първия отдясно лесно ще разбереш като му дръпнеш буксата когато върти и ако спре е от него ако ли не търси другаде проблема . Не си писал на каква скорост върти перката , ако е на втора чети по-горе , ако е на първа търси някъде при датчик налягане при климатичната система щот той само управлява първата и те така ще поизясниш нещата , но както колега е писал по-горе когато не си на контакт не би трябвало да работи перката ако ще току що да си прегрял двигателя и е в червеното та се къса. Успех.


То ясно, че идеята е водната помпа да върти, перката да охлажда водата в радиатора и т.н. Само че на изгасен двигател очевидно няма как да стане. На много коли с ел. перка съм чувал как тя продължава да върти след изгасянето на мотора. Сега дали инжинерите са тъпи, или има нередност в системата не знам. Но се е случвало прекалено много пъти, за да е съвпадение. На моята кола (320 е36) чувам как върти някаква перка (дали е климатичната не знам, с тия неща не съм толкова навътре), след като я изгася. Става дума за време от порядъка на под 1 мин., след което спира. Та за това писах, че според мен е нормално. Може и аз да греша, и това което чувам да не е въпросната перка. В такъв случай бих бил благодарен някой да обясни какво продължава да върти, за да си знам все пак, че ми е интересно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Нормално ли е?

Мнение от kirililiev » 20 Май 2011, 17:29

имах същия проблем,оказа се релето на климатика :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Нормално ли е?

Мнение от vladobate » 20 Май 2011, 23:31

kirililiev написа:имах същия проблем,оказа се релето на климатика :yes:

Демек колегата има предвид че са залепнали контактите на релето и не може да изключи предполагам. :yes: а колкото до това трябва ли да работи някаква перка след махане на контактния ключ единственото за което се сещам е перката за охлаждането на електронното управление на климатика , но мисля работи по-дълго от една минута и е съвсем лекичко като шум. Мисля е редно да се уточни за коя перка става на идея защото в случая говорим за климатичната и тя лесно може да се провери дали е същата която върти след махане на контакт или е някоя друга , макар че освен вископерката или електрическа ( на някои модели и на някой дет си е сложил вместо виското ) за друга не се сещам , е тая на вентилатора на парното не се брои пък и то е турбинка. Квото и да е не е редно да върти без контакт защото такива са ел. схемите приложени при БМВ иначе и аз съм виждал работещи ел. перки след неработещ вече двигател близо половин час след спирането и то това на VW , което е безмислено както описах в предния си пост. Успех.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook