проблем с оборотомера
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
проблем с оборотомера
Колеги, колата е е34 м50б20 мотор, 91 година. Оборотомера показва 6000 об. при движение със 140 км/ч. Скоростта е толкова - сверявам я с GPS.
Някой имал ли е такъв проблем ? Ако продължа да настъпвам, стрелката застава на 7000 и си седи там а колата си ускорява още
Някой имал ли е такъв проблем ? Ако продължа да настъпвам, стрелката застава на 7000 и си седи там а колата си ускорява още

Re: проблем с оборотомера
Някакъв шанс някой преди теб да е сменил таблото с такова от 518 (4 цилиндъра)?!?
- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
Re: проблем с оборотомера
Има такъв шанс, ама няма как да знам ... каква е логиката ако таблото е от 4 цилиндрова кола? От къде се четат оборотите ?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: проблем с оборотомера
Откакто имаш колата ли е така? Или от скоро...
- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
Re: проблем с оборотомера
Ненко Вранков написа:Откакто имаш колата ли е така? Или от скоро...
И двете - от скоро я имам


Ама през 3-то лице което не я е карало, и той беше учуден от оборотомера ... така че дали е подменен с такъв от 4 цил. кола се губи в мъглите на времето

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: проблем с оборотомера
Postman написа:Някакъв шанс някой преди теб да е сменил таблото с такова от 518 (4 цилиндъра)?!?
Май май това ще е. Ако не искаш да купуваш табло без да си сигурен, намери от някого и пробвай.
- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
Re: проблем с оборотомера
Еми ако няма други идеи, това ще направя. Ама ми е чудно, ако трябваше аз да го дизайнна, еку-то щеше да чете от някъде оборотите и то щеше да подава сигнал към оборотомера (примерно напрежение 0-5 в. без значение с колко цилиндъра е мотора)
Чета из нета следните мнения :
1) The RPM gauge is not controlled by a sensor at all. The engine's ignition system will have a tach output/driver from the ignition module that controls the tach - запалителната система подава импулси към оборотомера, при това положение е много логично 6 цилиндъра вместо 4 и ето ти обороти x 1.5 ...
2) No such thing as an ignition module on these cars. The output comes directly from the ECU which is reading the crank position sensor. - т.е. както аз си представям нещата, еку-то чете примерно от маховика и генерира сигнал към оборотомера, при това положение няма причина оборотомерите да са различни ...
Някой пробвал ли е да разменя табла, такъв ли е резултата (като моя проблем) ?
Чета из нета следните мнения :
1) The RPM gauge is not controlled by a sensor at all. The engine's ignition system will have a tach output/driver from the ignition module that controls the tach - запалителната система подава импулси към оборотомера, при това положение е много логично 6 цилиндъра вместо 4 и ето ти обороти x 1.5 ...
2) No such thing as an ignition module on these cars. The output comes directly from the ECU which is reading the crank position sensor. - т.е. както аз си представям нещата, еку-то чете примерно от маховика и генерира сигнал към оборотомера, при това положение няма причина оборотомерите да са различни ...
Някой пробвал ли е да разменя табла, такъв ли е резултата (като моя проблем) ?
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: проблем с оборотомера
Начи оборотомера взима сигнал от датчика на коляновият вал,обаче през еку-то.Явно или таблото прави мизерии или еку-то.Другото което се сещам с електронен километраж ли е или механичен?Ако е електронен направи един тахо тест.ПС Това да не е една зелена 34-ка,дето скоро се продаде тук?Успех в търсенето и безаварийни километри 

- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
Re: проблем с оборотомера
fox1981 написа:Начи оборотомера взима сигнал от датчика на коляновият вал,обаче през еку-то.Явно или таблото прави мизерии или еку-то.Другото което се сещам с електронен километраж ли е или механичен?Ако е електронен направи един тахо тест.ПС Това да не е една зелена 34-ка,дето скоро се продаде тук?Успех в търсенето и безаварийни километри
Да зелена софийска 520-ка. Хубава е колата, като купе е доста запазена, има си косури но ще ги оправя. И ми се иска да оправя и оборотомера

С електронен километраж е. Тахо тест? Какво е и как се прави ?
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: проблем с оборотомера
http://www.youtube.com/watch?v=HKbm9bSXo6g Не знам дали ще ти е от плза,но от опит глава не боли
тестът тръгва като натиснеш и задържиш дневния километраж , след това завърташ ключа в полу-контакт(втората позиция)и трябва да изглежда като на клипчето ако всичко е точно.

- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
Re: проблем с оборотомера
Хм, тахо теста изглежда ОК...
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: проблем с оборотомера
fox1981 написа:...но от опит глава не боли...
Боли, боли, че и кръвно се вдига


- KrasyEn4
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 25.12.2010
- Местоположение: Айтос
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 Touring
Re: проблем с оборотомера
Колега,на 100% оборотомера ти е от четирицилиндрова.Аз имах подобен проблем със старата ми Е30.Мотора беше 1,8 без оборотомер.Намерих табло с оборотомер,обаче от шестак 124коня.Излъга ме в оборотите -показваше по-малко.Резултата след префорсиране на двигатела = счупени клапани,пукната глава и бутало с дупка
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
Re: проблем с оборотомера
Аха. Кофти, съжалявам за мотора.
Ами ще търся обоиротомер тогава.
Ами ще търся обоиротомер тогава.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани