проблем с оборотомера

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

проблем с оборотомера

Мнение от nalexandrov » 16 Фев 2011, 0:56

Колеги, колата е е34 м50б20 мотор, 91 година. Оборотомера показва 6000 об. при движение със 140 км/ч. Скоростта е толкова - сверявам я с GPS.
Някой имал ли е такъв проблем ? Ако продължа да настъпвам, стрелката застава на 7000 и си седи там а колата си ускорява още :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: проблем с оборотомера

Мнение от Postman » 16 Фев 2011, 0:59

Някакъв шанс някой преди теб да е сменил таблото с такова от 518 (4 цилиндъра)?!?

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: проблем с оборотомера

Мнение от nalexandrov » 16 Фев 2011, 9:35

Има такъв шанс, ама няма как да знам ... каква е логиката ако таблото е от 4 цилиндрова кола? От къде се четат оборотите ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: проблем с оборотомера

Мнение от Ненко Вранков » 16 Фев 2011, 9:50

Откакто имаш колата ли е така? Или от скоро...

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: проблем с оборотомера

Мнение от nalexandrov » 16 Фев 2011, 10:28

Ненко Вранков написа:Откакто имаш колата ли е така? Или от скоро...


И двете - от скоро я имам :) Така я купих колата :)
Ама през 3-то лице което не я е карало, и той беше учуден от оборотомера ... така че дали е подменен с такъв от 4 цил. кола се губи в мъглите на времето :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: проблем с оборотомера

Мнение от Dirty M5 driveR » 16 Фев 2011, 17:45

Postman написа:Някакъв шанс някой преди теб да е сменил таблото с такова от 518 (4 цилиндъра)?!?


Май май това ще е. Ако не искаш да купуваш табло без да си сигурен, намери от някого и пробвай.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: проблем с оборотомера

Мнение от nalexandrov » 16 Фев 2011, 21:45

Еми ако няма други идеи, това ще направя. Ама ми е чудно, ако трябваше аз да го дизайнна, еку-то щеше да чете от някъде оборотите и то щеше да подава сигнал към оборотомера (примерно напрежение 0-5 в. без значение с колко цилиндъра е мотора)

Чета из нета следните мнения :

1) The RPM gauge is not controlled by a sensor at all. The engine's ignition system will have a tach output/driver from the ignition module that controls the tach - запалителната система подава импулси към оборотомера, при това положение е много логично 6 цилиндъра вместо 4 и ето ти обороти x 1.5 ...

2) No such thing as an ignition module on these cars. The output comes directly from the ECU which is reading the crank position sensor. - т.е. както аз си представям нещата, еку-то чете примерно от маховика и генерира сигнал към оборотомера, при това положение няма причина оборотомерите да са различни ...

Някой пробвал ли е да разменя табла, такъв ли е резултата (като моя проблем) ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: проблем с оборотомера

Мнение от fox1981 » 16 Фев 2011, 22:13

Начи оборотомера взима сигнал от датчика на коляновият вал,обаче през еку-то.Явно или таблото прави мизерии или еку-то.Другото което се сещам с електронен километраж ли е или механичен?Ако е електронен направи един тахо тест.ПС Това да не е една зелена 34-ка,дето скоро се продаде тук?Успех в търсенето и безаварийни километри :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: проблем с оборотомера

Мнение от nalexandrov » 17 Фев 2011, 16:53

fox1981 написа:Начи оборотомера взима сигнал от датчика на коляновият вал,обаче през еку-то.Явно или таблото прави мизерии или еку-то.Другото което се сещам с електронен километраж ли е или механичен?Ако е електронен направи един тахо тест.ПС Това да не е една зелена 34-ка,дето скоро се продаде тук?Успех в търсенето и безаварийни километри :bchug:


Да зелена софийска 520-ка. Хубава е колата, като купе е доста запазена, има си косури но ще ги оправя. И ми се иска да оправя и оборотомера :)
С електронен километраж е. Тахо тест? Какво е и как се прави ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: проблем с оборотомера

Мнение от fox1981 » 17 Фев 2011, 19:15

http://www.youtube.com/watch?v=HKbm9bSXo6g Не знам дали ще ти е от плза,но от опит глава не боли :mhihi: тестът тръгва като натиснеш и задържиш дневния километраж , след това завърташ ключа в полу-контакт(втората позиция)и трябва да изглежда като на клипчето ако всичко е точно.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: проблем с оборотомера

Мнение от nalexandrov » 17 Фев 2011, 21:21

Хм, тахо теста изглежда ОК...


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: проблем с оборотомера

Мнение от kemakozeE36 » 17 Фев 2011, 21:58

fox1981 написа:...но от опит глава не боли :mhihi: ...

Боли, боли, че и кръвно се вдига :mhihi:
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 25.12.2010
Местоположение: Айтос
Пол: Мъж
Кара: Е39 Touring

Re: проблем с оборотомера

Мнение от KrasyEn4 » 18 Фев 2011, 11:30

Колега,на 100% оборотомера ти е от четирицилиндрова.Аз имах подобен проблем със старата ми Е30.Мотора беше 1,8 без оборотомер.Намерих табло с оборотомер,обаче от шестак 124коня.Излъга ме в оборотите -показваше по-малко.Резултата след префорсиране на двигатела = счупени клапани,пукната глава и бутало с дупка
SAM_1136.JPG
SAM_1137.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Трябва да си богат, за да караш BMW!

Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: проблем с оборотомера

Мнение от nalexandrov » 18 Фев 2011, 14:32

Аха. Кофти, съжалявам за мотора.
Ами ще търся обоиротомер тогава.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook