Лули Е34 М50 Б20
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Лули Е34 М50 Б20
Колеги, моля който е запознат да ми отговори- каква е допустимата разлика на съпротивлението на лулите на мотора, при каква аплитуда работи оптимално, както и до колко ома най-много може да се вдигне съпротивлението, без да се отразява на работата на мотора. Благодаря
.

С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Лули Е34 М50 Б20
Допустимата разлика е 0 и само 0, ако не е 0 слагаш нова, а увеличаване на това дет искаш - успех ти желая. Относно амплитуда: някъде около 20 КилоВолта, незнам колко са и не ме интересува, може да ги провериш лично..
Не си прави експерименти със запалителната система, дане се запалиш и ти, другото го остави: компютър, кабели, бубини се намират, ама човешки живот лесно се създава, а как трепериш после над него
Не си прави експерименти със запалителната система, дане се запалиш и ти, другото го остави: компютър, кабели, бубини се намират, ама човешки живот лесно се създава, а как трепериш после над него

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Лули Е34 М50 Б20
pepitoooooooooo написа:...
Koлега, какво искаш да постигнеш?
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Лули Е34 М50 Б20
В старите руски книги, дето съм ги чел преди години точно се отразяваше каква трябва да е стойността при измерване с ом-метър на съпротивлението от единият край на един кабел до другият. Имаше описано и за допустими разлики и отклонение от нормите.
Пример- на един кабел от запалителната система измерен с ом-метър, в двата края, съпротивлението на кабела трябва да е да речем 5 ома. При разлика "+" "-" 1 ом, не се променя работата на мотора, това е допустима разлика. При съпротиивление по- малко от 4 ома, вече има неизправност и кабела трябва да се подмени. За изправността на всички кабели се процедира по същият начин и се подменят тези с различно съпротивление, за да се осигури оптимална работа на мотора.
Това според руските инженери......
А според немските- ?? как стоят нещата, моля който знае да ми отговори на въпроса , за което ще съм му благодарен.
Колко ома трябва да е съпротивлението на една лула от запалителната система, както и какви са допустимите стойности за отклонение. И какво ще стане при по-високо съпротивление, с половин или един ом примерно. Моля който знае, да сподели, тъй като не успявам да открия никъде такава информация. Белег за неизправност ли е увеличено съпротивление с 0,5 ома? При немците има ли "допуски" както при нас да речем и при руснаците. По-големите на години колеги ще ме разберат. От тях също очаквам отговор.
Благодаря.
Пример- на един кабел от запалителната система измерен с ом-метър, в двата края, съпротивлението на кабела трябва да е да речем 5 ома. При разлика "+" "-" 1 ом, не се променя работата на мотора, това е допустима разлика. При съпротиивление по- малко от 4 ома, вече има неизправност и кабела трябва да се подмени. За изправността на всички кабели се процедира по същият начин и се подменят тези с различно съпротивление, за да се осигури оптимална работа на мотора.
Това според руските инженери......
А според немските- ?? как стоят нещата, моля който знае да ми отговори на въпроса , за което ще съм му благодарен.
Колко ома трябва да е съпротивлението на една лула от запалителната система, както и какви са допустимите стойности за отклонение. И какво ще стане при по-високо съпротивление, с половин или един ом примерно. Моля който знае, да сподели, тъй като не успявам да открия никъде такава информация. Белег за неизправност ли е увеличено съпротивление с 0,5 ома? При немците има ли "допуски" както при нас да речем и при руснаците. По-големите на години колеги ще ме разберат. От тях също очаквам отговор.
Благодаря.

С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Лули Е34 М50 Б20
Бате в къф филм си се вкарал бе омбре, ке паса чико ???
, съпротивлението на даден кабел зависи от чистота на съдържащите го съставки, т.е. мед/бакър 50 %, ама другото кво е не е ясно. За измерване на специфично съпротивление на даден кабел се ползва супер апаратура, имам такава, но не я използвам щот имам компютърна програма с разни блокчета свързани и върши съшата работа
.
По твоя въпрос за съпротивлението на лулите и разлика от 0,5 ома: това е нищожно малко и може да си го преместиш у другия крачол. Допуски има навсякъде и във всичко, където няма допуски се касае за съвсем други неща, и досега в някои коли има съпротивления в кабелите към свещите, служат само за да премахват разни хармониций.
Просто спри да четеш електроника от 40-50-60 - те години, вече няма нищо общо.


По твоя въпрос за съпротивлението на лулите и разлика от 0,5 ома: това е нищожно малко и може да си го преместиш у другия крачол. Допуски има навсякъде и във всичко, където няма допуски се касае за съвсем други неща, и досега в някои коли има съпротивления в кабелите към свещите, служат само за да премахват разни хармониций.
Просто спри да четеш електроника от 40-50-60 - те години, вече няма нищо общо.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Лули Е34 М50 Б20
Здравей колега,
Ако приемем условно, че имаме Руска школа и Англо-саксонска школа ("западна" за по-кратко) нека разгледаме разликите между двете:
Руската е техническа, Западната е потребителска.
Руската школа изисква всеки агрегат и или механизъм да се продава с кутия или торбичка ЗИП и подробни чертежи и схеми.
Западната школа изисква продукта да се придружава със списък със сервизната мрежа в Европа и списък с условията, при които гаранцията НЕ важи.
И други разлики в този дух. Мисля, че идеята ми стана ясна.
Като вземеш тези разлики трябва да си на ясно защо не намираш информация като едно време с Ладата.
За лулите в книжката пише на колко км трябва да се подменят и подменяш и това е.
Здрави, прави, няма. Сменяш и това е. На този принцип е изградено западното общество, за разлика от източното...
Ние като сме по средата и цялата ни работа е един среден... ама това е друга тема.
Поздрави,
Д
Ако приемем условно, че имаме Руска школа и Англо-саксонска школа ("западна" за по-кратко) нека разгледаме разликите между двете:
Руската е техническа, Западната е потребителска.
Руската школа изисква всеки агрегат и или механизъм да се продава с кутия или торбичка ЗИП и подробни чертежи и схеми.
Западната школа изисква продукта да се придружава със списък със сервизната мрежа в Европа и списък с условията, при които гаранцията НЕ важи.
И други разлики в този дух. Мисля, че идеята ми стана ясна.
Като вземеш тези разлики трябва да си на ясно защо не намираш информация като едно време с Ладата.
За лулите в книжката пише на колко км трябва да се подменят и подменяш и това е.
Здрави, прави, няма. Сменяш и това е. На този принцип е изградено западното общество, за разлика от източното...
Ние като сме по средата и цялата ни работа е един среден... ама това е друга тема.
Поздрави,
Д

- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Лули Е34 М50 Б20
ddddk написа:Здравей колега,
Ако приемем условно, че имаме Руска школа и Англо-саксонска школа ("западна" за по-кратко) нека разгледаме разликите между двете:
Руската е техническа, Западната е потребителска.
Руската школа изисква всеки агрегат и или механизъм да се продава с кутия или торбичка ЗИП и подробни чертежи и схеми.
Западната школа изисква продукта да се придружава със списък със сервизната мрежа в Европа и списък с условията, при които гаранцията НЕ важи.
И други разлики в този дух. Мисля, че идеята ми стана ясна.
Като вземеш тези разлики трябва да си на ясно защо не намираш информация като едно време с Ладата.
За лулите в книжката пише на колко км трябва да се подменят и подменяш и това е.
Здрави, прави, няма. Сменяш и това е. На този принцип е изградено западното общество, за разлика от източното...
Ние като сме по средата и цялата ни работа е един среден... ама това е друга тема.
Поздрави,
Д
Общо взето нормално.Европееца знае само откъде се влиза в колата и откъде се сипва горивото и това го радва.Като изключиме тези роботи в завода другите са с две леви ръце.Ако руснаците ги нямаше сега за нашите коли една книга нямаше да има, особено па за техните си коли, който е отварял книга сигурно е останал с впечатление, че всичко е с цветни схеми, подробно описано кое как що и така


Re: Лули Е34 М50 Б20
@pepitoooooooooo,
по - добре кажи, какво те боли или какво си намислил. Разлика в съпротивлението между отделните лули има, няма начин и да няма. 5 % е нещо нормално. Освен това, самият софтуер е направен така, че разликите между отделните цилиндри се мерят в движение и доизглаждат. Затова е и адаптивната памет.
по - добре кажи, какво те боли или какво си намислил. Разлика в съпротивлението между отделните лули има, няма начин и да няма. 5 % е нещо нормално. Освен това, самият софтуер е направен така, че разликите между отделните цилиндри се мерят в движение и доизглаждат. Затова е и адаптивната памет.
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Лули Е34 М50 Б20
Благодаря Ви, момчета, че взимате участие. Не чета техническа литература вече
Карам по спомени от наученото преди години, че доста съм прочел
Ясно виждам, че вече ме разбрахте какво точно питам. Колко ома , или килоома
трябва да е съпротивлението на една лула? Ако някой знае конкретна цифра, моля да сподели. И адаптивната памет при каква амплитуда доизглажда ? При какво отклонение от нормалната стойност вече би дало грешка?
Тука отговарям и на колегата @2bar
Първо-- Благодаря ти за информацията!!
После- Тъй като ако приемем, че съм обикновен потребител на автомобила, нямам намерение да сменям лули на определен пробег, щото съм беден, а искам да разбера коя не работи правилно и примерно само нея да сменя.
И накрая- явно, че си по-грамотен технически от мен- При какви по-високи стойности на съпротивление може да се кара, без компа да хване грешка?
Ако някой колега се е занимавал да мери, моля да сподели. Ако няма нищо против, разбира се, тъй като това е информация, която се крие от сервизните работници в БМВ.
Поздрави на всички колеги.



Ясно виждам, че вече ме разбрахте какво точно питам. Колко ома , или килоома

Тука отговарям и на колегата @2bar

После- Тъй като ако приемем, че съм обикновен потребител на автомобила, нямам намерение да сменям лули на определен пробег, щото съм беден, а искам да разбера коя не работи правилно и примерно само нея да сменя.
И накрая- явно, че си по-грамотен технически от мен- При какви по-високи стойности на съпротивление може да се кара, без компа да хване грешка?
Ако някой колега се е занимавал да мери, моля да сподели. Ако няма нищо против, разбира се, тъй като това е информация, която се крие от сервизните работници в БМВ.
Поздрави на всички колеги.

С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
Re: Лули Е34 М50 Б20
Майна, преди малко хвърлих едно око на моите - Beru.
На самата лула пише 2 кОм, измерих 2,5 кОм. Трябва да се има предвид, че тези 2 кОм не е ясно при каква температура са, както и факта, че уреда е сравнително евтин. Та да не са +- 25%, ама поне едно +-15% сигурно са.
Но, лично аз не бих търсил в тази посока. Тези резистори се слагат за да предотвратяват смущения и общо взето дали 1,5 кОм, 2 кОм или 2,5 кОм е все тая. Виж ако някоя лула има връзка към маса или с други думи нарушено съпротивление, вече е възможно там да е проблема. Всичко това се вижда на елкон. Без....мъчна работа.
Другото е обичайните заподозрени - дюзи, свещи, компресия, времена на впръскване. Има един резистор, който се намира в пласмасовата лайсна, където са кабелите за дюзите и бобините - с него се мери и регулира тока в първичната верига на запалването - там обиновено стават мизерии. Другото предполагам, че го знаеш - не е препоръчително да се смесват бобини от различни производители.
На самата лула пише 2 кОм, измерих 2,5 кОм. Трябва да се има предвид, че тези 2 кОм не е ясно при каква температура са, както и факта, че уреда е сравнително евтин. Та да не са +- 25%, ама поне едно +-15% сигурно са.
Но, лично аз не бих търсил в тази посока. Тези резистори се слагат за да предотвратяват смущения и общо взето дали 1,5 кОм, 2 кОм или 2,5 кОм е все тая. Виж ако някоя лула има връзка към маса или с други думи нарушено съпротивление, вече е възможно там да е проблема. Всичко това се вижда на елкон. Без....мъчна работа.
Другото е обичайните заподозрени - дюзи, свещи, компресия, времена на впръскване. Има един резистор, който се намира в пласмасовата лайсна, където са кабелите за дюзите и бобините - с него се мери и регулира тока в първичната верига на запалването - там обиновено стават мизерии. Другото предполагам, че го знаеш - не е препоръчително да се смесват бобини от различни производители.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Лули Е34 М50 Б20
Имал съм лично М50 с 1КΩ съпротивление на лулите и такъв с 2КΩ .. на самите лули си пише съпротивлението. Сменял съм ги и разлика в работата на мотора - НЯМА. Това съпротивление е главно да не се предизвикват смущения на останала електроника по колата... не е фатално за такива малки отклонения... Ако лулата е за смяна то:
1. Съпротивлението й си е в норми, но каучуковата изолация е напукана.
2. Видимо е в добро състояние, но съпротивлението и е в пъти по-голямо, в някои случаи стига и до МΩ...
1. Съпротивлението й си е в норми, но каучуковата изолация е напукана.
2. Видимо е в добро състояние, но съпротивлението и е в пъти по-голямо, в някои случаи стига и до МΩ...
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: Лули Е34 М50 Б20
NikiNikolov написа:... служат само за да премахват разни хармониций.
...
хармониций - виден римски електротехник от времето на Цезар.




- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Лули Е34 М50 Б20
боли ме гъзо за тоз римлянин, кво да се прави, не може да си добър във всичко 

- gi4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: Лули Е34 М50 Б20
@2bar написа: Има един резистор, който се намира в пласмасовата лайсна, където са кабелите за дюзите и бобините - с него се мери и регулира тока в първичната верига на запалването - там обиновено стават мизерии. Другото предполагам, че го знаеш - не е препоръчително да се смесват бобини от различни производители.
колеги, някой знае ли стойностите на този резистор, както и как се отразява липсата му на работата на двигателя...че изпод многото тиксо се наблюдават липси

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани