Лули Е34 М50 Б20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Лули Е34 М50 Б20

Мнение от Stoqnov_ » 12 Фев 2011, 20:05

Колеги, моля който е запознат да ми отговори- каква е допустимата разлика на съпротивлението на лулите на мотора, при каква аплитуда работи оптимално, както и до колко ома най-много може да се вдигне съпротивлението, без да се отразява на работата на мотора. Благодаря :) .
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от NikiNikolov » 12 Фев 2011, 22:01

Допустимата разлика е 0 и само 0, ако не е 0 слагаш нова, а увеличаване на това дет искаш - успех ти желая. Относно амплитуда: някъде около 20 КилоВолта, незнам колко са и не ме интересува, може да ги провериш лично..

Не си прави експерименти със запалителната система, дане се запалиш и ти, другото го остави: компютър, кабели, бубини се намират, ама човешки живот лесно се създава, а как трепериш после над него :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от Ненко Вранков » 13 Фев 2011, 9:09

pepitoooooooooo написа:...

Koлега, какво искаш да постигнеш?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от Stoqnov_ » 13 Фев 2011, 9:56

В старите руски книги, дето съм ги чел преди години точно се отразяваше каква трябва да е стойността при измерване с ом-метър на съпротивлението от единият край на един кабел до другият. Имаше описано и за допустими разлики и отклонение от нормите.
Пример- на един кабел от запалителната система измерен с ом-метър, в двата края, съпротивлението на кабела трябва да е да речем 5 ома. При разлика "+" "-" 1 ом, не се променя работата на мотора, това е допустима разлика. При съпротиивление по- малко от 4 ома, вече има неизправност и кабела трябва да се подмени. За изправността на всички кабели се процедира по същият начин и се подменят тези с различно съпротивление, за да се осигури оптимална работа на мотора.
Това според руските инженери......
А според немските- ?? как стоят нещата, моля който знае да ми отговори на въпроса , за което ще съм му благодарен.
Колко ома трябва да е съпротивлението на една лула от запалителната система, както и какви са допустимите стойности за отклонение. И какво ще стане при по-високо съпротивление, с половин или един ом примерно. Моля който знае, да сподели, тъй като не успявам да открия никъде такава информация. Белег за неизправност ли е увеличено съпротивление с 0,5 ома? При немците има ли "допуски" както при нас да речем и при руснаците. По-големите на години колеги ще ме разберат. От тях също очаквам отговор.
Благодаря. :)
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от NikiNikolov » 13 Фев 2011, 10:34

Бате в къф филм си се вкарал бе омбре, ке паса чико ??? :kuku: , съпротивлението на даден кабел зависи от чистота на съдържащите го съставки, т.е. мед/бакър 50 %, ама другото кво е не е ясно. За измерване на специфично съпротивление на даден кабел се ползва супер апаратура, имам такава, но не я използвам щот имам компютърна програма с разни блокчета свързани и върши съшата работа :mhihi: .

По твоя въпрос за съпротивлението на лулите и разлика от 0,5 ома: това е нищожно малко и може да си го преместиш у другия крачол. Допуски има навсякъде и във всичко, където няма допуски се касае за съвсем други неща, и досега в някои коли има съпротивления в кабелите към свещите, служат само за да премахват разни хармониций.

Просто спри да четеш електроника от 40-50-60 - те години, вече няма нищо общо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от ddddk » 13 Фев 2011, 10:41

Здравей колега,

Ако приемем условно, че имаме Руска школа и Англо-саксонска школа ("западна" за по-кратко) нека разгледаме разликите между двете:

Руската е техническа, Западната е потребителска.

Руската школа изисква всеки агрегат и или механизъм да се продава с кутия или торбичка ЗИП и подробни чертежи и схеми.

Западната школа изисква продукта да се придружава със списък със сервизната мрежа в Европа и списък с условията, при които гаранцията НЕ важи.

И други разлики в този дух. Мисля, че идеята ми стана ясна.

Като вземеш тези разлики трябва да си на ясно защо не намираш информация като едно време с Ладата.

За лулите в книжката пише на колко км трябва да се подменят и подменяш и това е.
Здрави, прави, няма. Сменяш и това е. На този принцип е изградено западното общество, за разлика от източното...
Ние като сме по средата и цялата ни работа е един среден... ама това е друга тема.

Поздрави,
Д
Изображение


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от kemakozeE36 » 13 Фев 2011, 11:48

ddddk написа:Здравей колега,

Ако приемем условно, че имаме Руска школа и Англо-саксонска школа ("западна" за по-кратко) нека разгледаме разликите между двете:

Руската е техническа, Западната е потребителска.

Руската школа изисква всеки агрегат и или механизъм да се продава с кутия или торбичка ЗИП и подробни чертежи и схеми.

Западната школа изисква продукта да се придружава със списък със сервизната мрежа в Европа и списък с условията, при които гаранцията НЕ важи.

И други разлики в този дух. Мисля, че идеята ми стана ясна.

Като вземеш тези разлики трябва да си на ясно защо не намираш информация като едно време с Ладата.

За лулите в книжката пише на колко км трябва да се подменят и подменяш и това е.
Здрави, прави, няма. Сменяш и това е. На този принцип е изградено западното общество, за разлика от източното...
Ние като сме по средата и цялата ни работа е един среден... ама това е друга тема.

Поздрави,
Д

Общо взето нормално.Европееца знае само откъде се влиза в колата и откъде се сипва горивото и това го радва.Като изключиме тези роботи в завода другите са с две леви ръце.Ако руснаците ги нямаше сега за нашите коли една книга нямаше да има, особено па за техните си коли, който е отварял книга сигурно е останал с впечатление, че всичко е с цветни схеми, подробно описано кое как що и така ;)
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от @2bar » 13 Фев 2011, 12:40

@pepitoooooooooo,

по - добре кажи, какво те боли или какво си намислил. Разлика в съпротивлението между отделните лули има, няма начин и да няма. 5 % е нещо нормално. Освен това, самият софтуер е направен така, че разликите между отделните цилиндри се мерят в движение и доизглаждат. Затова е и адаптивната памет.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от Stoqnov_ » 13 Фев 2011, 13:13

Благодаря Ви, момчета, че взимате участие. Не чета техническа литература вече :D Карам по спомени от наученото преди години, че доста съм прочел :D :D
Ясно виждам, че вече ме разбрахте какво точно питам. Колко ома , или килоома :D трябва да е съпротивлението на една лула? Ако някой знае конкретна цифра, моля да сподели. И адаптивната памет при каква амплитуда доизглажда ? При какво отклонение от нормалната стойност вече би дало грешка?
Тука отговарям и на колегата @2bar :D Първо-- Благодаря ти за информацията!!
После- Тъй като ако приемем, че съм обикновен потребител на автомобила, нямам намерение да сменям лули на определен пробег, щото съм беден, а искам да разбера коя не работи правилно и примерно само нея да сменя.
И накрая- явно, че си по-грамотен технически от мен- При какви по-високи стойности на съпротивление може да се кара, без компа да хване грешка?
Ако някой колега се е занимавал да мери, моля да сподели. Ако няма нищо против, разбира се, тъй като това е информация, която се крие от сервизните работници в БМВ.
Поздрави на всички колеги. ;)
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от @2bar » 13 Фев 2011, 15:21

Майна, преди малко хвърлих едно око на моите - Beru.

На самата лула пише 2 кОм, измерих 2,5 кОм. Трябва да се има предвид, че тези 2 кОм не е ясно при каква температура са, както и факта, че уреда е сравнително евтин. Та да не са +- 25%, ама поне едно +-15% сигурно са.

Но, лично аз не бих търсил в тази посока. Тези резистори се слагат за да предотвратяват смущения и общо взето дали 1,5 кОм, 2 кОм или 2,5 кОм е все тая. Виж ако някоя лула има връзка към маса или с други думи нарушено съпротивление, вече е възможно там да е проблема. Всичко това се вижда на елкон. Без....мъчна работа.

Другото е обичайните заподозрени - дюзи, свещи, компресия, времена на впръскване. Има един резистор, който се намира в пласмасовата лайсна, където са кабелите за дюзите и бобините - с него се мери и регулира тока в първичната верига на запалването - там обиновено стават мизерии. Другото предполагам, че го знаеш - не е препоръчително да се смесват бобини от различни производители.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от Ненко Вранков » 13 Фев 2011, 19:53

Имал съм лично М50 с 1КΩ съпротивление на лулите и такъв с 2КΩ .. на самите лули си пише съпротивлението. Сменял съм ги и разлика в работата на мотора - НЯМА. Това съпротивление е главно да не се предизвикват смущения на останала електроника по колата... не е фатално за такива малки отклонения... Ако лулата е за смяна то:
1. Съпротивлението й си е в норми, но каучуковата изолация е напукана.
2. Видимо е в добро състояние, но съпротивлението и е в пъти по-голямо, в някои случаи стига и до МΩ...

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от TheBoss » 17 Фев 2011, 13:37

NikiNikolov написа:... служат само за да премахват разни хармониций.
...

хармониций - виден римски електротехник от времето на Цезар. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от NikiNikolov » 17 Фев 2011, 16:53

боли ме гъзо за тоз римлянин, кво да се прави, не може да си добър във всичко :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 24.02.2010
Местоположение: Хисар
Пол: Мъж
Кара: -ше Е34 525 м50

Re: Лули Е34 М50 Б20

Мнение от gi4o » 24 Авг 2011, 16:14

@2bar написа: Има един резистор, който се намира в пласмасовата лайсна, където са кабелите за дюзите и бобините - с него се мери и регулира тока в първичната верига на запалването - там обиновено стават мизерии. Другото предполагам, че го знаеш - не е препоръчително да се смесват бобини от различни производители.

колеги, някой знае ли стойностите на този резистор, както и как се отразява липсата му на работата на двигателя...че изпод многото тиксо се наблюдават липси :confused:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook