Кормилна кутия - проблем...

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 15.12.2004
Местоположение: София

Кормилна кутия - проблем...

Мнение от JP » 26 Сеп 2005, 17:47

Значи, още като си купих колата имаше луфт във волана, малко по-голям от обичайното... При каране на прав път, като подам газ и колата почва да носи ту наляво, ту надясно... Е, не искам да се вманиачавам, но при скорост от 160 нагоре ме хваща шубе заради това носене... :uups: Като попрочетох тук там се оказа, че най-вероятно се дължи на износване на зъбчатките в кормилната кутия... От БМВ отстраняват този дефект в по-късните модели /май от 1992 нататък/, но не си спомням от кога точно... Колата ми е 1990, М50Б20...
Някой знае ли нещо по въпроса... И евентуално за колко може да се намери "на старо" кормилна кутия от Е34 1993-94...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 26 Сеп 2005, 17:52

Пробва ли да и обереш луфта с това болче,което е на кутията отгоре?

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Кормилна кутия - проблем...

Мнение от Penchev » 26 Сеп 2005, 18:13

JP написа:Значи, още като си купих колата имаше луфт във волана, малко по-голям от обичайното... При каране на прав път, като подам газ и колата почва да носи ту наляво, ту надясно... Е, не искам да се вманиачавам, но при скорост от 160 нагоре ме хваща шубе заради това носене... :uups: Като попрочетох тук там се оказа, че най-вероятно се дължи на износване на зъбчатките в кормилната кутия... От БМВ отстраняват този дефект в по-късните модели /май от 1992 нататък/, но не си спомням от кога точно... Колата ми е 1990, М50Б20...
Някой знае ли нещо по въпроса... И евентуално за колко може да се намери "на старо" кормилна кутия от Е34 1993-94...


Колега, и аз съм така.Смених я не отдавна тая въпросната кормилна кутия с уж по-добра,но проблема остана ... :roll: Почнаха да ми се въртят разни мрачни мисли в главата,че нарастването на това сеене с повишаването на скороста може би да е от нещо друго ... Но наскоро направих един опит на черен път се движих съвсем леко,свалих прозореца и гледах предната гума от мойта страна как като стъпваше по разните камъни и неравности се мърдаше ту наляво,ту надясно сякаш аз местя волана а даже напротив аз го държах яко и с 2-те ръце така,че да не давам възможност да се движи :!: Цялата предница ми е здрава,но в крайна сметка ще я рециклирам тая кутия защото парите летят навятъра :confused:

С какъв размер гуми си караш колата ? Колкото са по-широки,толкова е по-голям ефекта от сеенето :idea:


Георги Пенчев
Изображение

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Georgi » 26 Сеп 2005, 19:21

А втулката на спомагателния хебел проверихте ли :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 15.12.2004
Местоположение: София

Мнение от JP » 26 Сеп 2005, 21:40

Breyton, обрахме го луфта... Волана ми се втвърди в крайните положения, но проблемът остана...

Penchev, 225/60/15 летни и 195/65/15 зимни... И при двата вида е почти същото, но май с летните е по-осезаемо... Смених амортисьори, биалетки и тампони на носачи... Ходих после на друг майстор, който ми каза, че предницата ми е абсолютно здрава...

Georgi, това не съм го проверил... Къде се намира този хебел? Ще отида пак на майстор да го види... Имало накакъв майстор в София, в Младост... Жан се казвал... Той бил специалист по кормилни кутии... Някой има ли му координатите? :help:

Гадна работа... Направо ми се счупва кефа от самото каране... Благодаря за отговорите...

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 26 Сеп 2005, 23:36

На кормилното управление отпред имаш 2 хебела - единия на кормилната кутия а другия отдругата страна на надлъжната кормилна щанга :arrow: паразитен хебел :idea:

За "Жизет" и въпросният Жан аз не ти препоръчвам :!: Правил съм рейка на служебната кола и ни пробутаха излъскана ужким перфектна а след 10 дена започна да затяга на всеки 90 градуса при въртене на волана ама такова затягане,че щях да се блъсна няколко пъти за няколко минути от това,че не мога да върна дори на сила волана в изходна позиция :shock: :shock: :evil: :evil:

Чувам добри думи за някакви хора в МЕИ,но никога не съм ходил при тях и не им знам кординатите ....


Георги Пенчев
Изображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 27 Сеп 2005, 17:56

Пробвай следното: ускорявай плавно, без да държиш волана (за целта предницата не трябва да ти тегли) и следи какво прави волана на 80-100-110-120-> км/ч. Провери дали волана не ти вибрира...
После пробвай от 140-150 км/ч да спираш не много плавно, но и не рязко (нещо средно, което ще ти натовари автомобила, амортисьорите, предницата, носачите..) и минавайки през 120-100-90 км/ч следи пак за вибрации.
Напиши след това какво е излезнало.

ПП. Вероятен проблем, също така могат да са износени/"тръгнали" лагери на главини...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 15.12.2004
Местоположение: София

Мнение от JP » 27 Сеп 2005, 19:02

Ще пробвам това със скоростта, но трябва да отида на естакадата за летището май... Защото не се сещам в София друго място, където да караш с толкова без да има вероятност да те гепнат... :mhihi:
Колкото до лагерите - ако бяха разбити, не трябва ли да има виене някакво... При мен е тихо...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 24.01.2005
Местоположение: София

Мнение от plamenppppp » 28 Сеп 2005, 21:01

Чувал съм , че подобно сеене се получавало при омекване на тампоните на носачите ! Иначе здрави - но омеквали и правели тези номера . И при мен го има - но явно още в начален стадий. И аз така проверявам предницата - всичко е бетон ! А иначе най се усеща при мен , когато карам в онези коловози които са се получили от тировете през жегите ,когато асфалта омекне! Аз поне мисля че тия тампони са причината . Те между другото можели да се сменят - избивали се на преса , но честно казано не съм ги срещал като резервна част по магазините - в повечето случаи продават целия носач със шарнирния болт и тампона ! :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

ре

Мнение от slavianko » 29 Сеп 2005, 10:33

И при мен го имаше същият проблем. Само че аз го реших по друг начин. Не знам дали сте виждали на мерцедес 124 има един амортисиор които да убива такива вибрации. Направих на моето същият просто си го приспособих по същият начин. На мен също ми казаха че е от тампоните на носачите и и че ми били здрави но омекнали и че нямало как да ги сменя само тях. Проблема ми изчезна с този допълнителен амортисиор. После обаче намерих такива тампони и ги смених и тях. Не са по скъпи от 40 лв. за бройка, оказа се че ги продават и могат да се сменят. Въпреки всичко амортисиора си го оставих. Дори смятам че с него върви доста по плавно и не усещаш никакви неравности.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 15.12.2004
Местоположение: София

Мнение от JP » 29 Сеп 2005, 10:56

Slavianko, това звучи интересно... Кажи откъде си ги купил тези тампони?
А амортисьорът къде и как точно е монтиран? :roll:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 29 Сеп 2005, 18:27

slavianko направо изби рибата :shock: :shock:

Моля те,разкажи по-подробно за този амортесьор - все съм гледал Мерцедес-и отдолу по ходовите части,но такова нещо не съм забелязал,не съм и чувал да се говори :roll:


Георги Пенчев
Изображение

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 29 Сеп 2005, 18:34

ако ви е интересно ще снимам механична рейка от Е36 , има амортесьор закрепен на нея успоредно ( оригинално си е там)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 24.01.2005
Местоположение: София

Мнение от plamenppppp » 29 Сеп 2005, 21:57

Да де - но Е34 не е с рейка а с кутия ??? :?: :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e63 3.0 i, Х1 е84 35 i
Мечтае да кара: м5

Мнение от popai » 30 Сеп 2005, 0:55

интересно ми стана това хора, че го имам същия проблем и се чудя и аз дали е от кормилната кутия, има много малък луфт, на 2 пъти ми се случва при висока скорост над 160и особено при вятър много странно се държи колата, чак се стряскам че ще изляза от пътя, ако наистина са тия тампони ще е добре, ще ги сменя да видим какво ще стане...

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook