Кормилна кутия - проблем...
Модератор: Технически модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кормилна кутия - проблем...
Значи, още като си купих колата имаше луфт във волана, малко по-голям от обичайното... При каране на прав път, като подам газ и колата почва да носи ту наляво, ту надясно... Е, не искам да се вманиачавам, но при скорост от 160 нагоре ме хваща шубе заради това носене...
Като попрочетох тук там се оказа, че най-вероятно се дължи на износване на зъбчатките в кормилната кутия... От БМВ отстраняват този дефект в по-късните модели /май от 1992 нататък/, но не си спомням от кога точно... Колата ми е 1990, М50Б20...
Някой знае ли нещо по въпроса... И евентуално за колко може да се намери "на старо" кормилна кутия от Е34 1993-94...

Някой знае ли нещо по въпроса... И евентуално за колко може да се намери "на старо" кормилна кутия от Е34 1993-94...
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Кормилна кутия - проблем...
JP написа:Значи, още като си купих колата имаше луфт във волана, малко по-голям от обичайното... При каране на прав път, като подам газ и колата почва да носи ту наляво, ту надясно... Е, не искам да се вманиачавам, но при скорост от 160 нагоре ме хваща шубе заради това носене...Като попрочетох тук там се оказа, че най-вероятно се дължи на износване на зъбчатките в кормилната кутия... От БМВ отстраняват този дефект в по-късните модели /май от 1992 нататък/, но не си спомням от кога точно... Колата ми е 1990, М50Б20...
Някой знае ли нещо по въпроса... И евентуално за колко може да се намери "на старо" кормилна кутия от Е34 1993-94...
Колега, и аз съм така.Смених я не отдавна тая въпросната кормилна кутия с уж по-добра,но проблема остана ...



С какъв размер гуми си караш колата ? Колкото са по-широки,толкова е по-голям ефекта от сеенето

Георги Пенчев
Breyton, обрахме го луфта... Волана ми се втвърди в крайните положения, но проблемът остана...
Penchev, 225/60/15 летни и 195/65/15 зимни... И при двата вида е почти същото, но май с летните е по-осезаемо... Смених амортисьори, биалетки и тампони на носачи... Ходих после на друг майстор, който ми каза, че предницата ми е абсолютно здрава...
Georgi, това не съм го проверил... Къде се намира този хебел? Ще отида пак на майстор да го види... Имало накакъв майстор в София, в Младост... Жан се казвал... Той бил специалист по кормилни кутии... Някой има ли му координатите?
Гадна работа... Направо ми се счупва кефа от самото каране... Благодаря за отговорите...
Penchev, 225/60/15 летни и 195/65/15 зимни... И при двата вида е почти същото, но май с летните е по-осезаемо... Смених амортисьори, биалетки и тампони на носачи... Ходих после на друг майстор, който ми каза, че предницата ми е абсолютно здрава...
Georgi, това не съм го проверил... Къде се намира този хебел? Ще отида пак на майстор да го види... Имало накакъв майстор в София, в Младост... Жан се казвал... Той бил специалист по кормилни кутии... Някой има ли му координатите?

Гадна работа... Направо ми се счупва кефа от самото каране... Благодаря за отговорите...
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
На кормилното управление отпред имаш 2 хебела - единия на кормилната кутия а другия отдругата страна на надлъжната кормилна щанга
паразитен хебел
За "Жизет" и въпросният Жан аз не ти препоръчвам
Правил съм рейка на служебната кола и ни пробутаха излъскана ужким перфектна а след 10 дена започна да затяга на всеки 90 градуса при въртене на волана ама такова затягане,че щях да се блъсна няколко пъти за няколко минути от това,че не мога да върна дори на сила волана в изходна позиция
Чувам добри думи за някакви хора в МЕИ,но никога не съм ходил при тях и не им знам кординатите ....
Георги Пенчев


За "Жизет" и въпросният Жан аз не ти препоръчвам





Чувам добри думи за някакви хора в МЕИ,но никога не съм ходил при тях и не им знам кординатите ....
Георги Пенчев
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Пробвай следното: ускорявай плавно, без да държиш волана (за целта предницата не трябва да ти тегли) и следи какво прави волана на 80-100-110-120-> км/ч. Провери дали волана не ти вибрира...
После пробвай от 140-150 км/ч да спираш не много плавно, но и не рязко (нещо средно, което ще ти натовари автомобила, амортисьорите, предницата, носачите..) и минавайки през 120-100-90 км/ч следи пак за вибрации.
Напиши след това какво е излезнало.
ПП. Вероятен проблем, също така могат да са износени/"тръгнали" лагери на главини...
После пробвай от 140-150 км/ч да спираш не много плавно, но и не рязко (нещо средно, което ще ти натовари автомобила, амортисьорите, предницата, носачите..) и минавайки през 120-100-90 км/ч следи пак за вибрации.
Напиши след това какво е излезнало.
ПП. Вероятен проблем, също така могат да са износени/"тръгнали" лагери на главини...
- plamenppppp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: 24.01.2005
- Местоположение: София
Чувал съм , че подобно сеене се получавало при омекване на тампоните на носачите ! Иначе здрави - но омеквали и правели тези номера . И при мен го има - но явно още в начален стадий. И аз така проверявам предницата - всичко е бетон ! А иначе най се усеща при мен , когато карам в онези коловози които са се получили от тировете през жегите ,когато асфалта омекне! Аз поне мисля че тия тампони са причината . Те между другото можели да се сменят - избивали се на преса , но честно казано не съм ги срещал като резервна част по магазините - в повечето случаи продават целия носач със шарнирния болт и тампона ! 

- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
ре
И при мен го имаше същият проблем. Само че аз го реших по друг начин. Не знам дали сте виждали на мерцедес 124 има един амортисиор които да убива такива вибрации. Направих на моето същият просто си го приспособих по същият начин. На мен също ми казаха че е от тампоните на носачите и и че ми били здрави но омекнали и че нямало как да ги сменя само тях. Проблема ми изчезна с този допълнителен амортисиор. После обаче намерих такива тампони и ги смених и тях. Не са по скъпи от 40 лв. за бройка, оказа се че ги продават и могат да се сменят. Въпреки всичко амортисиора си го оставих. Дори смятам че с него върви доста по плавно и не усещаш никакви неравности.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
slavianko направо изби рибата
Моля те,разкажи по-подробно за този амортесьор - все съм гледал Мерцедес-и отдолу по ходовите части,но такова нещо не съм забелязал,не съм и чувал да се говори
Георги Пенчев


Моля те,разкажи по-подробно за този амортесьор - все съм гледал Мерцедес-и отдолу по ходовите части,но такова нещо не съм забелязал,не съм и чувал да се говори

Георги Пенчев
- popai
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 339
- Регистриран на: 1.11.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: e63 3.0 i, Х1 е84 35 i
- Мечтае да кара: м5
интересно ми стана това хора, че го имам същия проблем и се чудя и аз дали е от кормилната кутия, има много малък луфт, на 2 пъти ми се случва при висока скорост над 160и особено при вятър много странно се държи колата, чак се стряскам че ще изляза от пътя, ако наистина са тия тампони ще е добре, ще ги сменя да видим какво ще стане...
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани