Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
Колеги имам съмнения за проблем в едно от двете и искам да ги изключа. Доколкото знам EWS-а бива търсен от DME-то и се маха с препрограмиране на DME-то да не търси EWS - има ли по-лесен начин и ако не, как на практика се прави програмирането- къде, колко $$$
За алармата не знам много и ще съм благодарен за малко разяснения
Колата е 04/95 520iA, инфраред дистанционно (ключа) с 2 копчета
Благодаря предварително
За алармата не знам много и ще съм благодарен за малко разяснения
Колата е 04/95 520iA, инфраред дистанционно (ключа) с 2 копчета
Благодаря предварително
Последна промяна Djelebov на 19 Яну 2011, 23:14, променена общо 1 път

- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
Djelebov написа:Колеги имам съмнения за проблем в едно от двете и искам да ги изключа. Доколкото знам EWS-а бива търсен от DME-то и се маха с препрограмиране на DME-то да не търси EWS - има ли по лесен начин и ако не, как на практика се прави програмирането- къде, колко $$$
За алармата не знам много и ще съм благодарен за малко разяснения
Колата е 04/95 520iA, инфраред дистанционно (ключа) с 2 копчета
Благодаря предварително


- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
Да, то не е съвсем
, щото колата за малко да си остане там за дълго, точно заради алармата или EWS-a.


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
На кратко...проблем с трудно първо палене за деня и много лоша работа на мотора, който се явява само, ако колата е била заключена с копчето на ключа, което включва алармата. Ако предния ден съм заключил със самия ключ (ключалката на вратата), проблема го няма
. Тествано е многократно в продължение на месеци, не е съвпадение. Проблема е много стар, писах тема за него преди година, но за съжаление чак преди няколко месеца направих връзка с алармата. Всичко друго по електрониката и механиката на колата е проверено още преди да забележа, че при изключена аларма проблема отпада. Остава аларма и EWS.


Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
стига бе
, ти направо утрепа всичи с такава връзка. ма знае ли човек...
доколкото ми е известно между двете системи няма връзка. едното е просто аларма, а другото имобилайзер. DWA просто следи дали нещо не е отворено или няма счупен джам (най - общо казано), а EWS възпрепятства запалването с друг (преправен, изкопиран и т.н.) ключ.
с две думи, след като пали не би трябвало да е EWS. макар, че и DWA не би трябвало да е, защото тя е само за наблюдение.
освен включвайки алармата (или заключвайки колата с копчето на ключа) по някакъв начин да пада акумулатора? гледал ли си (мерил) напрежението при стартиране?

доколкото ми е известно между двете системи няма връзка. едното е просто аларма, а другото имобилайзер. DWA просто следи дали нещо не е отворено или няма счупен джам (най - общо казано), а EWS възпрепятства запалването с друг (преправен, изкопиран и т.н.) ключ.
с две думи, след като пали не би трябвало да е EWS. макар, че и DWA не би трябвало да е, защото тя е само за наблюдение.
освен включвайки алармата (или заключвайки колата с копчето на ключа) по някакъв начин да пада акумулатора? гледал ли си (мерил) напрежението при стартиране?
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
EWS-a е свързан с DME и му подава сигнал, без който компютъра не дава сигнал към бобините. Не смятам че има проблем с EWS-a като чипове в ключа или приемник в ключалката и т.н., а по-скоро ако има, е в самия модул или кабелите от и към него. Без модула обаче колата не може да работи, така че не мога простода го махна, за проба.
За алармата гледах схеми в е34 Electrical Troubleshooting manual '95. Честно казано не разбрах много и затова се надявам някой да каже как се изключва напълно, за да отпадне като вариант.
Знам, че такива проблеми са рядкост, но се случват, ето пример
с е32 http://www.youtube.com/watch?v=XcBdv9dUOe0
За мен по важния въпрос си остава как да махна EWS-a и Алармата
За алармата гледах схеми в е34 Electrical Troubleshooting manual '95. Честно казано не разбрах много и затова се надявам някой да каже как се изключва напълно, за да отпадне като вариант.
Знам, че такива проблеми са рядкост, но се случват, ето пример
с е32 http://www.youtube.com/watch?v=XcBdv9dUOe0
За мен по важния въпрос си остава как да махна EWS-a и Алармата


Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
EWS-a си написал, как се маха - трябва да се смени софтуера в DME. Лично аз не бих го направил, защото не се знае, на какъв софтуер ще попаднеш. Да не стане оправихме едното, развалихме другото.
DWA се чете, ама с кодочетец на BMW. В тоя ред на мисли, ако ти се дават пари нищо не пречи да се прочете, може и да има записана грешка.
Нищо не пишеш, какво се случва със светодиода, който е на таблото. Мига, не мига, свети постояно? Имаше някакви индикации, кое, какво означава. И най - важното дали свети или мига, или там каквото се случва по един и същ начин, когато заключваш с ключа и с копчето.
Има описано някакво деактивиране на DWA, но то е при положение, че не можеш да я деактивираш с ключа или копчето. Не знам, дали е същото.
DWA се чете, ама с кодочетец на BMW. В тоя ред на мисли, ако ти се дават пари нищо не пречи да се прочете, може и да има записана грешка.
Нищо не пишеш, какво се случва със светодиода, който е на таблото. Мига, не мига, свети постояно? Имаше някакви индикации, кое, какво означава. И най - важното дали свети или мига, или там каквото се случва по един и същ начин, когато заключваш с ключа и с копчето.
Има описано някакво деактивиране на DWA, но то е при положение, че не можеш да я деактивираш с ключа или копчето. Не знам, дали е същото.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
значи първо - Е32 с EWS няма, поради простата причина че EWS-а се монтира след средата на 94-та година, а това което виждаш в клипа е проблем с DWA.
По нататък освен с "чипосване" другия вариант който ми идва на акъла е да се извади "чипа" от ключа, и заедно с антената на транспондера да се омотае в изолирбанд и да се скрие някъде в кормилната конзола.
По нататък освен с "чипосване" другия вариант който ми идва на акъла е да се извади "чипа" от ключа, и заедно с антената на транспондера да се омотае в изолирбанд и да се скрие някъде в кормилната конзола.


Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
и като го махнеш и скриеш в кормилната конзола, какво точно му деактивираш? според мен нищо.
по - добре да даде малко пари, да прочетат DWA или да провери поне нещата, които по принцип дават фира - кабелен сноп, датчик за хориз. положение, машинки на вратите.
по - добре да даде малко пари, да прочетат DWA или да провери поне нещата, които по принцип дават фира - кабелен сноп, датчик за хориз. положение, машинки на вратите.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
@2bar написа:и като го махнеш и скриеш в кормилната конзола, какво точно му деактивираш? според мен нищо.
по - добре да даде малко пари, да прочетат DWA или да провери поне нещата, които по принцип дават фира - кабелен сноп, датчик за хориз. положение, машинки на вратите.
Пешо, конкретизирай кое как дефектира, особено кабелите и датчика по хоризонтала, защото ми стана интересно

ПС Djelebov, дай ми един мейл за да ти пратя един документ който доста подробно описва EWS и DWA системите


- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
@2bar написа:Нищо не пишеш, какво се случва със светодиода, който е на таблото
Нищо нередно, като заключа с копчето на ключа започва мига, като заключа с ключа в ключалката- не. Докато колата е отключена, работи или е на контакт никога не е мигало.
_65536_kb_sec_ написа:значи първо - Е32 с EWS няма, поради простата причина че EWS-а се монтира след средата на 94-та година, а това което виждаш в клипа е проблем с DWA.
По нататък освен с "чипосване" другия вариант който ми идва на акъла е да се извади "чипа" от ключа, и заедно с антената на транспондера да се омотае в изолирбанд и да се скрие някъде в кормилната конзола.
И аз не знам при мен от къде е проблема, може и алармата да е, за това искам да махна и двете. Чипа от ключа и приемника му ги изключвам, щото те действат еднократно при запалване, а когато колата работи не се използват- ако се даде 12V на един от пиновете на DME-то, ключа може да се извади докато колата работи и EWS-a не я загася, въпреки, че в ключалката няма ни чип, ни ключ. А проблема не е само трудното палене а и лошата работа на мотора след това.
Да кажем, че за EWS-а ми стана ясно какво се прави, благодаря. Остава алармата
@2bar написа:Има описано някакво деактивиране на DWA, но то е при положение, че не можеш да я деактивираш с ключа или копчето. Не знам, дали е същото.
От къде мога да намеря тази информация, колега. Искам да я махна, така че да може и модула да махна и колата да работи, възможно ли е ??

Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
_65536_kb_sec_ написа:@2bar написа:и като го махнеш и скриеш в кормилната конзола, какво точно му деактивираш? според мен нищо.
по - добре да даде малко пари, да прочетат DWA или да провери поне нещата, които по принцип дават фира - кабелен сноп, датчик за хориз. положение, машинки на вратите.
Пешо, конкретизирай кое как дефектира, особено кабелите и датчика по хоризонтала, защото ми стана интересно
ПС Djelebov, дай ми един мейл за да ти пратя един документ който доста подробно описва EWS и DWA системите
@Стояне,

само споделям беглият опит, който имам.
Кабелният сноп при комбито съдържа освен всичко и кабела, на който е вързан датчика за счупено стъкло. Датчика за хоринзонтално положение на колата обикновено се скапва от влага (намира се в багажника). За самите машинки на вратите е ясно - предните освен моторчета имат и две ключета за крайните положения, които с времето дават фира. Макар, че повечето пъти проблемът не е в самите ключета, а в доста големи хлабини в самата предавка на моторчето.
@Djelebov,
ти почти си го хванал дефекта. След като заключвайки с ключа светодиода на таблото не се включва, това означава, че DWA не се активира. А заключвайки с копчето светодиода мига - значи активираш DWA и после

Това е линка, само не знам, дали се вижда или не, трябва ли да си регистриран или не. Както и да е, превеждам ти го дословно (само часта за деактивиране на алармата). В цялата работа няма нищо секретно (това е от инструкцията за експлоатация). Става въпрос за модели след 1994.
" В случай, че DWA не може да се деактивира по нормалният начин се прави следното:
- врата се отключва с ключа
- качваш се, затваряш вратата и завърташ ключа в поз. 1
- изчакваш около 15 мин. След първите 5 мин светодиода загасва и после чакаш още 10 мин. През това не отваряш врата и ключа стои в поз.1
- след тази процедура, DWA е деактивирана."
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
@2bar написа:
@Djelebov,
ти почти си го хванал дефекта. След като заключвайки с ключа светодиода на таблото не се включва, това означава, че DWA не се активира. А заключвайки с копчето светодиода мига - значи активираш DWA и после.
Това е линка, само не знам, дали се вижда или не, трябва ли да си регистриран или не. Както и да е, превеждам ти го дословно (само часта за деактивиране на алармата). В цялата работа няма нищо секретно (това е от инструкцията за експлоатация). Става въпрос за модели след 1994.
" В случай, че DWA не може да се деактивира по нормалният начин се прави следното:
- врата се отключва с ключа
- качваш се, затваряш вратата и завърташ ключа в поз. 1
- изчакваш около 15 мин. След първите 5 мин светодиода загасва и после чакаш още 10 мин. През това не отваряш врата и ключа стои в поз.1
- след тази процедура, DWA е деактивирана."
Благодаря, ще пробвам

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Деактивиране на аларма (DWA IV) и EWS II
Всъщност за ключетата не си съвсем прав - там се износват пъпчиците на самото ключе и така дава дефект, и реално с ключ вече не можеш да управляваш централното от дадената брава.
Eто и снимка:

Но това е само ако човек има стария тип заключване като на Е32 и на Е34 преди 91-ва година.
Иначе датчика за положението на колата до сега не съм виждал такъв дефектирал, ама пък всичко си има първи път.
Датчиците на стъклата също са ясни, но аз все още се съмнявам в самия транспондер дали не дефектира както и кабелите до него.
До тук съм виждал на едно 725ТДС дефектирал модул на DWA и беше доста неприятно защото колата беше умряла някъде много далеч от гаража. А за капак на всичко самия модул беше дал фира поради някаква причина, и нямаше грам комуникация с него.
Eто и снимка:

Но това е само ако човек има стария тип заключване като на Е32 и на Е34 преди 91-ва година.
Иначе датчика за положението на колата до сега не съм виждал такъв дефектирал, ама пък всичко си има първи път.
Датчиците на стъклата също са ясни, но аз все още се съмнявам в самия транспондер дали не дефектира както и кабелите до него.
До тук съм виждал на едно 725ТДС дефектирал модул на DWA и беше доста неприятно защото колата беше умряла някъде много далеч от гаража. А за капак на всичко самия модул беше дал фира поради някаква причина, и нямаше грам комуникация с него.


15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани