Странна ситуация с таблото 520-ка

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Кара: The ultimate driving machine

Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от Николов » 30 Ное 2010, 13:01

Ето за какво става въпрос: купих купе от 520-ка (с оригинален M50B20) и му сложих M50TUB20. Оказа се, че колата е произведена юли 90-та и е с ел. инсталация на М20, което наложи преправяне. В крайна сметка стана и от няколко дни я карам и върви доста добре. Единствените проблеми са в таблото. Стрелката на температурата не се мърда въобще. На теста на таблото се движи както трябва. По време на движение скоростомера и разходомера просто спират да работят. Когато решат пак проработват. Затова подозирам електролитните кондерчета, който довечера ще сменя. Но когато разглобих таблото се натъкнах на нещо интересно:
Изображение
Бъркам или зелената кутия в средата е coding plug? Ако е, значи таблото не е оригиналното на колата и е от 525-ка примерно (нали те си имат plug-ове по начало). Тук ми изникват няколко въпроса: възможно ли е стрелката на температурата да не работи заради паметта, и ако да може ли да се програмира наново. Последно се чудя дали е възможно да ръгна голям борд пак от 525( без да слагам coding plug).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от NikiNikolov » 30 Ное 2010, 17:19

всички табла имат кодинг, презапой му крачетата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Кара: The ultimate driving machine

Re: Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от Николов » 30 Ное 2010, 21:29

Смених кондензаторите, но стрелката на температурата не помръдва. Дано поне другите да спрат да отказват. Има и още нещо много странно в таблото, а то е че отзад буксите за само 2 - жълта и синя. На всички схеми, които гледах са 4 буксите.. Какво ще да е това табло нямам идея. Ако някой може да внесе яснота ще съм му много благодарен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от Ненко Вранков » 30 Ное 2010, 22:56

Всички табла на 20-ски са с по 2 букси отзад... тези които гледаш с по 4 са от 25 (включително) нагоре.
Уреда за температурата за да ти заработи, трябва да смениш датчика отпред на мотора... даже мисля, че го имам.

Поздрави!

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 2.05.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: Жените да......
Мечтае да кара: Няква 7-мица
Детайли за колата: BMW e34 520i М50В20 150h.p.
BMW e46 316i M43b19 105h.p.

Re: Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от bloodhearsteen » 01 Дек 2010, 9:05

И на мен ми правеше този номер с оборотомера и разходомера,казаха ми че е от батериите на таблото,оказа се че са по 12-15 лв. и реших да си купя направо др. табло.Вземи др.за пробра от приятел и виж как ще работи ;)
0899588984

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Кара: The ultimate driving machine

Re: Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от Николов » 01 Дек 2010, 10:56

Подозирам, че проблема идва от пренареждането на жиците в една букса, която съединява инсталацията на двигателя с тази на купето. Самите букси бяха различни и се наложи пренареждане. Ще я закарам за жичкаджия да я погледне. Не е лоша идея и да се закачи на диагностика, защото свети и лампата на абс-а.

bloodhearsteen: не виждам батерии по таблото.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 2.05.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: Жените да......
Мечтае да кара: Няква 7-мица
Детайли за колата: BMW e34 520i М50В20 150h.p.
BMW e46 316i M43b19 105h.p.

Re: Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от bloodhearsteen » 02 Дек 2010, 10:36

Еми трябва да се отвори,има 2 черни врътки,завърташ и после се отваря задния капак,но батериите са доста скъпи(некви акомулаторни),при мен в тях беше проблема,и човекът който ми направи диагностиката каза че не може да се занули и брояча за смяна на маслото,излезна ми по на сметка и си взех друго табло.и сега си имам и резерва лампички :lalala: :lol:
0899588984

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Кара: The ultimate driving machine

Re: Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от Николов » 06 Дек 2010, 14:09

Проблема с отказа на скоростомера и разходомера се оказа от немърливо запояван кабел към датчика на диференциала. След 5 мин. стрелките заработиха нормално. Остана стрелката на температурата, ако оправя и нея ще споделя. Има и няколко изгорели пиксели, но за тях прочетох как се оправят.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от alchohol » 08 Дек 2010, 18:54

bloodhearsteen написа:И на мен ми правеше този номер с оборотомера и разходомера,казаха ми че е от батериите на таблото,оказа се че са по 12-15 лв. и реших да си купя направо др. табло.Вземи др.за пробра от приятел и виж как ще работи ;)

При М21Д24 има ли батерии на таблото, щото аз го отварях и не намерих никакви батерии. Някой знае ли къде трябва да са бутнати???
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Кара: The ultimate driving machine

Re: Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от Николов » 27 Дек 2010, 15:41

След 4 дни четене на ел-схеми и нареждане на жици всичко е колата и таблото вече работи както трябва освен стрелката на температурата :banghead: 99% съм сигурен че проблема е в кабелите към кръглата букса, която свързва инсталацията на мотора с инсталацията на купето. Х20 се казва ако гледате ЕТМ-тата. На оригиналната ми инсталация е с 20 пина, а на новия мотор, който сложих е с 25. Има почти пълно съвпадение и по цветове освен за тъпата температура. В едната инсталация остават кафяв + кафяв/виолетов кабел (които отиват към една букса), а на другата кафяв/жълт + кафяв/виолетов. Вързах ги в реда както ги написах горе, но не работи. Някой, който е правил пресаждане на мотор в такава кола (М50Б20 с 20 пинова букса - демек преди септември 90-та) дали може да ме открехне кои са жиците на термодатчика на таблото :help: Не отписвам и вариант датчика да е дал фира, но бих искал да разбера първо дали съм вързал всичко както трябва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Кара: The ultimate driving machine

Re: Странна ситуация с таблото 520-ка

Мнение от Николов » 03 Яну 2011, 13:23

Мистерията е разкрита - оказа се, че стария мотор е с датчик с една жичка (кафяво/виолетово), а този, който съм сложил, е с две. Опитах да дам втората на маса, но не проработи. Таблото си иска неговия датчик :D. Кафяв/виолетов на маса изстреля стрелката надясно. Ако някой има такъв датчик да ми драсне едно ЛС - номера е 12 62 1 710 512. Май става само от първия М50Б20. Това е датчика под всмукателните колектори, който е към купето. Пред него е температурния датчик на DME-то.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook