Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Здравейте колеги! Карам 520i с М50 двигател. Реших да сменя термостата, тъй като със стария колата загряваше бавно, а и не изправяше стрелката на температурата(стоеше доста вляво). И така отидох и си купих термостат BEHR, 88 градуса. Цената му беше 40лв. Реших да си купя скъп и да си спестя проблемите, вместо да се занимавам с разни евтинджоси от които я уцеля на читав, я не.
Монтирах аз термостата, паля колата и загрявам с готовност за обезвъздушаване, какво ли не пробвах - паркирах така че предницата да е по нагорнище, за да бъде радиатора най-високата точка, обезвъздуших от винта, парното си беше отворено на макс, смятам че съм изпълнил всичко правилно. Добре НО:
При изключено парно стрелката на температурата стои на около 12 часа и 2 минути, по-надясно от това не отива, дори при ръчкане, изкачване по наклони и т.н.
При включено парно стрелката спада до 12ч или12ч и 1 минута.
Налягането в маркучите изглежда нормално, не са камък. Парно колата има страхотно.
Но долния маркуч на радиатора си стои чисто студен, независимо колко дълго карам колата.
Къде да търся проблема? Този термостат отваря ли? Ако не отваря, защо аджеба колата не прегрява?
Термостата които свалих от колата беше с щампа на БМВ, но на него пишеше 82 градуса.
Моля посъветвайте ме какво да правя.
Благодаря предварително и се извинявам за дългия пост.
Монтирах аз термостата, паля колата и загрявам с готовност за обезвъздушаване, какво ли не пробвах - паркирах така че предницата да е по нагорнище, за да бъде радиатора най-високата точка, обезвъздуших от винта, парното си беше отворено на макс, смятам че съм изпълнил всичко правилно. Добре НО:
При изключено парно стрелката на температурата стои на около 12 часа и 2 минути, по-надясно от това не отива, дори при ръчкане, изкачване по наклони и т.н.
При включено парно стрелката спада до 12ч или12ч и 1 минута.
Налягането в маркучите изглежда нормално, не са камък. Парно колата има страхотно.
Но долния маркуч на радиатора си стои чисто студен, независимо колко дълго карам колата.
Къде да търся проблема? Този термостат отваря ли? Ако не отваря, защо аджеба колата не прегрява?
Термостата които свалих от колата беше с щампа на БМВ, но на него пишеше 82 градуса.
Моля посъветвайте ме какво да правя.
Благодаря предварително и се извинявам за дългия пост.
- TheKiller
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 16.06.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i
- Детайли за колата: M43B19TU
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Сложи 82 градусов щом оригиналния е бил такъв




/// 6>4




- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Незнам дали този който свалих е бил оригинален, но на него имаше щампа БМВ. По каталог излязоха 88 и 92 градуса.
- TheKiller
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 16.06.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i
- Детайли за колата: M43B19TU
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Ами така както ти стои стрелката колега не е нормално,малко под 12 часа трябва да стои,явно си взел ментак знам ли 

/// 6>4




- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Колега, едно трябва да запомниш за шестаците на БМВ- при изправна охладителна система и здрав мотор стрелката за температурата ВИНАГИ трябва да е преди 12 ч. Па ако ще и част от милиметъра да е. Кой каквото и да ти говори- това е лична интерпретация на прочетена или наготово поднесена информация. Това отделно, че ми го е разяснил инженер,че и учител, па и аз доста съм се заигравал с точно този двигател. Съвет- чисто приятелски, ако не те мързи- свали термостата и сложи старият. Не се занимавай с глупости. Почти всичко ново, което съм сменял на моя или кола на приятел отстъпва по качество на старото и оригиналното. Така, че- просто си сложи старият, 15 мин.работа имаш. После- пиши пак
Па после веке, ке видим...




С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- gi4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
може проблемът да е в таблото или датчика. сложи читав термостат на 82 градуса и виж къде стои стрелката. по принцип м50 работят с 88 или 92 градуса, а м20 с 82, но стават...така се справих аз с тоя филм и не ме стряска стрелката вече!
- comeon1985
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 14.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520; E39 520; E36 318
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Добре де..хубаво си се заиграл с термостата. Имаш парно нали..Ами проблемите със загряването при мен бяха от виското на перката и боклуците м/у радиаторите, както и кофти(стар) антифриз..а защо си се заял с термостата при положение че имаш парно?
...не можеш да промениш картите, които са ти раздадени...но можеш да промениш начина, по който да ги изиграеш...
BMW E34 M5 Tribute
http://www.vbox7.com/play:7199fc05



BMW E34 M5 Tribute

http://www.vbox7.com/play:7199fc05
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Всички знаят къде стои стрелката за показанието темп. на водата ама всички ли са чували за грешка от паралакс та да твърдите за точното ( 12 без малко ) положение. Три години и половина я карах с 12 и 1-а , а от година и половина варира от 12 без 1 до 12 и 1 ( като дам ръчка ) и айде някой да не ми казва че като карам с 210 5 минути ще си стои стрелката на 12 часа ( латото де пък и скоро на по-студено пак пробвах ). И човека пише че при пуснато парно му мърда стрелката едвам едвам по-назад ( а колко верни са му двете отчитания ) и при това по-студено време е съвсем нормално поведението. Мое мнение. С уважение . 

- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
А как стои въпроса когаато стрелката стои тоооооооочно на 12 ч, независимо как и колко караш. Преди смяната на радиатора седеше на 12 без нещо, както би трябвало според всички... 

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
net_master написа:А как стои въпроса когаато стрелката стои тоооооооочно на 12 ч, независимо как и колко караш. Преди смяната на радиатора седеше на 12 без нещо, както би трябвало според всички...
И мойта седи там, с виско без виско, стига да е добре обезвъздушена


- Munich Machine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 10.07.2010
- Кара: Е 34
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Ако оригиналния термостат е за 82 градуса, а сменения за 88 логично е да показва повече от 12ч на скалата.

- Munich Machine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 10.07.2010
- Кара: Е 34
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Щом долния маркуч е студен значи термостата не отваря, демек не става. Цената от 40 лв не е гаранция за качество за съжаление.

Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
А как стои въпроса с 2.5години стрелката стоеше на 12 без 1 и после още 2.5години стоеше на тоооочно 12. Ами сега.
И това с термостати на едни и същи градуси и профилактика почти всяка година. И кво първите 2.5години не съм карал БМВ ами нещо около. Кво сте се заяли с това точно 12ч. на стрелката , по-важното е да не играе температурата , а всички знаем как като е на средата в какъв разтеглен темп. диапазон все си стои там. 


Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
според мен проблеми с колата нямаш .. щом парно имаш постоянно, маркучите щом не са камък .. при мен е г/д същото като при теб .. парно има не прегрява + долния маркуч е студен доста дълго време . Понеже от 1 година г/д карам с нов термостат та досега проблеми не съм имал ..
п.п я да ви видя дали стрелката не мърда лятото в час пик ( софия )
п.п я да ви видя дали стрелката не мърда лятото в час пик ( софия )
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Проблем с термостат, радиатор или обезвъздушаване?
Колега Шишманов,
Моята кола е същата.
Извадих 80 градусов термостат и сложих 88 градусов, както е по каталог, но уви стрелката прескочи заветното 12:00.
После се заиграх с всичко останало както те съветват колегите по-горе - помпа, виско, ремък, ролки, обтегач - всичко ню + измиване на едногодишен радиатор + измиване между радиаторите.
Резултат Не.
Купих си още един термостат на 80 градуса и всичко си дойде на мястото.
Сега си имам в долапа един нов термостат бер на 88 градуса...
Имах тема тогава, която стана много страници и имаше добри постове и коментари от много многооважавани колеги на форума.
Ако ти е интересно може да я потърсиш. В заглавието имаше ... 12:01 ...
Поздрави,
Д
Моята кола е същата.
Извадих 80 градусов термостат и сложих 88 градусов, както е по каталог, но уви стрелката прескочи заветното 12:00.
После се заиграх с всичко останало както те съветват колегите по-горе - помпа, виско, ремък, ролки, обтегач - всичко ню + измиване на едногодишен радиатор + измиване между радиаторите.
Резултат Не.
Купих си още един термостат на 80 градуса и всичко си дойде на мястото.
Сега си имам в долапа един нов термостат бер на 88 градуса...
Имах тема тогава, която стана много страници и имаше добри постове и коментари от много многооважавани колеги на форума.
Ако ти е интересно може да я потърсиш. В заглавието имаше ... 12:01 ...
Поздрави,
Д

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани