Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
Модератор: Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
Здравейте колеги.
Преди около два месеца ми се случи следното нещо. Бях оставил колата 2-3 дни без да я карам. Когато отключих усетих, че на централното едвам му стига ток и отвори с голяма мъка. Дадох на контакт, радиото се включи но прекъсваше. Казах си – ясна е работата, ще се купува нов акумулатор. Естествено и стартера не искаше да помръдне (пробвах само за протокола
). Премерих напрежението – беше 9,5V. При включени къси падна до 8,5V (учудващото беше, че фаровете светеха добре, а те са доста по-мощни от радиото). Акумулаторът е STABILO 70Ah, 540A, обслужваем. Не можах да намеря година на производство, а също не намерих и никаква информация в нета за подобна марка...
Сложих временно акумулатора от ладата ми – MONBAT 55Ah, 470A, обслужваем. BMW-то запали без да се замисли. Алтернаторът зареждаше нормално. При изключени консуматори (и двигател) амперметърът показваше 0,16А. (Тук ще отворя една скоба за да кажа, че този дигитален уред малко ме съмнява, защото когато го сложа да мери до 10А показва 0,16A, а когато го сложа на до 200mA показва 1,6, което аз разбирам като 1,6mA, а това е прекалено малко, както и прекалено различно от 160mA. Но пък като цяло си държи на тези цифри 1 и 6
, така че приемам, че са 160mA, макар да ми се вижда доста.) Както може би се досещате – “временно” все още карам с ладовия акумулатор.
Направих около 1500 км и няма проблеми.
Реших да опитам да заредя Stabilo-то, макар да предполагах, че зарядното въобще няма да признае, че има нещо свързано към него, както се случи неотдавна с един друг акумулатор 72Ah, с напрежение без товар 10,3V. За мое учудване акумулаторът се зареди. Електролитът във всички клетки беше до точното ниво. До днес му измервам напрежението всеки ден и го записвам в един xls файл - за 4-5 дни пада с 0,01V. Направил съм и графика на саморазряда, която сравнявам с такава на нов акумулатор и заключението ми е, че моя акумулатор се държи по-добре от нов Монбат.
Скоро направих и друг опит. Дозаредих Stabilo-то до 100% и свързах една крушка H4 (само на къси) към него. Засичах колко време ще свети. В началото напрежението беше 12,5V, а токът – 4,8A. След 2 часа положението изглеждаше така: 10,8V, 3,9А. След общо 4 часа крушката светеше доста по-слабо от свещ. Това значи, че под товар средно около 40W, този 70Ah акумулатор с мъка издържа 4 часа. Това по мои сметки е реално 16Ah (дори няма да говоря колко ще е намалял стартовия ток още след 2 часа).
Направих същия опит с два други акумулатора. И двата са сравнително нови, единият е Motorcraft Premium Silver Calcium 43Ah, другият e Монбат 55Ah. Първият издържа 50 минути. С втория акумулатор опитът беше малко по-различен – две крушки H4 (свързани паралелно), а резултатът беше 1 час.
Досега не ми се е случвало да си забравя включени фаровете, но при тези резултати се надявам да не ми се случва и за в бъдеще, защото само след час вече е съмнително дали стартерът ще иска да завърти...
И сега след всичките глупости, които написах (ако сте имали търпението да ги прочетете
), въпросите са:
1) Акумулаторът Stabilo изправен ли е, да го върна ли в БМВ-то?
2) Какво може да се е случило, че за 2-3 дни, напрежението му да падне до 9,5V? Някаква “моментна утечка”? Алармата не може да е пищяла 3 дни, защото колата ми е пред блока и съм щял да чуя. (Времето беше слънчево през цялата седмица.)
3) Как ви се виждат тези 160mA постоянна консумация? (Естествено тях ги изключвам като причина за случката, защото с по-малкия акумулатор бях оставил колата за 10 дни и после запали без проблем. Макар че 3 дни по 0,16A по 24 часа прави 11,52Ah, но тук положението е малко по-различно заради малкия ток и дългото време.)
4) Имате ли наблюдения колко часа издържа кола със загасен двигател и включени фарове, в зависимост от капацитета на акумулатора (и мощността на крушките, ако са различни от 55W)?
Преди около два месеца ми се случи следното нещо. Бях оставил колата 2-3 дни без да я карам. Когато отключих усетих, че на централното едвам му стига ток и отвори с голяма мъка. Дадох на контакт, радиото се включи но прекъсваше. Казах си – ясна е работата, ще се купува нов акумулатор. Естествено и стартера не искаше да помръдне (пробвах само за протокола

Сложих временно акумулатора от ладата ми – MONBAT 55Ah, 470A, обслужваем. BMW-то запали без да се замисли. Алтернаторът зареждаше нормално. При изключени консуматори (и двигател) амперметърът показваше 0,16А. (Тук ще отворя една скоба за да кажа, че този дигитален уред малко ме съмнява, защото когато го сложа да мери до 10А показва 0,16A, а когато го сложа на до 200mA показва 1,6, което аз разбирам като 1,6mA, а това е прекалено малко, както и прекалено различно от 160mA. Но пък като цяло си държи на тези цифри 1 и 6


Реших да опитам да заредя Stabilo-то, макар да предполагах, че зарядното въобще няма да признае, че има нещо свързано към него, както се случи неотдавна с един друг акумулатор 72Ah, с напрежение без товар 10,3V. За мое учудване акумулаторът се зареди. Електролитът във всички клетки беше до точното ниво. До днес му измервам напрежението всеки ден и го записвам в един xls файл - за 4-5 дни пада с 0,01V. Направил съм и графика на саморазряда, която сравнявам с такава на нов акумулатор и заключението ми е, че моя акумулатор се държи по-добре от нов Монбат.
Скоро направих и друг опит. Дозаредих Stabilo-то до 100% и свързах една крушка H4 (само на къси) към него. Засичах колко време ще свети. В началото напрежението беше 12,5V, а токът – 4,8A. След 2 часа положението изглеждаше така: 10,8V, 3,9А. След общо 4 часа крушката светеше доста по-слабо от свещ. Това значи, че под товар средно около 40W, този 70Ah акумулатор с мъка издържа 4 часа. Това по мои сметки е реално 16Ah (дори няма да говоря колко ще е намалял стартовия ток още след 2 часа).
Направих същия опит с два други акумулатора. И двата са сравнително нови, единият е Motorcraft Premium Silver Calcium 43Ah, другият e Монбат 55Ah. Първият издържа 50 минути. С втория акумулатор опитът беше малко по-различен – две крушки H4 (свързани паралелно), а резултатът беше 1 час.
Досега не ми се е случвало да си забравя включени фаровете, но при тези резултати се надявам да не ми се случва и за в бъдеще, защото само след час вече е съмнително дали стартерът ще иска да завърти...
И сега след всичките глупости, които написах (ако сте имали търпението да ги прочетете

1) Акумулаторът Stabilo изправен ли е, да го върна ли в БМВ-то?
2) Какво може да се е случило, че за 2-3 дни, напрежението му да падне до 9,5V? Някаква “моментна утечка”? Алармата не може да е пищяла 3 дни, защото колата ми е пред блока и съм щял да чуя. (Времето беше слънчево през цялата седмица.)
3) Как ви се виждат тези 160mA постоянна консумация? (Естествено тях ги изключвам като причина за случката, защото с по-малкия акумулатор бях оставил колата за 10 дни и после запали без проблем. Макар че 3 дни по 0,16A по 24 часа прави 11,52Ah, но тук положението е малко по-различно заради малкия ток и дългото време.)
4) Имате ли наблюдения колко часа издържа кола със загасен двигател и включени фарове, в зависимост от капацитета на акумулатора (и мощността на крушките, ако са различни от 55W)?
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
По книга утечката трябва да е 50mA или 0.05А.
Вчера тормозих едно Е34 точно за утечка, и като махнах проблемния модул утечката беше 0.01А
ПС като мериш с мултицета, обърни внимание дали е , или . знака който разделя цифрите.
Вчера тормозих едно Е34 точно за утечка, и като махнах проблемния модул утечката беше 0.01А
ПС като мериш с мултицета, обърни внимание дали е , или . знака който разделя цифрите.

- the_gate
- ентусиаст
-
- Мнения: 1349
- Регистриран на: 15.04.2006
- Местоположение: Любимец
- Пол: Мъж
- Кара: E38
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.



и аз в петък реших да си паля колата и

примерих и 9,5 волта
зареждах го 24 часа и след 2...3 часа падна на 10,5
отидох, купих си нов и проблемите се решиха

- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
я тука да питам....кондензатора има ли консумация...шото моя има и то бая
тва имам впредвид при изгасена кола, мерейки утечката на акумулатора
тва имам впредвид при изгасена кола, мерейки утечката на акумулатора
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
kraininski написа:я тука да питам....кондензатора има ли консумация...шото моя има и то бая
тва имам впредвид при изгасена кола, мерейки утечката на акумулатора
Кой от всичките кондензатори по всичките модули ?

- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
Тоя големия къде е в багажника и захранва 2 усилвателя 

"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
Колега, заинтригува ме доста, честно да ти кажа. Прочетох ти темата два пъти. За някои неща мога да ти отговоря, но ще се въздържа, докато не разбера до каква гъстота си зареждал самият акомулатор, както и да напишеш- за единица време, колко гъстота вдигаше и всичките клетки ли са със сходни показатели, или една или две са по-слаби. И на колко ампера е зарядното ти, като виждам, че доста следиш нещата- опитвал ли си с по-нисък ампераж на заряд?
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- Christoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
При мен се получи следното: колата не беше карана 15 дни, и нямаше ток ни за аларма, ни за централно. 10 мин зареждане с кабели от друго бмв и акумулатора тръгна. Но и аз най-вероятно съм за нов.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
При мен след възстановяване на оригиналната инсталация, до заводско ниво, със стандартната утечка от 0.05А, акумулатора който е 100Аh колата стои 15 дни, влизам паля и заминавам. 


- BULL3T
- ентусиаст
-
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
_65536_kb_sec_ написа:При мен след възстановяване на оригиналната инсталация, до заводско ниво, със стандартната утечка от 0.05А, акумулатора който е 100Аh колата стои 15 дни, влизам паля и заминавам.
Велик си!

Мога само да ти кажа по 4та точка,казвали са ми че на 520-ка м50тка със 120 ah издържа много време с включени фарове,цял ден. Така са ми казвали дали е така обаче не мога да ти потвърдя. Аз така и никога не си взех 120 ah акумулатор и карам само некфи слаби 50/60/70 ah. След около 8 дни в подземния не палена,колата запали от раз със 50 ah батерия,а самата батерия е на поне 3 години и няколко пъти съм я източвал почти до долу.

"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
Благодаря на всички за отговорите.
Специално за колегата pepitoooooooooo ще кажа, че нямам уред и не съм измервал гъстотата на електролита по време на зареждането, но днес отидох при един акумулаторджия и го попитах: “става ли нещо от този акумулатор?”. Той го измери с всички процедури и каза: “доста е стар, но е в добро състояние”. Питах го за стойностите на гъстотата, той не ми каза цифри, но отвърна че са перфектни и еднакви за всички клетки. Даже се учуди доста когато му казах как напрежението беше паднало до неузнаваемост.
Иначе зарядното ми е 6А. Нямам друго и не съм пробвал с по-дълго зареждане при по-малък ток. Съжалявам, че не мога да ти дам информацията която искаш, но когато зареждах акумулатора, въобще нямах намерение да правя опити с него, после ми хрумна...

Специално за колегата pepitoooooooooo ще кажа, че нямам уред и не съм измервал гъстотата на електролита по време на зареждането, но днес отидох при един акумулаторджия и го попитах: “става ли нещо от този акумулатор?”. Той го измери с всички процедури и каза: “доста е стар, но е в добро състояние”. Питах го за стойностите на гъстотата, той не ми каза цифри, но отвърна че са перфектни и еднакви за всички клетки. Даже се учуди доста когато му казах как напрежението беше паднало до неузнаваемост.
Иначе зарядното ми е 6А. Нямам друго и не съм пробвал с по-дълго зареждане при по-малък ток. Съжалявам, че не мога да ти дам информацията която искаш, но когато зареждах акумулатора, въобще нямах намерение да правя опити с него, после ми хрумна...

Последна промяна lester на 03 Сеп 2010, 16:34, променена общо 1 път
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
- rdvr_burgas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 566
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: T-34
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
_65536_kb_sec_ написа:При мен след възстановяване на оригиналната инсталация, до заводско ниво, със стандартната утечка от 0.05А, акумулатора който е 100Аh колата стои 15 дни, влизам паля и заминавам.



R6 - Was sonst?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
rdvr_burgas написа:_65536_kb_sec_ написа:При мен след възстановяване на оригиналната инсталация, до заводско ниво, със стандартната утечка от 0.05А, акумулатора който е 100Аh колата стои 15 дни, влизам паля и заминавам.
Моята стоя два месеца
и си запали като пич (520-ка с 70Ач Бош)
E аз нямам нерви да чакам 2 месеца




- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
Ще направя едно уточнение относно 160-те mA за които споменавах по-горе. Днес пак премерих – пак 0,16А. Поиграх си малко с бушоните, но нямаше промяна. Ама който няма акъл си губи времето напразно... По едно време ми направи впечатление, че когато отворих предна дясна врата, токът скочи на 0,18А. Отворих и предна лява – 0,20А. При отварянето на задна лява нищо не се промени, а при затварянето на задна дясна – падна до 0,19А. Никакви крушки не светваха при отварянето на вратите, а и коя крушка ще е 0,2W
. Сигурно са някакви сензори за отворени врати? Както и да е. Затворих всички врати и о чудо – след секунда, нещо под задната седалка каза “цък” и показанията на уреда от 0,16А се промениха на 0,04А. Явно и миналия път когато съм мерил, е било при отворена задна дясна врата...
Включих алармата – уредът пак показваше 0,04А (номиналната му точност е 10mA). Малко странно... Не че очаквах от мигащия диод да харчи нещо, но съм чувал, че алармите били главния консуматор на ток при паркирана кола. 



ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Въпрос за изтощен акумулатор и капацитет.
Ами хубавите аларми "харчат" нищожно "количество" енергия и е все едно дали е активирана или не.Дори да не е "пусната",тя пак работи.Нали "проверява" за сигнал за "пускане" например.Утечката е съвсем в норми.Ако акумулатора държи напрежение,дори със слаб консуматор,включен за известно време,но не иска да пали,може да е заминала някоя клетка и да не може да "държи" под товар (в случая стартера).Тогава консумацията е най-голяма.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани