Автоматично превключване на LPG при М50Б20
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Автоматично превключване на LPG при М50Б20
Здравейте колеги, има ли решение при обикновена газова уредба след като сте запалили на бензин и достигане на 2000 оборота примерно да премине автоматично на газ двигателя, или трябва ръчно управление на горивото бензин - газ.
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
На М40 става. Аз съм с обикновена и при мен е така. И на М50 трябва да може. Мисля, че зависи от копчето.
- fast or stupid
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 5.03.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: неква джипка
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
Става зависи от управлението
- gi4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
ако газовата няма някакъв компютър да я управлява, зависи ти от копчето "газ-бензин". трябва да може да се регулира и на колко оборота точно искаш да превключва!
- kokali praa vsiakvi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 21.03.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
- Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
- Детайли за колата: Истинската 328ца
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
gi4o написа:ако газовата няма някакъв компютър да я управлява, зависи ти от копчето "газ-бензин". трябва да може да се регулира и на колко оборота точно искаш да превключва!

Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...


- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
Не ми помагате колеги. При М40 се слага една жица с няколко навивки на кабела от бубината към дистрибутора, от там взима инфо кога да включи газта, както е при повечето 4 цилиндрови ДВГ. Особенното при М50/М52 е, че при него е бубина свещ и просто няма къде да се турне тая жица. Продължава да се търси схемно решение на проблема. Нещо от сорта на това животно: http://www.national.com/mpf/LM/LM2917.html#Overview
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
Имам една служебна астра на която на 10-тата секунда от като си я запалил и превключва на газ.
Винаги пали на бензин и после сама превключва. Когато дадеш на контакт и когато превключва се чува цъкане от копчето.
Има и такива копчета които превключват на време ,а не от оборотите.
Проблема е че ако колата е на обороти в момента на превключване понякога гасне
Винаги пали на бензин и после сама превключва. Когато дадеш на контакт и когато превключва се чува цъкане от копчето.
Има и такива копчета които превключват на време ,а не от оборотите.
Проблема е че ако колата е на обороти в момента на превключване понякога гасне

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
Ако инсталацията на двигателя е,идентична с тази на Е36 начина е следния.
На диагностичната букса,търсиш черен кабел трябва да е на 1ва позиция в буксата,заголваш кабела и го свързваш с кафявия кабел(при повечето автоматични ключета,кафявия кабел е този който подава сигнал на ключа,кога да превключи) ,на ключето за газта,и си готов,а от ключето трябва да може,да се регулира,на колко оборота да превключва.
На диагностичната букса,търсиш черен кабел трябва да е на 1ва позиция в буксата,заголваш кабела и го свързваш с кафявия кабел(при повечето автоматични ключета,кафявия кабел е този който подава сигнал на ключа,кога да превключи) ,на ключето за газта,и си готов,а от ключето трябва да може,да се регулира,на колко оборота да превключва.
Последна промяна LiTtLeRoCk на 28 Юли 2010, 23:10, променена общо 3 пъти
- gi4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
ами колега така ти беше формулиран въпросът...за това кабелче с навивки, имал съм такова на кола карбуратор с електрически изпарител и възможно най-елементарно ключе "газ-бензин". ако не се лъжа, ролята е да позволява пускането на газ само когато се върти двигателят - работи или е на стартер, за да не се дави колата на контакт /дано не бъркам/
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
gi4o написа:ами колега така ти беше формулиран въпросът...за това кабелче с навивки, имал съм такова на кола карбуратор с електрически изпарител и възможно най-елементарно ключе "газ-бензин". ако не се лъжа, ролята е да позволява пускането на газ само когато се върти двигателят - работи или е на стартер, за да не се дави колата на контакт /дано не бъркам/
Бъркаш,кафявия кабел подава сигнал към копчето,в какви обороти е двигателя в даден момент,има ключета които като дадеш на контакт и на 5тата секунда спират подаването на газ,с цел да се предотврати давенето на автомобила,и като почнеш да въртиш пак си пуска газ,при карбуратора кафявия кабел е излишен.
- gi4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
LiTtLeRoCk написа:gi4o написа:ами колега така ти беше формулиран въпросът...за това кабелче с навивки, имал съм такова на кола карбуратор с електрически изпарител и възможно най-елементарно ключе "газ-бензин". ако не се лъжа, ролята е да позволява пускането на газ само когато се върти двигателят - работи или е на стартер, за да не се дави колата на контакт /дано не бъркам/
Бъркаш,кафявия кабел подава сигнал към копчето,в какви обороти е двигателя в даден момент,има ключета които като дадеш на контакт и на 5тата секунда спират подаването на газ,с цел да се предотврати давенето на автомобила,и като почнеш да въртиш пак си пуска газ,при карбуратора кафявия кабел е излишен.
колега не съм сигурен в подробности за схемата на свързване на превключвателя газ-бензин кой кабел как се вързва, признавам, не съм я връзвал аз...но съм убеден в това, колата беше карбуратор и не обръщаше на газ на обороти, а ръчно, а тази навивка беше точно затова, да спре подаването на газ от изпарителя при спирането подаването на импулси по кабела /въртене двигателя/. разбира се, сега може да има друг вариант, оттам да чете оборотите, но как да знаеш колко точно навивки да навъртиш... освен на принципа "проба-грешка"
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
gi4o написа:колега не съм сигурен в подробности за схемата на свързване на превключвателя газ-бензин кой кабел как се вързва, признавам, не съм я връзвал аз...но съм убеден в това, колата беше карбуратор и не обръщаше на газ на обороти, а ръчно, а тази навивка беше точно затова, да спре подаването на газ от изпарителя при спирането подаването на импулси по кабела /въртене двигателя/. разбира се, сега може да има друг вариант, оттам да чете оборотите, но как да знаеш колко точно навивки да навъртиш... освен на принципа "проба-грешка"
Точно от там чете оборотите на двигателя,няма определен брой навивки,целта е да са толкова,че да може да чете оборотите без проблем.
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
При по-стария тип ключета няма автоматично превключване и при карбураторните, ако въобще се навива на високоволтовия кабел намотка, то не я касаят оборотите, а наличието/липсата на импулси - за да спре подаването на газ както казва колегата... иначе превключването става само ръчно... през средна позиция докато свърши бензина в карбуратора и тогава на газ... и
... дори някой имаха и смукач/покачване на газ-та ако палиш направо на газ
Въпрос: на пин 1 какъв точно сигнал идва... (+)? и предполагам инфото го взима от някой от датчиците колянов/разпределителен, но след компа? То дори и да не е на пин 1 при е34 не е невъзможно да се намери предполагам...


Въпрос: на пин 1 какъв точно сигнал идва... (+)? и предполагам инфото го взима от някой от датчиците колянов/разпределителен, но след компа? То дори и да не е на пин 1 при е34 не е невъзможно да се намери предполагам...
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
dokie написа:При по-стария тип ключета няма автоматично превключване и при карбураторните, ако въобще се навива на високоволтовия кабел намотка, то не я касаят оборотите, а наличието/липсата на импулси - за да спре подаването на газ както казва колегата... иначе превключването става само ръчно... през средна позиция докато свърши бензина в карбуратора и тогава на газ... и... дори някой имаха и смукач/покачване на газ-та ако палиш направо на газ
![]()
Въпрос: на пин 1 какъв точно сигнал идва... (+)? и предполагам инфото го взима от някой от датчиците колянов/разпределителен, но след компа? То дори и да не е на пин 1 при е34 не е невъзможно да се намери предполагам...
Пин.1 TD - сигнал обороти на двигателя (запалване импулс)
- zxsport
-
Re: Автоматично превключване на LPG при М50Б20
Колегата "Литълрок" е обяснил точно кое как трябва да се стане, а аз ще си позволя да дам следния съвет (т.к. моето АГУ е точно както го описа колегата - винаги пали на бензин и превключва автоматично на газ на 2000 об.) - преди да бъде загасена колата, е желателно ръчно да се премине на бензин, да поработи 5-10 сек. на бензин и след това да се гаси! Случи ми се следното - при влажно време (дъжд, локви) изгасих колата, но явно е останало някакво минимално количество газ по системата, и почти веднага след като загасих (последно работеше на газ) я запалих (пали автоматично на бензин) и последва детонация! При мен това се получи само един-единствен път, веднага си закарах машината в БОШ-сервиз да я погледнат за поражения (диагностиката показа, че колата е екстра, единствено беше изплюла два маркуча), и диагностѝка ме посъветва да гася колата АБСОЛЮТНО ВИНАГИ на бензин! Тя така или иначе винаги пали на бензин, но ако е била загасена на бензин паленето след това е безпроблемно, ако е била загасена на газ са възможни детонации, особено при мокро/влажно време (не знаех, че времето влияело на детонациите)! Откакто спазвам този негов съвет нямам никакви оплаквания. Още една препоръка - "автоматичното превключване" да не е по време на движение, особено когато е студена машината - често се случва като стигнем 2000 об. да превключим на по-горна предавка, в същия момент колата минава на газ и при отпуснат педал на газта е много вероятно колата да изгасне!
Написаното до тук е само и единствено съвет/препоръка, базирана на собствения ми опит, ако някой е на друго мнение - жив и здрав, ще се радвам да сподели.
Написаното до тук е само и единствено съвет/препоръка, базирана на собствения ми опит, ако някой е на друго мнение - жив и здрав, ще се радвам да сподели.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани