Стабилизиращи щанги

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Стабилизиращи щанги

Мнение от slavianko » 26 Юли 2010, 17:24

Колеги изпаднаха ми предна и задна стабилизирщи щанги от Е34 М5. В реалоема излиза че М-ковата предната е 25мм а задната 18мм А моите оригинално излизат 23мм отпред и 15мм отзад. Утре ще ги замеря със сигурност колко са. Чудя се дали има смисъл при толкова малка разлика 2мм отпред и 3мм отзад ?
Последна промяна slavianko на 27 Юли 2010, 1:45, променена общо 1 път
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от Zubcho » 26 Юли 2010, 18:42

Да ще има разлика. На комби тдс е 25мм отпред.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от slavianko » 26 Юли 2010, 19:27

Zubcho написа:Да ще има разлика. На комби тдс е 25мм отпред.
Така да обаче аз днес попаднах на ТДС-комби със предна стабилизираща щанга на 23мм :mhihi: :mhihi: И което е най интересното така си дойде от Италия
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от Zubcho » 26 Юли 2010, 20:06

slavianko написа:
Zubcho написа:Да ще има разлика. На комби тдс е 25мм отпред.
Така да обаче аз днес попаднах на ТДС-комби със предна стабилизираща щанга на 23мм :mhihi: :mhihi: И което е най интересното така си дойде от Италия


Може би има значение годината.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от slavianko » 26 Юли 2010, 20:15

Вече съм се убедил че нищо не е така както го дават по каталозите и докато не мерна с шублера не вярвам. Та въпроса е дали ще има осезаема разлика или да търся някакви по хай-тек за една камара пари :confused:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от Zubcho » 26 Юли 2010, 20:33

slavianko написа:Вече съм се убедил че нищо не е така както го дават по каталозите и докато не мерна с шублера не вярвам. Та въпроса е дали ще има осезаема разлика или да търся някакви по хай-тек за една камара пари :confused:


Сложи тея сега и виж как са. Ще имаш промяна 100% Има 1 колега с 25мм задна щанга. Лично я е мерил. Аз съм й се наточил ама трябва да го излъжа нещо сериозно за да ми я даде. :lol:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от slatanic » 26 Юли 2010, 21:38

Има голямо значение Славяне всеки милиметър.Аз примерно за е30ката търся най-сериозният стоков вариант,а именно 21мм отпред и 14.5 отзад.Стоково ги има във е30ТД комби с регулируемо окачване или кабрио.При другите комбита примерно с ТД мотор,но без нивомат са 20мм предна щанга 13.5мм задна.
Явно имат сериозно значение различните дебелини за да ги слагат на големия и тежък ТД мотор в комбито(както със така и без нивомат) както и на кабриолета който си има нужда от укрепване поради липсата на таван. :mhihi:
Слагай М5цовите и давай гас да видиш има ли разлика и сподели.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от BULL3T » 26 Юли 2010, 21:51

Славянко слагай 25 мм,има разлика много!
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от slavianko » 27 Юли 2010, 1:46

Ем ... Щом казвате ще ги взема тия дни и ще споделя впечатления
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: Шумен/В.Преслав
Пол: Мъж
Кара: e34
Мечтае да кара: BMWта
Детайли за колата: хубавелка

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от crazy_d » 27 Юли 2010, 7:52

Явор (Postman) беше писъл за тея щанги,ако не се лъжа май щеше да слага на комбито такива по корави.
......пусни му едно ЛС,със сигурност има инфо! :yes:
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от slavianko » 27 Юли 2010, 8:48

crazy_d написа:Явор (Postman) беше писъл за тея щанги,ако не се лъжа май щеше да слага на комбито такива по корави.
......пусни му едно ЛС,със сигурност има инфо! :yes:
Чел съм аз едни постове за това но си спомням че той сложи отзад такава от М-пауър комби която е по спомен 20мм
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от Penchev » 27 Юли 2010, 11:18

На Нюрбургринг и на 1994-95 година комбитата ///М5 отзад са 20 мм , това е най-дебелата задна щанга серийно на Е34.Постман-а отзад е с такава , ако вече не е и с 23 мм ,че май последно казваше ,че иска още стабилност ...
Славяне , слагай я без да се двоумиш ! Ние с Постман се возихме на един опън дей на Калояново с неговата кола доволно много и аз лично останах невероятно изненадан каксе държеше колата му.Сигурен съм ,че ако аз седна да я карам неговата кола ще дам близо 10 секунди под времето с мойта така както му е с окачването комбито.Аз догодина ще купувам 2 щанги най-дебелите + необходимите тампони за тях , това е много приятен ъпгрейд


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от kirililiev » 27 Юли 2010, 15:13

първо по добре сложи сносно окачване,щангите сами по себе си няма да променят много накланянето.трябват ти максимално твърди пружини и амортисьори които да регулираш.проблема при теб е потъването на самата кола,от него идва и страничното накланяне.дебелата щанга просто ще предаде повече сцепление на натовареното колело,но няма да спре пружината да се свие.дори и да ограничи донякаде потъването ще е максимум с 5% което не е от голямо значение.произволното променяне на щангите води до промяна на сцеплението на преден спрямо заден мост.възможно е колата да започне да не дозавива,особенно ако наклона отпред е оригиналния.със поставянето на кйлоувъри с пружини с необходимата твърдост колата дори и с оригиналните щанги се бетонира,спира да се накланя и да прехвърля тежест,разликата е огромна.ако грубо сметна полезната работа на двете,то щангите влияят 10% а койлоуверите 90%.в никакъв случай не подценявам и отричам щангите,просто казвам че по голям ефект има истинското окачване,и без него няма как да има ефект дори и със щанги.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от Zubcho » 27 Юли 2010, 15:23

Най-дебелата предна е на м5 25мм и на комби тдс по каталог 25мм Ще мерна моята следващия път като е вдигната колата и ще кажа колко е точно.

Гледах предна стабилизираща щанга от е31 CSI оригинално е 27мм. Ако тази пасва на е34 значи Пощальона може да се мета на тази щанга. Струва към 350лв заедно с тампоните (цени по Реалоем) Ако има някъде такава или подобна кола (850 примерно) за части може да се пробва дали ще пасне. В Дару Кар излиза като несъществуваща част тази щанга :( Тампоните ги има по 20лв бройката.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Стабилизиращи щанги

Мнение от slavianko » 27 Юли 2010, 17:39

kirililiev написа:първо по добре сложи сносно окачване,щангите сами по себе си няма да променят много накланянето.трябват ти максимално твърди пружини и амортисьори които да регулираш.проблема при теб е потъването на самата кола,от него идва и страничното накланяне.дебелата щанга просто ще предаде повече сцепление на натовареното колело,но няма да спре пружината да се свие.дори и да ограничи донякаде потъването ще е максимум с 5% което не е от голямо значение.произволното променяне на щангите води до промяна на сцеплението на преден спрямо заден мост.възможно е колата да започне да не дозавива,особенно ако наклона отпред е оригиналния.със поставянето на кйлоувъри с пружини с необходимата твърдост колата дори и с оригиналните щанги се бетонира,спира да се накланя и да прехвърля тежест,разликата е огромна.ако грубо сметна полезната работа на двете,то щангите влияят 10% а койлоуверите 90%.в никакъв случай не подценявам и отричам щангите,просто казвам че по голям ефект има истинското окачване,и без него няма как да има ефект дори и със щанги.
Братле напълно съм съгласен с тебе. Просто ми изпаднаха на добра цена та не се сдържах и днес ги взех. Накупих директно и всички видове тампони биелетки и ала бала и утре ще ги монтирам. За окачването там нещата са абсолютно ясни. Просто в момента нямам средствата да взема добро окачване щото ще трябва да се оръся към 1500-1600лв. Много ми се иска обаче това лято няма как да стане. А за алтернативни вариянти пък изобщо не се сещам :confused:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook