маслена система на М50В20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

маслена система на М50В20

Мнение от ddddk » 19 Юли 2010, 16:30

Здравейте колеги,

Как се определя, че маслената помпа не функционира правилно при М50В20?

И по-специално как може да се определи дали маслената помпа доставя флуида с необходимия дебит?

В книгата дават стойности на налягането при свободни обороти 0,5-2 bar и при 5000-6000 оборота 4 - 6 bar.

Ами дебита?
Ако имаме възпрепятстване на движението на флуида по някаква причина, може да се достигне същото налягане, но при по-малък дебит.
И така датчикът угасва и си мислим, че всичко е ОК, пък то маслото едвам се движи.

Дали разсъждавам правилно?


Поздрави,
Д
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: маслена система на М50В20

Мнение от Sasho.85 » 19 Юли 2010, 18:33

Дебита и налягането на маслената помпа са взаимно свързани, понеже маслото циркулира в с-ма с непроменящ се обем.
Т.е при 1000об./мин помпата дава х литри на час, което в маслена магистрала с диаметър 50мм дава налягане 2 бара.
Ако при същите обороти и дебит на помпата увеличим диаметъра на маслената магистрала налягането в нея ще падне под 2 бара.
Ако при същите обороти и същия диаметър на маслената магистрала намалим дебита на помпата (при износване) налягането в нея пак пада под 2 бара

Незнам как обаче в книгата ще дадат налягане 0,5 бара за нормално, като под 1 бар светва лампата. Поне при М20-ката

В мотора е почти невъзможно да имаш някакъв толкова голям боклук, който ще ти запуше някой маслен канал. Първо на помпата имаш мрежа, после имаш и маслен филтър. А ако ти се запуше филтъра има допълнителен канал, през който да мина маслото и пак да достигне до всички места

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: маслена система на М50В20

Мнение от Postman » 19 Юли 2010, 23:18

ddddk написа:И по-специално как може да се определи дали маслената помпа доставя флуида с необходимия дебит?

За да определим това, трябва първо да знаем "колко е необходимият дебит", после да знаем колко е действителния дебит, за да има какво да сравняваме. Това само като встъпителна отметка...

ddddk написа:Ако имаме възпрепятстване на движението на флуида по някаква причина, може да се достигне същото налягане, но при по-малък дебит.
И така датчикът угасва и си мислим, че всичко е ОК, пък то маслото едвам се движи.

Всяко запушване по пътя на маслото води до повишаване на налягането между помпата и точката на запушване, в резултат на което дебитът, който не е успял да премине през проблемния участък се насочва към другите места, от който може да изтече обратно в картера, а след точката на запушване разбира се намалява (най-много може да намалее до 0 = пълно спиране). Ако случайно запушването е "квази-титанично" и е точно след помпата, към магистралата преминава дебит 0 (нула) л/мин, тогава цялото количество масло циркулира през байпасния клапан, който започва да отваря да кажем на 4 бара, но налягането на изхода на помпата ще се увеличи много повече дори при напълно отворен байпасен клапан поради прекалено голямото количество за размерите на клапана.
Това са отново пълни изречения с празно съдържание, затова ако имаш някакъв проблем с двигателя, по-добре го сподели защото питането в тази форма е твърде общо.

Бобо Дебелия
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E30/E36/E34

Re: маслена система на М50В20

Мнение от methanol » 19 Юли 2010, 23:24

Нещо голямо няма как да запуши маслената магистрала, но с годините се отлагат много ситни боклучета, които в комбинация с кофти масло образуват една "фина" тиня на всякъде по магистрала, както и в картера. Това е 1 снимка на кована биела от м42 от старата кола на колегата спудер, която се запали на 8-мия национален събор. След отваряне на мотора вътре е имало много от въпросната "фина тиня".

Изображение

ПС. НАЗДРАВЕЕ :have one: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: маслена система на М50В20

Мнение от ddddk » 20 Юли 2010, 8:49

Postman написа:... трябва първо да знаем "колко е необходимият дебит" ...


Това е първото, което питам. Дали някой някъде е прочел такава информация. В книгата я няма.

Postman написа:... да знаем колко е действителния дебит ...


Това е второто, което питам. Дали някой някъде е прочел за метод за измерване.

Postman написа:Ако случайно запушването е "квази-титанично" ...


Какво е "квази-титанично" ? :oops:

Postman написа: ако имаш някакъв проблем с двигателя...


12:01 при продължително изкачване с ниски обороти. При високи обороти се държи на косъм, но не прескача и като изкача и сваля оборотите и прескача. След 50-100 метра по равното с нормално каране се оправя.
Това при положение, че точно преди 1 година се погрижих за охладителната система абсолютно безкомпромисно заради същите симптоми. Положението се закрепи и студените месеци нямаше никакви проблеми. Дойде лятото и пак от начало.

Но охлаждането предпочитам да коментираме в другата ми тема.

Идеята ми е, че ако е затруднен маслопотокът по някаква причина, то като се натовари мотора, ще се затруднява топлоотвеждането :dunno:

Разбира се не съм сигурен в теорията си и затова я подлагам на коментиране във форума.

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: маслена система на М50В20

Мнение от Postman » 20 Юли 2010, 9:13

Т.е. въпросът ти е дали е основателно да си мислиш, че след като стрелката стои на 12:01 имаш запушен канал в маслената система, вследствие на което частта от охлаждането, която се пада на маслото е намалена и това предизвиква прегряване (ако разликата 11:59 - 12:01 може да се нарече прегряване)?
Ако това е въпросът, отговорът е не. Помисли си каква топлинна мощност сам по себе си би могъл да разсее водният радиатор, след като се слага и на 525 М50... не е дебитът на маслото това, което го спира.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: маслена система на М50В20

Мнение от cod-cdbp » 20 Юли 2010, 9:17

моето лично мнение е че да се отделят пари за нов радиатор на 5-10 години си е добра инвестиция.
Както съм казвал и преди - не спестих за радиатор, взех си хубав Нисенс, с охлаждане на автомата и тн, 3 години с неработещо виско и стрелката стои м-у 12 и 12:01. Само че за целта водната система няма и едно мехурче въздух вътре, не изпуска от никъде и тн.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: маслена система на М50В20

Мнение от ddddk » 20 Юли 2010, 9:50

Postman написа:Т.е. въпросът ти е дали е основателно да си мислиш, че след като стрелката стои на 12:01 имаш запушен канал в маслената система...
... отговорът е не. Помисли си каква топлинна мощност сам по себе си би могъл да разсее водният радиатор, след като се слага и на 525 М50... не е дебитът на маслото това, което го спира.


Подложих на коментар, получих отговор, с който съм съгласен.
Благодаря. :bchug:
Темата е за ключ.

Поздрави,
Д

П.П.:
_65536_kb_sec_ написа:... взех си хубав Нисенс ...


Аз съм с Behr :smoke:
Етикетът му още не е паднал :smoke:
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook