Въздух или качествен термостат?
Модератор: Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Въздух или качествен термостат?
Имам едно запитване малко банално може би изтъркано, но предизвикващо интерес в мен. Става въпрос за 525тдс (почва да ми става смешно като знам за какво ще питам) - колата загрява стрелката стига средата, парно има (духа вряло направо), а маркуча от термостата към радиатора си седи студен?! Термостата е сменен водната помпа също, антифриз нов, радиатор промит и изчистен..... ?
Колата я карам в жегите стрелката не мърда от средата
а маркуча си е все така студен? Да спомена, че перката на климатика е свалена поради блокирало моторче и климатик въобще не го пускам докато не взема друга. Направило ми е впечатление, че понякога стрелката съвсем леко минава средата почти незабележимо и после пак си се връща. Съмнява ме да няма въздух в системата? Ще съм благодарен на вашите мнения и съвети!
До колегата преско да му се извиня, че не му се обадих, но изненадващо при настройката на плочката помпата спря да тече (или поне на мен така ми се струва
). За сега така ще я карам и ако забележа някакви течове право при теб!
Колата я карам в жегите стрелката не мърда от средата



- methanol
- Бобо Дебелия
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E30/E36/E34
Re: Въздух или качествен термостат?
При мен беше въздух, въпреки че не съм с ТДС по същия начин прави.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въздух или качествен термостат?
Ами колега, обезвъздуши си системата. То при tds-а е отделно разширителния съд, отвий капачката при изгасен топъл двигател и запали да поработи малко. Ако при отвиването на капачката започне да съска яко значи имаш въздух в системата, в такъв случай се разхлабва внимателно малкото маркучле на разширителния съд и въздуха ще излезне. След това доливаш антифриз.
Маркуча към термостата е нормално да е студен. От двигателя излиза топла вода от главата и влиза в горната част на радиатора, докато стигне до долната част водата се охлажда и влиза хладка вода в двигателя през термостата.
Не си мисли, че термостата отваря и стои отворен и върти постоянно водата през радиатора. Термостата отваря, защото от вътрешната му страна водата е топла, веднага покрай него минава хладка вода и се охлажда, съответно затваря.
Щом си промил радиатора е нормално долната му част да е хална. Нали това му е работата.
Маркуча към термостата е нормално да е студен. От двигателя излиза топла вода от главата и влиза в горната част на радиатора, докато стигне до долната част водата се охлажда и влиза хладка вода в двигателя през термостата.
Не си мисли, че термостата отваря и стои отворен и върти постоянно водата през радиатора. Термостата отваря, защото от вътрешната му страна водата е топла, веднага покрай него минава хладка вода и се охлажда, съответно затваря.
Щом си промил радиатора е нормално долната му част да е хална. Нали това му е работата.
- momo-1st
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
- Пол: Мъж
- Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
- Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution
Re: Въздух или качествен термостат?
извинявам се за това че пиша в темата на колегата,но имам и аз едно запитване към по разбиращите колеги!Поради умиране на термостата ми,сега съм със стария който съм итърбушил да е постоянно отворен!Направи ми впечатление обаче,че доста често си чувам виското,при каране в градски условия-идеята ми е че термостата е постоянно отворен,температурата на таблото ми рядко достига до 12 часа,обаче от време на време виското зацепва
пълен мрак?Има ли вариант толкова да загрее тая кола че да се зацепи виското и защо по дяволите не го отчита на таблото!И когато се е зацепвало съм бутал маркучите-държа си на тах ръката-значи не е толкова загряла! каква черна магия се крие под капака ми???


bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива![]()
![]()
![]()
Забравете го вече тоя гнил строй.
Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.
Re: Въздух или качествен термостат?
momo-1st написа:извинявам се за това че пиша в темата на колегата,но имам и аз едно запитване към по разбиращите колеги!Поради умиране на термостата ми,сега съм със стария който съм итърбушил да е постоянно отворен!Направи ми впечатление обаче,че доста често си чувам виското,при каране в градски условия-идеята ми е че термостата е постоянно отворен,температурата на таблото ми рядко достига до 12 часа,обаче от време на време виското зацепва![]()
пълен мрак?Има ли вариант толкова да загрее тая кола че да се зацепи виското и защо по дяволите не го отчита на таблото!И когато се е зацепвало съм бутал маркучите-държа си на тах ръката-значи не е толкова загряла! каква черна магия се крие под капака ми???
Колега, горе съм посочил как работи термостата. В твоя случай има постоянно топла вода в радиатора и затова виското ти зацепва почти постоянно.
Ако имаш термостат ще влиза топла вода в радиатора на порции, които ще се охлаждат още в горния край на радиатора и няма да стига топла вода до средата на радиатора. От там няма да имаш топъл въздух към виското и то няма да зацепва.
Колега, momo-1st, сложи си оригинален термостат. Не е добре за дизеловия двигател да го караш като не е загрял на работната му температура.
Re: Въздух или качествен термостат?
bmw325tds написа:... Не си мисли, че термостата отваря и стои отворен и върти постоянно водата през радиатора. Термостата отваря, защото от вътрешната му страна водата е топла, веднага покрай него минава хладка вода и се охлажда, съответно затваря ...
Колега това не е така. Просто потока на охладителната течност около термостата е в посока от двигателя към радиатора и няма от къде от едната страна да се появи "хладка вода"
Както се вижда от схемата термостата е над водната помпа (там където температурата е най-висока).
Когато двигателя е студен термостата е затворен и помпата върти охладителната течност само в двигателя (малкия кръг)
Когато температурата се повиши до около 88-92 DegC термостата започва да отваря и съответно охладителната течност започва да преминава към радиатора (големия кръг и се оклажда).
Според температурата на охладителната течност термостата отваря различно, така че различно количество течност, или цялото количество при напълно отворен темостат преминава през радиатора (големия кръг)
При това въздуха, който минава между ламелите на радиатора се нагрява до различна температура (в зависимост от отдадена от радиатора топлина докато през него минава охладителната течност) и от там виското завърта перката на вентилатора с различна скорост ...
След това охладителната течност влиза през маркуча отдолу на радиатора в двигателя и няма никакъв достъп до термостата докато не се завърти през малкия кръг и след като се загрее стигне пак до термостата.

- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: Въздух или качествен термостат?
Към колегата bmw525tds: Тдс-а принципно сам се обезвъздушава. Като отшишам капачката не съска, което ме навежда на мисълта че въздух или няма или се е скрил някъде
Към колегата tsb_bg: Колега много си прав, обаче при тдс-а маркуча от термостата влиза не горе вдясно, а долу вляво! А маркуча от радиатора (горе дясно) влиза в главата.
Варианта остава в системата да има въздух или радиатора да е частично запушен (имах такъв случай преди време на друго бмв, но там стрелката мърдаше осезаемо особено като види зор колата).
П.С. Да спомена за пореден път, че тдс-а НЯМА никакви пробки, "дупки" или винчета за обезвъздушаване, така че този вариант определено отпада

Към колегата tsb_bg: Колега много си прав, обаче при тдс-а маркуча от термостата влиза не горе вдясно, а долу вляво! А маркуча от радиатора (горе дясно) влиза в главата.
Варианта остава в системата да има въздух или радиатора да е частично запушен (имах такъв случай преди време на друго бмв, но там стрелката мърдаше осезаемо особено като види зор колата).
П.С. Да спомена за пореден път, че тдс-а НЯМА никакви пробки, "дупки" или винчета за обезвъздушаване, така че този вариант определено отпада

- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: Въздух или качествен термостат?
jogr написа:Към колегата bmw525tds: Тдс-а принципно сам се обезвъздушава. Като отшишам капачката не съска, което ме навежда на мисълта че въздух или няма или се е скрил някъде![]()
Към колегата tsb_bg: Колега много си прав, обаче при тдс-а маркуча от термостата влиза не горе вдясно, а долу вляво! А маркуча от радиатора (горе дясно) влиза в главата.
Варианта остава в системата да има въздух или радиатора да е частично запушен (имах такъв случай преди време на друго бмв, но там стрелката мърдаше осезаемо особено като види зор колата).
П.С. Да спомена за пореден път, че тдс-а НЯМА никакви пробки, "дупки" или винчета за обезвъздушаване, така че този вариант определено отпада
Колега tsb_bg извинявай за забележката, но чак сега загрях, че това просто е примерна схема на охладителна система, а не пряк пример за тдс-ите!!!
- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Въздух или качествен термостат?
jogr написа:П.С. Да спомена за пореден път, че тдс-а НЯМА никакви пробки, "дупки" или винчета за обезвъздушаване, така че този вариант определено отпада
колега сигурен ли си в това. Щото на моята като и сменяха антифриза в сервиза ме замаяваха, че имало маркуче от радиатора до разширителното казанче и от там сама се обезвъздушавала



- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: Въздух или качествен термостат?
rottweiler написа:jogr написа:П.С. Да спомена за пореден път, че тдс-а НЯМА никакви пробки, "дупки" или винчета за обезвъздушаване, така че този вариант определено отпада
колега сигурен ли си в това. Щото на моята като и сменяха антифриза в сервиза ме замаяваха, че имало маркуче от радиатора до разширителното казанче и от там сама се обезвъздушавалаУтре
Точно за това говорим! Сама се обезвъздушава! Това за пробките беше намек за бензиновите колеги...

Re: Въздух или качествен термостат?
И аз да кажа. Колега tsb_bg , абсолютно си прав с малка поправка за ТДС маркуча от долната част на радиатора минава първо през термостата и оттам в двигателя. качественото обезвъздушаване е необходимо за да може водната помпа да върти вода а не въздух при което спира кръговрата на водата и горният маркуч и част от радиатора загряват ( парят ) от топлопредаване а долният остава студен ( относително ) при което няма охлаждане и скоро ще дойде момента на прегряване на двигателя. Тъй че колега ти сам си отговорил на въпроса си : в системата да има въздух или радиатора да е частично запушен . Да ТДС наистина се самообезвъздушава ама в началото да му се помогне ,а ? При първото запалване след наливане на новата охл. течност се оставя двигателя да работи докато отвори термостата ( постоянно се долива охл. течност да се поддържа нивото ) и започне да гони въздуха от местата където трябва да липсва ( щото в системата все пак остава въздух не може без него но той е горе в разширителния съд , той затова така се и казва, водата се разширява и къде ще иде ако няма въздух който да се свие ). Този процес на обезвъздушаване ( двигателя сам си го прави поради действието на физичните закони-затова се казва самообезвъздушаване ) продължавате докато не видите че от щуцера на разш. казанче ( където влиза тънкото маркучле от горната част на радиатора) не престане да излиза въздух , а постоянна ( ако не давате газ ) струйка от охладителна течност . И тук идва нещо много важно ( което не съм чел някой да споменава ) първо завъртате капачката на разш. съд и оставяте още малко двигателя да поработи преди да го изгасите , за да си вдигне работното налягане системата. Не е желателно да отваряте капачката за щяло и не щяло. Работата на капачката е да пропусне свръхналягане от системата породено от ред причини и да поддържа налягане , което означава че сутрин като отвиете частично лекичко капачката трябва да съска ( т.е. поддържа се налягане ) в противен случай нова капачка братя. Съществено е да разберете че ТЯ капачката играе много важна роля в качествената работа на охладителната система. Така че колега jogr смени си капачката с нова и си обезвъздуши системата след като си прегледал че отникъде не смуче въздух примерно.
Re: Въздух или качествен термостат?
А на колегата momo-1st да кажа , че е нормално да му се включва виското ( кво като е постоянно отворен термостата да не би виското да се включва на затворен термостат ). В градски условия казваш , значи ниска средна скорост=малко въздушен поток=слабо охлаждане от което следва че на радиатора му трябва по-голямо обдухване и естествено си включва ( образно казано ) виското , за да увеличи въздушния поток. Най-простото е да я покараш извънградско с по-голяма скорост и да видиш включва ли виското. И не на последно място все пак тези дни е доста горещо не мислите ли , все пак това не е самовар та да му е гот от горщината. Живи и здрави.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въздух или качествен термостат?
Аз от самото начало на темата ме сърби да попитам - Сигурно ли е че ТДС-а при положение че има радиатор и разширител 1:1 с тези на М30, е възможно да няма обезвъздушителна пробка на термостата или изобщо някъде по мотора. 


Re: Въздух или качествен термостат?
Аз имам една пробка отдясно на радиатора BEHR . Четох някога че оттам сутрин ( студена като е ) се отвива леко да излезе въздух ако има. Пробвал съм и никога не ми е излизало въздух та не знам.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани