BMW 5 /E34/ (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/¦)

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: Кюстендил

BMW 5 /E34/ (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/¦)

Мнение от Tony » 18 Мар 2003, 0:31

Много мъ­­же желаят техният автомобил да е едновременно бърз, с агресивен вид и в същото време да предлага комфорт и функционалност. Съгласете се, че това съчетание се среща сравнително рядко, но все пак има изключения. Когато заговорим за марката BMW, независимо за кой модел, няма начин да не споменем думички като: динамика, скорост, агресивен вид и т.н. Баварският колос отдавна е доказал, че е един от лидерите в създаването на “резачки” от различен калибър. В нашия случай иде реч за солиден седан с четири врати и ясно изразен багажник, който е с марка BMW и просто няма как да не изглежда “злобно”. Настъпите ли педала на газта до край “петицата” би могла да покачи доста нивото на адреналин в кръвта Ви. Не случайно доскоро, този автомобил бе визитната картичка на т. нар. “мутри”. Въпреки лошия (за някои) имидж BMW 5 /E34/ е популярна лимузина на нашенския пазар за употребявани автомобили. Мнението на повечето специалисти е, че моделът, произвеждащ се от 1988 до 1995 година, представлява надежден, стилен и сравнително функционален спортен седан. Цената му също е в рамките на приличието, въпреки че с поддръжката нещата не стоят така. “Петицата” никога не е претендирала за признанието “the best”, но това в никакъв случай не намалява достойнствата є. Моделът отдавна е в раздела “употребявани автомобили”, но и до днес си остава една от най-добрите алтернативи в този клас. Естествено и той си има недостатъци, за които следва да ви разкажем. А дали те са повече от положителните качества, трябва да прецените сами.



Каросерия
Ламарината на петата серия на BMW е устойчива срещу корозия. Всички панели са добре укрепени, което е особено важно при евентуален удар. Ръждата обхваща най-бързо ауспухната система, което е и основна причина за честата є смяна. Багажното пространство е доста голямо, но салонът въпреки че изглежда просторен, не предлага перфектен комфорт. Все пак зависи какви са изискванията Ви.

Двигатели
Основно версиите на “петицата” са оборудвани с шестцилиндрови редови двигатели. Именно те са най-удачни за тежичкото купе. Особено сполучливи са вариантите, внедрени в производство в средата на 1990 година. Те са снабдени с по четири клапана на цилиндър, което повишава мощността на 150 и 192 к.с., респективно за модификациите 520i и 525i. Тези мотори са белязани с фабричен индекс М50, а заради специфичната си форма са познати в разговорния език като “плочи”. Баварецът се среща и с четирицилиндров агрегат (518i), който обаче се оказва слабичък. Освен, че е посредствен, 1.8-литровият мотор не харчи по-малко, а и поддръжката му в никакъв случай не е по-евтина. Дизеловите варианти са сравнително лесни за поддръжка, като по-удачен е 525 TDS. При другия “дизелак” 525 TD често се получава разхерметизиране на съединенията за охладителна течност, намиращи се между радиатора и цилиндровата глава. Внимание заслужават “петиците” с индекс “Х”. Перманентното им предаване е подходящо за зимата, особено като се има предвид, че автомобилите с марка BMW са със задно предаване. Към днешен ден обаче покупката на BMW 525iX не е оправдана. Вериантът е произведен в ограничена серия и трудно ще намерите резервни части. За хората искащи повече “кончета” под капака са предназначени V8 версиите 535i и 540i. Те са надеждни, но също са свързани с доста разходи по текущото сервизиране. Най-наточените версии, традиционно за марката, са с обозначение “М”. Нашият съвет е: ако не сте маниак на тема скорост, не прибягвайте до този вариант. Прекалено скъп е за поддръжка и не се заблуждавайте, че досега е каран от пенсионер или жена. На повечето подобни екземпляри просто им е взета “душицата”. Най-рядко срещаният вариант на “петицата” е “расовата бегачка” Alpina B10 Biturbo. Ако успеете да намерите подобен екземпляр ще можете да ускорявате от 0 до 100 за не повече от 5 секунди. Подобен автомобил не може да бъде подържан в България.

Допълнителни възли и агрегати
Проблемите с “петицата” идват от прекалено многото електроника. Докато бордкомпютърът, например, работи, всичко е наред, създава удобства и се чувствате щаслив от информацията която получавате. Дефектира ли обаче (което не е рядко срещано явление особено при по-старите екземпляри) започват големите неприятности - грешна информация към инжекциона, честа и безразборна смяна на оборотите, трудно палене и т.н. Ремонтът му е много скъп, а и не винаги е успешен. Алтернативата е да се смени с нов, което няма да е по джоба на всеки. Освен този недостатък трябва да се отбележат и прекалено честите проблеми с водната помпа. В общи линии това са най-сериозните недостатъци, свързани с най-много главоболия и средства. Към по-незначителните минуси на модела се числи честото запушване на клапана на капачката, затваряща охладителната течност в системата. Вследствие на това налягането се увеличава и са възможни спуквания най-вече на гумените съединения. Окачването на “петицата” е изключително здраво и надеждно, особено за нашите пътища. Най-бързо се износват втулките на кормилните щанги. Също така се разбиват “чашките” за които се залавят предните амортисьори в горната си част. Спирачната система е без забележки. При моделите, произведени преди 1991 година се срещат дефекти в алтернатора. Проблемът започва с лек шум, който постепенно се усилва и е следствие от разбит лагер на ремъчната ролка. При модификациите с четирицилиндров двигател липсва термична защита в гнездото на акумулатора, което е причина за по-бързото му изтощаване, но това едва ли може да се нарече недостатък. Друг фабричен недъг е опасното (при удар) разположение на резервоара. Често се срещат и различни проблеми в предните и задни светлини, но те се отстраняват лесно и едва ли ще са причина да не си купите “петицата”.

Цена
Моделът Е34 се радва на доволно голямо търсене и респективно държи прилична цена и обезценяването му е сравнително малко. Факт е, че производството на въпросната “петица” започва преди 15 години, а на пазара за употребявани автомобили не се среща под 5 000 лв. В резюме може да се каже, че автомобилът е здрав и надежден, но обслужването му и резервните части са по-скъпи от средното за класа ниво.

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

Мнение от Роската » 18 Мар 2003, 2:08

Пичага откъде ги копна тия сведения,да не ги е писал Иван Тенчев :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 10.03.2003
Местоположение: София-"montreal"

Мнение от KGB » 18 Мар 2003, 4:59

abre infoto e ok....ama BMW 5 za pod 5 000lv...to ne moze dyshata v raya i onova do kraya.
Изображение

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 18 Мар 2003, 7:52

Роската написа:Пичага откъде ги копна тия сведения,да не ги е писал Иван Тенчев :!:


АвтоПазар.. кой е идейното гуру на статията не помня

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: Кюстендил

Мнение от Tony » 18 Мар 2003, 21:35

da statiata e ot AvtoPazar s avtor:
Димитър Димитров
avtomitak@avto.bg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 13.02.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от WestSide » 19 Мар 2003, 22:37

Ne znam ot kude e statiqta..ama E34 si klasi4eskata "huliganka"...a i stava mnogo gotina pri tunning!!Ubiec e kolata...ne znam dali ima po-dobra kola za tiq pari koqto da su4etava komfort,"otklik" na gazta i vsi4kite mu extri...Tazi kola za men e Unikalna!!!Bowdown to E34 :D :D :D :D
Killing Ain't Fair,But Somebody Got To Do It!


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 19 Мар 2003, 23:20

Сполучливи ли са наистина дизелите на Е34?????

Това е въпрос който от доста време си задавам. Днес в мобиле.де от около 20 обяви за 525тдс поне половината имаха дефект на главата на двигателя....
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 20 Мар 2003, 12:46

Nisto im niama!Porsto niakoi hora ne znaiat kak se kara i poddurga takava kola.Prosto ne triabva da se nastupva dokato e studena i na okolo 60 000km da se smenia vodnata pompa.Edin moi priatel si vze 525 tds 97god.
na 200tkm sega e ve4e na 300tkm i ne e mrudnala a toi kara kato sustezatel. :lol:

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 20 Мар 2003, 15:28

Имам двама познати, които имаха дизелови BMW-та - единия с Е30 324td, скъса го от каране и го продаде на над 300 000км, другия караше E34 525tds също карано яко, то беше на 400 000км, но завърши в няколко дървета ... Pilota също не жали неговото E30 324d ... Явно са здрави машини :P

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

Мнение от Роската » 02 Апр 2003, 0:53

Без да обиждам колегата,който сигурно пише за още ПОНЕ 20 марки автомобили така компетентно(без да е влизал под никоя),ще кажа ,че повечето от написаното са пълни прототий и пак простотий!

Когато някой специализирал човек каже нещо от сорта:

http://www.bmwe34.net/e34main/Trouble/OilCanister.htm

,аз ще потвърдя:МАМКА МУ,ТАКА Е! Ok, Call me cheap, but I don't feel like spending this much money on German's engineers mistakes.

Но когато стане въпрос ,за такива глупости като клапанчета на капачки,тампони на амортисиори,М-ки с взети души,двигатели ПЛОЧКИ-отговора е:АРЕ ГЛЕЙ СИ РАБОТА БЕ,ПОЗНАВАТЕЛ :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 464
Регистриран на: 24.03.2002
Местоположение: София

Мнение от Ivan » 02 Апр 2003, 6:18

Роската написа:Без да обиждам колегата,който сигурно пише за още ПОНЕ 20 марки автомобили така компетентно(без да е влизал под никоя),ще кажа ,че повечето от написаното са пълни прототий и пак простотий!

Когато някой специализирал човек каже нещо от сорта:

http://www.bmwe34.net/e34main/Trouble/OilCanister.htm

,аз ще потвърдя:МАМКА МУ,ТАКА Е! Ok, Call me cheap, but I don't feel like spending this much money on German's engineers mistakes.

Но когато стане въпрос ,за такива глупости като клапанчета на капачки,тампони на амортисиори,М-ки с взети души,двигатели ПЛОЧКИ-отговора е:АРЕ ГЛЕЙ СИ РАБОТА БЕ,ПОЗНАВАТЕЛ :!:


Роска, :yes: :yes: :yes: :yes:
"Око за око, и скоро целият свят ще бъде сляп." - Махатма Ганди

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook