Гарнитура на капака как?
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Гарнитура на капака как?
Здравейте колеги!Искам да разбера има ли мрежа в капака на клапаните (която да се почисти) при М50В20?Също така никога не ми е било ясно как точно се измерва силата на затягане?С специален инструмен ли?И съответно с каква сила се затягат болтовете при сглабяне капака на клапаните?

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Гарнитура на капака как?
MaxMeyer написа:Здравейте колеги!Искам да разбера има ли мрежа в капака на клапаните (която да се почисти) при М50В20?Също така никога не ми е било ясно как точно се измерва силата на затягане?С специален инструмен ли?И съответно с каква сила се затягат болтовете при сглабяне капака на клапаните?
Мисля, че няма мрежа - поне на моя нямаше

Силата на натягане се измерва с динамометричен ключ в Nm (нютонметри) - самите ключове са различни като варианти и цени... от 10-20лв за някакви елементарни и под въпрос за точността им... до няколко пъти пъти повече за качествен ключ (който реално ще ти трябва ако си сервиз, но дори и в такива хората карат на усет

Капака си затегнах по усет - гледаш да не е хлабаво и да не превърти все пак... трябва добре да стегне гарнитурата (нова препоръчително)... но все пак в книгата пише 10 Nm при затягане...
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Гарнитура на капака как?
Благодаря за отговора колега
Между другото самата мрежа не се вижда защото е скрита зад капак който е отвътре на самия капак на клапаните.


- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Гарнитура на капака как?
Ще използвам темата и за дург въпрос.Стрелката на охлаждането си стои на 12 часа но забелязах че ако я оставя да стои запалена примерно 5 мин. и стрелката отива към червено?Това нормално ли е?Също така не мога да разбера перката за охлаждане на какъв принцип е...като се дава повече газ и се върти по-бързо?Май е постоянно зацепена а не с датчик да вкл. и изкл.След като стрелката тръгне към червеното (при стоене на място) като тръгна да карам и се оправя сравнително бързо. 


- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Гарнитура на капака как?
Аз скоро си смених гарнитурите на M50B20,не видях никъква мрежа а и двойно дъно на капака.Относно температурата на двигателя не е нормално да помръдва от 12 часа,предполагам че виското не зацепва но пък би трявало да се включи електрическата перка 

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Гарнитура на капака как?
MaxMeyer написа:Ще използвам темата и за дург въпрос.Стрелката на охлаждането си стои на 12 часа но забелязах че ако я оставя да стои запалена примерно 5 мин. и стрелката отива към червено?Това нормално ли е?Също така не мога да разбера перката за охлаждане на какъв принцип е...като се дава повече газ и се върти по-бързо?Май е постоянно зацепена а не с датчик да вкл. и изкл.След като стрелката тръгне към червеното (при стоене на място) като тръгна да карам и се оправя сравнително бързо.
Имаш сериозен проблем с охлаждането и те съветвам да го решиш на мига за да не плачеш. Нашите коли не са ОПЕЛ, Ауди и тн да им мърда стрелката на температурата. Трябва да застане на 11:59 и да си седи там ако ще и цял ден да работи на място. Най-вероятно не ти работи перката на климатика или виското. Моето виско като го спра и нон-стоп ми се пуска перката за климатика, но пак не ми мърда стрелката на температурата.
Моя съвет е да си купиш НОВА водна помпа и да проверите виското как е + перката на климатика. Може и термостата да е запецнал затворен или полуотворен. Ако си от София пали и веднага си карай колата при Кольо (Архитекта), че ремонтите са скъпи на тези БМВ-та.
ПП. Кой ги рециклира тея виско съединители да ходя и да ми оправят 1 такова и да си имам резервно.
ПП2. Някой ако хвърля виско от ТДС моля да ми пише ЛС.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Гарнитура на капака как?




Re: Гарнитура на капака как?
Момента на затяагане в случая няма никакво значение, може би е даден за да се затраховат, ако някой скъса винт или за да не се стигне до късане.
По важното е да поръчаш всички части - не само самата гарнитура.
По важното е да поръчаш всички части - не само самата гарнитура.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Гарнитура на капака как?
Здравей колега,
Болтовете на капака на главата са с ограничител.
Навиваш докато спре и стягаш леко колкото ей тъй на за спорта.
Не можеш да натягаш, защото ограничителите не ти позволяват.
По другия въпрос ползвай търсачката и не отлагай сервизирането.
Поздрави,
Д
Болтовете на капака на главата са с ограничител.
Навиваш докато спре и стягаш леко колкото ей тъй на за спорта.
Не можеш да натягаш, защото ограничителите не ти позволяват.
По другия въпрос ползвай търсачката и не отлагай сервизирането.
Поздрави,
Д

- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Гарнитура на капака как?
Възможно ли е това с температурата да го прави само заради водната помпа?Защото когато купувах колата при проверка на сервиз БМВ едно от нещата които казаха че е засмяна беше водната помпа.

- Liceto''X''
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 27.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Гарнитура на капака как?
ddddk написа:Здравей колега,
Болтовете на капака на главата са с ограничител.
Навиваш докато спре и стягаш леко колкото ей тъй на за спорта.
Не можеш да натягаш, защото ограничителите не ти позволяват.
Д

А за гарнитурата, лично мой съвет е да се залепи (стига да не е скъсана), защото аз съм слагал нови гарнитури и след един месец пак протича и тогава я лепя.Купуваш си един силикон VICTOR REINZ-REINZOSIL, малко е скъп 40~50лв. флакона , обаче залепиш ли я с него не я мисли повече, а гарнитура закапака на М50 е 80~90лв.Според мен е наложително да се оправи гарнитурата, защото ако тече най-вероятно пуска масло и към свещите и ще се наложи да се сменят и лулите, че маслото им разказва играта.
Малко встрани от темата обаче ако капака се свали и при зглобяването се сложи старата гарнитура без да се залепи много вероятно е да тече и да създава ядове.
За загряването провери дали нямаш въздух в системата.Има ли парно топли ли са всичките маркучи?
Иначе вариантите са (както писаха колегите) виско, водна помпа и термостат.
Почисти си и радиатора, че с времето се набиват сумати боклуци в питата и охлажда доста по трудно.
- Liceto''X''
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 27.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Гарнитура на капака как?
MaxMeyer написа:Възможно ли е това с температурата да го прави само заради водната помпа?Защото когато купувах колата при проверка на сервиз БМВ едно от нещата които казаха че е засмяна беше водната помпа.
Ми възможно е, те водната помпа си я дават като консуматив.
Re: Гарнитура на капака как?
MaxMeyer написа:Възможно ли е това с температурата да го прави само заради водната помпа?Защото когато купувах колата при проверка на сервиз БМВ едно от нещата които казаха че е засмяна беше водната помпа.
Ми най-вероятно е от нея, може и термостат да е. Не е зле да се сменят и двете неща даже и профилактично. Една помпа е м/у 60-100лв а термостат около 20-30лв. според зависи от къде пазаруваш.
На капака на клапаните и на свещите задължително нова гарнитура, залепена със силикон, струва около 40-50 лв комплекта.
Сваляш капака, почистваш едно хубаво, мажеш тънко със силикона и чакаш извесно време (10ина минути) да постегне. След това слагаш гарнитурата и капака обратно. Пак изчакваш да се постегне силиконеца преди да запалиш двигателя и това е.
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани