каква е нормалната температура до която трябва да загрява
Модератор: Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Йордан Василев
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 22.04.2010
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: Е-39 530И Е-30 320И М20Б20
- Мечтае да кара: Е-30 МPower
каква е нормалната температура до която трябва да загрява
имам 520 24В , обаче перката на радиатора май ми се включва по късно
стрелката си стои на 12,и като види зор,тръгва да загрява,стига до следващото деление и се включва чак тогава перката и истива пак до 12,и така постоянно.нормално ли е да се включва толкова късно перката?
имам и друго питане:сменил съм свещи,филтри,обаче понякога колата няма мощност,все едно работи на 5 цилиндъра,и след това пак си идват 150-те коня
дали е нещо от горивото и системите за горивото(помпи,инжекциони и т.н.)
стрелката си стои на 12,и като види зор,тръгва да загрява,стига до следващото деление и се включва чак тогава перката и истива пак до 12,и така постоянно.нормално ли е да се включва толкова късно перката?
имам и друго питане:сменил съм свещи,филтри,обаче понякога колата няма мощност,все едно работи на 5 цилиндъра,и след това пак си идват 150-те коня
дали е нещо от горивото и системите за горивото(помпи,инжекциони и т.н.)
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
Колега,
От личен опит с проблемите по охладителната система казвам следното:
1.Стрелката не трябва да помръдва осезаемо то 12 часа, т.е. може за момент да качи до 12.01 най-много, но повече не трябва да се качва.
2. Ако го прави това, най-вероятно нещо в охладителната система не работи коректно - най-често термостат и виско (предвид възрастта на автомобилите)
3. Ако виското не зацепва на дълъг път проблеми няма, защото при каране със скорост над 60 км/ч въздушната струя е напълно достатъчна за охлаждане. Проблемът е градско каране с малка скорост
4. Ел. перка има 2 степени - едната се включва с пускането на климатика, а другата когато температурата на колата стигне 12.05. Точната температура не я знам, нека колегите да кажат...
Щом имаш подобни проблеми ЗАДЪЛЖИТЕЛНО започни да наблюдаваш кога колата загрява, кога изтива. Съветвам те да опишеш по-подробно симптомите и да си заделиш някой лев, защото за лятото обезателно трябва да си решил проблема, че иначе...
От личен опит с проблемите по охладителната система казвам следното:
1.Стрелката не трябва да помръдва осезаемо то 12 часа, т.е. може за момент да качи до 12.01 най-много, но повече не трябва да се качва.
2. Ако го прави това, най-вероятно нещо в охладителната система не работи коректно - най-често термостат и виско (предвид възрастта на автомобилите)
3. Ако виското не зацепва на дълъг път проблеми няма, защото при каране със скорост над 60 км/ч въздушната струя е напълно достатъчна за охлаждане. Проблемът е градско каране с малка скорост
4. Ел. перка има 2 степени - едната се включва с пускането на климатика, а другата когато температурата на колата стигне 12.05. Точната температура не я знам, нека колегите да кажат...
Щом имаш подобни проблеми ЗАДЪЛЖИТЕЛНО започни да наблюдаваш кога колата загрява, кога изтива. Съветвам те да опишеш по-подробно симптомите и да си заделиш някой лев, защото за лятото обезателно трябва да си решил проблема, че иначе...
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- Йордан Василев
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 22.04.2010
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: Е-39 530И Е-30 320И М20Б20
- Мечтае да кара: Е-30 МPower
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
ами сложил съм нов термостат,нова помпа,нови ролки,ремък.мисля че може да е датчика на ел перката и да я включва по късно.и аз не знам вече.купих я преди около месец-два и все още я опознавам,имах проблем в началото-спука се малкото маркуче , дето излиза от главата,смених го и видях голям зор докато я обезвъздуша,а дали не е останал още малко въздух???
със сигурност има някакви проблеми,ама все още ги откривам.има ли веротност да е спукана главата-майстори и това предположиха,имайки впредвид прекъсването от време на време и бавното вдигане на оборотите
със сигурност има някакви проблеми,ама все още ги откривам.има ли веротност да е спукана главата-майстори и това предположиха,имайки впредвид прекъсването от време на време и бавното вдигане на оборотите
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
нищо не казваш за виското 

- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
Забравих да кажа, че като загрее над 12 часа при мен поне двигателят направо се скопява - рязък спад на мощност, ако е пуснат климатика да не говорим. Честно казано не знам на какво точно се дължи този феномен, но определено го има, тъй като и други хора се оплакват. Откакто смених виското стрелката закова на 12.00, даже 12.01 и не помръдва. Оттогава не съм забелязъл така да губи мощност.
Не виждам защо си видял трудности с обезвъздушаването. Има една много подробна тема, мисля дори е във важни...
Не виждам защо си видял трудности с обезвъздушаването. Има една много подробна тема, мисля дори е във важни...
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- Йордан Василев
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 22.04.2010
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: Е-39 530И Е-30 320И М20Б20
- Мечтае да кара: Е-30 МPower
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
ами за виското какво да кажа?
един колега го е пооправил при един майстор , вече кара почти година и няма проблеми
та и мен ме прати при този човек в брезник , разглоби го човека,напълни го с някакъв силикон и УЖ би трябвало да няма проблем,ама има нещо подобно и при мен-като позагреее и изчезват конете,мн странно.докато е студено върви като полудяло.Дали не е мн добре това виско.
един колега го е пооправил при един майстор , вече кара почти година и няма проблеми
та и мен ме прати при този човек в брезник , разглоби го човека,напълни го с някакъв силикон и УЖ би трябвало да няма проблем,ама има нещо подобно и при мен-като позагреее и изчезват конете,мн странно.докато е студено върви като полудяло.Дали не е мн добре това виско.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
Йордан Василев написа:ами за виското какво да кажа?
един колега го е пооправил при един майстор , вече кара почти година и няма проблеми
та и мен ме прати при този човек в брезник , разглоби го човека,напълни го с някакъв силикон и УЖ би трябвало да няма проблем,ама има нещо подобно и при мен-като позагреее и изчезват конете,мн странно.докато е студено върви като полудяло.Дали не е мн добре това виско.
вземи си едно виско колега

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
kirililiev написа:Йордан Василев написа:ами за виското какво да кажа?
един колега го е пооправил при един майстор , вече кара почти година и няма проблеми
та и мен ме прати при този човек в брезник , разглоби го човека,напълни го с някакъв силикон и УЖ би трябвало да няма проблем,ама има нещо подобно и при мен-като позагреее и изчезват конете,мн странно.докато е студено върви като полудяло.Дали не е мн добре това виско.
вземи си едно виско колега

Провери и водния радиатор да не е задръстен с болуци има го и тоя момент.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
Проблема ти е във виското или радиатора... може и термостата да не отваря на цяло!
Виското се грижи за охлаждането на водния радиатор, а не ел. перката... така че не мисли, че тя включва късно (както си писал по-горе).
Ел. перката на климатика, включва на 2-ра степен при достигане на 99* на охладителната течност! Тези 99* не са толкова много за да усещате спад на мощност в мотора! За да се случва това, значи имате проблем другаде. На 90% от автомобилите ел. перките с които се охлажда водния радиатор се включват на 95*... има термостати които тепърва отварят на 100*...
Тук в този форум се е оформило и затвърдило едно много грешно разбиране... "стрелката трябва да е на 12 часа и мърда ли от там, значи мотора е аут... гарнитури.. глави... ". Инжинерите са показали в какъв диапазон е безопасната работа на мотора! Това, че при напълно изрядна охладителна система, стрелката на уреда не минава след средата, не означава, че при минаването й на 12:05 вече ще хвърляме мотор... напълно нормално е при по-висока външна темепратура и зацапани радиатори или леко поизпуснало виско и тежък режим на работа на мотора (малка скорост и високи обороти), темепературата да се повиши над редовните 85-90* и уреда да покаже 12:05 (примерно)...
Виското се грижи за охлаждането на водния радиатор, а не ел. перката... така че не мисли, че тя включва късно (както си писал по-горе).
Ел. перката на климатика, включва на 2-ра степен при достигане на 99* на охладителната течност! Тези 99* не са толкова много за да усещате спад на мощност в мотора! За да се случва това, значи имате проблем другаде. На 90% от автомобилите ел. перките с които се охлажда водния радиатор се включват на 95*... има термостати които тепърва отварят на 100*...
Тук в този форум се е оформило и затвърдило едно много грешно разбиране... "стрелката трябва да е на 12 часа и мърда ли от там, значи мотора е аут... гарнитури.. глави... ". Инжинерите са показали в какъв диапазон е безопасната работа на мотора! Това, че при напълно изрядна охладителна система, стрелката на уреда не минава след средата, не означава, че при минаването й на 12:05 вече ще хвърляме мотор... напълно нормално е при по-висока външна темепратура и зацапани радиатори или леко поизпуснало виско и тежък режим на работа на мотора (малка скорост и високи обороти), темепературата да се повиши над редовните 85-90* и уреда да покаже 12:05 (примерно)...
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
dj_ennsy_1 написа:Проблема ти е във виското!
То се грижи за охлаждането на мотора, а не ел. перката... така че не мисли, че тя включва късно (както си писал по-горе).
Ел. перката на климатика, включва на 2-ра степен при достигане на 99* на охладителната течност! Тези 99* не са толкова много за да усещате спад на мощност в мотора! За да се случва това, значи имате проблем другаде. На 90% от автомобилите ел. перките с които се охлажда водния радиатор се включват на 95*... има термостати които тепърва отварят на 100*...
Тук в този форум се е оформило и затвърдило едно много грешно разбиране... "стрелката трябва да е на 12 часа и мърда ли от там, значи мотора е аут... гарнитури.. глави... ". Инжинерите са показали в какъв диапазон е безопасната работа на мотора! Това, че при напълно изрядна охладителна система, стрелката на уреда не минава след средата, не означава, че при минаването й на 12:05 вече ще хвърляме мотор... напълно нормално е при по-висока външна темепратура и зацапани радиатори или леко поизпуснало виско и тежък режим на работа на мотора (малка скорост и високи обороти), темепературата да се повиши над редовните 85-90* и уреда да покаже 12:05 (примерно)...
Тук всяка седмица има тема от рода на "Помощ, мина средата..." ... еми какво помощ, помощ... утре ще ни викаш да идваме и да ти е*ем жената....
Еми това пък са елементарни неща-сваляш радиатора, промиваш го добре и вън и вътре, проверяваш виското, термостата, водната помпа и готово.




През далечната 1993 г. имах Е30, през тея години никой не разбираше от перки, вискота и т.н.то не че сега някой разбира



Друг пример 525 TDS на около 45-46* температура пак стои преди 12.00, вчера стоях на един светофар 6 или 7 пъти и стрелката не мърда. За мен мърдали стрелката има проблем 100%

Успех
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
dj_ennsy_1 написа:... Това, че при напълно изрядна охладителна система, стрелката на уреда не минава след средата, не означава, че при минаването й на 12:05 вече ще хвърляме мотор...
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
dj_ennsy_1 написа:dj_ennsy_1 написа:... Това, че при напълно изрядна охладителна система, стрелката на уреда не минава след средата, не означава, че при минаването й на 12:05 вече ще хвърляме мотор...
точно,ако се натовари много дори може да отиде почти до червеното,няма никви грижи абсолютно,караш си и тва е,влезе ли в червеното спираш,не случайно са сложени червени сектори по уредите,тва че разтоварена кола седи на светофарите със стрелка никога не преминаваща средата е съвсем друга тема,ела да закачим една платформа или каравана и да влезем в някой проход при 40 градуса,пуснат климатик и голям трафик



- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
това нещо съм се опитвал да го обяснявам тук многократно, но смисъл няма....
както и да е... радвайте се, че си нямате проблеми ами се впрягате тука за глупусти от сорта на 2 минути преди 12 или 1 минута след 12...

както и да е... радвайте се, че си нямате проблеми ами се впрягате тука за глупусти от сорта на 2 минути преди 12 или 1 минута след 12...

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: каква е нормалната температура до която трябва да загрява
dj_ennsy_1 написа:това нещо съм се опитвал да го обяснявам тук многократно, но смисъл няма....
както и да е... радвайте се, че си нямате проблеми ами се впрягате тука за глупусти от сорта на 2 минути преди 12 или 1 минута след 12...
Тая твойта кадъна кат гледам баш в стрелката се е загледала да не прегрее мотора





- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани