Проблем със зареждането
Модератор: Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Проблем със зареждането
Здравейте! Преди няколко дни след няколкочасово слушане на музика+пуснат плафон в купето си съборих акумулатора, та се наложи да паля с дърпане - както и да е, запалих, покарах, акумулатора се зареди дотолкова че стартера въртеше и колата си палеше.
Вчера паля си аз - лампата за генератора светеше, изфорсирах леко до около 1200-300 оборота и лампата угасна. Викам си всичко е ок и потеглих. Да ама след около километър колата взе да прекъсва и угасна. Пробвах да запаля, ама нъц... стартера не ще да завърти т.е. няма ток. Свалих акумулатора и го заредих снощи. Сега го качих на колата, но като дам на контакт лампата за генератора свети съвсем слабо(трябва да затъмня таблото с ръка за да се види денем) и след като запаля продължава да свети по същия начин - слабо. Това би трябвало да значи че не зарежда, но това ще го проверя с уред до няколко часа.
Имате ли идея какво е станало, на какво се дължи проблема?
Вчера паля си аз - лампата за генератора светеше, изфорсирах леко до около 1200-300 оборота и лампата угасна. Викам си всичко е ок и потеглих. Да ама след около километър колата взе да прекъсва и угасна. Пробвах да запаля, ама нъц... стартера не ще да завърти т.е. няма ток. Свалих акумулатора и го заредих снощи. Сега го качих на колата, но като дам на контакт лампата за генератора свети съвсем слабо(трябва да затъмня таблото с ръка за да се види денем) и след като запаля продължава да свети по същия начин - слабо. Това би трябвало да значи че не зарежда, но това ще го проверя с уред до няколко часа.
Имате ли идея какво е станало, на какво се дължи проблема?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Проблем със зареждането
Ми ще смениш четките и готово. 15лв са.. като на голф.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Проблем със зареждането
А дали е от четките? Ако е от тях при угасен мотор лампата би трябвало да свети силно,а при запален слабо. 

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Проблем със зареждането
трудно ще го разгадаем така... отиваш на специалист, той си знае... на мен на кола преди ми светваше лампата на акумулатора като извадя ключа, а на контакт гаснеше
... оказа се диоден блок 


- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Проблем със зареждането
Знам ли - може някой от колегите с повече опит с тези машини да се е сблъсквал с такъв или подобен проблем 
п.с. Алтернатор от Е36 със същия двигател(м50б20) дали ще стане? А също и от е34 525i (м50б25)?

п.с. Алтернатор от Е36 със същия двигател(м50б20) дали ще стане? А също и от е34 525i (м50б25)?
- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: Проблем със зареждането
аз имах подобен проблем година я карах на такава лампа но като я замеря зарежда,като стана студено уж зарежда пък на сутринта няма никой,четки наред,диоден блок намотки релето ново беше,и се оказа релето,било 50А,а на мойта е 60А смених го 15лв и сега е 6....но иди на майстор той най-добре ще ти каже иначе има излишни главоболия
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Проблем със зареждането
По принцип не обичам да ходя при мърлячи наречени "майстори" понеже тяхната цел е главно да ти вземат парите, а да не говоря за качеството на работата което е под всяка критика. Така че по скоро съм склонен да подменя алтернатора, отколкото да дам същите пари на някой "майстор" и накрая колата пак да не е наред и в крайна сметка да дам още толкова пари за алтернатор 
п.с. къде се намира релето за алтернатора?

п.с. къде се намира релето за алтернатора?
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Проблем със зареждането
Преди няколко дни се занимвах с алтернатора, но забравих да снимам... а проблем съм имал подобен и няколко пъти с фиата... ама там бе наред: четки, реле-регулатор, диоден блок и накрая статор... през период около година 
При БМВ-то: преди около седмица започна да присветва леко лампичката и да гасне като дам "жега", понякога обаче не искаше и да светне като е само на контакт... през четките идва (-)а за да свети... не прави контакт не свети... лошото е, че когато не прави никакъв контакт и при запален двигател пак не свети... и аз угаснах по същия начин, но пред гаража - спаси ме музиката, която слушам на мах
- само като усетих, че изчезнаха басите на ампа - скочих с мултицета от жабката и разбрах за какво иде реч - спиране на всички консуматори и газ към вкъщи (бях близо - късмет
)... интересно ми е, че като падна напрежението лампата за ABS-а светна постоянно и не бачкаше системата... около 1км след това бе края на пътешествието.
Разглобих (ако има нужда от някакво обяснение по-подробно ще помагаме) и видях, че едната четка вече е прекалено къса и малко почерняла - т.е. не е правила контакт добре... поръчах БОШ четки за 140А алтернатор за 2.64лв от Ауто1 по ВИН, ама се оказаха по-големи и отидох с моето реле при "местен майстор" имам пълно доверие на човека - досега не е сгрешил, а и това е учил, цял живот работил, набор на баща ми... подарих му непасващите, замери релето - каза ОК - отидох и за 2лв си закупих четки Magnetti Marelli от авточасти при познат... там имаше релета: MOBILETRON 15lv, HUGO - 25lv... в АУТО+ ми казаха цени: Беру ~80lv, Bosch ~ 140lv; в Ауто1 Боша бе 44лв
- взех четките - малко падна пилене на едното краче с турбинка и борер... (ако майстора ви го прави негов си проблем
- другото е достъпно за резачки)... запояване и готово. Внимавайте пластината, която се прибира, за да излезе релето да не я огънете много - трябва да прави контакт при монтирано реле - иначе пак не зарежда (заради нея разглобявах 2 пъти)... проверете си и колекторите (мястото където опират четките) единия моя се е изял много и скоро ще трябва да ги сменявам, че пак ще увисна...
По-лош вариант е диодния блок - както колегата е написал, но се надявам и мисля, че не е - като свалиш виж четките и ще разбереш
Ако имаш приятел жичкаджия (дори и без образование - като мен
) по-добре при него или с твой приятел при негов "мастор" да те заведе... ама най-добре със свален алтернатор и реле - да не ти взима допълнително пари 
Релето е вътре в задната част на алтернатора - като сваляш пластмасовия капак - внимавай с отверката - равномерно повдигаш отвсякъде след развиването на 3-те гайки + малката при шпилките... и после продухай умрялата флора и фауна вътре
...
Ако шайбата на ремъка е същата и ушите са на абсолютно същото разстояние и разположение - не виждам защо да не стане и от е36... но малка разлика да има - не можеш го монтира... виж четките - ако са те смени ги за 2лв + нещо на приятел/майстор и недей търси друг алтернатор... ако е нещо по-сериозно тогава.
Успех и късмет!

При БМВ-то: преди около седмица започна да присветва леко лампичката и да гасне като дам "жега", понякога обаче не искаше и да светне като е само на контакт... през четките идва (-)а за да свети... не прави контакт не свети... лошото е, че когато не прави никакъв контакт и при запален двигател пак не свети... и аз угаснах по същия начин, но пред гаража - спаси ме музиката, която слушам на мах


Разглобих (ако има нужда от някакво обяснение по-подробно ще помагаме) и видях, че едната четка вече е прекалено къса и малко почерняла - т.е. не е правила контакт добре... поръчах БОШ четки за 140А алтернатор за 2.64лв от Ауто1 по ВИН, ама се оказаха по-големи и отидох с моето реле при "местен майстор" имам пълно доверие на човека - досега не е сгрешил, а и това е учил, цял живот работил, набор на баща ми... подарих му непасващите, замери релето - каза ОК - отидох и за 2лв си закупих четки Magnetti Marelli от авточасти при познат... там имаше релета: MOBILETRON 15lv, HUGO - 25lv... в АУТО+ ми казаха цени: Беру ~80lv, Bosch ~ 140lv; в Ауто1 Боша бе 44лв


По-лош вариант е диодния блок - както колегата е написал, но се надявам и мисля, че не е - като свалиш виж четките и ще разбереш

Ако имаш приятел жичкаджия (дори и без образование - като мен


Релето е вътре в задната част на алтернатора - като сваляш пластмасовия капак - внимавай с отверката - равномерно повдигаш отвсякъде след развиването на 3-те гайки + малката при шпилките... и после продухай умрялата флора и фауна вътре

Ако шайбата на ремъка е същата и ушите са на абсолютно същото разстояние и разположение - не виждам защо да не стане и от е36... но малка разлика да има - не можеш го монтира... виж четките - ако са те смени ги за 2лв + нещо на приятел/майстор и недей търси друг алтернатор... ако е нещо по-сериозно тогава.
Успех и късмет!
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Проблем със зареждането
Колега, работата е там че съм студент във Велико търново и тук нямам никакви условия и инструменти за каквито и да било ремонти, та затова се чудя дали направо да не потърся друг алтернатор. Да не стане да сменя четки, пък то да е реле, да сменя и него и накрая да е от диодния блок
Благодаря много за информацията, много помогна.
А има ли още нещо дребно което мога да проверя - има ли друго реле за алтернатора, някой кабел за маса и т.н.

Благодаря много за информацията, много помогна.
А има ли още нещо дребно което мога да проверя - има ли друго реле за алтернатора, някой кабел за маса и т.н.
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Проблем със зареждането
Не се сещам какъв кабел да провериш лесно - като отвориш ще видиш... ако са износени четките и/или нагорели (може и даже предимно едната) то те са проблема (най-голяма вероятност - няма 100% знаеш
)... ако са достатъчно дълги обаче лошо... там вече наистина може и от другите неща... отвори утре ако е хубаво времето и виж... така или иначе не можеш я кара без зареждане... ако имаш пари няма лошо дори и нов алтернатор да вземеш, ама като вземеш 2-ра ръка и на него не знаеш какво е положението и дали няма да те остави след 1000км по същия начин... а ако си смениш четките (примерно де - ако са те) поне ще знаеш, че скоро няма да се занимаваш с този консуматив... ако ти го подаряват другия алтернатор и пасне - слагай го и си карай... ще си ревизираш твоя когато можеш при твой човек "у вашта маала" 


- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Проблем със зареждането
Засега съм се спрял на вариянта да взема алтернатор втора ръка и да го сменя. Като се прибера ще отворя моя да му направя профилактика и да сменя четки и ще си чака реда, като резерва при запасните части 

- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Проблем със зареждането
Колеги, може ли да ми кажете кой е кабела за "масата на генератора" В книгата прочетох че ако е корозирал или разхлабен може да предизвика проблем като моя.
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Проблем със зареждането
Не зная какво точно се има в предвид под маса на генератора, той си я взима/дава от/на корпуса, а тъй като е накуп с двигателя - то предполагам се има на идея мястото, където е свързан двигателя с шасито... ако не греша бе отпред вдясно при компресора някъде (това при мен - ама не съм сигурен) - като огледаш хубаво ще видиш
... ама понеже на този куп е и стартера то предполагам няма да върти ако не е добър контакта...

- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Проблем със зареждането
Здравейте колеги, преди няколко часа подмених алтернатора с такъв от е36 м50 и работата заспа - давам на контакт лампата за акумулатора светва, силно както си трябва, паля и лампата угасва, та засега всичко е ОК.
Новия алтернатор е по слаб - 80 ампера, а стария беше 120, но мисля че няма да има проблем, все пак производителя е оставил запас.



Новия алтернатор е по слаб - 80 ампера, а стария беше 120, но мисля че няма да има проблем, все пак производителя е оставил запас.
- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Re: Проблем със зареждането
Новия алтернатор е по слаб - 80 ампера, а стария беше 120, но мисля че няма да има проблем, все пак производителя е оставил запас
Радвам се колега че моя алтернатор ти е свършил работа

П.С. Все пак е свален от кола със същите екстри само че Е36

28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани