ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 26.07.2009

ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от zdravo_bucev » 18 Мар 2010, 1:03

Здравейте колеги. Изминаха 23 дена от непрежалимата загуба на моята банбина - М 50 Б 25. Боли ме душата и не мога да я забравя. През месец ноември 2009 год. стартирах личният си проект, в който влагах много чуства - да не говорим за мангизите. Започнах ревизията на ходовата й част, като минах поетапно през пълно обновяване на заден мост, спирачна система, преден мост и за капак смених сърцето, като поставих големият брат на М 50 Б 20, а именно М 50 Б 25. Работих предимно сам, през почивните дни и свободното си време, като разчитах от време на време на помощта на приятели. След слагането на бетуестия кон под предният капак, налях и новото масло, но двигателя не пожела да се въззпламени :mhihi: Поради това, че причината беше в електрониката, ползвах жокер - обади се на майстор. И така, по негово настояване закарах на буксир естествено отрочето ми, в неговият гараж за ремонт. Понеже майстора - много кадърен, но страшно тежка гемия протака, колата ми престоя няколко дни в гаража му. С много клизми успях да го накарам да се заеме с нея и нещата - не много сложни започнаха да се изясняват. Те така до 20.02.2010 год., когато вече почти всичко беше ясно, но майстора реши, че ще довършим нещата на следващата сутрин. Да ама не. През нощта, най-вероятно късо-съединение в електроинсталацията на гаража, предизвиква така желаното от мен възпламеняване, :mhihi: ама не на двигателя ами на цялата постройка, в следствие на което моето БМВ-венце изгоря напълно. Температурата е била страшна, защото стъклата на автомобиал направо са изчезнали. Колата ми беше тотално овяхнала, като телесата й се бяха отпуснали върху тръбите на канала в гаража. При разчистването я дърпали с колесен трактор, който се изправил на задни нокти, докато я отлепял от тръбите. До последно се надявах, че поне сърцето ще е позапазено но уви, като надигнах предният капак и кво да видя - капака на клапаните беше станал на прах - нямаше го и от долу се виждаха разпределителни валове и ангренаж. Та въпроса ми след това кратко въвведение е, понеже мисля всяка вечер преди да заспя за това дали мога да възкреся феникса от пепелта - дали блока на двигателя мога да ползвам пак, тъй като на него дефакто видимо нищо му няма, а е чугун. Температурата на огъня в по долната част на двигателя е била по ниска. Моля колегите които са специалисти в тази област, а аз знам, че има такива да ме посъветват.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от NikiNikolov » 18 Мар 2010, 10:10

Казвай какво ти трябва, мога да ти дам всичките стъкла без челното, че доста камъчета е лапнало, купе също, врати, седалки, и много други дреболий, само кажи какво ти трябва. От къде си всъщност ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от Peter Angelov » 18 Мар 2010, 10:12

Здрасти колега, много съжалявам за това което се е случило :confused: :(
Моето мнение е да си търсиш нова кола, не се занимавай с тази. Дано си имал каско да ти платят все пак нещо.

Успех

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от Peter Angelov » 18 Мар 2010, 10:13

NikiNikolov написа:Казвай какво ти трябва, мога да ти дам всичките стъкла без челното, че доста камъчета е лапнало, купе също, врати, седалки, и много други дреболий, само кажи какво ти трябва. От къде си всъщност ?


Ники тая кола няма да стане няма смисъл да се прави...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от NikiNikolov » 18 Мар 2010, 10:19

Доколкото разбирам е тотал факла, ако му трябва нещо колегата го има без проблем.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от kirililiev » 18 Мар 2010, 10:29

човека ви пита дали може да ползва блока....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от NikiNikolov » 18 Мар 2010, 10:31

Естествено, че може, ама има филм с датчиците и окабеляването, ЕКУ също, капака да му е проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от Postman » 18 Мар 2010, 10:35

Колега, този блок не може да се ползва повече в двигател или поне аз не бих го ползвал. Чугунът на отливката е специален (или поне е бил преди пожара) и след такова нагряване е повече от сигурно, че вече не е същият.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от ddddk » 18 Мар 2010, 11:02

Не е сигурно, че може...

То чугун, чугун, ама има много чугуни.
Освен различното съдържание на въглерод в сплавта се добавят и други примеси като силиций и манган.
Всичко това в различно процентно съотношение дава различни характеристики на готовата сплав.

Тези рецепти всеки производител ги пази също толкова строго като рецептите за шоколада :mhihi: .

Искам да кажа, че няма начин да разбереш точно каква е сплавта и от там да извадиш физичните и свойства и да видиш, аджеба до колко градуса издържа.

Иначе общата теория казва, че точката на топене на чугуните е 1100 - 1300 градуса в зависимост от различното процентно съдържание на въглерод и други примеси.

Един красив пожар може да достигне до температура от 6000 градуса. Това в огнището, разбирасе от страни ясно, че е по-ниска температурата.

На теб, обаче не ти трябва точката на топене, а точката на отвръщане. Демек температурата, при която еластичните деформации преминават в пластични и детайлът тръгва към кофата.

При стоманите това е между 200 и 600 градуса за различните сплави. За чугуните съм го проспал :oops: много купонясвах :oops: , ама може да питаме чичо Гугъл :D

Но, има ли смисъл?

Стъклото се топи при 2000 градуса! Колко градуса са се загубили от предното стъкло до блока?

А, кипенето на маслото и антифриза в магистралите?
А, "стичането" на алуминия от главата по блока?
Дали маслените и охладителни магистрали са в добро състояние?

Все въпроси, на които не може да се даде еднозначен отговор, но се очертава извода, че е по-добре да го хвърлиш този блок.

Накрая, ако все още не си обеден, вземи една хубава линийка, зачисти хууубаво челото на блока към главата и прокарай ръба на линийката по повърхността. Ако има място, където линийката не приляга хуууубаво, то блока не става.

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: Нови хан София
Пол: Мъж
Кара: Е34 525ТДС
Мечтае да кара: Е 38 Дизел
Детайли за колата: Снегорин
http://prntscr.com/c056ee

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от \MITETO\ DSB » 18 Мар 2010, 11:36

:OT:
Колега ти ще дойдеш някой дедектив. :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от @2bar » 18 Мар 2010, 11:59

с две думи Postman го е казал, мога само да го повторя - блока не става. на фона на цялата кола, в края на краищата не е толкова трагично, че и блока трябва да се хвърли.

до към 600 градуса повечето блокове понасят, после не.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от Alexi » 18 Мар 2010, 13:39

много неприятно .. късото със сигурност се дължи на подмяната на мотора - нещо не е било свързано както трябва .. често става така и след обръщане на волан за това такива правеняци си е рисковано да се карат ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от ///peter » 18 Мар 2010, 14:16

Alexi написа:много неприятно .. късото със сигурност се дължи на подмяната на мотора - нещо не е било свързано както трябва .. често става така и след обръщане на волан за това такива правеняци си е рисковано да се карат ..


Аз доколкото разбрах е имало късо в инсталацията на сградата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от kirililiev » 18 Мар 2010, 16:27

Alexi написа:много неприятно .. късото със сигурност се дължи на подмяната на мотора - нещо не е било свързано както трябва .. често става така и след обръщане на волан за това такива правеняци си е рисковано да се карат ..

абе вие май четете през ред,два.правите асоциации и по пътя на собствената си логика стигате до разни логични зключения които са далеч от самата тема и са на база "чул недочул" :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 26.07.2009

Re: ОТКРИТ ОГЪН ВЪРХУ БЛОКА - ТЪЖЕН ПОМЕН

Мнение от zdravo_bucev » 19 Мар 2010, 0:57

Специално за колегата МИТЕТО, който позна от първият път. Дознател съм и не щеш ли, даже през почивните дни имах невероятният късмет да съм дежурен на повикване. В 03.50 сутринта оперативният дежурният в управлението ме дига и ми съобщава за възникнал пожар. Аз го питам къде бре. И той вика в един гараж, като ми обяснява за адреса и съответно за собсвеника на гаража. Като разбрах направо ми се доходи по голяма нужда. Викам му, абе как ще изгори гаража бре, тя моята кола вътре, сякаш е невъзпламенима :lol: и той ми вика със въодушевление - така ли. Имах щастието :shock: да посетя лобното място на любимата, и да присъствам на оглед извършен от колеги в присъствието на вещо лице специалист в областта на пожаротехническите експертизи. Поради това написах, че причината е късо съединение в електроинсталацията на постройката, а не на автомобила. Докато пътувам към местопроизшествието се обадих на пожарният екип, понеже ги познавам и го питам единият за колата, и той отсече оптимистично -КОЛАТА ТИ Е ИЗГОРЯЛА :mhihi: . Това беше най-невероятното събуждане в живота ми, което няма да забравя. На останалите колеги съм благодарен за полезните за мен отговори, но болката остава. Търся изрядно купе, тъй като ми остана малкото братче М 50 Б 20. По добре на него отколкото на нищо. А за коляновият вал в изпеченият двигател какво ще кажете ? До колегата Кирил Илиев - някъде четох, че ти предстоеше смяна на коляновия вал на М 50 Б 20 с такъв от М 50 Б 25. Вярно ли е и какви са отзивите ако е така ?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook