Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
Кода на двигателя е S1 трябва ми номера на ЕКУ-то.Искам да помоял ако на някой колега му се занимава,и автомобила му е произведен до 12.1991г. а кода на мотора трябва да завършва с S1 да ми каже номера на ЕКУ-то.
Благодаря на всички предварително.
Благодаря на всички предварително.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
Трудно е така колега... не са само един модел...


- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
Да уточня колата е без ванос,а електрониката е бош просто ми трябва номера на ЕКУ,на кола която е произведена до 12.1991г.да е с М50Б20.
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
ЕКУ-то ми е от 325 с електроника Бош мотроник 3.3.1 ,а колите ппроизведени до 12.91г са с Бош мотроник 3.1 има ли вероятност датчиците,дебитомера и останалата част от електрониката да не работят коректно с ЕКУ което работи с Бош мотроник 3.3.1
Двигателя е присаден на компакт затова си мисля,че няма значение трансмисията.Която на колата донор беше гетраг 255 въпреки,че мож е и да е сменяна.
Обърнах се към този подфорум защото съм сигурен,че повечето стари муцуни тук имат повече опит,и са по запознати с двигателя и електрониката като цяло.
Присадихме мотор на компакт но на ниските обороти не работи добре при високите няма проблеми но при рязкото подаване на газ се усеща притрисане и тогава с еизфорсира.
Пробвах с друго ЕКУ от 20-ска с друг дебитомер същата работа,решиш да пробвам датчиците,при разкачането на който ид а е датчик двигателя реагира с промяна на работата,единствено при разкачане на датчика за положението на разпределителния вал двигателя не реагира,при разкачане на датчика на коляновия вал гасне,което ме навежда на мисълта,че датчика на раз.вал не работи и ЕКУ-то няма от къде д авзема информация за да продължи работа в авариен режим.
Въпросите ми са:
1.Проблем ли е,ако датчиците,дебитомера и останалата електронна част е от електроника Бош 3.1 а работятя с Бош 3.3.1
Двигателя е присаден на компакт затова си мисля,че няма значение трансмисията.Която на колата донор беше гетраг 255 въпреки,че мож е и да е сменяна.
Обърнах се към този подфорум защото съм сигурен,че повечето стари муцуни тук имат повече опит,и са по запознати с двигателя и електрониката като цяло.
Присадихме мотор на компакт но на ниските обороти не работи добре при високите няма проблеми но при рязкото подаване на газ се усеща притрисане и тогава с еизфорсира.
Пробвах с друго ЕКУ от 20-ска с друг дебитомер същата работа,решиш да пробвам датчиците,при разкачането на който ид а е датчик двигателя реагира с промяна на работата,единствено при разкачане на датчика за положението на разпределителния вал двигателя не реагира,при разкачане на датчика на коляновия вал гасне,което ме навежда на мисълта,че датчика на раз.вал не работи и ЕКУ-то няма от къде д авзема информация за да продължи работа в авариен режим.
Въпросите ми са:
1.Проблем ли е,ако датчиците,дебитомера и останалата електронна част е от електроника Бош 3.1 а работятя с Бош 3.3.1
Последна промяна LiTtLeRoCk на 24 Яну 2010, 23:35, променена общо 1 път
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
Koлега-така пак няма как да се каже нещо със сигурност и ще ти кажа защо...
Моята кола е от първите с М50 - май месец, '90-та година. Бош електроника-беше ми с комп'тър 400, но поради дефектиране се наложи да го подменя... сега съм с 402 от Е36, М50... Моята кола е без ламбда сонда... обаче има и компютри 400 които са с чек за ламбда и такива които са без... Варината да си намеря отново точния компютър за моя автомобил е минимален...
Бъди сигурен че ако колата ти не е с точния ЕКУ и по-точно фърмуера който е записан на EPROM чипа, няма да работи на 100% напълно коректно...
Най-добрия вариант в този случай остава "чипването"... караш я някъде и ти сменят EPROM чипа с модифициран такъв и си караш...
Моята кола е от първите с М50 - май месец, '90-та година. Бош електроника-беше ми с комп'тър 400, но поради дефектиране се наложи да го подменя... сега съм с 402 от Е36, М50... Моята кола е без ламбда сонда... обаче има и компютри 400 които са с чек за ламбда и такива които са без... Варината да си намеря отново точния компютър за моя автомобил е минимален...
Бъди сигурен че ако колата ти не е с точния ЕКУ и по-точно фърмуера който е записан на EPROM чипа, няма да работи на 100% напълно коректно...
Най-добрия вариант в този случай остава "чипването"... караш я някъде и ти сменят EPROM чипа с модифициран такъв и си караш...
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
dj_ennsy_1 написа:Koлега-така пак няма как да се каже нещо със сигурност и ще ти кажа защо...
Моята кола е от първите с М50 - май месец, '90-та година. Бош електроника-беше ми с комп'тър 400, но поради дефектиране се наложи да го подменя... сега съм с 402 от Е36, М50... Моята кола е без ламбда сонда... обаче има и компютри 400 които са с чек за ламбда и такива които са без... Варината да си намеря отново точния компютър за моя автомобил е минимален...
Бъди сигурен че ако колата ти не е с точния ЕКУ и по-точно фърмуера който е записан на EPROM чипа, няма да работи на 100% напълно коректно...
Най-добрия вариант в този случай остава "чипването"... караш я някъде и ти сменят EPROM чипа с модифициран такъв и си караш...
Това е мнението което чаках.Първата ми Е34-ка беше без катализатор и без ламбда сонда фабрично.След малко ровене се оказа,че и аз трябва да си търся ЕКУ с номер 400или 402 те се монтират на първите М50.Или да си сложа чип.
Искрено благодаря.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
LiTtLeRoCk написа:dj_ennsy_1 написа:Koлега-така пак няма как да се каже нещо със сигурност и ще ти кажа защо...
Моята кола е от първите с М50 - май месец, '90-та година. Бош електроника-беше ми с комп'тър 400, но поради дефектиране се наложи да го подменя... сега съм с 402 от Е36, М50... Моята кола е без ламбда сонда... обаче има и компютри 400 които са с чек за ламбда и такива които са без... Варината да си намеря отново точния компютър за моя автомобил е минимален...
Бъди сигурен че ако колата ти не е с точния ЕКУ и по-точно фърмуера който е записан на EPROM чипа, няма да работи на 100% напълно коректно...
Най-добрия вариант в този случай остава "чипването"... караш я някъде и ти сменят EPROM чипа с модифициран такъв и си караш...
Това е мнението което чаках.Първата ми Е34-ка беше без катализатор и без ламбда сонда фабрично.След малко ровене се оказа,че и аз трябва да си търся ЕКУ с номер 400или 402 те се монтират на първите М50.Или да си сложа чип.
Искрено благодаря.
на тези които фабрично са без ланда сонда,дебитомера им също е различен,има болт за настройка на сместа за тихи обороти.
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
kirililiev написа:LiTtLeRoCk написа:dj_ennsy_1 написа:Koлега-така пак няма как да се каже нещо със сигурност и ще ти кажа защо...
Моята кола е от първите с М50 - май месец, '90-та година. Бош електроника-беше ми с комп'тър 400, но поради дефектиране се наложи да го подменя... сега съм с 402 от Е36, М50... Моята кола е без ламбда сонда... обаче има и компютри 400 които са с чек за ламбда и такива които са без... Варината да си намеря отново точния компютър за моя автомобил е минимален...
Бъди сигурен че ако колата ти не е с точния ЕКУ и по-точно фърмуера който е записан на EPROM чипа, няма да работи на 100% напълно коректно...
Най-добрия вариант в този случай остава "чипването"... караш я някъде и ти сменят EPROM чипа с модифициран такъв и си караш...
Това е мнението което чаках.Първата ми Е34-ка беше без катализатор и без ламбда сонда фабрично.След малко ровене се оказа,че и аз трябва да си търся ЕКУ с номер 400или 402 те се монтират на първите М50.Или да си сложа чип.
Искрено благодаря.
на тези които фабрично са без ланда сонда,дебитомера им също е различен,има болт за настройка на сместа за тихи обороти.
Колега най странното е ,че първата ми Е34 работеше перфектно и без дебитомер,а това го разбрах след посещение в М-кар Стара Загора тогава колата не работеше добре на бензин и отидох да я видят,момчето още като видя как работи двигателя ме накара да загася колата разкачи дебитомера и ми каза да запаля и колата си работеше перфектно без дебитомер.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
Колега , пиши л.с. на lowdriver - точно по тази част той е факир
п.с. Модерирах темата и не ми е приятно да го правя , нека си продължи с мирен тон ...
Георги Пенчев

п.с. Модерирах темата и не ми е приятно да го правя , нека си продължи с мирен тон ...
Георги Пенчев
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
LiTtLeRoCk написа:kirililiev написа:LiTtLeRoCk написа:dj_ennsy_1 написа:Koлега-така пак няма как да се каже нещо със сигурност и ще ти кажа защо...
Моята кола е от първите с М50 - май месец, '90-та година. Бош електроника-беше ми с комп'тър 400, но поради дефектиране се наложи да го подменя... сега съм с 402 от Е36, М50... Моята кола е без ламбда сонда... обаче има и компютри 400 които са с чек за ламбда и такива които са без... Варината да си намеря отново точния компютър за моя автомобил е минимален...
Бъди сигурен че ако колата ти не е с точния ЕКУ и по-точно фърмуера който е записан на EPROM чипа, няма да работи на 100% напълно коректно...
Най-добрия вариант в този случай остава "чипването"... караш я някъде и ти сменят EPROM чипа с модифициран такъв и си караш...
Това е мнението което чаках.Първата ми Е34-ка беше без катализатор и без ламбда сонда фабрично.След малко ровене се оказа,че и аз трябва да си търся ЕКУ с номер 400или 402 те се монтират на първите М50.Или да си сложа чип.
Искрено благодаря.
на тези които фабрично са без ланда сонда,дебитомера им също е различен,има болт за настройка на сместа за тихи обороти.
Колега най странното е ,че първата ми Е34 работеше перфектно и без дебитомер,а това го разбрах след посещение в М-кар Стара Загора тогава колата не работеше добре на бензин и отидох да я видят,момчето още като видя как работи двигателя ме накара да загася колата разкачи дебитомера и ми каза да запаля и колата си работеше перфектно без дебитомер.
така е,просто минава в друг режим и осреднява стойностите,работи нормално но сместа не е точната защото няма кое да дава информация за постъпващия въздух,количество и температура.
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
първите цифри вече не ги знам, но съм сигурен че трябва да завършва на 402 до 405
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
LiTtLeRoCk написа:kirililiev написа:LiTtLeRoCk написа:dj_ennsy_1 написа:Koлега-така пак няма как да се каже нещо със сигурност и ще ти кажа защо...
Моята кола е от първите с М50 - май месец, '90-та година. Бош електроника-беше ми с комп'тър 400, но поради дефектиране се наложи да го подменя... сега съм с 402 от Е36, М50... Моята кола е без ламбда сонда... обаче има и компютри 400 които са с чек за ламбда и такива които са без... Варината да си намеря отново точния компютър за моя автомобил е минимален...
Бъди сигурен че ако колата ти не е с точния ЕКУ и по-точно фърмуера който е записан на EPROM чипа, няма да работи на 100% напълно коректно...
Най-добрия вариант в този случай остава "чипването"... караш я някъде и ти сменят EPROM чипа с модифициран такъв и си караш...
Това е мнението което чаках.Първата ми Е34-ка беше без катализатор и без ламбда сонда фабрично.След малко ровене се оказа,че и аз трябва да си търся ЕКУ с номер 400или 402 те се монтират на първите М50.Или да си сложа чип.
Искрено благодаря.
на тези които фабрично са без ланда сонда,дебитомера им също е различен,има болт за настройка на сместа за тихи обороти.
Колега най странното е ,че първата ми Е34 работеше перфектно и без дебитомер,а това го разбрах след посещение в М-кар Стара Загора тогава колата не работеше добре на бензин и отидох да я видят,момчето още като видя как работи двигателя ме накара да загася колата разкачи дебитомера и ми каза да запаля и колата си работеше перфектно без дебитомер.
Без дебитомер работи в сервизен режим, т.е. както каза Киро със осреднени стойности... Което води до увеличена консумация на гориво и по-слабо вървене... Иначе ламбда сондата има връзка само с катализатора... Т.е. ако колата е била без катализатор е била и без ламбда сонда... Ако е с няма начин да не е с ламбда сонда... Има нещо много важно... Ако колата е с катализатор изришно в книжката на колата (дори и нашите) пише, че е много противопоказно да се бута принудително колата... Това скапка катализатора и ламбдата.. Последиците всички ги знаят...
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
Номера с разкачения дебитомер съм го пробвал и при други М50 ,но не се получи явно става само при определено ЕКУ личеше си,че колата работи не равномерно и при вървежа се усещаше,докато при мен и ниските обороти бяха перфектни и сървежа,и както SASO каза сместа си личеше,че е богата и разхода също.
Последна промяна LiTtLeRoCk на 25 Яну 2010, 2:30, променена общо 2 пъти
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
LiTtLeRoCk написа:Номера с разкачения дебитомер съм го пробвал и при други М50 ,но не се получи явно става само при определено ЕКУ личеше си,че колата работи не равномерно и при вървежа се усещаше,докато при мен и ниските обороти бяха перфектни и сървежа,и както SASO каза сместа си личеше,че е богата и разхода също.
Според мене другите М50ки са имали и друг проблем... Мойта е със електроника на Сименс и няма проблем без дебитомер... Така я карах около половин година и си работеше нормално... Вдига разхода с около 1-1.5литра...
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Моля за номер на ЕКУ от М50Б20 S1 произведено до 12.1991г
Искам да попитам друго, след като разкача датчика за положението на разпределителния вал двигателя не реагира.А като разкача датчика за положението на коляновия вал угасва,следователно датчика на разпределителния вал не работи.При последното ми Е34 с ванос ми се беше скапал датчика за положението на коляновия вал,и на диагностиката го отчете като грешка,тогава момчето разкачи датчика при работещ двигател и реакция от двигателя никаква,закачиго и разкачи датчика на разпределителния вал и колата угасна,което ме навежда на мисълта,че ако поне единия датчик работи двигателя ще продължи работата си.Замерих датчика и ми показа 1287 ома при диапазон от 800-2000ома но въпреки това възможно ли е да не работи коректно.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]